Kirjoittaja Aihe: Mikon Yamaha kisakuntoon 2019  (Luettu 11224 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1172
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 13:19
  • Triumph RS, Beta 300RR, Suzuki GR650, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 350
Vs: Mikon Yamaha kisakuntoon 2019
« Vastaus #60 : 29.01.19 - klo:12:19 »
Kotimaan superbike.

:'(
Mikään ei oo mukavempaa, kun antaa tiukkaa vastusta vanhalla ratsulla, jonka konetta on hierottu talven pimeinä iltoina vimosen päälle kuntoon. (Myös katsojan näkökulmasta).

Rahat tosiaan säästyi treenaamiseen ja renkaisiin. Toivottavasti ajorytmi löytyy hyvin heti keväällä, ni pääsee nopeesti hieromaan nyansseja  peukku_1


Poissa habbax

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Huhti 2014
  • Viestejä: 45
  • Paikalla:eilen kello 19:11
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 27
Vs: Mikon Yamaha kisakuntoon 2019
« Vastaus #61 : 29.01.19 - klo:17:16 »
En ole ihan varma onko ennen ollut, mutta eksoottisista materiaaleista tehty etuhäkki sekä ns. RAM-air putki on kiellettyjä. Eksoottiseksi mainittu titaani ja hiilikuitu? Sama katteissa, mutta kiinnityskohdissa ja rasituskohdissa sallittu. Ei kait toi hiilikuitu nyt niin eksoottista ole? Äkkiseltään tuota ilmanottoa jos haluaa kiinteän kikkareen mikä ei lennä aina huisin /C:eeseen katteita pois ottaessa niin ei saa muuta ku hiilikuituisena.

Poissa JMH

  • 15 vuotiaan into... ja taito
  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 285
  • Ikä: 38
  • Paikkakunta: Turku
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 22:51
  • RSV Mille R -02
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 40
Vs: Mikon Yamaha kisakuntoon 2019
« Vastaus #62 : 29.01.19 - klo:17:44 »
Montako konetta on viimeisen kymmenen vuoden aikana avattu?

On näiden sääntöjen valvomisen halukkuus sitten toinen juttu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mauno ärrällä, eli Rauno.

Poissa JMH

  • 15 vuotiaan into... ja taito
  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 285
  • Ikä: 38
  • Paikkakunta: Turku
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 22:51
  • RSV Mille R -02
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 40
Vs: Mikon Yamaha kisakuntoon 2019
« Vastaus #63 : 29.01.19 - klo:17:45 »
Vanteet ja jarrusatulat kyllä näkyy ja protestoidaan, jos on oikein paha mieli.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 947
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 22:29
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 677
Vs: Mikon Yamaha kisakuntoon 2019
« Vastaus #64 : 30.01.19 - klo:16:39 »
Vanteet ja jarrusatulat kyllä näkyy ja protestoidaan, jos on oikein paha mieli.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Koneita en tiedä, että olisi avattu. Toki johtuu varmaan myös siitä, että kotimaan radoilla jonkun 200rwhp jälkeen saavutettu hyöty moottorin puolelta alkaa olla aika marginaalinen. Suurimmalle osalle kuskeista tuo raja on paljon alempana. Noin 180 ajettavaa hevoista takarenkaalle olisi itselle varmaan oikein riittävä. Tuo nykyinen tuntuu välillä ihan hitusen laiskalta muiden seassa.

Ylipäätään sääntöjä pähkäilemässä on ihan kohtalaisen kokenutta porukkaa, joten siinä mielessä en lähde arvostelemaan, vaan todetaan, että asia nyt on näin ja sillä mennään.

Onneksi tilanne ei ole niin synkkä... vaikka yamahan hevosista yksi ei ihan vastaa kawan kymmentä, niin eväitä vauhdin nostoon sekunnin pari per rata on muutenkin olemassa. Omassa tekemisessä on useita pieniä systemaattisia virheitä, joista jokainen syö sen kympän pari aikaa kierroksella. Pyörän uskon myös olevan kaikesta huolimatta parempi keväällä, kuin syksyllä.

Yleensä näissä ujostellaan ja vähätellään, mutta heitetään vaikka Motopark 1.25,xx ja Alastaro 1.18,xx tähän alkuun konkreettisina lukuina tavoitteeksi. Syksy näyttää, oliko turhaa huutelua :D

Poissa PrivateeR

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Kesä 2017
  • Viestejä: 153
  • Ikä: 39
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:14.10.19 - klo:19:25
  • Honda CBR1000RR 2008
    • SuperBike B #96
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Mikon Yamaha kisakuntoon 2019
« Vastaus #65 : 31.01.19 - klo:02:10 »
Nii siis ymmärsinkö näistä sääntömuutoksista nyt oikein, että viimevuotinen SBK ei sitte enää käy tänä vuonna?

v***u ku tietäis että mitä kaikkea tohon pyörään on laitettu mikä on ehkä ens kaudella laitonta.... koneeseen nyt ei ainakaa oo mitää tehty.
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 947
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 22:29
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 677
Vs: Mikon Yamaha kisakuntoon 2019
« Vastaus #66 : 31.01.19 - klo:08:27 »
Nii siis ymmärsinkö näistä sääntömuutoksista nyt oikein, että viimevuotinen SBK ei sitte enää käy tänä vuonna?

v***u ku tietäis että mitä kaikkea tohon pyörään on laitettu mikä on ehkä ens kaudella laitonta.... koneeseen nyt ei ainakaa oo mitää tehty.

Kyl se käy. Tiivistettynä voimapuolelle saa vaihtaa kannentiivisteen, ajoittaa nokat, putkisto, ilmanputsari, kytkinlevyt, moottorin ohjaus ja johtosarja.

Säännöt lukemalla selviää.. viime vuodesta muuta muutosta ei ole, kuin että esim. viri nokkia jne. ei saa vaihtaa. Ja kukaan ei oikeasti maksa satasia siitä, että näkee sun hondan sisuskalut, ellei Kemoralla näy jotai 255+ gps huipouja ja tämän lisäksi ajelet korokkeelle.

Jälkimmäinen on toki mahdollista, mutta tuo ensimmäinen... ei nyt siis mutenkään epäillen Hondaa kohden, on aika epätodennäköistä

Poissa m1kk0

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Helmi 2014
  • Viestejä: 161
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:02.09.19 - klo:07:42
  • Suzuki tl1000r, Yamaha szr 660
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 96
Vs: Mikon Yamaha kisakuntoon 2019
« Vastaus #67 : 31.01.19 - klo:10:50 »
Semmonen kävi mielessä, että jos vaikka mopedi 10v eli nyt 09 vuotiset niin olisi vapaampi viritysaste. Ei sinne monikaan mitään vanhaa sbk mm kilpuria kumminkaan gridiin tuo  wheely

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1172
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 13:19
  • Triumph RS, Beta 300RR, Suzuki GR650, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 350
Vs: Mikon Yamaha kisakuntoon 2019
« Vastaus #68 : 31.01.19 - klo:11:19 »
Ei sinne monikaan mitään vanhaa sbk mm kilpuria kumminkaan gridiin tuo

Mielensäpahoittajat iskee, jos _joku_ sattuu tuomaankin ja voittaa kisan :)
Tässä kun homma hieman avautunut enemmän, niin mun mielestä ihan fiksut säännöt. Kyllä noilla viritysasteilla pitäisi saada ihan riittävästi löylyä suomen radoille. Kuskista se on enemmän kiinni, kuten Mikko sanoi.

edit. Nyt menee niin pahasti offtopic, mutta oli pakko kattoo 2009 menoa.
http://rrtuloksia.suntuubi.com/datafiles/userfiles/File/RR%202009/Motopark_HelRc/Race2_NSB_kier.pdf

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 947
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 22:29
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 677
Vs: Mikon Yamaha kisakuntoon 2019
« Vastaus #69 : 31.01.19 - klo:12:03 »
Ei sinne monikaan mitään vanhaa sbk mm kilpuria kumminkaan gridiin tuo

Mielensäpahoittajat iskee, jos _joku_ sattuu tuomaankin ja voittaa kisan :)
Tässä kun homma hieman avautunut enemmän, niin mun mielestä ihan fiksut säännöt. Kyllä noilla viritysasteilla pitäisi saada ihan riittävästi löylyä suomen radoille. Kuskista se on enemmän kiinni, kuten Mikko sanoi.

edit. Nyt menee niin pahasti offtopic, mutta oli pakko kattoo 2009 menoa.
http://rrtuloksia.suntuubi.com/datafiles/userfiles/File/RR%202009/Motopark_HelRc/Race2_NSB_kier.pdf


42
Kari Vehniäinen
1:30.133
1:26.527
1:26.971
1:27.307
1:25.786
1:26.136
1:25.141
1:25.030
1:24.783
1:25.707
1:25.648
1:25.739
1:26.132
1:26.317
1:27.848
28
Sami Penna
1:29.553
1:26.707
1:27.282
1:27.014
1:26.486
1:26.451
1:25.693
1:25.840
1:26.430
1:26.722
1:26.583
1:26.876
1:25.845
1:25.719
1:26.375
1
Erkka Korpiaho
1:29.601
1:26.603
1:26.844
1:27.020
1:26.129
1:26.115
1:26.449
1:26.604
1:26.293
1:27.070
1:26.695
1:26.690
1:26.052
1:26.091
1:25.829

Tuolla tahdilla ei ajeta tänä päivänä voitosta, palkintopallille kylläkin. Potentiaalia näissä fillareissa on toki vanhemmissakin.... ennen kuin joku tuo rengaskortin pöytään, niin 2009 oli jo käytössä ne 15 eri dunloppia, joista pehmeimmät täysin liisteriä.

EDIT:

Eki Kaulamo 1:26.038 Yamaha
Matteo Mossa 1:26.198 Yamaha

Tuossa vielä samasta kisasta parin nopean Yamaha kuskin kisavauhtia. Kari on kai joskus ajanut 1:24.5 Yamahalla. Eli kyllä siinä on itse taikurikin ihmeissään, että miten tälläinen kaljuuntuva keski-ikäinen painelee 1.25 puolelle :D 1:26,75 ehjät optimit löytyy jo, eli pitäisi olla tarkkuutta parantamalla tehtävissä. Rata on hitusen muuttunut. En osaa sanoa, onko pito parantunut vai heikentynyt noilta ajoilta.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3264
  • Ikä: 34
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 19:12
  • K9 GSX-R1000
    • Superbike B #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 673
Vs: Mikon Yamaha kisakuntoon 2019
« Vastaus #70 : 31.01.19 - klo:12:27 »
Semmonen kävi mielessä, että jos vaikka mopedi 10v eli nyt 09 vuotiset niin olisi vapaampi viritysaste.
Viime kaudellahan vielä säännöissä oli tuo poikkeus, että vanhemmissa sai vaihtaa nokan, vanteet, yms. Nyt tuo poikkeus poistunut. Ihan kohtalaisen kilpailukykysiä nää vanhemmatkin mopot on siitä huolimatta, kuten noista 10v vanhoista kierrosajoista näkee. Sanoisin, että rata on ehkä karvan hitaampi kuin 10 vuotta sitten, koska röykyt ovat pahentuneet. Penna tuohon tosin olisi varmaan paras kommentoimaan, kun on ajanu siellä kilpaa molempina ajankohtina.

 
Ei sinne monikaan mitään vanhaa sbk mm kilpuria kumminkaan gridiin tuo.
On siellä niitäkin ollu, mutta ne sitten hylätään tuloksissa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 947
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 22:29
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 677
Vs: Mikon Yamaha kisakuntoon 2019
« Vastaus #71 : 17.02.19 - klo:09:58 »
Tekisi mieli laittaa kuvia, mitä tapahtuu, mutta ei tänne taida pystyä latamaan niitä vieläkään.
Aloin kasailemaan toista konetta varalle, jos nykyinen jostain syystä sanoo sopimuksen irti. Ihmeen hyvät osat sinne löytyy ainakin laatikon osalta, kun sai blue printata kolmen vaihteiston osista, jotka on kaikki kärsineet vähän eri kohdista. Pikku herkistelyn jälkeen näppituntuma on, että parempi kuin tehtaalta uutena ;)

Muutoin tähän koneeseen tulee vaan männänrenkaat, sylintereille perinteistä hoonausta paljon kevyempi käsittely ja venttiilivarren kumit ja pari uutta venttiiliä kärsineiden tilalle.

Niissä koneissa, joissa on titaani venttiilit, ei venttiilin ja seetin tiiveyttä passaa mennä parantamaan hiomalla. Ohut pinnoite kuluu venttiilistä pois ja sen jälkeen siellä ei ole kuin pehmeää toista pehmeää materiaalia vasten... eli ei pitkä ikäinen ratkaisu. Jos taas pelkästään seetien pinnassa on pientä huokosta, voi ottaa yhden venttiilin hiontaa varten ja käydä sillä seetit läpi... tai siis imu ja pako puolelle luonnollisesti omansa.

Kanteen asti en ole ehtinyt joten se onpi sitten sen ajan murhe, mitä sille tehdään tiiveyden osalta.

Muutoin pyörää kasatessa kannattaa kiinnittää huomiota siihen, ettei siinä ole juurikaan "irtonaisia osia", jotka siis pääsee joustossa heilumaan luokkaa sentin tai pari.

En jaksa nyt kaivaa yläasteen fysiikan kirjaa hyllystä, mutta demosin sitä taas aamulla hyppiessä trampoliinilla mahdollisimman rennosti.. kiinnittämätön massa (läski) liikkuu eri tahtiin, kuin kiinnitetty ja se tuntuu, vaikka sitä nyt ei kauhean montaa kiloa irtonaista enää löydy.

Sama pätee pyörän osiin, kuten kaapelit, takakate, putkisto akku jne. Vaikutus varmaan taas joitain sadasosia kierroksella, kuten kymmenillä muilla pikku asioilla, jotka on hyvä olla kunnossa.

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 947
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 22:29
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 677
Vs: Mikon Yamaha kisakuntoon 2019
« Vastaus #72 : 04.06.19 - klo:14:21 »
Tällä pyörällä on nyt päästy ajamaan 450km ja ruosteita poistettu kuskista. Kuvia en jaksa laittaa... ei siitä hieno tullut taaskaan. Tulkaa viikonloppuna ihmettelemään tätä Motoparkkiin.

Ajelin Motoparkissa 1.29,3 viime ratapäivällä. Alla oli ok kuntoiset renkaat sc2 / sc1. Vauhtina tuo nyt ei kovin kummoista kyytiä ole, mutta ei sinä päivänä tuntunut kulkevan oikein kenelläkään. Varmaan tuulinen keli ja öljynimeytysaine muutaman mutkan matkalta vaikutti korvaväliin.

Alusta toimii muuten hyvin, mutta pyörä meinaa vähän vatkata sillain Melandri tyyliin etenkin Motoparkin paluusuoran avauksessa. Vauhtia se ei hidasta ja suoranopeudet oli ihan ok, joten siihen en jaksa paneutua enempää.
Isoin ero tuntui keulan osalta jarrun loppuosalla ennen apeksia. Aikaisemmin isommalla öljymäärällä keula oli tässä kohti epätarkka, eikä kääntynyt kunnolla. Nyt linja pysyi paremmin. Keula pohjaa parissa kovemmassa jarrussa, mutta tämä varmaan helpottaa, kun saa taas enemmän rutiinia takajarrun käyttöön. Vähän esijännitystä voisi myös kokeilla

Takaiskari on aivan eri planeetalta huollon jälkeen (ullatuus). Pyörä sutii toki avauksissa, mutta ei läheskään niin holtittomasti.

Penkkisäädön osalta kaasukontrolli ehkä vähän helpotti. Toki vaikea sanoa, että mikä takaiskarin osuus on. Motoparkin paluusuoralle 227 tai katsomosuoralle 212 molemmat aikaisella jarrulla kuitenkin kielii siitä, että vähäiset hevoiset menee rataan asti :)

Jos viikonloppuna ei tule kovin paljoa vettä, koitetaan siirtää yamaha vanhus kesäaikaan, eli 1.26 -alkuisiin.

Poissa pienisopoapina

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 126
  • -Saadut: 46
  • Liittynyt: Huhti 2012
  • Viestejä: 1568
  • Ikä: 53
  • Paikkakunta: Raahe
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.09.19 - klo:12:00
  • Gsx-r -02 eiku r1 -07
    • YCC 530
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 628
Vs: Mikon Yamaha kisakuntoon 2019
« Vastaus #73 : 08.06.19 - klo:12:37 »
Aika-ajo
5    #52 Mikko Koirikivi   Superbike 01:27.473

Aika likelle 26 alkusta. Sijoitus loistavainen https://www.race-monitor.com/Results/Session/6681365

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5125
  • Paikalla:eilen kello 22:21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Jarrut paskana, paha hidastaa.


  Aihe / Aloittaja Vastauksia / Lukukerrat Uusin viesti
xx
Pyörä kisakuntoon

Aloittaja pena1

2 Vastauksia
2723 Lukukerrat
Uusin viesti 22.11.13 - klo:22:42
kirjoittanut Fasu
xx
RR SM 2019

Aloittaja santerik

75 Vastauksia
9753 Lukukerrat
Uusin viesti 28.07.19 - klo:06:44
kirjoittanut pienisopoapina
xx
Kausi 2019

Aloittaja murmela

47 Vastauksia
6902 Lukukerrat
Uusin viesti 16.06.19 - klo:11:28
kirjoittanut murmela
xx
Kausi 2019

Aloittaja Sippe

10 Vastauksia
765 Lukukerrat
Uusin viesti eilen kello 21:18
kirjoittanut Mikko K.
 

Uudet viestit

Vs: Kausi 2019
Mikko K. eilen kello 21:18
Vs: Kausi 2020
Nitrous 11.10.19 - klo:22:27
Vs: Kunnon kohotusta
wbaum 08.10.19 - klo:13:54
Vs: Paras aikasi per rata
Jone 07.10.19 - klo:15:15
Vs: Kymiring Dataa
jarska 03.10.19 - klo:21:42
Vs: RSV4 väitykset
MarkoL 02.10.19 - klo:17:36
Vs: Tänään
Nitrous 11.09.19 - klo:19:07
Vs: BMW DTC/Calibration Kit
murmela 01.09.19 - klo:15:38
Vs: Kymi Ring 2013-?
murmela 28.08.19 - klo:13:54
Vs: Keula täryyttää
Niki 23.08.19 - klo:22:45
Vs: Varikkoteltta
murmela 19.08.19 - klo:08:49
Vs: Tarjolla rata-ajokoulutus
JCM 18.08.19 - klo:22:25

MP-Ratatori

Dunlop KR108/KR106 slick renkaita

Hinta: 230.00 EUR
Päiväys: 18/09/2019
Kommentit (0)
2009 CBR1000RR, etuiskarin runko vasen


Hinta: 120.00 EUR
Päiväys: 15/09/2019
Kommentit (0)
2007-2011 CBR1000RR Bitubo Kfork valve kit


Hinta: 189.00 EUR
Päiväys: 14/09/2019
Kommentit (0)
O: Gsx-r 1000 K8 ratakamaa

Päiväys: 25/08/2019
Kommentit (0)
M: ZX10r 2008-2010 takakate (Sebimoto)

Hinta: 165.00 EUR
Päiväys: 24/08/2019
Kommentit (0)

MP-Ratagalleria