Vakiopyörän viritys vai ratapyörän hankinta?

Aloittaja Takapainoinen Taapertaja, 11.08.19 - klo:17:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Takapainoinen Taapertaja

Moi kaikille.
Kokeneempien näkemyksiä kaipaisin. Innostuin ratailusta tänä kesänä kun kävin ORGin ajotaito 2:n ja perään erillisen ratapäivän kurvailemassa uudehkolla Aprilia Tuonolla. Tarkoitus oli tuolla vähän ratailla siviiliajojen lisäksi, mutta tuo ratailu tuntuu vievän mukanaan, eikä siviililiikenteen joukossa liikkuminen enää samalla tavalla innosta. Tuono onkin nyt myynnissä.
Noiden ensimmäisten alkukesän ratakokeilujen jälkeen tuli hommattu Tuonon rinnalle CBR 600RR 2008. Pyörä on kilvellinen ja sliparia lukuunottamatta vakio. Välitykset olen muuttanut vähän lyhyemmäksi. Nyt on tullut Hondalla kohta 10 ratapäivää ajeltua ja hyvin on laite ja katurenkaat toistaiseksi riittäneet. 
Vauhdit alkavat olemaan nyt nopean keskiryhmän luokkaa, ja nyt mietityttää kannattaako tuota Hondaa alkaa päivittämään rataisammaksi vai ostaa jonkun muun hyljeksimä ratalaite suoraan alle? Kuussatasia näyttäisi saavan suht edullisesti, ja alustan, toisten vanteiden, katteiden yms. päivittäminen Hondaan maksaa helposti useamman tontun.
R6R, 600RR ja Kawa 6R lähinnä mielessa tai vastaavat tonnarit. Suzuki ei jotenkin sytytä - mitään perusteltua syytä ei tosin ole - vain mielikuva.
Katukäyttöä ei todennäköisesti suuremmin katupyörälläkään ainakaan ensi kesänä tulisi olemaan. Kurapyörän / Supermoton voisi hommata ratapyörän kylkeen jos omat menee ensin kaupaksi.
600 / 1000 ratapyörä? 6-satanen on kevyempi ja kaikin puolin edullisempi pitää ja ajaa. Parempi varmaan myös ajamisen opetteluun. 1000 -pyörän etuna ehkä se, ettei ole heti himoja vaihdella.
Kiitos vinkeistä ja mielipiteistä jo etukäteen.







JCM

Mulla oli muutama vuosi sitten vastaavanlainen pohdinta päällä. Aloin jo katselemaan osia ja laskeskelemaan budjettia katupyörästä radalle projektiin. Kunnes silmiin osui myynnissä samanlainen pyörä, joka mulla jo oli mutta valmiiksi radalle rakennettuna. Kalliimmaksi olisi tullut itse rakentaa joten hain pyörän talliin eikä ole kaduttanut. Jossain vaiheessa pyöri mielessä vaihto tonnariin mutta nyt tuntuu siltä, että jos en osaa ajaa kusiaisella niin ei se varmaan paremmin mene tonnisellakaan. Ainakin itse olen saanut aika monta kesää jo kiksejä kuussatkusta ja varmaan vielä aika monta kesää tästä eteenkin päin.

Lähetetty minun motorola one laitteesta Tapatalkilla


Powered by EzPortal