R1 -07 EXUP-/monivamma ?

Aloittaja pienisopoapina, 04.06.17 - klo:20:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.06.17 - klo:19:15
Pyydä joltain bensapumppu tai koko tankki lainaksi. Mulla alko gixeri rötäämään isoilla kierroksilla ja kaasunasennoilla kun bensapumppu sano sopimuksen irti. Ei vaan jaksanu enää tuottaa riittävästi soppaa suuttimille.

Bensapumppuongelma voisi selittää viimekesäiset PC karttojen käytön epäonnistumisen. Toisaalta kummalliselta tuntuu miksi käyntihäiriö jää päälle myös pienillä kierroksilla, jos vika bensan syötössä.

Tankinvaihto olisi kätevästi toteutettavissa, mutta taitaa kaikki mahdolliset R1 -07 tankit olla Motorgin päivillä ens viikonloppuna eikä Kemoraan jää yhtään ylimääräistä. Toivottavasti Jussina tulee joku R1 -07 Kemoraankin.

www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

murmela

Lottoarpa:
Jossain bensalinjassa jotain paskaa joka kone sammutettuna laskeutuu alas, ja käynnistys ok. Mutta kun vääntää kaasua ja bensan virtaus lisääntyy, niin paska nousee tukkimaan bensakanavan, ja kierrosten laskettua bensan paine pitää paskan paikallaan. Ja taas kun sammuttaa koneen, ja bensan paine laskee, niin paska pääsee laskeutumaan alas.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.06.17 - klo:20:16
Lottoarpa:
Jossain bensalinjassa jotain paskaa joka kone sammutettuna laskeutuu alas, ja käynnistys ok. Mutta kun vääntää kaasua ja bensan virtaus lisääntyy, niin paska nousee tukkimaan bensakanavan, ja kierrosten laskettua bensan paine pitää paskan paikallaan. Ja taas kun sammuttaa koneen, ja bensan paine laskee, niin paska pääsee laskeutumaan alas.
Noi nykymopojen bensalinjat on niin lyhyitä ja yksinkertasia, että pidä aika epätodennäköisenä tuollaista. Toki eihän se nyt paljon aikaa vaadi purkaa pumpun lisäksi reili käyttää suuttimet irtaallan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

okvp

14.06.17 - klo:16:44 #18 Viimeisin muokkaus: 14.06.17 - klo:16:46 käyttäjältä okvp
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 13.06.17 - klo:19:59

Tankinvaihto olisi kätevästi toteutettavissa, mutta taitaa kaikki mahdolliset R1 -07 tankit olla Motorgin päivillä ens viikonloppuna eikä Kemoraan jää yhtään ylimääräistä. Toivottavasti Jussina tulee joku R1 -07 Kemoraankin.

Olettaisin että olet jo lukenut Service manualin trouble shootteja ja diagnostiikkatilan vikakoodit ja anturiarvoja?
Jos saat sen röpöttämään heti kylmällä koneella, luulisi että pakokäyrien lämpöjä seuraamalla saa selville onko kyseessä joku yksittäinen sylinteri vai vika ennen kuin sähkö/ bensajärjestelmä haarautuu, tällä tavalla voisit rajata vian haarautumiskohdan etu/ takapuolelle.
Itse veikkaisin että jos pyörä jää heti kylmänäkin röpöttämään käytettyäsi kaasua yläkierroksilla, vika voisi olla ride by wire servossa/ anturissa, joka menee sekaisin kun tietty kaasun asento ylitetään ja kalibroituu taas kun pyörä sammutetaan ja käynnistetään uudestaan. Tosin vikakoodihan tuosta kai pitäisi syttyä... Kannattaa tarkastaa servoon ja TPS:n liittyvät vikakoodit ja diagnostiikan arvot.
Mulla on R1 -08 olen tulossa to-pe Kemoraan (jos sää sallii) tankinvaihdon voi toteuttaa jossain välissä ja myös ecunvaihtoa voi kokeilla, jos vaan tune-softat toimimaan ja ajoneston poistettua...

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: okvp - 14.06.17 - klo:16:44Mulla on R1 -08 olen tulossa to-pe Kemoraan

Kiitti.
Ei pala vikavalo ja vikakoodia ei ilmesty. Eli Jussinako oot tulossa ? Ois kyllä melkoinen pelastus jos sais tuon pelaamaan. Soittelin jo TT-Motorsporttiin Kempeleeseen. Siellä ei ollu ku yks aika vapaana ennen kesälomaa.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

okvp

Jussina saavun Kemoraan to 12 jälkeen Espoosta ja pe n. 17 jälkeen lähden jussin viettoon Iisalmeen kaverin mökille. Tuossa välissä voi helposti irrotettavia osia kokeilla, tankin tai ecun vaihdossa ei mene kauan, mutta onko vika niissä...
Kannattaa mitata tps:n vastukset ja testata diagnostiikalla toiminnat, niitähän on tuossa kaksi. Akun jännitteen olet varmastikin tarkastanut, omaani tuli käyntihäiriötä, kun yksi kenno oli hajonnut ja jännite alhainen, lähti kyllä käyntiin...

pienisopoapina

Positiivinen tilannepäivitys:
okvp:ltä lainatulla eculla jamaha toimi. Koska okvp:n r1 on -08, kokeilin flashata omani (-07) myös -08 Generic mapilla ja hommahan toimi myös omalla Eculla!
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Powered by EzPortal