Kai tästä itseki voisi koosteen pistää pystyyn.
SBK kauteen lähdettiin mahdollisimman täysipainoisesti. Edellisen syksyn kehitys lupas hyvää ni päätin lähtee kokeilemaan kisaamista jotta pääsis simujen ulkopuolelleki ajamaan kilpaa. Vaihdelaatikkoon tehtiin iso remppa, koska kakkosvaihde pudotti vapaalle vähä väliä ku veto meni päälle. Tämän lisäksi piti ostaa käytännössä tyhjän päältä kaikki tarvittavat työkalut ja varusteet yms.
Botniaringille lähdettiin sillä kokemuksella, että täyspitkää rataa olin 7 kierrosta ajanu kostealla radalla. Perjantain aikana 30 kierrosta sain harkkaa alle, parhaaksi kierrokseksi jäi 1:10.5 ... ihan tyytyväinen tolla harkkamäärällä. Aika-ajoon seuraavana päivänä mentiin sillä säestyksellä että ehdin ajaa 3 kierrosta ja juuri huollettu vaihdelaatikko päätti räkäistä rattaat lohkon kyljestä pihalle... se viikonloppu jäi vähä niinku siihen. 2 helppoa podiumia katosi savuna ilmaan.... tai ainaki metallinpaloina pöpelikköön. Harmitus oli hyvin suuri.
Noh, tästä sitten ihmeen kaupalla löysin lyhyellä varoitusajalla itselleni uuden moottorin, iso kiitos kaikille avustaneille! Moottori saatiin kiinni seuraavan viikon aikana, ja siitä sitten pelastui Alastaron MotOrgin harkkaviikonloppu. Alastarolla harkatessa tuli 40 kierrosta alle ja enkka putosi 1:24.7 --> 1:21.4. Ja tuokin kierros eturenkaalla jonka reunat oli niin jyrsitty että ihme ku se enää kääntyi mutkaan. Yhden kerran tuli ravintolan mutkassa tehtyä Marquezit ja työnsin polvella pyörän takas pystyyn ku etunen luiskahti. Kaikenkaikkiaan viikonlopusta jäi mukava fiilis, näki uusia naamoja varikolla + tuli vietettyä kavereiden ja siskontyttären kanssa.
Sitten MotOrgin Motoparkin viikonloppu seuraavana. En ollu ikinä nähnyt koko rataa ja kauhujuttuja olin kuullu enemmän kuin tarpeeksi joten pelotti suoraan sanoen tämän radan opettelu. Viikonlopulta jäi käteen vain 30 kierrosta ku piti vaihtaa ketjut ja rattaat toisena päivänä. Tuli Sunnuntaina vedettyä railakkaasti lepikkoon pitkän suoran päässä kun missasin jarrumerkin pahemman kerran. Kuulemma kova pöllytys näkyi varikolle asti mutta kovasta vauhdista huolimatta pyörä pysyi pystyssä ja tuli vain vedettyä hiekkaista alamäkeä kuusien väliin

Tuliaisina tarttui saappaan kärkeen kukkanenkin vietäväksi naiselle varikolle

Käteen 30 päivän harjoituksella 1:31.0 kierrosaika, joten ihan ok (kai).
Sitte seuraavana Motoparkin SM-viikonloppu. Harjoituksiin ehdin saamaan alle 10 kierrosta joten aika-ajoon lähettiin 40 kierroksen kokemuksella... Aika-ajoon kuitenkin 1.6 sekunnin parannus enkkaan, ja 1:29.4 tuloksena. Kisan yritin ottaa suht varovaisesti jotta nyt pääsis edes yhen kisan maaliin asti ku Botnialla en päässy edes gridille asti. Ekalla kierroksella Esa tuli shikaaniin ohi iha nätisti ku otin vähän liiankin mummoillen alun ni varmaan rupes ärsyttämään selän takana. Sitte kierrosta myöhemmin yks joka kodin Schumacher päättää tulla vikaan shikaaniin niin myöhäisellä jarrulla että työnsi meidät molemmat nurmikon kautta suoraksi, ja taisi aiheuttaa kolarin siihe shikaaniin vielä kaupan päälle. Itse onneksi pääsin pystyssä nurmikon läpi, ja siinä meni sitte pari kierrosta saada paketti kasaan uudestaan. Tässä vaiheessa "kisa" oli paljolti ohi eikä ollu paljoa mahiksia ajaa edellä olevia enää kiinni. Melkein pääsin seuraavan kaverin iholle kiinni ku kierroksella 9 rupee moottori yskimään yhtäkkiä hevosenkengässä ja moottorin virhevalo syttyy..... eli YKSI kierros ennen maalia päätti kalusto rupee vittuilemaan. Noh, pyörä varikolle ja JÄLLEEN yksi missattu kisa. Syyksi paljastui myöhemmin löystynyt shifterin varsi.
Sunnuntain kisaan sitte kaikki pitäis olla kunnossa. Heti kakkosmutkassa yks jantteri ois aiheuttanu kolarin jos en olis varonu, koska se junttasi ulkomutkasta yhtäkkiä apexin kiinni vaikka mä olin siellä sisäpuolella. Pääsin kuitenkin kuittaamaan heti pitkän suoran päähän tästä jannusta ohi, mutta samalla jarrutuksessa pyörä tuntui todella "tahmealta". En oikee käsittäny miksi, oletin sen johtuvan myöhäisestä jarrutuksesta. Pari mutkaan myöhemmin sokeassa shikaanissa vasuriin pyörä valuu ihan hel***in rajusti sivuttain oikealle päin. Ajattelin että siinä on paskaa radalla että sen takia luisti, ja pidin polvella pyörän pystyssä niin kauan kunnes tuli pito takas. Tokalla kierroksella kun sitte kakkosmutkaan käänsin ni selvisi syy outoon pyörän käytökseen: Eturenkaan venttiili oli murtunut tyvestä ja rengas oli vuotanut tyhjäksi. Ku kääsin T2:een ni rengas karkasi vanteelta ja sitä ei sitte enää mikään Marquez pysäyttänyt. Hiekalle mentiin ja loppukausi pilalla koska budjetti ei enää kestänyt pyörän korjaamista.
Kaiken kaikkiaan rahaa paloi kauteen 5300€ + pakettiauton hankinta kaluston kuljetusta varten.... Joten ei tässä nyt ihan hirveästi hymyilytä ku katsoo mitä loppujen lopuksi pääsin tekemään. 2 kisaviikonloppua joissa pääsin yhteensä kaksi kertaa gridiin, enkä päässyt yhtäkään kertaa maaliin asti, vaikka en tehnyt itse yhtä ainoota virhettä..... Siitä voi sitte huumoria yrittää repiä. Iso Kiitos Tirkkosen Esalle ja Tiaisen Tonille avusta kauden aikana!
Tällä hetkellä yritän säästää uusiin katteisiin ja jalkatappeihin yms mitä siinä meni rikki. Onneksi suht pienillä vaurioilla selvis. Saa nähdä saanko säästettyä tarpeeksi vai enkö.
Jos jokin ylempi typeryys on olemassa, ni ilmeisesti hän ei halua että ajan kilpaa.