katteiden tarroittaminen

Aloittaja pienisopoapina, 23.12.19 - klo:19:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pienisopoapina

23.12.19 - klo:19:59 Viimeisin muokkaus: 23.12.19 - klo:20:02 käyttäjältä pienisopoapina
Jamahassa on jotku kisareplica katteet. Niissä on perkeleesti mainostarroja. Ihan hienot, mutta näin perussuomalaisena pidän enempi kotimaisista jutuista enkä oikein edes tunne noita tuotemerkkejä.
Niinpä ajattelin ne vaihtaa.
Irroittelin tarrat kuumailmapuhaltimen ja muovisen hedelmäveitsen avulla (ostin tilalle uuden). Tarrat lähti, mutta liima jäi. Liimat pehmentelin Glymin aineeella ja höyrypesurilla. Hirvee homma.
Lopputulos on aivan surkee. Tarrat olivat lakkakerroksen alla, joten niiden profiili kätevästi näkyy.

Tarttee ilmeisesti ottaa hiomapaperi käteen. Maalarintaitoja ei ole, joten pohdin kannattaisko nuo teipata autoteipeillä?
Teipit vois lisäksi olla kätevät tulevissa katteiden korjaushommissa. Koristeteippaukset aattelin tehdä itse mustesuihkutulostimella ja viinyylitarroilla. Koska katteet ei kuitenkaan pysy vuotta ehjinä, itsetehdyt teippaukset saattais sen aikaa kestää.
Lähtötilanne ja suunnitelma:


www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

PrivateeR

Tee fotarilla tarrat ja printtauta ne firmassa.
1 m^2 tarroja maksaa 50e. Omat katteeni oon molempiin katesarjoihin printannu firmassa ja siitä leikannu ja asentanu ne ite. Hyvin pysyy, hyvin toimii.
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

PrivateeR

Ja mitä tuohon vanhan katteen hiomapaperitouhuun tulee, ni ihan päivittäin jauhemaalaamossa hiomakorjauksia tekevänä voin suositella, että maksa 10e ja vuokraa Rakentajain Konevuokraamosta (tai vastaavasta) epäkesko hiomakone ja laita 240 hiomapaperi (eli karkeusasteikko on että mitä pienempi luku, sitä karkeampi paperi. Vaihtoehdot on yleensä 80,120,180,240) ni selviät lähes ei-mitään vaivalla hommasta. 240 paperi ei revi pintaa, jättää siistin karkean pinnan johon voi valinnan mukaan vetää maalia/lakkaa sen mukaan miltä pinta näyttää.

Itse vedin uusiin katteisiin (kun väri ei ollu valkoinen vaan vähä kerman värinen) hiomapaperilla pinnan karkeaksi, siihe kirkaan valkoinen maali (pohjamaalia ei tarttenu ku ei menny maalipinta puhki) ja sitte vain teippejä päälle. Kun teipit on liimattu, ni kiiltolakka siihe päälle pari kerrosta (jos lakkaa haluaa laittaa). Lakassa on se hyvä puoli ettei esmes pikkukivien iskuista lähde teipit hajoilemaan.
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

Jone

Vähä tullut itsekkin tota tarrojen kanssa leikkimistä harjoteltua tässä talvella. Jos kikseri sais vähä uudistunutta lookkia, perusväri pysyy samana kun olivat kohtuu hyvässä maalissa vielä.


Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Jone - 26.12.19 - klo:19:30
Vähä tullut itsekkin tota tarrojen kanssa leikkimistä harjoteltua tässä talvella. Jos kikseri sais vähä uudistunutta lookkia, perusväri pysyy samana kun olivat kohtuu hyvässä maalissa vielä.


Kai se nyt hyvässä värissä on, kun ei oo kertaakaan kontattu maalauksen jälkeen. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Jone

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.12.19 - klo:21:09

Kai se nyt hyvässä värissä on, kun ei oo kertaakaan kontattu maalauksen jälkeen. :D

Oli se kohtuu karun näkönen ennenku sai kaikki kumi/piki/teipin yms skeidan pois.  :)

Powered by EzPortal