Kausi 2018

Aloittaja murmela, 11.11.17 - klo:12:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: LoneWolf - 10.08.18 - klo:23:19
Linkouksesta selvisin vähällä mutta nilkasta löytyi pieni murtuma joka ortopedin veikkauksen mukaan syntyi kun pyörä kaatui jalan päälle, ainakin 6 viikkoa jalka kipsissä ja on olemassa riski että ei parane jolloin nilkka on pysyvästi pilalla.
Onks sulla röntgenii nilkasta?
Saat vaihtarina ton: http://racedac.com/s1000rr/wrist.png
Jarrut paskana, paha hidastaa.

LoneWolf

Lainaus käyttäjältä: murmela - 10.08.18 - klo:23:26
Onks sulla röntgenii nilkasta?
Saat vaihtarina ton: http://racedac.com/s1000rr/wrist.png

Eipä ole kun ei otettu, jossain muuttokamojen seassa on CD missä ois CT- ja MRI-kuvat, tosin taitavat olla jossain proprietaryformaatissa.

On muuten komea mustelma oikeassa kankussa vieläkin.

Jaa niin ja niille jotka ovat miettineet kestääkö 2-osainen nahkapuku, kyllä se kestää. IXS:n halpis on ihan ehjä, yksikään sauma ei ratkennut ja yhtään reikääkään ei syntynyt. Ja selkäpanssari on muuten aivan erinomainen keksintö, panssarin alueelle ei tullut edes yhtäkään mustelmaa vaikka melko lujaa selkäkin asfalttiin mätkähti.

murmela

Lainaus käyttäjältä: LoneWolf - 10.08.18 - klo:23:39
On muuten komea mustelma oikeassa kankussa vieläkin.
Oisko kuvaa? Saat vaihtarina tommosen: http://racedac.com/s1000rr/color.JPG
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Hyvää kehitystä kyllä. Tommosen "osta isompi mopo" -sankarin voi ohjata vaikka mun puheille seuraavalla kerralla niin saadaan ratakäytös tontille.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: murmela - 10.08.18 - klo:23:50
Lainaus käyttäjältä: LoneWolf - 10.08.18 - klo:23:39
On muuten komea mustelma oikeassa kankussa vieläkin.
Oisko kuvaa? Saat vaihtarina tommosen: http://racedac.com/s1000rr/color.JPG

Liittenä mun vaihtari kaudelta -17.

Itse aiheeseen. Ei metrin metriä moottoripyörällä. Modernia luistonestolla varustettua teki mieli, mutta pari muuta investointia meni edelle. Katse ensi kauteen...
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

murmela

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 11.08.18 - klo:15:30
Liittenä mun vaihtari kaudelta -17.
Miten ton sai aikaseks?
Jarrut paskana, paha hidastaa.


murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

jsaarik

Kausi 2018:

Ekaa kertaa elämässäni Alastaron radalle Muoviluodin päiville 26.5 @Choke n pakottamana :) . Ajattelin että lähdetään nyt kokeilemaan miltä se meno maistuu. Hirveetähän se oli ekaa kertaa ajella radalla kun oikeesti luuli osaavansa ajaa kovaa.... (en osaa vieläkään). Hitaassakin ryhmässä porukka tuli ohi ylhäältä ja alhaalta sillai et sukat pyörii jaloissa. Mukavatahan se tottakai oli ja ehkä pikkiriikkinen ratakärpänen pääs puremaan. 

Muutaman ratapäivän jälkeen alkoi vauhtia löytyä ja ratakärpänen päätti purra toiseen kertaan, jolloin  katumopoilusta meni maku totaalisesti. Kawasaki myyntiin ja nettimotoon agentti pystyyn ratamopoille. Vähän hiljaista oli pyöräkauppa, joten aloin jo suunnitella talveksi projektia Kawasakiin. Nopein kierros zx6r:llä Alastarolla 1:31,17 26.7.

