Uudet viestit

MP-Ratatori

WP takaiskari Yamaha R6 vm06-16

Hinta: 500.00 EUR
Päiväys: 03/03/2020
Kommentit (0)
M: Hp race datalogger

Hinta: 300.00 EUR
Päiväys: 24/02/2020
Kommentit (0)
O: Yamaha R6 -05 kuitukatteet

Päiväys: 11/02/2020
Kommentit (0)
KTM RC 390

Hinta: 4000.00 EUR
Päiväys: 05/02/2020
Kommentit (0)
Rev'it Spitfire 1-os nahkapuku, uusi

Hinta: 450.00 EUR
Päiväys: 04/12/2019
Kommentit (0)
Akrapovic Kuorisarja P-RKS145ACT27

Hinta: 50.00 EUR
Päiväys: 28/11/2019
Kommentit (0)
Dunlop ja pirelli käytettyjä ratarenkaita


Hinta: 150.00 EUR
Päiväys: 23/11/2019
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Avaaminen  (Luettu 2371 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5132
  • Paikalla:tänään kello 13:21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Avaaminen
« : 11.11.17 - klo:21:26 »
Avaamisesta ei taida vielä olla omaa triidiä...?

Toisekseen olen huomannut, että mua 5s hitaammat pyörät katoo avauksissa horisonttiin eli ehkä kaasun vääntöäkin vois kokeilla.
Mietippä sitä miksi ne on 5 sek hitaampia. Oisko just sen kammojarrun ja mukamas nopean ruoska-avauksen takia. Eli jos haluut pilata ajamises, nii joo, väännä lisää kaasuu.
Jos taasen haluut että ne hitaammat ei katoo horisonttiin avauksissa, niin kiinnitä huomiota jarrun ajolinjaan. Jos se osuu, niin sulla on apeksi oikeessa paikassa, apeksissa maksimivauhti, ja apeksissa nokka osottaa oikeeseen suuntaan. Sen jälkeen voit vetää kevyellä ja rennolla ranteella avauksen ja kukaan ei katoo yhtään minnekkään.

Eli nyt sulla on väärä ajolinja jarrussa ja tai väärä apeksi ja tai kosket kaasuun liian aikaisin, ja sen takia hitaammat katoo horisonttiin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa santerik

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 5
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 408
  • Paikalla:21.02.20 - klo:12:43
  • GSX-R K3 & GT500
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 25
Vs: Avaaminen
« Vastaus #1 : 12.11.17 - klo:08:29 »


Eli nyt sulla on väärä ajolinja jarrussa ja tai väärä apeksi ja tai kosket kaasuun liian aikaisin, ja sen takia hitaammat katoo horisonttiin.


No täydennetään nyt sen verran, että ongelma on sama myös samanvauhtisten ja itseäni 5s nopeempien kanssa.

Tasoisellani kuskilla ongelmaa on luultavasti kaikissa mainitsemissasi, olkoonkin että kaasulle menossa olen koittanut malttaa.

Se isoin ongelma juontanee siihen, että olen pyrkinyt pitämään solarit ehjänä ja tietoisesti avannut korostetun varovasti. Luideni perään aion katsoa vieläkin, mutta pyörään alkaa olla tuntumaa sen verran, että vähän tiukemmin

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 947
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:19.02.20 - klo:14:37
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Avaaminen
« Vastaus #2 : 12.11.17 - klo:10:28 »
Kallistus, kääntyminen ja kaasukapulan kiertymä. Nuo on pitkälti naimisissa toisiensa kanssa. Itselläni kehityskulku meni viime kaudella sen suuntaisesti, että kun aloin saada eturenkaan elämiseen ja luistorajaan tuntua, alkoivat avaukset venyä myöhäiselle. Asiaa helpotti taas avauspiteen, siis se minne tuijotetaan, uudelleen kalibrointi.

Kokonaisuutta ei vielä oikein saanut jouhevaksi tuolla toistomäärällä, mutta kuta kuinkin ehjäksi ja isoja hölmöilyjä ei tullut loppukaudesta, pois lukien alastaron innostuminen. Oli taas fiksua koittaa parantaa kylmällä kelillä kauden ekana päivänä siellä sekunnin luokkaa :D

Alustan osuus avauksissa on myös olennainen. Lähinnä, että se pysyy poissa pohjasta ja etenkin poissa sieltä toisesta päästä, eli ei top outtaa. Perän liian nousemisen tuntee yleensä siten, että ohjelmaa on hytissä, kaverit karkaa ja tietyssä kohti kallistuskulmaa tuntuu lähtevät lapasesta, vaikka muut siinä edellä menee hyvin eleettömästi. Myös tätä on pitänyt koittaa pari kertaa, kun ei ekasta usko.

Oleellista on mun mielestä saada ruuvattua kaasu selälleen ja pidettyä se siellä. Esim. Pärnun neulansilmän jälkeisessä avauksessa pyörä ei juurikaan mene suoraan ja heiluttaa häntää aika iloisesti, mutta antaa silti palautetta ja kiihtyy kohtalaisesti. Henkilökohtaisesti tykkään eläväisestä pyörästä, mutta se on vaan toki oma mieltymys, ei ainut oikea tapa lähestyä asiaa.


Poissa santerik

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 5
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 408
  • Paikalla:21.02.20 - klo:12:43
  • GSX-R K3 & GT500
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 25
Vs: Avaaminen
« Vastaus #3 : 12.11.17 - klo:11:32 »
... Itselläni kehityskulku meni viime kaudella sen suuntaisesti, että kun aloin saada eturenkaan elämiseen ja luistorajaan tuntua, alkoivat avaukset venyä myöhäiselle. Asiaa helpotti taas avauspiteen, siis se minne tuijotetaan, uudelleen kalibrointi...



Jos nyt unohdetaan toi etusen tuntuman löytyminen ni mulla voi olla paljolti samaa ongelmaa mitä sulla oli.

Oon yrittäny mennä jarrulla mutkaan ni voip olla, että siinä sivussa on unohtunut kääntää pyörä oikeaan suuntaan avausta varten..

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 947
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:19.02.20 - klo:14:37
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Avaaminen
« Vastaus #4 : 12.11.17 - klo:12:02 »
... Itselläni kehityskulku meni viime kaudella sen suuntaisesti, että kun aloin saada eturenkaan elämiseen ja luistorajaan tuntua, alkoivat avaukset venyä myöhäiselle. Asiaa helpotti taas avauspiteen, siis se minne tuijotetaan, uudelleen kalibrointi...



Jos nyt unohdetaan toi etusen tuntuman löytyminen ni mulla voi olla paljolti samaa ongelmaa mitä sulla oli.

Oon yrittäny mennä jarrulla mutkaan ni voip olla, että siinä sivussa on unohtunut kääntää pyörä oikeaan suuntaan avausta varten..


Vaikea kohta tosiaan on, kun etupyörän pidosta pitäisi suurin osa siirtää jarruttamusesta kääntymiseen ilman isompia eleitä. En oikein keksi siihen muuta lääkettä, kuin ison määrän toistoja, alustan ihmettelyä ja datan vertailua, että kehitytään oikeaan suuntaan.
Motoparkki on siitä hyvä rata treenata, ettei siellä ole kovin montaa identtistä jarrua tai mutkaa... pitää käyttää vähän päätä, että miten ajetaan.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020