Kemora-videot

Aloittaja murmela, 25.06.17 - klo:23:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Alotetaan uus hieno triidi tämmösellä laatu pläjäyksellä:

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 24.06.17 - klo:23:28
Laitahan murmela sekausvideoo jakoon jossain vaihees, oma peräkamera taas toiminu miten haluaa.
https://www.youtube.com/watch?v=tGsambrzWx0
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

PLAATUPLÄJÄYS.

Ei se sullakaan ihan nappisetti ollu :D

Mut joo hyvä, hyvää settiä. Liian aikasin mutkaan mones paikois, etenki kolmonen. Kakkonen selkeesti huonoimpia paikkoja myös, nää saattais korjaantua kerralla ku pääsis mukavuusmodesta pois.

Paluusuoralla lorttoa pidempään auki ja puristetaan sitä jarrukahvaa sitten enemmän. Vähän taitaa tuossa kohti vielä tuntua kolmosen ajolinja kyl...

Karusellissa vois päästä paremmin avauspaikkaan, helpottais sitten neulansilmää vasuriin enemmän, nyt tulee vähän kiire saada mopo siinä käännettyä. Voi olla että yritän ajaa sen liian suoralla jarrulla, emt. Tossa ny olin takana melki joka kierroksella kyl tos kohti ja koitin päästä avauksessa ohi.

Josko tota viikon päästä lisää.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 26.06.17 - klo:00:22
Ei se sullakaan ihan nappisetti ollu :D
En oo ihan varma, osuinko kerran apeksiin. Ehkä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Murmela: Miks sä jätät paluusuoran jarrussa ja vikassa vasurissa sisäänmenossa oven totaalisen auki? Varsinkin paluusuoran jarrussa linja sais olla arviolta 3metriä sisempänä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.06.17 - klo:10:11
Murmela: Miks sä jätät paluusuoran jarrussa ja vikassa vasurissa sisäänmenossa oven totaalisen auki? Varsinkin paluusuoran jarrussa linja sais olla arviolta 3metriä sisempänä.
Yritän ajaa ne abaut yhellä apeksilla. Eli kovemmalla vauhdilla jarrussa/ pyöreemmällä linjalla.
Ja kemora-treenin vähäisyydestä johtuen ne ei mee edes päivän aikana kertaakaan niinku mä haluisin.
Eli vauhti kuolee ihan liian aikasin ja linja on silti ihan perseellään.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.06.17 - klo:10:46
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.06.17 - klo:10:11
Murmela: Miks sä jätät paluusuoran jarrussa ja vikassa vasurissa sisäänmenossa oven totaalisen auki? Varsinkin paluusuoran jarrussa linja sais olla arviolta 3metriä sisempänä.
Yritän ajaa ne abaut yhellä apeksilla. Eli kovemmalla vauhdilla jarrussa/ pyöreemmällä linjalla.
Ja kemora-treenin vähäisyydestä johtuen ne ei mee edes päivän aikana kertaakaan niinku mä haluisin.
Eli vauhti kuolee ihan liian aikasin ja linja on silti ihan perseellään.
Ite oon ajanu niitä yhdellä ja kahdella apeksilla. Käytännössä molemmat oli ainakin mun hanskoilla nopeempi ja ennen kaikkee helpompi ajaa kahdella. Ja varsinkin paluusuoran jarrussa lappaa porukkaa ohi niin, että saappaat pyörii jaloissa jos jättää ton ekan apeksi ottamatta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.06.17 - klo:12:13
Ja varsinkin paluusuoran jarrussa lappaa porukkaa ohi niin, että saappaat pyörii jaloissa jos jättää ton ekan apeksi ottamatta.
Tarvii ennen orgin kerhokisaa treenailla muutama setti ovi-kiinni-linjaa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Fredde_V

Mites kusiaisella noi Esan ovi-kiinni linjat joita oon videolta ihaillut? Kannattaako ajaa noita kahden apeksin linjoja vai vetää pyöreämpää?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Fredde_V - 26.06.17 - klo:16:02
Mites kusiaisella noi Esan ovi-kiinni linjat joita oon videolta ihaillut? Kannattaako ajaa noita kahden apeksin linjoja vai vetää pyöreämpää?
Ainakin paluusuoran jälkeinen vasuri. Vika vasuri sit oman maun mukaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Fredde_V

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.06.17 - klo:18:44
Lainaus käyttäjältä: Fredde_V - 26.06.17 - klo:16:02
Mites kusiaisella noi Esan ovi-kiinni linjat joita oon videolta ihaillut? Kannattaako ajaa noita kahden apeksin linjoja vai vetää pyöreämpää?
Ainakin paluusuoran jälkeinen vasuri. Vika vasuri sit oman maun mukaan.

Joo, täytyy testata! Nyt vetänyt sen alun tolla sun kaavalla, että about 100-merkin kohdalta taitetaan sisäänpäin, sitten lirutellut aika lähellä kanttaria koko mutkan. Täytyypä testata tota toista taktiikkaa.


