RR SM 2018

Aloittaja santerik, 10.11.17 - klo:17:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.08.18 - klo:19:24
Semmone se kisa sit

Kohtuullisen huono mäihä. Pari kaveria väisti kaatuneen pyörän vasemmalta, mutta sun kohalla raato liikkui eteen.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

mako

Voi vidu , melkeen jo säälittää . Mies on kyl antanu kaikkes täl kaudel ,varmaan pikkutauko tekee terää.

Jone

Ja mä ku luulin että mulla tää kausi meni päin v***ua.

ETana

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 05.08.18 - klo:19:50
Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.08.18 - klo:19:24
Semmone se kisa sit

Kohtuullisen huono mäihä. Pari kaveria väisti kaatuneen pyörän vasemmalta, mutta sun kohalla raato liikkui eteen.

Nyt on kyllä paskaa tuuria tälle kaudelle ihan riittävävästi. Toivottavasti ei isompia vahinkoja!!!

murmela

Aivotärähdys, ranteessa pikku murtuma, perse kipee.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

raukkis

^hitto. Olis ollu kyllä hienoa, jos olisi tullu onnistuneet kisat. On kyllä yhtä miestä motorsportti koetellu riittävästi.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 06.08.18 - klo:12:42
^hitto. Olis ollu kyllä hienoa, jos olisi tullu onnistuneet kisat. On kyllä yhtä miestä motorsportti koetellu riittävästi.
Joo. Murmelan kisailun aloitus on ollut mielenkiintoista seurata - liveseurannan ykköskohde. Kovasti toivotan tsemppiä !
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pienisopoapina

06.08.18 - klo:12:50 #128 Viimeisin muokkaus: 06.08.18 - klo:12:52 käyttäjältä pienisopoapina
Motoparkin kisan ilmottautuneet: http://www.iceroadracing.com/eilmo/index.php?lcrit=Kaikki&kisaid=171&kansio=helrc&sivu=listaa
Tällä hetkellä ( 6.8. 12:50 ) aika vähän ilmoittautuneita, 67 kpl. 1000B:ssä pääsis palkinnoille ilmoittautumalla.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

murmela

06.08.18 - klo:14:32 #129 Viimeisin muokkaus: 06.08.18 - klo:14:42 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 06.08.18 - klo:12:47
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 06.08.18 - klo:12:42
^hitto. Olis ollu kyllä hienoa, jos olisi tullu onnistuneet kisat. On kyllä yhtä miestä motorsportti koetellu riittävästi.
Joo. Murmelan kisailun aloitus on ollut mielenkiintoista seurata - liveseurannan ykköskohde. Kovasti toivotan tsemppiä !
Metriäkään en ollut ajanut botnian kaadon jälkeen.
Lievien teknisten juttujen ja sääolosuhteiden takia ajoin lauantain varovasti, ainoa tarkoitus oli pysyä pystyssä aika-ajot, ja päästä maaliin molemmat kilpailulähdöt.
Sunnuntaina sitten taasen oli kaikki kunnossa tekniikan ja sään osalta, ja fokus oli 100%, ja tarkoitus oli ensin lähteä ajamaan omaa kovaa, ja sen jälkeen kierros kierrokselta nostaa vauhtia, ja katsoa mihin se johtaa. Tulos tai ulos.

Noh, lähtökierroksella viidennen mutkan, eli "las palmasin" jarrussa ajoin ulkoreunaan ja aloin kiertämään populaa ulkokautta.
Mutkan pohjalla ollessani, väistin ensin sisällä ollutta joka näytti että olisi voinut ajautua leveeksi.
Kun siirsin katseen exittiin, näin että jotain tapahtuu/ yksi kuski nostaa mopoa pystyyn joka tarkoittaa sitä että joku on nurin jossain siellä.
Hetkeä myöhemmin näin kuskin pyörivän radalla moponsa oikealla puolella, ja mopon vasemmalla puolella oli reilusti tilaa, koska mopo liukui abaut radan suuntaisesti.
Viimeinen asia mitä radalla haluan tehdä, on ajaa jonkun päälle mutkan ulostulossa, koska suurin osa ratakuolemista tapahtuu juuri sillä tavalla ja siinä paikassa.
Oikealla puolella oli myöskin muita kuskeja, joten jos olisin lähtenyt sinne puolelle väistämään, olisin voinut osua johonkin muuhun.
Joten valitsin vasemman puolen, ja lisää kaasua.
Tuohon havainnointiin, arviointiin ja valintaan meni noin 1.5 sekunttia.

