Uudet viestit

MP-Ratatori

Power commander V


Hinta: 80.00 EUR
Päiväys: 12/10/2020
Kommentit (0)
Gsxr k7-8 kuitukatteet ja tappisarja

Päiväys: 03/09/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
M: Käytetyt Dunlop KR108 MS2 ja KR106 MS4


Hinta: 90.00 EUR
Päiväys: 07/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Alusta ja sen säädöt  (Luettu 685301 kertaa)

0 Ratailijaa ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5168
  • Paikalla:tänään kello 12:53
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Alusta ja sen säädöt
« Vastaus #1410 : 16.06.20 - klo:23:30 »
Kannattaa myös tsekata kuinka kaukana tankista istuu, ja pönöttääkö selkä pystyssä, vai leuka tankissa&kahvassa.

Yhden mutkassa sivulta otetun dian löysin. Tankissa näyttäisin olevan kiinni (ei pattiloi tankissa) ja kypärä abaut kliparuen tasolla pyörän suunnassa vahdaten...
Meetkö jarrulla apeksiin, ja laskeeko sulla yläkroppa samaa tahtia ku jarru kevenee?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa santerik

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 9
  • -Saadut: 5
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 423
  • Paikalla:09.09.20 - klo:19:45
  • GSX-R K3 & GT500
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 25
Vs: Alusta ja sen säädöt
« Vastaus #1411 : 17.06.20 - klo:08:01 »
Kannattaa myös tsekata kuinka kaukana tankista istuu, ja pönöttääkö selkä pystyssä, vai leuka tankissa&kahvassa.

Yhden mutkassa sivulta otetun dian löysin. Tankissa näyttäisin olevan kiinni (ei pattiloi tankissa) ja kypärä abaut kliparuen tasolla pyörän suunnassa vahdaten...
Meetkö jarrulla apeksiin, ja laskeeko sulla yläkroppa samaa tahtia ku jarru kevenee?
Omasta mielestä menen jarrulla apeksiin. Krono väittää, että jarru kevenee olemattomiin kokolailla heti kun mutkaan alan taittaa. Liekö taas itänaapuri mulkannut gepsiä..

Yläkropan liikkeestähän ei varmaksi tiedä edes se itänaapuri.

Poissa teemuki

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Elo 2017
  • Viestejä: 70
  • Paikkakunta: Kaarina
  • Paikalla:23.10.20 - klo:11:34
  • RSV 1000R Factory ´04
    • Star Service Cup #11
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 15
Vs: Alusta ja sen säädöt
« Vastaus #1412 : 17.06.20 - klo:08:35 »
Pyllykamerahan sen liikkumisen kertoo armottomasti, ja sitä ei pääse se itänaapuri sotkemaan.

Poissa santerik

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 9
  • -Saadut: 5
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 423
  • Paikalla:09.09.20 - klo:19:45
  • GSX-R K3 & GT500
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 25
Vs: Alusta ja sen säädöt
« Vastaus #1413 : 17.06.20 - klo:19:52 »
Pyllykamerahan sen liikkumisen kertoo armottomasti, ja sitä ei pääse se itänaapuri sotkemaan.

Tämä tietty totta, mutta ainakaan ekoihin säätöihin moista ei ole käytettävissä...

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 28
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1199
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 09:03
  • Kawa ZX6R, Beta 300RR, Triumph RS, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 353
Vs: Alusta ja sen säädöt
« Vastaus #1414 : 22.06.20 - klo:09:59 »
K3 tonnikas sutka.

Noihin K3-K4 tonni-kiksereihin on joskus vaihdettu RR-käytössä pidempiä koiranluita linkustoon -> madaltaa takapäätä. Tsekkaa, näyttääkö ne alkuperäisiltä vai joltain muilta.
Tämä ei ole käynyt omaan ajatusmaailmaani oikein ikinä, mutta nopeet ovat sanoneet, että silloin pyörä on toiminut mutka-ajoissa paremmin / pyörästä on tullut ketterämpi.

Kuvan perusteella takarengas on oikein bueno, mutta tuo etunen taas ei. Tulkitsisin sen myös niin, että renkaalla on ollut liian vähän painoa.
Eli kun jarrutat apeksiin asti, niin eturengas on aikalailla tyytyväinen. Kun rupeet apeksista kiihdyttämään, niin renkaalla on liian vähän painoa ja siitä syystä se rupeaa luisumaan sivusuunnassa ja ajattaa sua leveäksi.

Itse ainakin testaisin laittaa keulaputkia näkyviin lisää 1-2 mm (oikeesti noin vähän), eli keulaa alemmas. Testisetti tai pari radalla ja sit tuumaa, oliko vaikutus oikeanlainen.

Jos sulla on cliparit vakioasennossa tai muuten liian takaviistoon käännettynä, niin niitä jos työntää eteenpäin, niin painoa siirtyy enemmän etupyörälle. Leveämmillä clipareilla myös ohjaamoon tulee lisää tilaa ja jarruttamiseen sekä mutka-ajamiseen tulee lisää vakautta.

 edit. tuli sellainen mieleen, että jos se sun keula pohjaa, niin sittenhän se tosiaan pohjaa. Tällöin jarrutuksen kuormitus siirtyy kokonaan renkaan rungon hoidettavaksi. Tämän asian tarkistaisin ihan ensimmäiseksi. Lainaa kaverilta tai käyt ostamassa jonkun 40€ kiinankameran ja kiinnität sen niin, että se kuvaa keulaputkia ja niiden liikettä. Se nippuside on lähes "saa****an keksintö", kun se valuu tärinöistä ja näyttää ääriliikkeet töyssyjen, kuoppien tai ajovirheiden seurauksista.

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 28
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1199
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 09:03
  • Kawa ZX6R, Beta 300RR, Triumph RS, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 353
Vs: Alusta ja sen säädöt
« Vastaus #1415 : 01.10.20 - klo:15:03 »
Väkertelin tollasen ens vuotta varten. Pitäiskö jotain lisätä tai muuttaa?

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020