Kausi 2018

Aloittaja murmela, 11.11.17 - klo:12:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

wehna

Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.03.18 - klo:18:09
Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 26.03.18 - klo:17:52
Moro vaan kaikille ! Tuli hommattua ratamopo ja nyt kuskiin pitäisi saada vauhtia. Miten kannattaisi lähteä kesää kohti ?  Mihin kerhoon liittyä ja millaisiin koulutuksii  osallistua ?  Itsellä ollut ajatus myös kilvan ajosta mikäli homma lähtee hyvin käyntiin.. eli onko vaihtoehtona aloittelevalle mp-tuen kerhokisat/ jokkis ?  Ajopaikkoina alastaro, motopark ja ahvenisto.
Jos tarkotus on kehittyä nopeasti, niin älä koskaan mene radalle ilman että sulla on 1-3 kohdetta mitä korjata ajosta. Gopro aina kuvaamassa ajoa, jolloin näet mitä linjaa oikeasti ajat. 10 Hz mokkula ja RaceChrono aina päällä jolloin voit datasta katsoa mitä oikeasti teet radalla.
Jos taasen et käytä mitään ulkopuolista apuvälinettä, vaan luotat omiin aistihavaintoihin ja muistikuviin, niin ennakkoodotukset ja mielikuvitus hoitaakin sitten suurimman osan "datasta" aivan päinvastaiseksi mitä se todellisuudessa on. Siitä yksinkertaisesta syystä rata-ajosta tulee vaikeaa ja kehityksestä hidasta (tarkoittaen keskiverto keskiryhmäläistä).
Ja se on aivan se ja sama kuinka paljon kokemusta on tai ei ole, niin kaikki kuskit alottelijoista mm-tasolle tekee aivan samoja virheitä koko ajan. Ainoa mikä vaihtelee, on virheiden suuruusluokka. Se mikä erottaa nopean kuskin hitaasta, on kyky tavalla tai toisella yksilöidä virheet, analysoida syyt, ja muuttaa oikeasti sitä tekemistä siellä radalla.

Kello on ihan hyvä väline, mutta se ei kerro osaamisesta kaikkea. Perstunto ja terve itsesuojeluvaisto kertoo paljon enemmän ja nuo murmelan mainitsemat tiedonkeruuvälineet.
Jos haluat päästä helpolla alkuun niin hankkiudu jonkun kokeneen kouluttajan oppiin. Perusasiat kun opit niin elämä on huomattavasti helpompaa. Kantapään kautta niiden oppiminen kestää vuosia :)
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Nitrous

^Lisäksi se kantapään kautta oppiminen yleensä myös sattuu ja maksaa kohtuullisen paljon. Minkälainen kokemus rata-ajosta tondella oli?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

tonde8

Mokkulat ja kamerat löytyy kyllä..  kolmena edellis kesänä käynyt radoilla ajelemassa , 11 pv yhteensä. Keskihidas/keskinopea.  Näissäkin vaihtelua paljon.  Kokenut kouluttaja?  Niin ja mitens kerhot ja kurssit ?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 26.03.18 - klo:20:47
Mokkulat ja kamerat löytyy kyllä..  kolmena edellis kesänä käynyt radoilla ajelemassa , 11 pv yhteensä. Keskihidas/keskinopea.  Näissäkin vaihtelua paljon.  Kokenut kouluttaja?  Niin ja mitens kerhot ja kurssit ?
Ainakin MotOrgin Ajotaito IV -kurssia voi väijyä tuolta: http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/294965?p=6555736#post6555736

Eka kurssi jo myynnissä, 2-4 kurssia tulee kesän mittaan myyntiin vielä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

27.03.18 - klo:08:54 #34 Viimeisin muokkaus: 27.03.18 - klo:08:59 käyttäjältä T1mppa
Haminasta ei oo kauhea matka Motoparkiin, joten kannattaa väijyä, jos sinnekin pääsisit. Muista kattoo, onko melupäivä vai ei.

MP-tuen kerhokisat on erittäin hyviä ja hauskoja tapahtumia. Niissä vaan taso-ero on melkoinen, mutta ei kannata antaa sen häiritä. Pitää vaan sormet ristissä, että on joku tai joitakin, jotka ajaa samaa vauhtia sun kanssa, niin pääsee kisatunnelmaan. Tietysti startti on aina hieno kokemus sekä muutama eka mutka, kun porukka painelee lähekkäin.

Jokkikseen (SSC, Star service cup) sun pitää hommata ajajalisenssi, käydä teorianäyttö (ilmainen) sekä antaa ajonäyttö. Ajajalisenssin taitaa saada ostettua SML:n sivuilta. Sun pitää olla jonkin kerhon jäsen, jotta saat sen. Ite en tiiä teorianäytön tai ajonäytön aikatauluja, mutta ymmärtääkseni aika joustavasti niitä tehdään, kunhan on vaan muutama halukas olemassa. Joku fiksumpi voi niistä ehkä jotain kertoa.

Jos Haminassa ei oo kerhoa, niin MP-tuki on ainakin valtakunnallinen ja sen alla pääsee kisaamaan.

MP-tuen kerhokisat on ihan räkähalpoja, mutta tsekkaa noi SSC hinnat, jotta osaat laittaa jo rahaa sivuun tulevia kuluja varten.

tonde8

Kiitost asiallisista vastauksista.  Hamsmk jäsen olen mutta  ilmeisest kerhokisoihin päästäkseni pitäsi olla tuen jäsen.  Ajotaito IV vaatii org jäsenyyden ? Millainen Motorg-race on?
Dp mittari löytyy ja noise killeri myös. Pyörä on menossa vielä penkkiin ennen kesää niin kattoo vähä sen toimintaa  myös killerin kanssa. Tämä siis sen motoparkin takia.

T1mppa

27.03.18 - klo:13:07 #36 Viimeisin muokkaus: 27.03.18 - klo:13:11 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 27.03.18 - klo:11:03
ilmeisest kerhokisoihin päästäkseni pitäsi olla tuen jäsen.

Jos tuolla tarkoitit MP-tuen kerhokisaa, niin juu, pitäis olla MP-tuen jäsen. Kisaan osallistuminen maksaa normin ratapäivämaksun sekä kisaan osallistumismaksun. Kisa on siinä klo 14 hujakoilla oleva nopean ryhmän ajovuorolla. Eli saat koko päivän kurvailla ja klo 14 ajat varikolta radalle (5 min on portti auki) ja sitten on kokoontuminen lähtöruudukkoon. Yksi kierros lämmittelyä ja taas gridiin ja sitten lähtee.

Tälläkin foorumilla on MP-tuen virallisia henkilöitä, mutta kovimpaan tiedonnälkään vastaan, että _oletan_ tänä vuonna kerhokisoja olevan useampia. MP-tuen jäsenyys näyttää nyt olevan 40€. Ei siis mahdoton hinta.

Tämän oot ehkä lueskellutkin:
https://www.mp-tuki.com/kerhokilpailut/

MotOrg-race ymmärtääkseni samantyylinen konsepti. En oo sellaiseen päässyt itse osallistumaan.

tonde8

Juu mp-tukea tarkoitin.   Pitänee liittyä org ja mp-tukeen , saapahan noita ratapäiviäkin hieman halvemmalla.
Mutta tämä kilpaileminen oli kohta 2. Se vauhdin löytyminen ja siihen liittyvä kurssitus/kouluttaja ? Ketä pitää mennä nykimään hihasta? Ja ajotaito IV jo mainittiinki. 

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 27.03.18 - klo:14:45
Juu mp-tukea tarkoitin.   Pitänee liittyä org ja mp-tukeen , saapahan noita ratapäiviäkin hieman halvemmalla.
Mutta tämä kilpaileminen oli kohta 2. Se vauhdin löytyminen ja siihen liittyvä kurssitus/kouluttaja ? Ketä pitää mennä nykimään hihasta? Ja ajotaito IV jo mainittiinki.  
Mimmosta budjettia noihin koulutuksiin oot ajatellu?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

tonde8

Tarjouksia kuunnellaan.  Hitto kerkes tuo ajotaito IV mennä ohi motoparkin osalta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 27.03.18 - klo:22:36
Tarjouksia kuunnellaan.  Hitto kerkes tuo ajotaito IV mennä ohi motoparkin osalta.
Noita järjestetään kauden aikana kaikkiaan 4-5 kpl, joten kannattaa seurailla aihetta.

Jos päivän koulutuksen saa 50€ hintaan, on se jo hyväntekeväisyyttä. 100-200€ haarukka alkaa olla realistinen kouluttajan kulut kattava hinra per lätty jos saa pari kaveria mukaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

Tässä voi olla vihreitä.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 02.04.18 - klo:14:21
Tässä voi olla vihreitä.

Ainakin orgin apparat puuttuu.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 02.04.18 - klo:14:21
Tässä voi olla vihreitä.

Muoviluodin päivät vois lisätä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

SCC:llä on enemmän kisoja kun SM:ssä.

Powered by EzPortal