Se mitä en osannut ottaa huomioon oli se että 0.47 sek ennen kuin olin sen perä edeltä liukuvan mopon kohdalla, sen takarengas otti rataan, ja mopo pyörähti 90 astetta, ja se riitti siihen että se takarengas osui mun mopon etujarrusatulaan, ja käänsi mun mopon eturenkaan osoittamaan oikealle, jolloin mun mopo kallistui 45 astetta vasemmalle 0.25 sekunnissa, ja sit nokka kiepsahti 0.18 sekunnissa vasemmalle siten että nokka osoitti radalta 45 astetta vasemmalle, ja sit mopo flippaa vasemmalta pystyyn 0.05 sekunnissa, meikä lähtee ilmalentoon, ja 0.1 sek myöhemmin mopo on oikealla kyljellään.
0.14 sek myöhemmin mopo on katollaan ja ottaa osuman maahan.
0.22 sek siitä mopo on pystyssä, keula osoittaa abaut "taakseppäin".
0.4 sek mopo on pystyssä, 2-3 metriä ilmassa, keula osoittaa taas menosuuntaan
0.52 sek mopo osuu vasemmalla kyljellään maahan nokan osoittaessa suoraan vasemmalle
1.17 sek kyntää turvetta ja pysähtyy, nokka osoittaa "taakseppäin"

Mielenkiintoista oli myös se, että ketju meni kahdesta kohtaa poikki/ siitä irtosi joku 20 sentin tms pätkä.

@slowrider paljos toi mittaristo maksaa...?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.08.18 - klo:23:58
Aivotärähdys, ranteessa pikku murtuma, perse kipee.

Onneksi ei sattunut enempää. Se on toisaalta hyvä käyttää se huono tuuri kisauran alussa, niin voi sitten myöhemmin niittää tasaisesti menestystä. Kyl se siitä.

tonde8

Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.08.18 - klo:23:58
Aivotärähdys, ranteessa pikku murtuma, perse kipee.

Kenen mopoon ajoit päin ?  Onko tietoo kuin sen kävi ? :(

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 06.08.18 - klo:16:44
Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.08.18 - klo:23:58
Aivotärähdys, ranteessa pikku murtuma, perse kipee.

Kenen mopoon ajoit päin ?  Onko tietoo kuin sen kävi ? :(
Komujärvi. Ukko oli kunnossa, eikä mopokaan mitenkään pahasti rutussa. Takavanne ja takahäkki kai isoimmat.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

06.08.18 - klo:19:10 #133 Viimeisin muokkaus: 06.08.18 - klo:19:12 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.08.18 - klo:17:44
Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 06.08.18 - klo:16:44
Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.08.18 - klo:23:58
Aivotärähdys, ranteessa pikku murtuma, perse kipee.

Kenen mopoon ajoit päin ?  Onko tietoo kuin sen kävi ? :(
Komujärvi. Ukko oli kunnossa, eikä mopokaan mitenkään pahasti rutussa. Takavanne ja takahäkki kai isoimmat.
Sitä mä kans ihmettelin, ettei mun oikeeseen jalkaan tullu mitään, vaikka vauhtia oli pikkasen vajaa 100 kmh, ja takakate/ takahäkki/ takarengas osu mun jalkaan.

Ja sain sen käsityksen, muistaakseni, että joku oli leikannu sen edestä/ sipassu siltä eturenkaan alta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.08.18 - klo:19:10
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.08.18 - klo:17:44
Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 06.08.18 - klo:16:44
Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.08.18 - klo:23:58
Aivotärähdys, ranteessa pikku murtuma, perse kipee.

Kenen mopoon ajoit päin ?  Onko tietoo kuin sen kävi ? :(
Komujärvi. Ukko oli kunnossa, eikä mopokaan mitenkään pahasti rutussa. Takavanne ja takahäkki kai isoimmat.
Sitä mä kans ihmettelin, ettei mun oikeeseen jalkaan tullu mitään, vaikka vauhtia oli pikkasen vajaa 100 kmh, ja takakate/ takahäkki/ takarengas osu mun jalkaan.
Onks sulla muuten startista videoo jossain nähtävillä?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal