Keula täryyttää

Aloittaja Niki, 17.08.19 - klo:17:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Niki

Viime kesänä katupyörällä innostuun radalla ajamisesta, talven aikana sit hommasin kilvettömän R6 -02. Ihan siis täys aloottelija oon. Elikkäs polvi maassa ajettaessa etunen täryyttää aika selvästi, on myös lipsunut. Viime kerralla kaadoin, olin just päästäny jarrusta ja siirtyny tasakaasulle, lähti taas täryyttämään ja tällä kertaa keula alta, apexin kohralla suurin piirtein kävi.

Joten kysymys kuuluu et mistä täryytes johtuu, onko rengaspaine väärä, iskarin säädöt perseellään, vain vaan yksikertaasesti liikaa kallellaan, vai kenties joku muu? Jousituksen säätööhin en oo koskenu millää tavalla vielä

Aloottelijan pääs pyörii kaikenäköösiä kyssäreitä ja on muute viimesen päälle mahtavaa hommaa  peukku_1

murmela

Onko hajuu mitä se keula on syöny?
Vakio, shimmaattu, jouset vaihettu, cartridge?
Jousien jäykkyys? Kuskin paino? Painauma?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Niki

Ei mitään käryä mitä keula syöny, myyjäkään ei tiennny. Painaumaa en oo vieläkään tsekannu, siitähä tuo säätäminen kai täytyys aloottaa

wbaum

Kai tässä nyt on itse kumi koitettu jo vaihtaa?
Menisin läpi järjestyksessä:
1) kumi
2) vanne
3) laakerointi
4) ohjauslaakeri
5) iskarit yms

PrivateeR

Itselläni täryytti koko tämä kesä tonnarin keula, en kaatanu mutta se repi eturenkaan alle 20 kierroksessa sen näköiseksi ku sillä ois ajettu 200 kierrosta. Ainoa mikä pyörässä on muuttunu viime vuoteen, oli se että etuiskarit kävi huollossa... todennäköisesti pistivät liikaa öljyä iskariin koska se on aivan liian jäykkä vaikka pehmentää bumpit lähes nollaan ni keula vaan ei painu.
Pahiten tärytys tuntui Alastaron T3:ssa.... maximi lean ja koko mutkan läpi tuntu helvetinmoinen pomputus eikä pyörä kääntyny kunnolla mutkaan ku se pomputtaa eturengasta irti asfaltista koko ajan.
Käytän eri huollossa iskarit ens talven aikana + maksan siihe itelleni mitotettavan säätöpalvelun päälle.... kattotaa jos ens kesänä pääsis ajamaan toimivaa kalustoa...
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

murmela

Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 21.08.19 - klo:20:46
Ainoa mikä pyörässä on muuttunu viime vuoteen, oli se että etuiskarit kävi huollossa...
Mitä öljyä ne laitto sinne?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

PrivateeR

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.19 - klo:21:13
Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 21.08.19 - klo:20:46
Ainoa mikä pyörässä on muuttunu viime vuoteen, oli se että etuiskarit kävi huollossa...
Mitä öljyä ne laitto sinne?
En tosiaan tiedä. Olen näissä asioissa täysi uuno.
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

Sippe

Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 21.08.19 - klo:20:46
Itselläni täryytti koko tämä kesä tonnarin keula, en kaatanu mutta se repi eturenkaan alle 20 kierroksessa sen näköiseksi ku sillä ois ajettu 200 kierrosta. Ainoa mikä pyörässä on muuttunu viime vuoteen, oli se että etuiskarit kävi huollossa... todennäköisesti pistivät liikaa öljyä iskariin koska se on aivan liian jäykkä vaikka pehmentää bumpit lähes nollaan ni keula vaan ei painu.
Pahiten tärytys tuntui Alastaron T3:ssa.... maximi lean ja koko mutkan läpi tuntu helvetinmoinen pomputus eikä pyörä kääntyny kunnolla mutkaan ku se pomputtaa eturengasta irti asfaltista koko ajan.

Oliko sulla nippuside keulassa et paljonko sitä keulaa jäi käyttämättä? Mulla oli yhdessä mopossa 50ml? liikaa öljyä keulassa, ei myöskään kääntynyt. Kun keulaa paineli alku oli herkkä ja ok tuntuinen, mutta sen jälkeen vastus kasvoi nopeasti tuli mieleen progressiivinen. Tuntuma eron kyllä huomasi kun kokeili mitä tahansa oikein toimivaa keulaa.

