Kymiring Dataa

Aloittaja Nitrous, 13.09.19 - klo:10:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

Eipäs ollut vielä Kymiringille omaa osiotaan, jossa spekuloida, jakaa dataa ja puhua kaasun räpläämisestä, joten laitan tämän tänne muidenkin ihmeteltäväksi. Liitteenä siis parikymmentä kierrosta tutustumista ja suhteellisen rentoa cruisailua ringiä ympäri. Sekaan mahtuu myös jokunen hitaampi ohitettava.

Datakanavista löytyy digitaalisena kierrosluku ja pyörän oma nopeusanturi, sekä analogisena kaasunasento, jarrupaine, toisioläpät, vaihde ja sitten jotain veden lämpöjä
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Piti jostain syystä zipata toi .vbo-filu, että suostu lisäämään sen liitteeksi.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.09.19 - klo:10:49Eipäs ollut vielä Kymiringille omaa osiotaan..

Nyt on.

T1mppa

Kuinka paljon teillä on huippunopeudet pitkällä suoralla? Myös ajetun pyörän malli/kuutiotilavuus kiinnostaa.

Jotenkin oon ymmärtänyt, että 600:lla nopeudet on siellä 240 tai vähän yli. Mä sain kerran tasan 250.0 km/h gps:n mukaan, mutta yleensä 248-249 ja pyörä on zx6r.

teemuki

Peetu näyttää saavan 260 siihen jarruun:
https://www.youtube.com/watch?v=X5b4Chyqngg
Q-siaisella varmaan se avauksen osuminen vaikuttaa suoran päässä vielä voimakkaammin mitä tonnisella.

Mielenkiinnolla odotan, että miten tuo oma lehmä jaksaa laukata siellä. Nykyisten välitysten puolesta taitaisi juuri ja juuri riittää 250 vauhtiin, mutta jos ei niillä mene rajoittimelle kömpelöistä hanskoista johtuen, niin turhapa silloin ruveta pidentämäänkään välejä.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: teemuki - 19.08.20 - klo:08:43
Peetu näyttää saavan 260 siihen jarruun:
https://www.youtube.com/watch?v=X5b4Chyqngg
Q-siaisella varmaan se avauksen osuminen vaikuttaa suoran päässä vielä voimakkaammin mitä tonnisella.

Mielenkiinnolla odotan, että miten tuo oma lehmä jaksaa laukata siellä. Nykyisten välitysten puolesta taitaisi juuri ja juuri riittää 250 vauhtiin, mutta jos ei niillä mene rajoittimelle kömpelöistä hanskoista johtuen, niin turhapa silloin ruveta pidentämäänkään välejä.

Vajaatehoisilla vaikuttaa myös tuulen suunta pirusti. 3m/s myötästä vs. saman verran vastatuulta tekee huippuihin helposti sen reilun kympin eron.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Tomppa82

Suzuki GSXR 600, VM.2011
Vakiokone ja vakioputki (katti välistä poistettu).
250kmh sai kelattua parhaimmillaan.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: teemuki - 19.08.20 - klo:08:43
Peetu näyttää saavan 260 siihen jarruun:
Q-siaisella varmaan se avauksen osuminen vaikuttaa suoran päässä vielä voimakkaammin mitä tonnisella.

Avaus varmasti vaikuttaa paljon, kun se tuntuu lyhyemmilläkin suorilla olevan se päätekijä huippunopeuksien saamiseen.
Peetulla näyttää olevan pidemmät välitykset kun mulla. Mulla meinaan vetää ihan kutosen punarajalla tota maksiminopeutta, kun Peetu heitti kutosen vasta ~240 km/h nopeuden tuntumassa.

Vois koittaa pistää yhden piikin isomman eteen enskerralla.

Tomppa82 kyllä ulosmittaa tuon 600:sen kaikilla osa-alueilla!  respekt_1

Waiski

2001 R1 ottaa siihen 250m kyltin kohdalle 256kmh. Varmasti parempi kuski sais 260 rikki.

T1mppa

24.08.20 - klo:13:55 #9 Viimeisin muokkaus: 25.08.20 - klo:08:34 käyttäjältä T1mppa
Datasta näin, että 10R kawa 1000 GSXR:llä on mennyt 284,73 km/h. Kuulin, että ducati 1299 panigale paineli kanssa 280 tai inan päälle.

Nitrous

24.08.20 - klo:18:01 #10 Viimeisin muokkaus: 24.08.20 - klo:18:07 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 24.08.20 - klo:13:55
Datasta näin, että 10R kawa on mennyt 284,73 km/h. Kuulin, että ducati 1299 panigale paineli kanssa 280 tai inan päälle.
Vakiokoneinen K9 tonnigixu laukkas heikohkolla avauksella ja maltillisella jarrumerkillä 285km/h. Luulisin, että esim. toi mun tän kautinen 10 kawa ottas sinne kolmosella alkavia. Esim. Kemoralla ilman imua huiput suitsa vs. kawa oli 250 vs. 261km/h, joten reipas kymppi tuolla Kymilläkin pitäs olla eroa.

Edit. Tehot 165 vs. 180 heppaa takasella.

Edit. 2. Siis oliko toi 284,73km/h tuosta mun datasta? Se on siis gixulla ajettu viime syksynä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

25.08.20 - klo:08:40 #11 Viimeisin muokkaus: 25.08.20 - klo:11:17 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.08.20 - klo:18:01
Vakiokoneinen K9 tonnigixu laukkas heikohkolla avauksella ja maltillisella jarrumerkillä 285km/h. Luulisin, että esim. toi mun tän kautinen 10 kawa ottas sinne kolmosella alkavia. Esim. Kemoralla ilman imua huiput suitsa vs. kawa oli 250 vs. 261km/h, joten reipas kymppi tuolla Kymilläkin pitäs olla eroa.

Edit. Tehot 165 vs. 180 heppaa takasella.

Edit. 2. Siis oliko toi 284,73km/h tuosta mun datasta? Se on siis gixulla ajettu viime syksynä.

Huh, 300+ kuulostaa hurjalta vauhdilta alkaa ettiä jarrupaikkoja! En oo ikinä muuten edes ajanut niin kovaa.
Ja joo, sun dataa mä tossa pälyilin ja tollasen maksiminopeuden löysin.

Tais olla ihan maksimi mitä Suzukilla pääsit? 283-284 km/h ajelit 7 0,7 sekuntia suoran päässä ja 282-284 km/h aika oli 10 1 sekuntia.  :o

edit. työkalu näyttikin vähän hassusti ton ajan ja mietin, että eihän toi oo mahdollista. Joten nyt on oikeat ajat :) Pitkät nuo on silti mennä tasavauhtia.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 25.08.20 - klo:08:40
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.08.20 - klo:18:01
Vakiokoneinen K9 tonnigixu laukkas heikohkolla avauksella ja maltillisella jarrumerkillä 285km/h. Luulisin, että esim. toi mun tän kautinen 10 kawa ottas sinne kolmosella alkavia. Esim. Kemoralla ilman imua huiput suitsa vs. kawa oli 250 vs. 261km/h, joten reipas kymppi tuolla Kymilläkin pitäs olla eroa.

Edit. Tehot 165 vs. 180 heppaa takasella.

Edit. 2. Siis oliko toi 284,73km/h tuosta mun datasta? Se on siis gixulla ajettu viime syksynä.

Huh, 300+ kuulostaa hurjalta vauhdilta alkaa ettiä jarrupaikkoja! En oo ikinä muuten edes ajanut niin kovaa.
Ja joo, sun dataa mä tossa pälyilin ja tollasen maksiminopeuden löysin.

Tais olla ihan maksimi mitä Suzukilla pääsit? 283-284 km/h ajelit 7 sekuntia suoran päässä ja 282-284 km/h aika oli 10 sekuntia.  :o
Ei se tolla välityksellä paljon enempään kulje, teoreettinen max. n. 300km/h, jos suoraa riittää. Pitäs kattoo ajotilapiirroksesta, että paljonko enempi olis teoriassa mahdollista eri välityksellä. Luulisin, että piikkiä pienemmällä takarattaalla sais vähän lisää huippuja. Tossa oli kierrokset jo päälle 13k rpm, eli oltiin laskevalla tehokäyrällä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Kolmone

Vakiokoneinen R6:n (RJ15) kelasi -1/0 välityksillä (eli 15/45) 250,2 km/h. Vielä olisi ollut varaa siirtää jarrumerkkiä (hieman 250 merkin jälkeen eli jossain 230-240 m paikkeilla). Avaus oli jotain sinne päin eli parantamisen varaa siinäkin.
Suzuki PV

stydy

Kesän alkupuolelta yhen setin datat, missä oli parhaimmat nopeudet takasuoralla.

~260 saa näköjään ainaki tolla vanhalla kuussatkulla kelattua tonne jarruun. Toi paras, 263 tais tulla jonkun bemarin imussa.

Viikonloppuna näkee pääsisköhä kisoissa taas pikkasen kovempaa.  wheely

Powered by EzPortal