Kirjoittaja Aihe: Tarjolla rata-ajokoulutus  (Luettu 2783 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa T1mppa

• Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 26
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:19.06.19 - klo:15:30
  • Triumph RS, Beta 300RR, Suzuki GR650, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 349
Vs: Tarjolla rata-ajokoulutus
« Vastaus #15 : 14.06.19 - klo:10:43 »
PS. T1mppa, jos en ole aivan väärin käsittänyt niin mulla taitaa olla alla sullekin tuttu Trumppa. Väri vain on muuttunut viime talvena valkoiseksi.

Siinä on ihan kurko alusta! Öhlins toimii älyttömän hyvin. Kuulin, että olit saanut siitä koneesta hevosiakin irti, mitkä meidän aikana oli vielä pilttuussa. On kyllä kiva pyörä ajella.
Tässä meikä kurvailee Ahveniston peltirännissä 2016. Myyntihetkellä siinä tais olla musta-keltaiset katteet?

PS. Mä muuten tartteen sitä Triumphin OBD-piuhaa jossain vaiheessa. Mutta eka mun pitää rakentaa mun oma triumph ajokuntoon. Mulla on ittellä kaksi piuhaa, mutta niillä ei pääse ecuun kiinni. Se sun piuha oli ainut, millä sai dataa sisään (ulos silläkään ei saanut).

Poissa murmela

• Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Paikalla:eilen kello 17:57
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 66
« Vastaus #16 : 15.06.19 - klo:00:08 »
Juurikin näin. Ja varmasti helpottaa myös jatkon kannalta kun tiedostaa selkeästi ne ilmeisimmät heikkoudet omasta ajamisesta ja voi niihin sitten keskittyä.

PS. T1mppa, jos en ole aivan väärin käsittänyt niin mulla taitaa olla alla sullekin tuttu Trumppa. Väri vain on muuttunut viime talvena valkoiseksi.

Lähetetty minun motorola one laitteesta Tapatalkilla

Pistetäämpä tähän väliin tälläinen filosofinen lähestyminen aiheeseen.
Hmmm....
Jos haluaa hyödyntää meikäläistä, niin suurin anti mikä meikäläisellä on, se on tieto.
Se on yksinkertaisesti vain ja ainoastaan tieto.
Se on tieto mikä toimii ja mikä ei.
Se on tieto, miten eri palaset pitää yhdistellä.

Jos on tietoa mitä ja miten pitää tehdä, on nopea.
Minä itse olen oikein hyvä esimerkki siitä, millä pääsee helposti nopean ryhmän nopeimpien sekaan.  Ja se ei ole nuoruus, se ei ole hyvä fyysinen kunto, se ei ole voitontahto, se ei ole pätemisen tarve, se ei ole halu näyttää, se ei ole kokemus, se ei ole pieni fyysinen koko, se ei ole viimeiseen ruuviin asti kevennetty ja viritetty mopo, se ei ole iso ego, se ei ole armoton draivi, se ei ole mikään fyysinen tai primitiivinen juttu.
Minulla ei ole mitään noista fyysisistä ominaisuuksista.
Ainoa asia mitä minulla on tieto. Se on ainoa asia joka minusta tekee nopean.
Ja se mitä olen analysoinut kymmeniä/satoja eri kuskeja; Se on ainoa asia mikä tekee kenestäkään absoluuttisen nopean.

Jos on tietoa mitä haluaa tehdä radalla, ja oikeasti keskittyy siihen tekemiseen, on nopea.
Radalla ei opi ajamaan. On aivan turha mennä radalle, jos ei ole tietoa mitä sillä pitäisi tehdä ja mitä siellä haluaisi tehdä.
On aivan täyttä paskapuhetta että radalle menemällä, ja siellä ajamalla oppisi ajamaan. On aivan täyttä paskapuhetta, että on monia eri ajolinjoja olla nopein. On aivan täyttä paskapuhetta, että on monia eri ajotapoja olla nopein.
Oikeasti on olemassa "vain yksi totuus", ja se tekee sinusta nopeimman. Kaikki muu on rataharrastelijaporukan keskinäistä selkääntaputtelua, ja pienen harrastajapiirin keskinäistä hyvä fiilis sulle-mulle paskanjauhantaa.
Jos sinulla on tieto, ja oikeasti käytät sitä, se tekee sinusta nopean.
Jos haluat olla hyvä jätkä, taputella muita selkään, hakea hyvää fiilistä; Sitä et saa jos haluat olla nopein. Valintakysymys.
Tuossa tiivistettynä se mitä minä olen oppinut 13 kauden aikana rataharrastelusta, ja siitä mitä minulla on annettavana.
Saa ihan vapaasti valita kumpaa haluaa.

Ja vaikkakin tietäisi mitä ja miten pitää tehdä, ollakseen nopein, ei sitä ole pakko tehdä niin. Aivan hyvin voi vaan vetää koko setin ihan eniten ja olla varikolla hymy korvissa, koska hyvä fiilis, ja toistaa seuraavalla setillä. Ei se ole väärin.
Se on vain valintakysymys, haluatko olla nopea, vai haluatko fiilistellä itseksesi/kavereidesi kanssa. Molempia ei voi saada maksimaalisesti samalla kertaa, on vain pakko valita joko nopeus tai fiilis.
Valitsemalla tiedon ja sitä seuraavan nopeuden, hyvä fiilis tulee vasta varikolla, ja sekin vasta sitten kun näkee tulosliuskasta mitä on tullut tehtyä. Ja sekään ei tule joka setin jälkeen, se tulee vasta sitten kun on saanut oikeasti toteutettua radalla ne toimintamallit mitä päähänsä on ennen settiä takonut.
Saa ihan vapaasti valita mitä haluaa. Harrastaa voi monella tapaa. Mutta jos haluaa olla nopea tai nopein, siihen on vain yksi tapa. Valintakysymys.

...Nyt tarvis vaan enää ruuvata se satanan mopo kasaan niin pääsis tontille....
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa tonde8

• **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 22:48
  • gsx-r 750 L2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 88
« Vastaus #17 : 15.06.19 - klo:20:11 »

...Nyt tarvis vaan enää ruuvata se satanan mopo kasaan niin pääsis tontille....

[/quote]

Ootko miettin tavotteita ? Vai lähtä vaan vetää enitenntäysii ja kattoo mihin riittää ?

Poissa JCM

• *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 0
  • Paikalla:eilen kello 19:42
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
« Vastaus #18 : eilen kello 19:42 »
@T1mppa juu kyllä tossa alusta tuntuu hyvältä verrattuna vakioon. Siitäkin nimittäin on kokemusta. Vielä en ole keksinyt miten ja miksi sitä pitäisi muuttaa. Piuhan voin laittaa noihin rataromuihin mukaan niin tuu nykäsemään hihasta jollain ratapäivillä. Pyörä tosiaan koko valkoinen nykyään.

Onkos Murmelaa puraissut vielä rakentelu kärpänen vai onko mopo vielä palasina?
Mullakin pyörä sen verran vaiheessa, että Motoparkissa hajonneen regun tilalle odottelen sumujen saarelta uutta palikkaa. Saapunee todnäk tällä viikolla ja vaihto menee jo rutiinilla

Lähetetty minun motorola one laitteesta Tapatalkilla

Aihe / Aloittaja Vastauksia / Lukukerrat Uusin viesti
xx
Rata-ajokurssia tarjolla

Aloittaja Jukka_R

1 Vastauksia
2097 Lukukerrat
Uusin viesti 03.06.13 - klo:11:32
kirjoittanut Jukka_R
xx
Tarjolla tallipaikka Vantaalla

Aloittaja Cat

0 Vastauksia
1508 Lukukerrat
Uusin viesti 03.11.15 - klo:23:40
kirjoittanut Cat
xx
Talvisäilytyspaikkoja tarjolla 2014-2015 talvikaudelle, Hyvinkäällä.

Aloittaja parjan_fin

0 Vastauksia
1445 Lukukerrat
Uusin viesti 08.09.14 - klo:09:07
kirjoittanut parjan_fin
xx
Ajokoulutus

Aloittaja wehna

14 Vastauksia
5705 Lukukerrat
Uusin viesti 14.09.12 - klo:22:35
kirjoittanut jarska