Bensapumput

Aloittaja wbaum, 16.07.19 - klo:00:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

wbaum

16.07.19 - klo:00:53 Viimeisin muokkaus: 16.07.19 - klo:00:57 käyttäjältä wbaum
Tuli tuossa huomattua että bensapumppu on taas luovuttamassa. RaceDacissa oli jopa bensanpaineanturi kiinni niin pystyi logata dataa. Tämähän on sillä tavalla mukava ongelma että se ei välttämättä näy heti käynnistyksen jälkeen vaan vaatii joskus muutaman minuutin ennenkuin alkaa ongelmat tulla esiin. Harmittaa lähinnä itseä kun luulin että nyt pumpun vaihdon jälkeen asia olisi kunnossa onnistuneiden tallitestien jälkeen, mutta eipä se alastarolla enää pelannutkaan.

Ohessa käsitellyt datat kuvaajiksi väännettynä. Ensimmäisen minuutin aikana (lähtökierroksella) bensanpaine on vielä virherajoissa. Toisen minuutin kohdalla alkaa jo näkyä ongelmaa ja se pahenee joka minuutti.


murmela

Erittäin ohkaisesti aiheeseen liittyen. Idse epäilin että wanhan kawan bensapumppu ei toimi koska kone pyöritti iloisesti, mutta ei startannut eikä bensa haissut. Irrotin bensaletkun tukista, pistin sen pulloon ja virrat päälle. Ja kas nestettä tuli iloisesti, eli bensapumppu toimi. Ehdin jo miettiä että onko kampisensori tai ecu sökönä eli ei anna käskyä injektoreille syöttää bensaa kurkkuihin, mut sitten huomasin ett eihän se kone voi saada bensaa jos bensapumppu ei saa bensaa...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Joo kyllä se bensa olis jees.

Vielä asiasta että se tuottotesti kylmällä mopolla ja pumpulla on täysin turha, jos mopo toimii aluksi siedettävästi. Mullakin tallilla pumppu antoi 350-420ml per 10sekuntia, mikä on varsin okoo. Suzukin speksi on 220ml per 10sekuntia. Pikaisesti laskien tuotto on tuossa 10min jälkeen joku 150-180ml per 10 sekuntia. :/

Ylimitoitin nyt uuden pumpun rajusti ja siellä on walbron pumppu. Losotti 800ml per 10 sekuntia. Saa nähdä ajetaanko etanolilla pian...


wbaum

Löin tuon walbron tosiaan tulille ja eihän se nyt mitenkään mene k7 tai uudemman bensapumpun runkoon. No sovellin hiukan ja laitoin sen kuitenkin kiinni. Nyt on ongelma että bensanpainetta on aivan liikaa, koska tuo alkuperäinen regulaattori ei enää virtaa tarpeeksi tasatakseen painetta. Siellä on virtauskanava venttiin kohdassa 2,4mm ja eihän siitä nyt mahdu vajaata desiä per sekunti...

No anyway, kiinnosti että mikä noissa pumpuissa oikeastaan hajoaa, joten ei kun aukaisten moottori... Liukulaakerihan siellä on survoontunut toisesta päästä. Hiukan myöskin noi roottorit kiillottuneet, mutta en tiedä voiko noista johtua.

Powered by EzPortal