Kausi 2019

Aloittaja murmela, 13.11.18 - klo:23:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Jokos rataharrastelijoiden kausi 2018 alkaa oleen paketissa?
Millä mietteillä kaudelle 2019?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

JMH

Etu- ja takakate laitetaan kuntoon, ja koitetaan pitää kunnossa.

Muuten varmaan ajamisesta tulee hieman hajanaisempaa. Viikonlopuilta yksittäisiä päiviä, ja sitten kattelen Trackdayn arki-iltoja. Muualle kuin Kemoraan ja Alastarolle tuskin ehdin paitsi ehkä Ahvenisto starttiin fiilistelemään, kuten kahtena vuotena aiemmin. Omat enkat kahdelle ensiksi mainitulle radalle tietty haetaan.
Mauno ärrällä, eli Rauno.

Nitrous

No piparihan se on mielessä, mutta ajetaan nyt jotain kuitenkin. Imatralle jos pääsis tyrkkää niin olis bueno.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

PrivateeR

Kevättalven aikana uudet katteet pyörään, pari jalkatappia, jarruvipu, jarrunestesäiliö, yks teräspunosletku jne. Iskarit pitää myöski huoltaa, taidettiin viime kesä tykittää pari vuotta vanhoilla öljyillä yms.

Jos sitä pääsis ees yhen SM-lähdön maaliin asti nyt enste... siin ohessa yritetään ajaa nii paljo harkkapäiviä ku valuutta antaa myöten.
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

Mikko K.

2019 valmistelu on jo hyvässä vauhdissa. Toiseen topikkiin koitan kovasti dokumentoida teknistä touhuamista, mut tähän väliin pieni juonipaljastus, että kone ehti jo accidentally kasaantua. Onneks on toinenkin harjoittelukappale.
Ajelun suhteen alkaa varmaan oleen parhaat päivät nähty tässä iässä, mut koitetaan ajaa enemmän kuin viime kesänä ja nauttia tekemisestä. Otetaan tavoitteeksi enemmän harjoittelupäiviä, kuin kisapäiviä. Joku ulkomaan reissu pitää saada aikaseks... edes Viroon.

PrivateeR

Ihme saa kyllä tapahtua että mulla budjetti riittäisi tuohon Viron reissuun... joka sinällään harmittaa koska monella on sama mentaliteetti ni siinä häviää "ilmaisia" pisteitä, vaikkakin siellä on vastassa Viron parhaimmisto.
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

teemuki

Tuen päiviä ja Trackdayn iltoja sen verran kuin pystyy, ja ainakin yksi Jokkis-startti pitäisi päästä ajamaan. Kaatamiset ajattelin jättää ensi kaudella baarimikoille. 

slowrider

Kai sitä jotain hurua tulee 2019 ajeltua. Ei kyllä mitään kummempia tavotteita jne. Jos nyt muutaman sata litraa sais bensaa poltettua

Daniko

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 14.11.18 - klo:20:35
...
Ajelun suhteen alkaa varmaan oleen parhaat päivät nähty tässä iässä, mut koitetaan ajaa enemmän kuin viime kesänä ja nauttia tekemisestä. Otetaan tavoitteeksi enemmän harjoittelupäiviä, kuin kisapäiviä. Joku ulkomaan reissu pitää saada aikaseks... edes Viroon.

Jos ulkomaanreissua mieli tekee, niin BikeWeek Ruotsin Gelleråsenissa viikolla 30 (22.-28.7.) kannattaa ottaa yhdeksi vaihtoehdoksi. Oltiin viime kesänä ensimmäistä kertaa, ja koko tapahtuman konsepti järjestelyineen oli todella mieluinen. Koko viikko rentoa ratapäiväajelua ma-to päättyen kisaviikonloppuun pe-su. Ryhmät jaettu lisenssin ja luokan mukaan (A/B bike, stock, 300, katukuskit jne). Lisenssikuskeille yksi ajopäivä maksaa 40€ ja kisamaksu ainakin viime vuonna oli puoleen hintaan yli 600km päästä tuleville eli noin 200€. Ajosettejä noina treenipäivinä on 3-4 x 15-20min, mikä tuntui aluksi ajatuksena tosi vähältä, mutta olikin lopulta ihan mukava juttu, kun ajopäiviä kuitenkin monta ja settien väliin jää hyvin aikaa ottaa ihan rennosti. Mihinkäs sitä kesälomalla on kiire. Ruokailut hyvin järjestetty ja muutenkin alueen puitteet on kohdallaan.

Miinuksena ainoastaan näin pohjoismaalaisittain poikkeuksellisen isot hämähäkit varikolla ja sitten tuo ajankohta, sillä viikonloppu osuu juuri Alastaron kisaviikonlopun päälle (joka taitaa olla myös PM??). Veikkaisin, että syö varmaan paljon ruotsalaista ja norjalaistakin osallistujakuntaa tuonne Alastarolle, sillä tuo BikeWeek on tapahtumana tosi suosittu, ja itse kisa on Ruotsin sarjan osakilpailu.

Jone

22.11.18 - klo:08:35 #9 Viimeisin muokkaus: 22.11.18 - klo:08:38 käyttäjältä Jone
Pyörän katteet ny eka kuntoon, ja pari muuta pikku juttua.

Enemmän ratapäiviä alle. Pari SSC kisaa, vähän tuo mahdollinen Pärnu houkuttelis.

Ja totta kai kovempaa jos pääsis.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jone - 22.11.18 - klo:08:35
Ja totta kai kovempaa jos pääsis.
Miten niin jos?
Tekemällä asioita sen eteen että pääsee kovempaa, pääsee kovempaa.
Jossittelemalla oppii jossittelemaan.

Leuka ylös, takki auki, ja teet asioita. Mitä enemmän rakit räksyttää, sitä enemmän olet oikealla polulla.
Otat tavotteeks esim alastaro 1:17 vai mitä siel on kierrosenkka, niin rupee tapahtuun.
Joku ihminen sen on jollain pyörällä ajanu.
Oletko ihminen? Check!
Onko sinulla joku pyörä? Check!

Muistaakseni @wehna sanoi jotenkin näin:"Mikään ei estä sinua ajamasta kierrosennätystä tänään."
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Daniko - 19.11.18 - klo:17:03
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 14.11.18 - klo:20:35
...
Ajelun suhteen alkaa varmaan oleen parhaat päivät nähty tässä iässä, mut koitetaan ajaa enemmän kuin viime kesänä ja nauttia tekemisestä. Otetaan tavoitteeksi enemmän harjoittelupäiviä, kuin kisapäiviä. Joku ulkomaan reissu pitää saada aikaseks... edes Viroon.

Jos ulkomaanreissua mieli tekee, niin BikeWeek Ruotsin Gelleråsenissa viikolla 30 (22.-28.7.) kannattaa ottaa yhdeksi vaihtoehdoksi. Oltiin viime kesänä ensimmäistä kertaa, ja koko tapahtuman konsepti järjestelyineen oli todella mieluinen. Koko viikko rentoa ratapäiväajelua ma-to päättyen kisaviikonloppuun pe-su. Ryhmät jaettu lisenssin ja luokan mukaan (A/B bike, stock, 300, katukuskit jne). Lisenssikuskeille yksi ajopäivä maksaa 40€ ja kisamaksu ainakin viime vuonna oli puoleen hintaan yli 600km päästä tuleville eli noin 200€. Ajosettejä noina treenipäivinä on 3-4 x 15-20min, mikä tuntui aluksi ajatuksena tosi vähältä, mutta olikin lopulta ihan mukava juttu, kun ajopäiviä kuitenkin monta ja settien väliin jää hyvin aikaa ottaa ihan rennosti. Mihinkäs sitä kesälomalla on kiire. Ruokailut hyvin järjestetty ja muutenkin alueen puitteet on kohdallaan.

Miinuksena ainoastaan näin pohjoismaalaisittain poikkeuksellisen isot hämähäkit varikolla ja sitten tuo ajankohta, sillä viikonloppu osuu juuri Alastaron kisaviikonlopun päälle (joka taitaa olla myös PM??). Veikkaisin, että syö varmaan paljon ruotsalaista ja norjalaistakin osallistujakuntaa tuonne Alastarolle, sillä tuo BikeWeek on tapahtumana tosi suosittu, ja itse kisa on Ruotsin sarjan osakilpailu.

Tuo kuullostaa tosiaan mielenkiintoiselta. Jää varmaankin välistä, jos menee Alastaron kisojen kanssa päällekkäin, mutta syksyllä viimeisin SM (eli Svenska Masterskapet tai jotain sinne päin) on yleensä kotimaan viimeisen kisan jälkeen. Tänä vuonna työt teki tämän mahdottomaksi, mutta kanske ens kesänä / syksynä?

pienisopoapina

Kisakalenteri  (alustava).



Pohjoisin rata, kemora, ekana. Tänä kesänä kisa peruttiin osallistujapulan takia. Auttaakohan kisan siirtäminen lopputalveen? Ehdottomasti elokuulle, ratkaisevaksi kisaksi. Tulis väkeäkin.


www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

PrivateeR

Jaa Botnia pois, Viro tilalle, ja pohjoisin rata ekaksi???

*facepalm*

Luulin että Botnian räntäsadetestit menneinä vuosina ois ollu tarpeeksi varoittava esimerkki pistää noin pohjoinen rata alkupäähän, mutta ei riittäny näköjään, halutaan maximoida räntäsateen mahdollisuus.

En käsitä miksei Alastaro tai edes Motopark voi olla ensimmäisenä... paras todennäköisyys että on kelpo olosuhteet.
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 23.11.18 - klo:16:20
Jaa Botnia pois, Viro tilalle, ja pohjoisin rata ekaksi???

*facepalm*

Luulin että Botnian räntäsadetestit menneinä vuosina ois ollu tarpeeksi varoittava esimerkki pistää noin pohjoinen rata alkupäähän, mutta ei riittäny näköjään, halutaan maximoida räntäsateen mahdollisuus.

En käsitä miksei Alastaro tai edes Motopark voi olla ensimmäisenä... paras todennäköisyys että on kelpo olosuhteet.
Ensi vuoden kalenterissa tuo Kemora ekana on aika iso kompromissi. Vaihtoehtona olisi ilmeisesti ollut, ettei ajeta siellä ollenkaan, koska kisan aiemmin järjestänyt taho lopetti toimintansa. Tässä kohtaa näköjään WCRC hyppäsi niin sanotusti miinan päälle ja järjestää kaksi kisaa ensi kaudella. Toki mitä heidän toimintaansa on Alastaron kisajärjestelyissä seurannut, en pidä sitä ollenkaan pahana asiana. Toivotaan vain, ettei kuormita kerhoa liikaa. Myös Botnia puuttuu kalenterista, koska KuMaMolla ei ole resursseja sitä järjestää, eikä korvaavaa järjestäjää ole löytynyt.

Koko tilanteen huomioiden pitää olla todella tyytyväinen tähän nyt julkaistuun kalenteriin, että saadaan viisi SM kisaa + Imatra ensi kesälle. Ihan toteutumiskelpoinen vaihtoehto olisi ollut sekin, että ajetaan vain Alastarossa, Motoparkissa ja Pärnussa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal