Uudet viestit

MP-Ratatori

M: Käytetyt Dunlop KR108 MS2 ja KR106 MS4


Hinta: 100.00 EUR
Päiväys: 07/08/2020
Kommentit (0)
M: GPFAX jarrupalat

Hinta: 150.00 EUR
Päiväys: 04/08/2020
Kommentit (0)
O: ZX10r 2011-2015 takavanne

Päiväys: 30/07/2020
Kommentit (0)
M:Peukalojarru

Hinta: 220.00 EUR
Päiväys: 23/07/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O: K5-K6 GSX-R tonnarin slipari / Yoshin pelkkä pönttö


Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: S1000RR VDS  (Luettu 2987 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5162
  • Paikalla:eilen kello 16:44
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
S1000RR VDS
« : 16.07.18 - klo:13:11 »
S1000RR VDS, meikäläisen potilas oli -11 vuosimalli, jonka ecu flässätty RCK2:lla.

Kaadon jälkeen takahäkki ihan paskana (johtosarja menee takahäkkiä pitkin ihan taakse), ja yksi johto, joka meni akun takana sijaitsevalle IMU:lle, oli poikki. Virrat päälle ja mopon mittaristo herjaa VDS! ja mopo on ihan mykkä noin muutoin.
Kolvasin sen, ja pistin virrat päälle, ja edelleen VDS! ja mykkä.

Purin johtosarjasta teipit pois, mutta yhtään katkonaista johtoa ei näkynyt.
Katselin netistä että VDS! herja saattoi tulla vähän mistä tahansa viasta.
Testasin toisella johtosarjalla, liittämällä vain IMU:n, VDS:n, ECU:n ja mittariston ko johtosarjaan ja ongelma häipyi.

Purin moposta vanhan johtosarjan pois, ja vaihdoin toisen tilalle, ja mopo toimi.

Kokeilin irrottaa varsinaisen VDS = Vehicle Down Sensor:in, joka sijaitsee ko mopossa tankin takana/ tankin kiinnityssillassa oikealla puolella ja on pieni pystyssä oleva usbitikunnäköinen palikka.
Ei mitään vaikutusta mopon toimintaan.

Kokeilin irrottaa IMU-yksikön johdon, ja mittaristoon VDS! ja mopo mykkä.
Eli näin jälkikäteen veikkaisin että vanhasta johtosarjasta oli joku muukin IMU-yksikölle menevän johdon karvat poikki mutta kuori ehjä, kuin se johto minkä kolvasin, koska muita poikkinaisia johtoja ei näkynyt.

Vanhalla johtosarjalla myöskin luultavasti ehkä CAN-väylä oli joskus pätkinyt/ kierroslukumittari pätkinyt/ dataloggaus pätkinyt, joten en käyttänyt sen johtosarjan tutkimiseen sen enempää aikaa. Luultavasti pääsin tuostakin ongelmasta eroon siinä samalla.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5162
  • Paikalla:eilen kello 16:44
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: S1000RR VDS
« Vastaus #1 : 10.08.18 - klo:12:24 »
Toisen kaadon jälkeen tuli myös VDS joka ei häipynyt virtoja päälle ja pois laittamalla.
Eikä mittaristoa vaihtamalla.
Johtosarjan rungosta purettuani, siitä tipahti yksi rele, jonka tungin takaisin paikoilleen. Ja myöskin painoin muitakin releitä takaisin paikoilleen, jos olisivat sattuneet olemaan löysällä.

Vaihdettuani rungon, pistin johtosarjaan kiinni vain kallistusanturin, kaatoanturin, ecun, avaimen tunnistussilmukan ja virtakytkimen. Ja akusta virtaa.
Ja VDS oli poissa.

Eli tällä kertaa vikana oli joko irti/löysällä olleet releet.
Tai sitten se että kun johtosarja oli jonkun aikaa irti, niin se riitti nollaamaan bitit.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa kordari

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Heinä 2012
  • Viestejä: 45
  • Paikalla:27.06.20 - klo:22:23
  • s1000rr
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 4
Vs: S1000RR VDS
« Vastaus #2 : 10.08.18 - klo:17:33 »
Tuohon VDS mysteeriin törmäsin myös itse muutama vuosi sitten ja silloin
vikana oli puuttuva pääsulake. Virrat tuli päälle ihan normaalisti ja mittaristo teki omat juttunsa ihan normaaliin tapaan, mutta pyörä vaan ei startannut. Pääsulake paikalleen ja kaikki oli taas kunnossa.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020