Kawasaki ZX-6R 2005 Ram Air intake tuubi - kysymys?

Aloittaja mollila, 24.09.17 - klo:21:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mollila

Laitetaan tänne kysymys koska täältä saattaa kuulemma amatöörikin saada apua.

Eli kippasin otsikon mukaisen pikkuninjan radalla ja vaihtoon menee muun muuassa kyseine tuubi. Jos jollakin on kokemusta kyseinen pyörän pannutuksesta ja remontoinnista niin seuraavat kiinnostaisivat:
- pamahtaako ko. tuubi poikki yhtä helposti joka kaadossa vai johtuiko siitä että peilit olivat kiinni (oli kiire eikä "ehtinyt" irroittaa, pelkästään teipata)? Eli kiskaiseeko peili etukatetta sen verran että putki napsahtaa vai katkeaako muutenkin?
- Olettaen että tuubilla olisi taipumus katkeilla, löytyykö jostain jotain ei-muovista race-versiota varaosana? OEM varaosana löytyy vaikkapa ebaysta useammaltakin myyjältä mutta saako mistään vahvempaa versiota?
- Viimeisenä - jos tuubin saisi vaihdettua vahvempaan niin paraneeko kokonaistilanne? Eli jos on riittävän vahva tuubi joka ei katkea, pysyykö etuhäkki ehjänä vai pettääkö vielä joku vaikeammin vaihdettava / kalliimpi?






murmela

Ainakin ko tuubin kiinnikkeet saa "korjattua" sillä että pistät esim millisestä pellistä levyt molemmin puolin tuubin kylkiin kiinni yhdellä ruuvilla aluslevyineen, ja sit mallailet kohdilleen, ja porailet runkoon menevien kiinnityspulttien reijät peltiin.

Vai onko ko tuubi ihan säpäleinä?

Ja parempi on se että tuubi hajoaa, kuin se että tuubi kestää, ja repii rungosta pienet palaset irti, sit vasta onkin sormi suussa. Se kohta missä tuubin kiinnityspultit on rungossa kiinni on aika onnetonta valua tms/ ei ole tarkoitettu kestämään mitään isompaa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Omasta kokemuksesta kaadoissa voi mennä mitä tahansa rikki tai sitten ei mitään. Ei kantavien osien kiinnitys mieluummin vähän liian höllästi kuin liian tiukasti niin pysyvät paremmin ehjänä ja korjattavissa eivätkä riko irrotessaan niin pahasti ympäristöään.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

mollila

Tuubi katkesi nätisti pari senttiä kiinnitysten vierestä, ruuvit ja aluslevyt/kiinnikkeet jäi paikalleen ja uudelleen käytettäväksi.

Vähän arvelinkin että tuubin vahvistaminen voisi tuoda lisäongelmia, kiitos vastaajille jotka vahvistivat näkemyksen.

Periaatteessa tuubihan voisi olla vaikka kumiletkua, ilmanottoonhan sillä ei olisi mitään vaikutusta. Koska mittaristo on kuitenkin kiinni ko.putkessa, liika joustokaan ei ehkä oikein toimi.

Pitää tilata uusi tuubi ja laittaa vähän kevyemmin kiinni, seuraavassa kaadossahan jos/kun semmoinen tulee niin kestävyys selviää.


murmela

Lainaus käyttäjältä: mollila - 25.09.17 - klo:10:40
Periaatteessa tuubihan voisi olla vaikka kumiletkua, ilmanottoonhan sillä ei olisi mitään vaikutusta. Koska mittaristo on kuitenkin kiinni ko.putkessa, liika joustokaan ei ehkä oikein toimi.
Etukatekin on osittain ko tuubin varassa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

mollila

Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.09.17 - klo:11:45
Lainaus käyttäjältä: mollila - 25.09.17 - klo:10:40
Periaatteessa tuubihan voisi olla vaikka kumiletkua, ilmanottoonhan sillä ei olisi mitään vaikutusta. Koska mittaristo on kuitenkin kiinni ko.putkessa, liika joustokaan ei ehkä oikein toimi.
Etukatekin on osittain ko tuubin varassa.

Totta tuokin eli katekin tukeutuu siihen. Sinulla tuntuu selkeästi aiheesta olevan kokemusta niin vielä jatkokysymys:
- Onko Sebimoton kamoista kokemusta?
https://www.sebimoto.com/fairing-for-motorbike-kawasaki-zx-6-r-05-06-airduct
maksaa neljäsosan siitä mitä OEM part ebaysta vaan kestääkö mitään?
 

murmela

Lainaus käyttäjältä: mollila - 25.09.17 - klo:16:33
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.09.17 - klo:11:45
Lainaus käyttäjältä: mollila - 25.09.17 - klo:10:40
Periaatteessa tuubihan voisi olla vaikka kumiletkua, ilmanottoonhan sillä ei olisi mitään vaikutusta. Koska mittaristo on kuitenkin kiinni ko.putkessa, liika joustokaan ei ehkä oikein toimi.
Etukatekin on osittain ko tuubin varassa.

Totta tuokin eli katekin tukeutuu siihen. Sinulla tuntuu selkeästi aiheesta olevan kokemusta niin vielä jatkokysymys:
- Onko Sebimoton kamoista kokemusta?
https://www.sebimoto.com/fairing-for-motorbike-kawasaki-zx-6-r-05-06-airduct
maksaa neljäsosan siitä mitä OEM part ebaysta vaan kestääkö mitään?

Kyllähän tuommoinen -05:nen pikkuninja ehti tutuksi tulemaan kymmenen ratakauden aikana...

Sebimoton kuitusysteemit on ihan ok kamaa.
Ja jos meinaat pitempäänkin ko vessalla harrastaa, niin osta toinen(kin) varalle.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

mollila

Tarkoitus oli ninjalla useampi vuosi ajella, olettaen että kestää kasassa. Pitää tilata varatuubi varastoon, hyvä vinkki. Siirtää sen omassa kirjanpidossa "kulutusosat" otsikon alle niin sillähän siitä pääsee...

Powered by EzPortal