PrivateeR

Tässä oma viimeinen stintti loppuunviilatulla takarenkaalla. Ei ole nopeimpia kierroksia mitä pääsin, mutta oli ainoa stintti jossa pääsin edes jonkinlaiseen ajorytmiin.

Kaikki palaute tervetullutta.
https://www.youtube.com/watch?v=WmMcK6qGPxk
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

Nitrous

^Satunnainen kierros keskeltä settiä (n. 8min kohdalla alkaa)

Karvan liian aikasin ykköseen sisään->ulkokanttari tulee silmille ja et pääse avaamaan ajoissa.
Kakkosen jarru aika ajoissa ja taitto liian aikasin sisään->et pääse avaamaan ennen kolmosta ollenkaan.
Kolmoseen ehkä ihan karvan ajoissa sisään, apeksi ehkä 1m liian aikasessa.
Kolmosen avaukseen saa helposti lisää tehoa ja sit ihan pieni nosto niin pyörä kääntyy paremmin neloseen ja pääsee ehkä karvan aiemmin kaasulle paluusuoraa kohti.
Paluusuoran jälkeinen vasuri on mun mielestä nopeempi ajaa kahdella apeksilla ja kisassa siitä lappaa porukka sisältä ohi jos sen ajaa yhdellä.
Karusellin oikeen avaus liian ajoissa. Tuossa voi jättää tonnarilla käyttämättä ulostulossa melkeinpä puoli rataa kunhan pääsee avaamaan kunnolla mopo pystyssä. (Tossa avauksessa asuu sulla varmaan 0,5-1s)
Vikassa vasurissa jää linja auttamatta leveeksi. (Ainut selkeä ajovirhe tällä kierroksella)
Vikan vasurin avauksessa voi samoin jättää rataa käyttämättä, pääasia, että saa taas kunnon avauksen mopo pystyssä ja ehtii vasempaan reunaan ennen kahvilaa.
Kahvilanmutka ihan ok, mutta jarru turhan aikasessa ja vauhti loppuu kesken.

Radan käyttö ja ajolinjojen loogisuus ihan hyvin hanskassa. Mopolla moneen paikkaan vaan käännetään myöhemmin sisään kuin autolla ja myös apeksi on myöhemmässä, että saadaan avauslinja suoremmaksi. 

Ja oman kokemuksen perusteella uuden ja käytetyn takasen vauhtiero kierroksella on n. 1s luokkaa vaikka ajossa tuntuu isommalta. Etunen vaikuttaa sitten ehkä jopa enemmän.


Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

PrivateeR

Iso kiitos analyysistä! Paljon helpompi seuraavalla kerralla lähtee fiksaamaan noita. Toi tuli yllätyksenä että siinä karusellin oikeassa tulee pataan jos avaa tasaisesti ja kerää vauhtia leveältä.

Ja joo toi kakkosen jarru ja sisäänkääntö varmasti olikin aikaisessa ku huolestutti ylinopeus entryyn. Siinäki varmasti valui puoli sekuntia hukkaan joka kierros. Mun takana ajellut kusiainen sanoi että suoralla menin karkuun mutta hän otti mut helposti aina kii tossa kakkosessa.

Kiitoksia paljon vielä kerran!
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 27.06.17 - klo:19:27
Iso kiitos analyysistä! Paljon helpompi seuraavalla kerralla lähtee fiksaamaan noita. Toi tuli yllätyksenä että siinä karusellin oikeassa tulee pataan jos avaa tasaisesti ja kerää vauhtia leveältä.

Ja joo toi kakkosen jarru ja sisäänkääntö varmasti olikin aikaisessa ku huolestutti ylinopeus entryyn. Siinäki varmasti valui puoli sekuntia hukkaan joka kierros. Mun takana ajellut kusiainen sanoi että suoralla menin karkuun mutta hän otti mut helposti aina kii tossa kakkosessa.

Kiitoksia paljon vielä kerran!
Jos karusellissa avaa ajoissa ja käyttää koko radan niin peli vaan sutii koko ajan eikä kaasua saa kunnolla auki. Kum malttaa oottaa vähän pidempään niin avauksen pystyy ajamaan pidolla ja käytyämään tehoa kunnolla. Tämä sama pätee käytännössä kaikkien hitaiden paikkojen avauksiin. Tonnari nimittäin on hidas joka paikassa paitsi sillon kun kaasu on auki.

Ja siinä 2-3 välissä on helppo ottaa porukkaa kiinni jos kakkosesta ei avaa. Tulee helposti 20-30km/h nopeuseroo siinä välisuoralla. Kakkosen apeksissa 150 on ok, a-kuskit taitaa työntää siihen 170+ ja kovin mitä oon datasta nähny oli 180, mutta siinä mennään sit jo aika kuolemaa halveksien.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Kemoran kakkoseen ku alkaa hitaasti valutteleen 100-150 kyltin kohilta, niin apeksinopeus on 100-130 ja mopo maksimikallistuksessa ja ulkokanttare tulee silmille.
Jostain 50 kyltin kohilta kun taittaa, niin apeksinopeus on 150-160, mopo puoliks pystyssä, ja siltikin jää puoli rataa käyttämättä ulostulossa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal