S1000RR Dataliitin

Aloittaja murmela, 06.06.17 - klo:19:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Bemarissa on vakiona takakatteen alla wanha standardi bemarin iso pyöreä testeriliitin vakiojohtosarjassa kiinni.
Eli paikka on vähän hankala, ja liittimen koko on vähän hankala.
Joten tulipa mieleen että jos:
Katkaisee liittimen johdot (niitä on vain kolme tai neljä ohutta), ja jatkaa johtoja niin että ne ylettyvät esim mittariston päälle, ja laittaa siihen jonkun pienen nelinapaisen vesitiiviin liittimen.
Ja vaihtaa datakaapelin myös pienen liittimen, niin problem solved?

Pistää myöskin vanhan liittimen johdon päihiin pienen liittimen, niin silloin voi käyttää sitä adapterina ja käyttää pyöreää liitintä jos tarvis.
Samoin datakaapelin irrotettuun pyöreään liittimen johtoihin pikkuliittimen, jolloin säätökaapelia voi edelleen käyttää myös vakioliittimellä varustettujen mopojen kanssa.

Tähän liittyen, mikäs ois kätevä pieni vesitiivis liitin ko touhuun?
Tai joku liitin mihin saa vesitiiviin tulpan?

Kuvassa datakaapeli:
Jarrut paskana, paha hidastaa.

TommoKe

06.06.17 - klo:20:20 #1 Viimeisin muokkaus: 06.06.17 - klo:20:29 käyttäjältä TommoKe
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

murmela

06.06.17 - klo:20:32 #2 Viimeisin muokkaus: 06.06.17 - klo:20:36 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 06.06.17 - klo:20:20
Tohon mydään valmiita jatkojohtoja. Alpha racingin valikoimaa.
Joo mut se tulee tohon pyöreeseen kiinni. Turhii möykkyjä. Jäänne jostain WWII jälkeiseltä ajalta.
Ja mä en tykkää tosta bemarin liittimen lukkomekanismista. Mielummin joku pieni mikä menee kiinni silleen suoraan töks.
Pitäähän sitä ny ees vähä hifistellä.

Ainii ja sit viel yks juttu jonka jo unohin, mä en tykkää ku se datakaapelin laatikko roikkuu siinä piuhassa "väärässä" päässä; lähellä mopoo. Siihen kans kunnon jatkojohto. Veikkaisin että joku suojattu parikaapeli vois toimii siinä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

TommoKe

Mjaa. Ei sitä koko ajan kai tartte ruuvvata ja säätää? Teet sit ens talven pimeinä tunteina muutokset ja katot kuinka nyt toimii ja kulkee.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

murmela

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 06.06.17 - klo:20:40
Mjaa. Ei sitä koko ajan kai tartte ruuvvata ja säätää? Teet sit ens talven pimeinä tunteina muutokset ja katot kuinka nyt toimii ja kulkee.
No täl hetkel on esim se ongelma ett DTC ei käytännössä toimi koska en oo ees säätäny renkaiden säteitä oikeaksi (olis vaatinu "satulan" ja takakatteen irrotuksen). Ne on täl hetkel -1,2 ja -5,8 % poskellaan (datasta katsottuna), eli 4,6%-yksikköä toisiinsa verrattuna, ja se on aika paljon DTCtä ajatellen.

Noit takarenkaita on 205/60 ja 195/65, eli laskennallisesti abaut 3 % ero, niin se ois aina kiva päästä helposti vaihtaan, ku vaihtaa renkaan profiilii.
Ku se pikaliitin ois käsillä, niin se ois 15 sek homma, läppäri mul on kuitenki koko ajan spotifyn takia auki.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Meneeköhän testeriliittimen johdot kaikki suoraan ecuun? Jolloin johtosarjan teipit aukasemalla johdot sais suoraan mittaristolle asti. Bemussa kun toi ecu on airboxin päällä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