Niki

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 21.08.19 - klo:16:34
Kai tässä nyt on itse kumi koitettu jo vaihtaa?
Menisin läpi järjestyksessä:
1) kumi
2) vanne
3) laakerointi
4) ohjauslaakeri
5) iskarit yms

Eturengasta en ole koittanut vaihtaa, kun on aika uusi. Toki renkaan merkki on Kingtyre, elikkäs kiinassa tehty. Halvalla ku sain. Mut joo toki tuo voi heittää oman lusikan soppaan

Niki

Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 21.08.19 - klo:20:46
Itselläni täryytti koko tämä kesä tonnarin keula, en kaatanu mutta se repi eturenkaan alle 20 kierroksessa sen näköiseksi ku sillä ois ajettu 200 kierrosta.

Itellä pysyy etunen hyvän näköösenä ja kääntyy kyl mutkaan hyvin. Et näiren erojen perusteella etuiskareiden pitääs kai olla ok🤔

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Niki - 21.08.19 - klo:23:42
Eturengasta en ole koittanut vaihtaa, kun on aika uusi. Toki renkaan merkki on Kingtyre, elikkäs kiinassa tehty. Halvalla ku sain. Mut joo toki tuo voi heittää oman lusikan soppaan
No ei kauhean hyvältä kuulosta kiinalaiset kumit. Lipsumiset tai luistot ei kovin hyvää tarinaa kerro keulalta, yleisesti ottaen jos harrasteluvauhdissa sattuu tuommoisia niin yleensä joku ajotekniikkaongelma tai muu tulis mieleen.

Millaista tahtia ajelet? Mietin vaan että onko tuo huono kumi ja ihan limitillä oleva pito syynä.

murmela

Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 21.08.19 - klo:22:20
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.19 - klo:21:13
Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 21.08.19 - klo:20:46
Ainoa mikä pyörässä on muuttunu viime vuoteen, oli se että etuiskarit kävi huollossa...
Mitä öljyä ne laitto sinne?
En tosiaan tiedä. Olen näissä asioissa täysi uuno.
Lukeeko huoltolappukuitissa mitään?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Niki

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 22.08.19 - klo:00:45
Lainaus käyttäjältä: Niki - 21.08.19 - klo:23:42
Eturengasta en ole koittanut vaihtaa, kun on aika uusi. Toki renkaan merkki on Kingtyre, elikkäs kiinassa tehty. Halvalla ku sain. Mut joo toki tuo voi heittää oman lusikan soppaan
No ei kauhean hyvältä kuulosta kiinalaiset kumit. Lipsumiset tai luistot ei kovin hyvää tarinaa kerro keulalta, yleisesti ottaen jos harrasteluvauhdissa sattuu tuommoisia niin yleensä joku ajotekniikkaongelma tai muu tulis mieleen.

Millaista tahtia ajelet? Mietin vaan että onko tuo huono kumi ja ihan limitillä oleva pito syynä.

Joo, ei nuo lipsumiset kauhiasti luottoa kasvata. Lyhyellä Botniaringillä paras on 1:17,96 ja pitkällä 1:55,65. Mul olis itse asias youtubes video lyhyeltä, voisin linkata sen jos osaan. Siinäki näkyy ja kuuluu se tärinä yhres kohtaa. Aloottelijan on vaan niin vaikee tietää mikä johtuu mistäki🤔

Niki

https://youtu.be/HNQIFrkl5JM
Kohras 2:17 näkyy ja kuuluu täryytes. Etunen lipsahti tuossakin jo, ei ollu kaato kaukana. Ajamistakin saa arviooda

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Niki - 22.08.19 - klo:10:56
https://youtu.be/HNQIFrkl5JM
Kohras 2:17 näkyy ja kuuluu täryytes. Etunen lipsahti tuossakin jo, ei ollu kaato kaukana. Ajamistakin saa arviooda
No ei ollu kaukana joo... Katso nyt ainakin että keulassa on jotain painumaa vaikka 25-30mm ja että se ei takertele. Veikkaisin että sulla nousee vähän paino pois etuselta kaasunkäytön seurauksena ja pito on aivan limitillä. Tärräys lienee oire.

Videosta vähän vaikea sanoa, mutta sen verran ainakin että kun sulla menee leveäksi mutka, niin älä ainakaan silloin mene kaasulle lintallaan. Näyttää aina että kaato on erittäin lähellä kun noin käy tuossa videossa. Mutka on ryssitty ja sitä ei enää kaasulla pelasta, mutta pahentaa voi.

Onko sulla hajua onko tuo pyörän geometria suunnilleen tontillaan? Näyttää vähän hassulta omaan silmään noin paljon näkyvät keulaputket, mutta en tiedä tuon sukupolven kiuluista miten ne pitäis makaa.

Powered by EzPortal