Uudet viestit

MP-Ratatori

O:Nahkapuku

Päiväys: 28/05/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)
M: BMW S 1000 RR shifter/blipperi anturi * uusi *

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 03/05/2020
Kommentit (0)
M: BWM RCK 3 säätöpiuha.

Hinta: 390.00 EUR
Päiväys: 29/04/2020
Kommentit (0)
M: CBR1000RR 2010

Hinta: 7000.00 EUR
Päiväys: 07/04/2020
Kommentit (0)
WP takaiskari Yamaha R6 vm06-16

Hinta: 500.00 EUR
Päiväys: 03/03/2020
Kommentit (0)
M: Hp race datalogger

Hinta: 300.00 EUR
Päiväys: 24/02/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Ajanottolaitteiston sijainnin vaikutus datan laatuun  (Luettu 1620 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ETana

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Syys 2015
  • Viestejä: 42
  • Paikalla:01.06.20 - klo:22:54
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 2

Onko sillä merkitystä missä GPS -mokkula ja ajanotto-ohjelmisto (kännykkä/RaceChrono) sijaitsee?
 
Taustaa:
Kolmatta kautta suhteellisen ongelmitta QStarz BT-Q818XT 10Hz -mokkulalla. Laitteesta kuullut paljon kestävyys- (hajoaa) ja epäluotettavuusongelmia (datan laatu huonolaatuista). Hommasin sitten kehutun SkyPro Dual XGPS160 -mokkulan. Nyt tulisi varmistaa laitteiston oikeanlainen sijoittaminen, jotta kerätty tieto olisi mahdollisimman laadukasta.
 
Aiheesta kuullut huhuja:
1.      Jos keho peittä mokkulan, ei signaalit pääse esteettömästi taivaalle kehon suuren nestepitoisuuden takia
2.      Jos mokkula elektroniikan vieressä, häiritsee elektroniikka mokkulan toimintaa/signaalia
 
 
No mitä ajattelin? Laittaa mokkulan perseen ja elektroniikan alle!
Eli mokkulalle löytyisi sopiva paikka penkin alta. Mokkulan mentävä kolo on juurikin ECUn alapuolella (kuva). Mokkula tulisi ainakin osittain läskiperseen alle, lähinnä suoraa ajaessa. Mutkassahan munat kiinni tankissa… (kuvassa nallelimppari kertoo mokkulan sijainnin).

Eli onko kenelläkään näkemystä, kokemusta tai ihan oikeata tietoa siitä pitääkö nuo väittämät paikkaansa?
 
[font="Calibri", sans-serif]No, kun en kuvia osaa sijoittaa tähän viestiin, niin videolinkki kuviin: https://youtu.be/ClYxGtMjvWk[/font]

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1178
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 16:59
  • Kawa ZX6R, Beta 300RR, Triumph RS, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 351
Vs: Ajanottolaitteiston sijainnin vaikutus datan laatuun
« Vastaus #1 : 16.08.18 - klo:11:06 »
Empä osaa sanoa, miten toimii tuollaisessa sijainnissa. GPS tarvitsee signaalin taivaalla oleviin satelliitteihin, eli ylöspäin. Sen takia GPS-palikka on usein takaosan päällä, T-kolmion päällä, etukatteen päällä.
Veikkaan kylläkin, että ei tule luotettavinta dataa, koska GPS:n ja satelliittien väliin tulee metallia, lasikuitua ja ehkä hieman sähköjohtoja.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3283
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 21:35
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 675
Vs: Ajanottolaitteiston sijainnin vaikutus datan laatuun
« Vastaus #2 : 16.08.18 - klo:14:31 »
Tonne takakatteen sisään matkustajan paikalle? Sielä ainakin Hondassa pelas ok.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1226
  • Paikalla:05.01.20 - klo:21:55
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: Ajanottolaitteiston sijainnin vaikutus datan laatuun
« Vastaus #3 : 16.08.18 - klo:16:31 »
En rankkaisi tuota ratkaisua kovin hyväksi singaalin kannalta. Tietty herkkä vastaanotin varmaan tuollakin pärjää. Itsellä takakatteen kärjessä mokkula, sisäpuolella velcrolla kiinni ja sähköistetty pyörästä. Varmaan ainut asia mitä yleensä kauden aikana ei tarvi murehtia.

Pleksin taakse keulaan itse laittaisin...  Näyttää vähän ahtaalta tuo takakate ja siinä vissiin kameran paikkakin yläpuolella. Mutta kokeile tuota mitä mietitki, eiköhän se jotenkin pelaa.

Poissa ETana

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Syys 2015
  • Viestejä: 42
  • Paikalla:01.06.20 - klo:22:54
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 2
Vs: Ajanottolaitteiston sijainnin vaikutus datan laatuun
« Vastaus #4 : 16.08.18 - klo:16:37 »
No pitäis varmaan ajaa setti siten, että mokkula tuolla kolossa ja toinen setti niin, että mokkula esteettömässä paikassa takakatteen päällä. Sitten koittaa arpoa ja analysoida jollain ohjelmalla, että onko käppyrän laadussa jotain eroja...

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5142
  • Paikalla:tänään kello 20:09
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Ajanottolaitteiston sijainnin vaikutus datan laatuun
« Vastaus #5 : 16.08.18 - klo:17:54 »
No pitäis varmaan ajaa setti siten, että mokkula tuolla kolossa ja toinen setti niin, että mokkula esteettömässä paikassa takakatteen päällä. Sitten koittaa arpoa ja analysoida jollain ohjelmalla, että onko käppyrän laadussa jotain eroja...
Oha siin datassa itsessäänkin eri parametrejä jotka kertoo laadusta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020