fayban

07.06.17 - klo:09:04 #6 Viimeisin muokkaus: 07.06.17 - klo:09:06 käyttäjältä fayban
Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.06.17 - klo:21:14
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 06.06.17 - klo:20:40
Mjaa. Ei sitä koko ajan kai tartte ruuvvata ja säätää? Teet sit ens talven pimeinä tunteina muutokset ja katot kuinka nyt toimii ja kulkee.
No täl hetkel on esim se ongelma ett DTC ei käytännössä toimi koska en oo ees säätäny renkaiden säteitä oikeaksi (olis vaatinu "satulan" ja takakatteen irrotuksen). Ne on täl hetkel -1,2 ja -5,8 % poskellaan (datasta katsottuna), eli 4,6%-yksikköä toisiinsa verrattuna, ja se on aika paljon DTCtä ajatellen.

Noit takarenkaita on 205/60 ja 195/65, eli laskennallisesti abaut 3 % ero, niin se ois aina kiva päästä helposti vaihtaan, ku vaihtaa renkaan profiilii.
Ku se pikaliitin ois käsillä, niin se ois 15 sek homma, läppäri mul on kuitenki koko ajan spotifyn takia auki.


Laitat sinne dunlop (195/65) kartan mukaiset koot, niin on tarpeeks lähellä.
298,4
327,3

Uudella renkaalla tuo saattais olla just, mutta roskis renkaalla tulee tuommonen ero.

murmela

Lainaus käyttäjältä: fayban - 07.06.17 - klo:09:04
Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.06.17 - klo:21:14
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 06.06.17 - klo:20:40
Mjaa. Ei sitä koko ajan kai tartte ruuvvata ja säätää? Teet sit ens talven pimeinä tunteina muutokset ja katot kuinka nyt toimii ja kulkee.
No täl hetkel on esim se ongelma ett DTC ei käytännössä toimi koska en oo ees säätäny renkaiden säteitä oikeaksi (olis vaatinu "satulan" ja takakatteen irrotuksen). Ne on täl hetkel -1,2 ja -5,8 % poskellaan (datasta katsottuna), eli 4,6%-yksikköä toisiinsa verrattuna, ja se on aika paljon DTCtä ajatellen.

Noit takarenkaita on 205/60 ja 195/65, eli laskennallisesti abaut 3 % ero, niin se ois aina kiva päästä helposti vaihtaan, ku vaihtaa renkaan profiilii.
Ku se pikaliitin ois käsillä, niin se ois 15 sek homma, läppäri mul on kuitenki koko ajan spotifyn takia auki.


Laitat sinne dunlop (195/65) kartan mukaiset koot, niin on tarpeeks lähellä.
298,4
327,3

Uudella renkaalla tuo saattais olla just, mutta roskis renkaalla tulee tuommonen ero.

Mulla on tarkat luvut laskettuna datasta joten niiden saaminen ei oo ongelma, vaan se ett jaksais irrottaa satulan (3 ruuvii) ja takakatteen (4 ruuvii) ett sais ton töpselin esille.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Mut mut, edelleenki ois hakusalla pieni nelinapanen vesitiivis liitin. Halpakin sais olla.
Vinkkejä?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

okvp

Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.06.17 - klo:20:40
Mut mut, edelleenki ois hakusalla pieni nelinapanen vesitiivis liitin. Halpakin sais olla.
Vinkkejä?

Motonetistä löytyy vesitiiviitä, mutta ei kovin pieniä. Tulpan tuolle saat tehtyä kun täytän vastakappaleen tyhjät pinnien reiät esim. silikonilla.
https://www.motonet.fi/fi/haku?q=liitin+vesitiivis
Jos oikein pientä etsit, niin sitten Farnel, Elfa, yleiselektroniikka. Myös bebekistä saattaa löytyä.

murmela

Lainaus käyttäjältä: okvp - 07.06.17 - klo:21:19
Motonetistä löytyy vesitiiviitä, mutta ei kovin pieniä. Tulpan tuolle saat tehtyä kun täytän vastakappaleen tyhjät pinnien reiät esim. silikonilla.
https://www.motonet.fi/fi/haku?q=liitin+vesitiivis
Jos oikein pientä etsit, niin sitten Farnel, Elfa, yleiselektroniikka. Myös bebekistä saattaa löytyä.
Tuo silikonikikka ei tullut mieleen, kiitos. Joo, voipi olla että joutuu tekeen jonkun väliaikaisen virityksen ensihätään.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Purin tuota extra-johtosarjaa sen verran että sain tuon dataliittimen (satulan takana) johtojen reitit selville:

- Ohut ruskea mustalla raidalla lähtee eteenpäin, ja menee ecuun (tankin päällä), eli ollee CAN-väylän plus-johto(?).
- Aavistuksen isompi ruskea lähtee eteenpäin, ja menee CAN-väylien(?) yhteiseen maanippuun(?) keskelle johtosarjaa (oiskohan jossain tankin alla tai niillä main). Se vaan oli outoa että ecuun ei näyttänyt menevän yhtään CAN-maajohtoa?
- Punainen valkosella raidalla lähtee taakseppäin, ja menee johtosarjan takapäässä olevaan yhteiseen "virta avaimesta" +12V(?) jakonippuun (melkein takahäkin takapäässä).
- Vihreä lähtee taakseppäin, ja menee johtosarjan takapäässä olevaan yhteiseen heikkovirta-maa-jakonippuun (melkein takahäkin takapäässä). Ainakin muistelisin että bemu käyttää vihreääkin maa-piuhan värinä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

aleksi15

USB on käytännössä nelipinninen ja löytyy helposti vesitiiviitä liittimiä. Tai yks hyvä liitin on perinteinen rj45 josta löytyy myös vesitiiviitä korkillisia liittimiä.


Sent from my iPhone using Tapatalk

murmela

Lainaus käyttäjältä: aleksi15 - 08.06.17 - klo:09:48
USB on käytännössä nelipinninen ja löytyy helposti vesitiiviitä liittimiä. Tai yks hyvä liitin on perinteinen rj45 josta löytyy myös vesitiiviitä korkillisia liittimiä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Toi usbi vois olla aika jees, kiitti vinkistä. Empä tullu ajatelleeks.
Ja ei tarvi ku mopon päähän pistää naarastökkeli jossa on joku vesitiivis korkki.
Datapiuhassa voi olla ihan normi urostökkeli.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

fayban

Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.06.17 - klo:20:37
Lainaus käyttäjältä: fayban - 07.06.17 - klo:09:04
Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.06.17 - klo:21:14
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 06.06.17 - klo:20:40
Mjaa. Ei sitä koko ajan kai tartte ruuvvata ja säätää? Teet sit ens talven pimeinä tunteina muutokset ja katot kuinka nyt toimii ja kulkee.
No täl hetkel on esim se ongelma ett DTC ei käytännössä toimi koska en oo ees säätäny renkaiden säteitä oikeaksi (olis vaatinu "satulan" ja takakatteen irrotuksen). Ne on täl hetkel -1,2 ja -5,8 % poskellaan (datasta katsottuna), eli 4,6%-yksikköä toisiinsa verrattuna, ja se on aika paljon DTCtä ajatellen.

Noit takarenkaita on 205/60 ja 195/65, eli laskennallisesti abaut 3 % ero, niin se ois aina kiva päästä helposti vaihtaan, ku vaihtaa renkaan profiilii.
Ku se pikaliitin ois käsillä, niin se ois 15 sek homma, läppäri mul on kuitenki koko ajan spotifyn takia auki.


Laitat sinne dunlop (195/65) kartan mukaiset koot, niin on tarpeeks lähellä.
298,4
327,3

Uudella renkaalla tuo saattais olla just, mutta roskis renkaalla tulee tuommonen ero.

Mulla on tarkat luvut laskettuna datasta joten niiden saaminen ei oo ongelma, vaan se ett jaksais irrottaa satulan (3 ruuvii) ja takakatteen (4 ruuvii) ett sais ton töpselin esille.

Niin lähinnä laitoin nuo tuonne, ettei tarvia sitä pyörää keksiä jokaisen uudelleen.

Powered by EzPortal