Yamaha kiukuttelee

Aloittaja Mikko K., 19.05.17 - klo:23:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mikko K.

Elikkäs.. tänään ajelua Kemoralla. Ekan täyden kierroksen jälkeen moottorijarrulle mentäessä pyörä pätkii pahasti, siis niin kuin sammuisi ja lähtisi käyntiin välillä. Pienillä vaihteilla tuota ei saa aikaan, ainoastaan isomman täyskaasuvedon jälkeen kovilla kierroksilla. Ekalla kertaa tuo sai pyörän komiasti poikittain, kun ei tuohon oikein arvaa varautua. Kisatkin viikon päästä ja tänään oi ollu ainut hieno päivä reenata koko keväänä. Havuja saa**na.
Tähän mennessä on tehty seuraavaa:
*Kiroiltu
*Bensapumppu putsattu
*Kytkin tarkastettu, ei mitään poikkeavaa löydöstä
Mikä v***u tuollasta tekee.. pikku vaihteilla en saanu vastaavaa aikaan. Kone kiertää ylös asti ja tehot on kai tallessa. Vaikea sanoa tarkkaan, kun tuolla Sipilän sydän mailla on telkkarit ja satelliitit pannassa ja data päivittyy parin sekunnin välein millon mihinkin suuntaan...


Nitrous

TPS anturit ja niiden kalibrointi?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Mikko K.

Ja laitetaas vielä sen verran, että en saanut vikkabaikaan kuin pääsuoran jarruun (siis ei veto päällä) ja pari kertaa paluusuoran jarruun. Tps vamma näkyis kai joka vaihteella ja vauhdissa tietyllä kaasun asennolla?
Ja toi rynkytys on aika agressiivinen.. siis mallia sammumisesta täydelle vedolle muutaman kerran sekunnissa.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 20.05.17 - klo:08:16...(siis ei veto päällä)... sammumisesta täydelle vedolle

Eli kaasu on kiinni, mutta moottori pyrkii hetkittäin täydelle vedolle ? Voiko tuohon olla muuta syytä kuin elektroniikka.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 20.05.17 - klo:09:58
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 20.05.17 - klo:08:16...(siis ei veto päällä)... sammumisesta täydelle vedolle

Eli kaasu on kiinni, mutta moottori pyrkii hetkittäin täydelle vedolle ? Voiko tuohon olla muuta syytä kuin elektroniikka.


Järki sanois, että ei voi. Katkoo vaan niin agressiivisesti, että tekis mieli epäillä nyös mekaniikkaa. Tuntuisi vaan eksoottiselta, että vaihteet menis nätisti päälle ja pysyy vedolla, mutta temppuilis moottorijarrulla. Luulis siinä tapauksessa tulevan aika pian romua pihalle?

Eilen alkoi vituttaan koko touhu sen verran, ettei asian kanssa jaksanut painia.. tosiaan lyhyiden suorien välissä, eli lähinnä 2-3 vaihteella ajettavissa paikoissa ei tehnyt mitään

Nitrous

Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

Jos tarvit pyörää Botnialle/osien vaihtokokeiluun, niin mun jamaha joutaa.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

qazwsx

Melkein sanoisin että jatka testaamista dynossa esimerkiksi vian tullessa virta katkaisimesta pois niin pitäis saada jaettua ainakin onko mekaaninen vai sähköinen vika.

murmela

Mutuarvausveikkausarpa:
Kaasukapulan-anturi/ liitin/johdot lyö hetkittäin oikkariin vain kovissa jarruissa, eli signaalina lähtee suoraan se potikan käyttöjännite, ja antaa eculle signaalin että kuski aukas just kaasun 100%.
Muissa jarruissa jarruteho on heikompi, niin se ei riitä synnyttämään oikkaria.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mikko K.

Sen verran testasin, ettei tarvii juuri edes jarrua tuohon.. vitosvaihde on ainut yhdistävä teki ja kaasun kiinni päin ruuvaaminen. No tänään olutta huiviin ja botnialla ajetaan sitten vaikka nascar vaihteistolla

Nitrous

Johtosarjalta vois kuulostaa? Meneekö vaihdeasento- ja kaasunasrntopiuha samassa nipussa jossain kohtaa? Muistelen, että isommalla vaihteella isompi volttimäärä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Mikko K.

*tps 1 ok
*tps 2 ok
*aps 1 ok
*aps 2 ok
*kaatoanturi antaa järkevät signaalit
*shifteriltä tulevat signaalit tunnistaa
*bensapumpulle tulevasta piuhasta oli muutama säie poikki ja pientä nirhaumaa, ei niin paha, että tuskin vaikuttaa, mut korjattu
*pyörä tunnistaa vaihteet oikein käynnin aikana
*kampiakselin asentotunnistin vaihdettu varmuuden vuoksi

Ranteen vahvunen nippu piuhoja piipattu läpi ja heiluteltu, mistään ei oikein löydy mitään tolkullista.
Jännite on ok eikä vaaeltele pahemmin.

Bensapumppu vaihtuu vielä toiseen. Tuleeko muuta mieleen? Kampiakselin asentotunnistin siksi, että sattuu lojumaan toinen kone nurkissa ja sopiva taajuus voi sekoittaa sen, joka selittää aina samaan paikkaan rötäämisen.

Bonuksena siistiä ja puhdasta, vähäteippistä ja nippusiteistä pyörää on mukava huoltaa, vai mitä sanoo Oulun poijjaat tähän?


parjan_fin

Kolme asiaa vielä tarkistaisin:

- bensapumpun rele
- piuhat mitkä menee tappokatkaisijalle sekä start -napille
- itse tappokatkaisijan kärjet

---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

wbaum

23.05.17 - klo:13:28 #13 Viimeisin muokkaus: 23.05.17 - klo:13:30 käyttäjältä wbaum
Halt. Kikseristä ei löydy paljonkaan nippareita.

Ota ällöpitkät välit botnialle jos toi oikeesti olis vaan vitosella tuo ongelma. Vaikea uskoa kyl.

Onko tuossa muuten eculta pois jo jalan anturi esim? 

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.05.17 - klo:13:28
Halt. Kikseristä ei löydy paljonkaan nippareita.

Ota ällöpitkät välit botnialle jos toi oikeesti olis vaan vitosella tuo ongelma. Vaikea uskoa kyl.

Onko tuossa muuten eculta pois jo jalan anturi esim?
Epäilen, että kittiecu ei käytä sivujalan anturia mihkään.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal