Kerhokisa/ lisenssi

Aloittaja murmela, 25.03.12 - klo:19:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

25.03.12 - klo:19:43 Viimeisin muokkaus: 25.03.12 - klo:19:52 käyttäjältä murmela
Näyttäis siltä että tuo (kertalisenssi):

Vanha 2011:
Jäsentenvälinen kertalisenssi
Jäsentenvälisiin kilpailuihin saavat osallistua vain järjestävän kerhon jäsenet.
Kertalisenssi 20 €.

On korvattu tuollaisella (vuosilisenssillä):

Uusi 2012:
Harrastelisenssi
Harrastelisenssi ei oikeuta muihin kilpailuihin, kun oman kerhon/seuran sisäiseen toimintaan.
50 € (omavastuu 100 €)

http://www.moottoriliitto.fi/ajajille/ajajalisenssien_ostaminen/

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.03.12 - klo:19:43
Näyttäis siltä että tuo:

Vanha 2011:
Jäsentenvälinen kertalisenssi
Jäsentenvälisiin kilpailuihin saavat osallistua vain järjestävän kerhon jäsenet.
Kertalisenssi 20 €.

On korvattu tuollaisella:

Uusi 2012:
Harrastelisenssi
Harrastelisenssi ei oikeuta muihin kilpailuihin, kun oman kerhon/seuran sisäiseen toimintaan.
50 € (omavastuu 100 €)

http://www.moottoriliitto.fi/ajajille/ajajalisenssien_ostaminen/

Ihan ok. Ajattelin jotain kohtuutonta korotusta, mutta vuosikorotuksena tuollainen 150 % on ihan linjassa muun muassa jäsenmaksujen korotukseen (2 euroa/jäsen -> 5 euroa/jäsen). Toivottavasti jatkossa korottavat kunnolla, ettei jää sellainen harrastelijamaku touhusta. Liitosta saa kuitenkin paljon apua harrastukseen, kuten jäsenmaksut ja lisenssit.

Haittaisiko ketään jos korotettaisiin samalla kertoimella (2,5) osallistumismaksuja? YCC 325e ja kerhokisa 175e?

Ajoharjoittelumaksuihin sama (70 x 2,5) olisi ihan reilua mielestäni.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 25.03.12 - klo:19:56
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.03.12 - klo:19:43
Näyttäis siltä että tuo:

Vanha 2011:
Jäsentenvälinen kertalisenssi
Jäsentenvälisiin kilpailuihin saavat osallistua vain järjestävän kerhon jäsenet.
Kertalisenssi 20 €.

On korvattu tuollaisella:

Uusi 2012:
Harrastelisenssi
Harrastelisenssi ei oikeuta muihin kilpailuihin, kun oman kerhon/seuran sisäiseen toimintaan.
50 € (omavastuu 100 €)

http://www.moottoriliitto.fi/ajajille/ajajalisenssien_ostaminen/

Ihan ok. Ajattelin jotain kohtuutonta korotusta, mutta vuosikorotuksena tuollainen 150 % on ihan linjassa muun muassa jäsenmaksujen korotukseen (2 euroa/jäsen -> 5 euroa/jäsen). Toivottavasti jatkossa korottavat kunnolla, ettei jää sellainen harrastelijamaku touhusta. Liitosta saa kuitenkin paljon apua harrastukseen, kuten jäsenmaksut ja lisenssit.

Haittaisiko ketään jos korotettaisiin samalla kertoimella (2,5) osallistumismaksuja? YCC 325e ja kerhokisa 175e?

Ajoharjoittelumaksuihin sama (70 x 2,5) olisi ihan reilua mielestäni.

Älähän hättäile, eikös tuo ole nyt vuosilisenssi? Ja aiemmin kertalisenssi?

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 25.03.12 - klo:19:59
Älähän hättäile, eikös tuo ole nyt vuosilisenssi? Ja aiemmin kertalisenssi?

No, katsotaan. Myönnetään, etten ole perehtynyt asiaan, mutta harvemmin sieltä on hirveän positiivisia uutisia tullut.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 25.03.12 - klo:21:35
Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 25.03.12 - klo:19:59
Älähän hättäile, eikös tuo ole nyt vuosilisenssi? Ja aiemmin kertalisenssi?

No, katsotaan. Myönnetään, etten ole perehtynyt asiaan, mutta harvemmin sieltä on hirveän positiivisia uutisia tullut.

Onhan tos joka tapausessa osittain rahastuksen maku. Jos kerholla on vaan vaikkapa yksi kilpailu vuodessa, niin hinta on silti se 50e entisen 20e sijaan.

Varmaankin ne on vakuutusyhtiön kans laskeskellut ett 20e/kerta ei tuota tarpeeks, joten lätästään sit kerralla 50e/vuosi. Jolloin ei ainakaan kannusteta pikkukerhoja järjestämään mitään vuosittaista kerhokilpailuaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

isan-R

Jep,...näinhän se on, että tuolta sml:n lisenssisivun sekamelskasta saa jotenkin ongittua kerhokisan halvimmaksi mahdolliseksi lisenssiksi tuon 50egee.
Eli sillä rahastetaan täys potti myös yhden kisan ajavilta. Sieltä otetaan mistä vaan saa. Perusteet on varmaan vähintäänkin perusteltuja??
Vesku S.

poutis

Kuka sitä nyt vain yhden kisan ajais? Jos kerran on kausari niin ajaa sit kaikki kisat niin säästää.

HelRc ja Mp-tuen kisat niin reilusti plussan puolella idea_1
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: poutis - 26.03.12 - klo:15:38
Kuka sitä nyt vain yhden kisan ajais? Jos kerran on kausari niin ajaa sit kaikki kisat niin säästää.

HelRc ja Mp-tuen kisat niin reilusti plussan puolella idea_1

Ja silloin joutuu kuulumaan kahteen eri kerhoon ja jäsenmaksuistaan sitten saa lahjoittaa 25 % Moottoriliittoon.

Yritin itse pitkään miettiä mitä hyötyä meidän rivijäsenille on Moottoriliitosta. En keksinyt. Kysyin syksyllä 2010 Moottoriliiton toimitusjohtajalta ja pyysin kertomaan kun keksii. Ei ole hänkään vielä keksinyt kun ei ole sähköpostia kuulunut. Jäsenmaksun kyllä muistavat onneksi lähettää. Valitettavasti viimekertaisen jäsenmaksukorotuksen (150 %) jälkeen meilläkin jäsenmäärät laskivat sattumalta n. 90 %.

Toisaalta tiputtihan se verottajakin km-korvauksia kun polttoneisteiden hinnat nousivat. No, tämä johti siihen, ettei riittänyt rahat polttoaineisiin, jolloin jouduin ottamaan kyytiin apumiehiä autoa työntämään menoveden loppuessa (3 senttiä/km/kpl) ja heitä vartioimaan koiran (3 senttiä/km). Koira taas tarvitsee häkin ja sen kiinnittämiseen ja irrottamiseen tarvitaan työkaluja 80 kg (3 senttiä/km). Apumiehet taas tarvitsevat taukotuvan (21 senttiä/km) ja kun koiraa pitää kusettaa ja työmiesten kanssa paskia, joudumme ajelemaan metsäautoteitä (9 senttiä/km).

Ja kun kaikki on dokumentoitu ja verottajalle esitetty, ei ole verottajan suunnalta tullut kuin pari kyselyä ja kuvien ja perusteiden kanssa vastattu. Onneksi laskivat tuota korvausta viime vuodelta, muutoin ei olisikaan ollut varaa päivittää autoa. http://www.vero.fi/fi-FI/Syventavat_veroohjeet/Verohallinnon_paatokset/Verohallinnon_paatos_verovapaista_matkak(19240)#kilometri

Ahneella on paskainen loppu, eipä muuta voi todeta. Tarpeeksi kun lypsävät, niin lehmän tilalle tulee sonni. Siinäpähän yrittävät enemmän sitten ämpäriin saada saa**na.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

poutis

Jos noihin parin kympän jäsenmaksuihin kaatuu niin on muutenkin väärä laji...
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

Jukka_R

30.03.12 - klo:08:28 #9 Viimeisin muokkaus: 30.03.12 - klo:08:30 käyttäjältä Jukka_R
Lainaus käyttäjältä: poutis - 29.03.12 - klo:18:01
Jos noihin parin kympän jäsenmaksuihin kaatuu niin on muutenkin väärä laji...

Toki näin. Itse en kuitenkaan tarkastele asioita euroissa vaan prosenteissa. Ei minun mielestä 1,8 euroa ole lainkaan paha hinta. Sen verran maksanee diesel litralta kohta. Mutta kun huomioidaan se, että se diesel oli ihan vain muutama vuosi sitten 0,9 euroa, niin tällaisen merkonomi-oikeustieteilijän matematiikalla korotus on n. 100 % ja SE on mielestäni aika paljon. En myöskään pidä 5 euron jäsenmaksua suurena summana, mutta jos aiemmin ollut 2 euroa, niin taas samalla matematiikalla päästään 150 %:iin ja se on mielestäni aika kova korotus, joko toinen ehkä eri mieltä.

Tuollaiset pienet tasokorotukset eivät haittaisi yhtään, jos voisin samaan aikaan nostaa omaa tuntiveloitusta 100-200 eurosta 250-500 euroon kysynnän säilyessä samana. Myös jos voisin pyytää ratapäivistä 70 euron sijasta 140-200 euroa käyttöasteen pysyessä samana, niin homma olisi balanssissa.

Jos maksan tuotteesta X tänään 1 rahan ja huomenna 2,5 rahaa, niin tyydyn siihen jos a) yleinen hintataso nousee sen verran b) tuote paranee tuon 150 % verran. Mutta jos kumpikaan vaihtoehdoista a ja b ei toteudu, niin pidän sitä puhtaana kuppauksena, on se lähtöhinta sitten sentin tai 100.000 euroa.

Toisaalta valtiota täytyy joskus kiittää. Jos ostamani auton vero ei tulisi nousemaan n. 10.000 euroa 1.4.2012 alkaen, olisin ostanut ehkä vasta vuoden, kahden päästä ja sahannut vanhalla paskalla loppuun saakka. Nyt päätös piti tehdä heti eikä ensi viikolla, joten mukavampihan se on tuollaisella ajaa ja persekin on nyt sen verran auki, että sinne voi laittaa niin oman vanhan mopon kuin naaraan hieman tuoreemman, parkkiin. Lämmin ja hieno säilytystila, hieman ehkä tunkkainen.

Tuolla matematiikalla voisi aina perustella vaikka mitä korotuksia ja avustuksia. Ei se Kreikankaan jeesaaminen maksa kuin korkeintaan tonnin per korvapari ja eihän sillä saa kuin muutaman rengassarjan. Samaan syssyyn voidaan sitten jeesailla muutamaa Afrikan maata, joilla menee myös heikosti ja onhan noita maita muuallakin. Euron tai pari voi antaa romanian romanialaiselle, ei niitä varmaan muutoin tänne lisää saada ja jos ei saada, niin tuskin nämä meidän omat kansallispukuiset ehtivät käydä kaikkia mummoja kuppaamassa ja kääntämässä rihkamakaupan varjolla. Kyllä nyt almu sinne ja välillä tänne kannattaa heittää jotta saadaan lokit ruokittua ja varisparvet ilmassa pysymään.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Powered by EzPortal