R1 -07 EXUP-/monivamma ?

Aloittaja pienisopoapina, 04.06.17 - klo:20:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pienisopoapina

Otin talvella virtalukon pois. Ajoneston poistamiseksi flashasin Ecun Flash-Tune ohjelmalla. Käytin Generic -karttaa, johon vaihdoin US HARNESS=False. Mopo kävi ja ajelin sillä kadulla 10 km.

Kemorassa eka syttyi vikavalo ja näytössä numero 18, mikä tarkoitti EXUP ongelmaa. Ongelmahan näkyi heti - vaijeri oli katkennut.

Flashasin Ecun uudelleen samalla kartalla ja laitoin EXUP = FALSE. Postin EXUP systeemin vedinosan ja pakoputken läpän jumitin rautalangalla. Kahden eri asennon kokeilun jälkeen luovutin.

Jamaha käy aluksi nätisti ja vetää alhaalta hyvin. Mutta kun kierrokset nousevat noin 8000 yli, niin alkaa räpätys. Räpätys jatkuu sen jälkeen myös matalilla kierroksilla.

Voiko väärä EXUP asento aiheuttaa tuommoisen räpätyksen/pätkimisen ihan kuin olisi vain kolme sylinteriä pelissä ? Vai onkohan laite monivammainen; vikaa poltoaineen saannissa, tulpissa, väärässä Ecun kartassa ?
Otin kotona EXUP-läpän kokonaan pois ja yritän äkkiä hommata putkeen paikkalevyn. Sen jälkeen pääsen testaamaan lisää. Hyvät neuvot ois ny kalliita, Kemoran kisa kahden viikon päästä.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pienisopoapina

Tilannepäivitys:

Sain exupin aukon tukittua. Koeajon jälkeen röpötys jatkui.
Vaihdoin tulpat. Käytin paikallaan ja rötys jatkui.

Puhdistin bensasuodattimen ja vaihdoin bensat. Kohtuullisen pitkänkään starttauksen jälkeen ei jamaha käynnistynyt. Pitääkö tuo polttoainesysteemi ilmata jotenkin ?
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

raukkis

Oliko bensapumppu avattuna? Jos niin kasaile uusiksi huolellisesti

wbaum

Tuli kai bensalinjan tiivisteet paikoilleen, että saako se työnnettyä paineet sisään?

Millaista tuo röpötys on, onko tasaisen oloista kolmella käymistä vai jotain muuta?

pienisopoapina

Nyt oon startannu sen verran monesti, että tuo uudelleen purkaminen/kasaaminen on edessä. Huomenna.

---
Röpötystä en osaa luotettavasti arvioida. Ihan kuin kävisi kolmella.
Aluksi käy hyvin, kiertää hyvin kunnes ylitetään 7000/8000 kierrosta. Sen jälkeen röpötys on koko kierrosalueella.

Viime kesänä kokeilin laittaa netistä imuroituja PC-karttoja Flash-Tunella. Sama ongelma. Toimi vain puhtaalla EU-ecukartalla. 
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pienisopoapina

Purin ja kasasin bensapumpun uudestaan. Jamaha käynnistyi.
Pari reilua vetoa. Moottori kävi hyvin, mutta lopuksi paikallaan kaasutellessa röpötys palasi. Seuraavana kolvaan varkaudeneston uudelleen paikalleen ja kokeilen EU-eculla.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pienisopoapina

Ei ollu ECU:n mapista kiinni.

Aluksi toimii moitteettomasti. Rajun kiihdytyksen aikana korkeilla kierroksilla pätkii. Ihan kuin jättäisi yhden sylinterin pimeäksi ja välillä käyttää sitäkin. Pysähtyessä tyhjäkäynnillä röpöttää. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen käy hienosti seuraavaan yläkierrosten käyttöön asti.

Mistä löytyis lähin apu (Raahe)? Tai saa olla kauempanakin.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

tomik

Ootko koittanu vaihtaa tulpanjohtoja/sytytyspuolia? Lämpömittarilla mitannu pakokäyristä mikä sylinteri pätkii?

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: tomik - 12.06.17 - klo:20:53
Ootko koittanu vaihtaa tulpanjohtoja/sytytyspuolia? Lämpömittarilla mitannu pakokäyristä mikä sylinteri pätkii?
Tulpanjohtoja ja puolia en oo vielä kokeillu. Tarttee jostain saada toiset. Lämpötilan mittaaminen hyvä vinkki. Kokeilen ens tilassa.

www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

raukkis

Ajoitpa kadulla ennen kemoraa niin, että kierrokset olisi noussut yli 8000?

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 13.06.17 - klo:06:10
Ajoitpa kadulla ennen kemoraa niin, että kierrokset olisi noussut yli 8000?

En. Eka täysi kiihdytys oli vasta Kemorassa.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pienisopoapina

Tuossa ei vissiin olekkaan varsinaisia puolia vaan tuo "tulpanhattu" on itse puola. Ainakin niille menee vain ohuet johdot eikä puolia muualta löydy.
Jos niissä vikaa, niin lämpötilamittauksella löytyis heikoimmin toimiva sylinteri. Jos sitten vaihdan kylmimmän sylinterin tulpanhattupuolan toiseen sylinteriin, niin sen pitäisi sitten olla uudessa mittauksessa se kylmin.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

T1mppa

Juu, siinä hatussa on puola.

Ja ajatus niiden paikkojen vaihtamisesta on oikein.

Jos se käy tyhjäkäynnillä kolmella pytyllä, niin voit nyppiä niitä hattuja irti yksi kerrallaan (laita irroituksen jälkeen takas).
Jos käyntiääni ei muutu huonosta huonommaksi, niin silloin se on se viallinen pytty.

pienisopoapina

Luovutan. Lämpötilanmittauksen perusteella en löytänyt selvästi kylmempää sylinteriä. Paikallaan kierrätessä vikaa on vaikempi havaitakkaan.

Mistä löytyis Yamaha-seppä, jolla penkki?

www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Nitrous

Pyydä joltain bensapumppu tai koko tankki lainaksi. Mulla alko gixeri rötäämään isoilla kierroksilla ja kaasunasennoilla kun bensapumppu sano sopimuksen irti. Ei vaan jaksanu enää tuottaa riittävästi soppaa suuttimille.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal