Uudet viestit

MP-Ratatori

O: 95Nm takajousi

Hinta: 35.00 EUR
Päiväys: 18/05/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)
M: BMW S 1000 RR shifter/blipperi anturi * uusi *

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 03/05/2020
Kommentit (0)
M: BWM RCK 3 säätöpiuha.

Hinta: 390.00 EUR
Päiväys: 29/04/2020
Kommentit (0)
M: CBR1000RR 2010

Hinta: 7000.00 EUR
Päiväys: 07/04/2020
Kommentit (0)
WP takaiskari Yamaha R6 vm06-16

Hinta: 500.00 EUR
Päiväys: 03/03/2020
Kommentit (0)
M: Hp race datalogger

Hinta: 300.00 EUR
Päiväys: 24/02/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Kemora-dataa  (Luettu 177380 kertaa)

0 Ratailijaa ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3278
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 07:25
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 675
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #435 : 18.08.17 - klo:12:13 »
Täytyy vielä yrittää sitäkin. Johan tuo seittämättä kesää mukana pyörii. Kerran sain jo elvytettyä, kun vaihtoi soinin malliseksi turvonneen akun uuteen ja laittoi fylliä pitämään se paikoillaan. Jännä kun käppyrä luurin cronossa näyttää sievältä kuin mikä.
5Hz asennossa saattaa vielä toimia ok vaikka kymppi pätkii.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Jone

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Huhti 2017
  • Viestejä: 129
  • Ikä: 29
  • Paikkakunta: Klaukkala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 07:01
  • GSX-R1000 L1
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 80
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #436 : 06.12.17 - klo:12:40 »
Vissii vähän turhaa liruttelua mutkiin? Vai mitä pitäis parantaa?

Paikalla murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5137
  • Paikalla:tänään kello 16:04
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #437 : 06.12.17 - klo:13:49 »
Vissii vähän turhaa liruttelua mutkiin? Vai mitä pitäis parantaa?
Noin pääsääntöisesti valuttelet mutkiin liian aikaisin, ja myöskin vaihtelevasti, josta seuraa epävarmuus mutkaan mennessä, josta seuraa marginaalin osto liian aikaisella ja liian kevyellä jarrulla.
Liian aikaisesta mutkaan valuttelusta seuraa myöskin liian suoraviivainen mutkaan ajo ja liian aikainen apeksi, ja se että joudut tappamaan vauhdin mutkaan mennessä, jotta ulkokanttare ei tulisi silmille, ja kierrosaika kasvaa 10 sekunttia.

Ehkä pahin ongelma on se että käytännössä yrität ostaa marginaalia mutkaan liian aikaisella toiminnalla eli liian aikaisella mutkaan taitolla.
Vaikka käytännössä se on juuri päinvastoin.
Eli jos haluaa marginaalia mutkaan, niin pitää pysyä ulkoreunassa ennen mutkaa, ja erossa sisäkanttareesta sopivan pitkään.

Todella iso riski sinulla on myös siinä, että kun apeksi on liian aikainen, niin kaasulle meno on myöskin liian aikainen. Eli mopo on maksimikallistuksessa avauksen aluan ajan, ja kallistuskulma jopa kasvaa, vaikka kaasukin kasvaa. Perinteiset ainekset perinteiseen katastrofiin.

Positiivista tossa datassa on se että mitään yleetöntä koheltamista ja räpeltämistä siinä ei näy. Eli ajat tasaisen "varmasti" (valheellinen turvallisuuden tunne) tehden koko ajan samat virheet. Joten jos saat itsesi uskomaan että myöhäisempi taitto on turvallisempi, niin ajo tuntuu todella hitaalta (paska fiilis), ja kierrosajasta tippuu sekuntteja pois.

Mitenkö korjata?
Miteti mitä sä oikein mietit suoralla ennen jarrumerkkiä ja taittomerkkiä. Ne ajatukset suoralla ennen mutkaa pilaa nyt sun mutkaan ajon. Eli vika on ainoastaan sun päässä, siinä sekunnissa kahdessa ennen mutkaa, mitään muuta ongelmaa ei ole.
Mieti mitä sä teet kropallas, käsilläs ja katseellas ennen jarrumerkkiä ja taittomerkkiä. Se virheellinen toiminta mutkaan mennessä on seurausta virheellisestä toimintamallista ennen mutkaan menoa.
Ei sun tarvi tehdä kuin ehkä yksi ainoa sama väärä liike ennen jokaista mutkaa, niin ajat jokaisen mutkan samalla tavalla perseelleen. Radasta, päivästä, setistä, kierroksesta riippumatta. Ja sun kroppas ei tee sitä, ellei pää käske.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Jone

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Huhti 2017
  • Viestejä: 129
  • Ikä: 29
  • Paikkakunta: Klaukkala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 07:01
  • GSX-R1000 L1
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 80
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #438 : 06.12.17 - klo:14:12 »
Jep elikkä lisää uskallusta jarruihin.

Noh ens kesänä tuun taas sit nykimään hihasta että saisko linjojen näyttöä.  peukku_1

Paikalla murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5137
  • Paikalla:tänään kello 16:04
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #439 : 06.12.17 - klo:14:43 »
Jep elikkä lisää uskallusta jarruihin.
Ei ku, ensin korjaa se mitä teet ennen mutkaa/ mutkaan mennessä. Sit vasta kun saat sen korjattua, niin sen seurauksena korjaantuu ajolinja. Ja vasta se että sun ajolinja korjaantuu, mahdollistaa sen, että voit tehdä jarruissa jotain järkevää.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3278
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 07:25
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 675
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #440 : 06.12.17 - klo:15:44 »
Jep elikkä lisää uskallusta jarruihin.

Noh ens kesänä tuun taas sit nykimään hihasta että saisko linjojen näyttöä.  peukku_1
Aja alkuun vaikka kokonaan jarruttamatta, että saat riittävästi aikaa funtsia sitä ajolinjaa ja oikeeta taittopistettä mutkaan. Jarrujen koventaminen tossa kohtaa tod. näk. vaan pahentaa ongelmaa kun suurin osa keskittymisestä menee siihen jarruun, ei ajolinjaan. Jarrut sit mukaan heti kun se ajatus linjasta alkaa löytymään, mutta niin, ettei jarruttaminen syö liikaa keskittymiskykyä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Jone

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Huhti 2017
  • Viestejä: 129
  • Ikä: 29
  • Paikkakunta: Klaukkala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 07:01
  • GSX-R1000 L1
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 80
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #441 : 06.12.17 - klo:16:58 »
Tämä selvä.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020