Kawasaki meni viimein kaupaksi 1.8 ja samana päivänä @Choke vinkkasi Honda CBR600RR -07 nettimotosta. No, ei kai siinä. Pe 3.8 autoliikkeestä hakemaan pakettiauto (omassa autossa ei ollut vetokoukkua ja maataloustöissä pk on kuitenkin välttämätön laitos) ja la 4.8 meikäläisellä olikin jo ratapyörä.  hesse_yahoo  Pyörän hakureissulla pakettiauto -hankinnastani alkoi jäähdytinneste mystisesti katoamaan joten saikin viedä maanantaina auton takaisin autoliikkeeseen kansiremppaan..  facepalm

Pientä tutustumista uuden kumppanin kanssa tiistaina KysUa:n ratapäivällä (pari settiä pääsi kruisaileen 1:33,1) mutta perjantaina 10.8 pääsi RM Heinon ratapäivällä tutustumaan paremmin pyörään. Shifterit ja pikakaasut vaativat vielä totuttelua mutta kierrosajat alkoivat pyöriä Alastaron radalla 1:28,XX - 1:29,XX sisällä. 

Puintien alkaessa taitaa ensikertalaiskauteni olla lopuillaan, lukuun ottamatta paria ratailtaa, joten ensivuodelle jää koettavaksi Pohjoisen radat. :) Iso kiitos @Choke lle, joka esitteli tämän, erittäin kalliin, harrastuksen.  peukku_1 Ja kiitos muillekin, jotka suostuivat neuvomaan tätä hazardipalloa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: jsaarik - 12.08.18 - klo:20:42
kierrosajat alkoivat pyöriä Alastaron radalla 1:28,XX - 1:29,XX sisällä.
@Choke on vissiin antanut sulle ihan järkeviä neuvoja, ainakin kierrosajoista päätellen. peukku_1
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Choke

Tai sit oon jakanut eteenpäi neuvoja, joita oon itse saanut ja koittanu vaa antaa tarpeeks brutaalia "aja toi kovempaa/älä v***u koske siihen kaasuun tossa/ajat ton ku tytöt" - palautetta?  :-X



Kausi 2018: - Not end yet - joten ei tarinoida vielä!

Jone

13.08.18 - klo:10:15 #71 Viimeisin muokkaus: 13.08.18 - klo:22:16 käyttäjältä Jone
Kausi 2018, ensimmäinen varsinainen puhtaasti rata kausi (aikaisemmin ajettu katupyörillä). Tarkoitus oli käydä +20 ratapäivää, josta nyt sitten vähän jäätiin.

Talven aikana tuli katu R6:sta rakennettua vähän enempi ratapyörä. Lasikuitukatteet, suora ränni, jalkatappisetit, takapampun shimmaus ja kaiken turhan riisuminen. Ja sitten haettiinkin pakettiautoa, varikkotelttaa, ramppia ja sun muuta hyödyllistä varikolle. Ja totta kai penkissä käytiin vielä toukokuun alussa, jossa ilmeni kauden ensimmäinen ongelma. Shifteri ei toiminut, ei inahtanutkaan ja sitä sitten tuli ihmeteltyä kauden alku. Lopputulos oli se että Healtech:n ohjain boksi oli vain hajonnut, antoi kyllä dataa anturista ja koneesta mutta ei pätkässyt sytytystä.

Ensimmäinen ratapäivä oli Ahvenistolla 13.5, ja ajo oli aivan hukassa. Kuin ei olisi ikinä pyörällä ajanutkaan. Uusi ergonomia pyörässä, "väärinpäin" oleva vaihdekaavio, shifterin toimimattomuus aiheutti päänvaivaa eikä ajo kulkenut mihinkään. Paras taisi jäädä jonnekkin 1:40 tietämille. Mutta eipä se vaivannut kun otin sen vain ruosteen poistona ja pyörän testaamisena.
19.-20.5 käytiin Kemoralla, 2017 kaudella ajelin siellä tasasia matalia 1:21-1:22, joten odotus oli että pääsisi edes sinne. Mutta kauas jäätiin, 1:25,01 oli viikonlopun paras. Ajo sentään ei tuntunut enään niin kauhealta, mutta en jaksanut enään alkaa vaivaa päätäni shifterin puuttumisella joten fuck it ja ajetaan tää kausi ilman. Sama tarina jatkui Alastarolla 2.-3.6, mikä ollut aina mulle jotenkin vaikea rata (kun ei osaa eikä kädet riitä) mutta tällä kertaa pääsin jo samaan vauhtiin kuin viime vuonna 1:34,89. Tällä viikonlopulla kävin myös suorittamassa kuljettaja tutkinnon, niin se söi vähän ajoaikaa.

Tähän asti kausi ollut hissuttelua, ja turvallista sunnuntai köröttelyä, mikä sitten muuttui kun mentiin Virtasalmen Motoparkkiin 9.-10.6. Osallistuin Tumpin vetämään AT4 kurssille yhdessä muutaman muun keskiryhmän töhön kanssa. Sieltä sain hyvää palautetta miten nostaa vauhtia turvallisesti, sekä ajolinjan näyttöä. Ja jokin lukko aukes, ja jo ensimmäisen päivän viimesellä setillä kun otin kellon käyttöön oli ennätyksestä lähteny reilut 2sec 1:45 > 1:43. Josta sitten sunnuntaina hiottiin vielä vähän pois 1:42,38, ja ongelmaksi tuli että keskiryhmässä ei enään meinannut saada ajettua omia kierroksia.

Parin viikon tauko, ja opit sai hautua rauhassa. 30.6-1.7 oli sitten taas Kemoran vuoro, nyt oli hyvää fiilistä ja päästiin tasaisesti alle 1:20, ja ajo tuntu paremmalta kuin koskaan aikaisemmin. 1:19,53 jäi viikonlopun parhaaksi. Ja sama sävel jatkui Alastarolla pari päivää(4.-5.7) myöhemmin ja tällöin päästiin ekaa kertaa hapsutakkirajan alle 1:29,03.
8.7 kävin kokemassa jotain uutta ja se oli että ensimmäistä kertaa menin jonkun muun järjestämille päiville kuin Org:in. Ja tämä oli Kondismiesten Alastaro, 10-15 ajoaikaa joten ehti rykimään hyvin 5 settiä. Ja ehkä tekemisen puolesta paras päivä koko kesältä, tasasesti nostettiin vauhtia. 1:28,91, 1:28,81, 1:28,61, 1:28,28, 1:28,11 olisin varmaan päässyt 1:27 puolelle jos olis ollut enemmän settejä.  airrev_1

Sitten tuli odotettu (taas) Alastaro viikonloppu(14.-15.7) jolloin oli Org:in kerhokisa. Joka setti kulki tasasesti alle 1:29 ja odotukset olis korkealla, jos sais vielä vetoapua parilta nopeammalta. Mutta penkin alle se meni, omaa sähläystä, parit vaihdemissit meinas sitä että sijoituksissa tiputtiin. Ja totta kai kirsikkana kakun päällä lowsideri Palmasin avauksesta 8. kierroksella, koska totta kai pitää mennä eniten kovaa ja ottaa pari kaveria kiinni jotka meni ohi. Olishan tämä täytyny välttää, renkaana oli vähän turhan kova seos joka olis vähän jo luistellut aikaisemminkin ja kova helle. Katson että pieni kippi, pyörä liukuu nippanappa hiekoille, ei ehkä mitään isompaa kuin vähä katteita ja maybe jalkatappi/clipari. Tai niinhän sen piti olla, huomasin jos kun olisin asfaltilla että pyörä huutaa rajotinta vasten kyljellään ja sitten tuli kiire. Mutta ei ehtiny sammuttamaan ennen kuin oli jo myöhästä. Tiesin jo tässä että kone on entinen ja kausi ehkä paketissa. Ja miksi kaatoanturi ei katkassut? Sitä en tiedä vieläkään.

Pienen motivaation puutteen takia seuraava viikko menikin mopoa purkaessa, ja perjantai iltana saatiin sitten pannu auki. 3 veiviä ja kampi-akseli oli lievästi sanottuna vähän kuluneet. Myös pytyt kaipasi ehkä viimeistely hoonauksen ja nokissa oli hyvin pientä jälkeä, en jaksanu tätä edes tutkia sen enempää. Siinä sitten mietittiin että uusi kone jostakin vaiko mopo osina myyntiin ja jotaki muuta alle. No kaveri sitten linkitti että SRRA foorumin puolella ollut hetken aikaa myynissä 08 vuotiseen 26tkm ajettu katukone. Yksi puhelinsoitto, ja kävin hakemassa uuden koneen lauantaina iltapäivällä. Sunnuntai/Maanantai meni kun tein pienet huollot kyseiseen koneeseen, lähinnä uudet tulpat ja pair-airin tukkiminen sekä myös muiden kaato osien korjailu vaihto. Tässä vaiheessa oli tarkoitus päästä Kemoralle 28.-29.7 seuraavaksi viikonlopuksi.
Tiistai iltana saatiin kone kiinni ja käynti kuntoon. Kaikki tuntui toimivan eikä ihmeempiä ongelmia tullut eteen. Keskiviikko ja torstai yöt tuli vietettyä tallilla klo 02-03 asti, mutta sain pyörän jotenkin ajokuntoon perjantaiksi. Suoraan töistä suunta Kemoralle, nahat kävin hakemassa suutarilta matkalla (eurobikerin suutari, teki hel***in hyvää työtä). Lauantaina ekoilla seteillä vauhti täysin hukassa, hyvä jos edes alle 1:30 pääsi. Ja pari pientä ongelmaa ilmeni kanssa, vaihdenäyttö oli pimeä sekä uudet halvat DZ:n tupit olivat liian pehmeät ja pyörivät clipareilla. Uutta konetta en ehtiny säädättää, mutta siellä oli vanhat kovat kartat, joten ei se kauheasti pielessä voinut olla. Mutta kävi näköjään laihalla matalilla kierroksilla, mikä johti vittumaiseen nykimiseen hitaissa mutkissa kun menit kaasulle (karuselli, kahvila). Sekä myös ainoa pleksi minkä sain hommattua oli "vakio" korkuinen ja todella matala mikä taas toi omat haasteensa. Mutta näistä huolimatta sain lauantaina taas ajosta jotenkin kiinni ja päivän parhaaksi sain 1:18,61, ja sunnuntaina siitä vielä vähän kiristettiin 1:17,97. Tiedä sitten miten olis kulkenut ilman näitä ongelmia.

Viime viikonloppu jäi sitten varmaan tän kauden viimeiseksi, ja se oli lempiradallani Motoparkissa. Ja Kemora viikonloppua vaivanneet ongelmat oli joltain osilta korjattu, pyörä oli säädetty kuntoon ja paremmat tupit pyörässä. Ajo tuntu hyvältä koko viikonlopun ja hauskaa oli, 1:37,13 jääden parhaaksi.

Paljon jäi käteen tästä kaudesta, tavoitteet tuli täytettyä isoilta osin (päästä nopeaan ryhmään). Jäi vain harmittamaan että elokuun Motoparkin kisoihin ei pysty lähtemään, tarkoitus oli lähteä ajamaan yksi SSC viikonloppu mutta tämä koneremppa vähän romutti sen idean.
Paljon tuli uusia ystäviä/kavereita/hyvänpäintuttuja, ja jos ensi kausi sitten menis enemmän putkeen ja pääsis ehkä sitten kokeilemaan sitä kisaamista jos budjetti antaa myöten. Taas on talveksi puuhaa mopon kanssa, sekä pitää myös omaa kuntoa alkaa nostamaan että jaksaa ajaa pitempiä settejä kovaa.

Kiitos.

kmaatta

13.08.18 - klo:15:21 #72 Viimeisin muokkaus: 13.08.18 - klo:23:22 käyttäjältä kmaatta
Kirjoitellaampa omastakin kaudesta 2018:

Kausi oli varsinaisesti ensimmäinen kauteni, aiempana vuonna kävin kemorassa suorittamassa AT2 koulutuksen sekä Ouluzonessa treenailin vähän omatoimisesti. Talven aikana valmistelin gikserini (1000cc K3 katumalli) alustan huollolla ja pykälää pienemmällä eturattaalla seuraavan kesän ratapäiville.

Toukokuussa lauantaiksi kemoraan org:in päiville ajamaan, ensimmäistä kertaa keskiryhmässä ja varikolla syke tapissa ennen ensimmäistäkään settiä. Renkaiksi olin hommannut juuri ennen viikonloppua vertsun suosittelemat supercorsa SP:t jotka olikin ihan eri tuntuiset kuin aiemmat michelinit. Ensimmäisen setin jälkeen huomasin että pysyn hyvin keskiryhmän vauhdissa ja päivän päätteeksi parhaaksi ajaksi jäi 1:19,3

Tämän jälkeen sain suositkset hommata rengaslämppärit, nämä saapuivatkin ennen org:in motoparkin ratapäivää (kyllä, taas vain lauantai) ja lämppäreiden kavereiksi löyty sopuhintaan roskis seosrenkaat. Näillä tuli kohellettua motoparkissa oikein urakalla, muutaman kerran kävin hiekoilla ekoilla setillä, siitä sitten homma kuitenkin rauhoittui jonkin verran ja päivän parhaaksi ajaksi jäi 1:39,0

Kesä-heinäkuun vaihteessa org:in päiville (la&su) kemoralle, nopeaan ryhmään. Syke taas varikolla tapissa ennen ensimmäistä settiä, mutta hyvinhän siitä selvittiin ja viikonloppuna omasta ennätyksestä lähti nelisen sekunttia, parhaan ajan ollessa 1:15,2

Heinäkuussa tuli käytyä vielä org:in päivillä (la&su) ajamassa pitkää botniaa, imo suomen paras rata ja ajokin tuntui kulkevan ilman sen suurempia kommelluksia. Jonkin verran fiilistä latisti takapamppu joka hakkasi rengasta pilalle mutta wbaumilta saamani vanha dunloppi kestikin jo paremmin mitä pirelli. Täällä parhaaksi ajaksi jäi 1:49,6

Tekniikkaongelmia ei ollut kesän aikana. Tarkoitus oli käydä enemmänkin ratapäivillä tänä kesänä, mutta kyllä nämä kuusi ratapäivää nollaa parempi on.

Kiitokset vielä vertsulle ja wbaumille vinkkien jakamisesta, ei tarvitse kaikkea opetella kantapäänkautta :D Ensi kaudeksi tarkoitus uusia kalustoa eli ostaa jokin "oikea" ratapyörä.

ps. kesän kohokohtiin lukeutui tietenkin oman AT2 kouluttajan ohittaminen kemoralla paluusuoran jarrussa :D

T1mppa

13.08.18 - klo:16:41 #73 Viimeisin muokkaus: 13.08.18 - klo:16:43 käyttäjältä T1mppa
Äijillä on niin hienoja tarinoita, että voin tähän väliin heittää oman lyhyen RR-kausikoosteen.
Omaa ratapyörää kun ei ole, niin lainapyörällä Alastaroon 4.7. Kirosin jo etukäteen orgin 4:ssä ryhmässä ajoa, joten ostin liput nopeeseen ja keskinopeeseen. Kun en oo orgin jäsen, ni 150€ meni lippuihin.

Sitten varikolle ja eikös se sada ensimmäistä kertaa tänä kesänä. Aamupäivä siis sateen kuivumista katsellessa. Sitten puolilta päivin rupes tulemaan kuivaa näkyviin ja slikseillä radalle kattelemaan. Vähänhän siellä oli läikkiä joita piti väistellä, mutta se ei ollut suurin ongelma. Ongelma oli, että sifteri ei toiminut ja vaihteet ei menny kunnolla päälle.

No varikolle ja sifteri irti ja kohta takas testaamaan. No eipä toimi vieläkään, ni ajelin pari kiekkaa, kun nyt oli mahis ajella. Jossain vaiheessa painelin pääsuoraa torvi auki, ni vaihteisto heitti yhtäkkiä pienemmän sisään, vaikka en koskenut polkimeen ollenkaan. Kun jäähdytyslenkkiä ajelin, ni huomasin, että kaikki vaihteet ei mee sisään.

Sitten päätin, että empä tätä lainapyörää riko. Päivän saldo siis ~20 kierrosta vaihdelaatikkovikaisella pyörällä ja ajaksi 1,26.5 :D Ei siis vieläkään parannusta 5 vuoden takaiseen. Oon nyt ton saman kymmenyksen sisään ajanut GSXR-1000, Triumph 675 ja tällä ZX6R(tosin uudella asfaltilla). Että semmosta. Ens vuonna taas päivä tai kaks ajoa.  peukku_1

wbaum

Kausi 2018.

Koska kausi 2017 lopeteltiin kaadottomana, oli lunastettava lupaus että suzuki kiiltää seuraavaan kauden avaukseen mennessä. Vähän vammaselta tuntui pakkeloida vanhoja gorillateippi-katteita, mutta siinä se sitten keväällä tuli tehtyä muiden huoltojen seassa.

Tarkoitus oli siirtyä ajamaan vain 205 dunlopeilla ja tämä onnistui sinänsä. Suzukin geometria luiskahti kohdalleen ja muutaman virheliikkeen jälkeen tuntui, että nyt se on kunnossa, ei tarvi kuin ajaa. Kauden aikana päästiin siihen vanhaan pelottomaan kellotahtiin joka radalla paikoittain, mutta kaatumisriski oli hyvin lähellä nollaa, toisin kuin jokunen kesä sitten kun ennätyksiä tehtiin.

Teknisiltä ongelmilta välttyi melko pitkään tälle kesälle. Sitten ne kun alkoivat niin ei ole vielä loppua näkynyt, josko tuota uudet puolat vaikka seuraavaksi saisi viikonlopun jälkeen kiinni...

kauden + ja - :
+Ei kaatoja
+Muutin geometriaa ja eri renkaat kuin yleensä yhdeksi päiväksi. Luistelin pitkää luistoa etusella kolmesti tuona päivänä. Tämä on plussan puolella, koska muutama vuosi sitten olisin kaatunut vähintään kerran noista kerroista (6 kaatoa, kaikissa etunen alta mutkassa), ja osasin tunnistaa tilanteen ja korjata asian. Korjausliikkeiden jälkeen vauhti ko. mutkissa kasvoi ja ylimääräisiä luistoja ei tullut.
+Alastaron pinta, onhan tuo ny makea. Pidennys olis kyl vielä upeempi, mut meneehän toi noinkin nyt.
+ei yhtään revennyttä rengasta koko kesänä
+säiden kanssa tais käydä tuuri

-Ajolinjakuri vieläkin vähän sinneppäin. Oikeaan suuntaan ja vaaralliset tendenssit on saatu hallintaan kuitenkin.
-Suzukin kavalat juoksemisongelmat, jotenkin tuntuu ettei saa yhtään kautta, ettei joku kummallinen "ei vedä yli 10000rpm" iske tai alustassa ole jotain ikävää.
-Vähän sais enemmän mennä mukavuusalueen toisellepuolen oman ajon kanssa. Aika paljon tuli vaan viihdyttyä seteillä itseään huvittaen, eikä mitenkään tuloshakuisesti. En mä tiedä onko se nyt niin väärinkään.
-BMW ja 10R kuume.

Powered by EzPortal