Kilpailukalenteri 2020

Aloittaja pienisopoapina, 07.02.20 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pienisopoapina

OK eli jokkispojille on neljä kisaa muiden kanssa ja kaksi MP-Tuen "vain jokkis" kisaa. Tuostako vielä poistaa ulkomaankisat eli Pärnun, niin kotimainen jokkissarja ois: Alastaro, Kemora, Alastaro, Motopark ja Alastaro. Kuulostaa ihanalta...
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

PrivateeR

Tulee teille sit ainaki Alastaro tutuksi :D
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

teemuki

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 26.02.20 - klo:20:08
OK eli jokkispojille on neljä kisaa muiden kanssa ja kaksi MP-Tuen "vain jokkis" kisaa. Tuostako vielä poistaa ulkomaankisat eli Pärnun, niin kotimainen jokkissarja ois: Alastaro, Kemora, Alastaro, Motopark ja Alastaro. Kuulostaa ihanalta...
Minusta tuo on oikein hyvä - kun Kymiringille ei kerran pääse, niin ajetaan sitten Alastaroa, paras pinta ja turvallisin rata kuitenkin (Kymistä ei tosiaan omia kokemuksia vielä). Eihän tuosta sarjasta puutu sen lisäksi kuin Botnia, jonka kyllä toivoisin '21-kaudelle myös mukaan, jos ne vaan saisivat vaikka tänä vuonna hekteksi puskutraktorin sinne hommiin ja siitä tien toiselta puolelta jokusen kasettirekallisen santaa.


Nitrous

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 26.02.20 - klo:20:08
OK eli jokkispojille on neljä kisaa muiden kanssa ja kaksi MP-Tuen "vain jokkis" kisaa. Tuostako vielä poistaa ulkomaankisat eli Pärnun, niin kotimainen jokkissarja ois: Alastaro, Kemora, Alastaro, Motopark ja Alastaro. Kuulostaa ihanalta...
Siis sarjahan on Alastaro, Pärnu, Kemora, Alastaro, Motopark, Alastaro, eli kuusi kisaa ja neljä rataa. Ihan ok mun mielestä. Vai eikö Pärnussa ajeta jokkista?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

teemuki

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.02.20 - klo:14:40
Siis sarjahan on Alastaro, Pärnu, Kemora, Alastaro, Motopark, Alastaro, eli kuusi kisaa ja neljä rataa. Ihan ok mun mielestä. Vai eikö Pärnussa ajeta jokkista?
Kyllä jokkista ajetaan Pärnussa. Ja hyvä niin, se on hieno rata.
Jos tänä vuonna lippumiehet olisivat vähän enemmän kartalla ja vaikka harjakonekin toiminnassa, niin sehän olisi jo erinomainen.

PrivateeR

Tästä syystä pienisopoapina käyttikin termejä "kotimainen jokkissarja" kun hän tietoisesti poisti sen Pärnun listasta, oletettavasti siitä syystä ettei halua lähteä Viroon kisaamaan.
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

pienisopoapina

Joo. Mielestäni harrastajille tarkoitetun jokamiesluokan idea on tarjota mahdollisimman edullista matalan kynnyksen kisaamista. Kilpailun vieminen ulkomaille ei palvele tätä tarkoitusta. Minulle ja muille Pohjois-suomen harrastajille kisa Virossa tarkoittaa passin hankintaa ja seitsemän päivän reissua: kaksi päivää sinne, kolme radalla ja kaksi päivää kotiin.
Ymmärrän kyllä osan Etelä-suomen harrastajien Viroon haluavan, jopa enemmän kuin Kemoraan. Mielestäni hyvä kompromissi olisi laskea sarjan pisteet siten että yhden kisan pisteitä ei huomioida eli jokainen harrastaja voisi jättää yhden kisan väliin.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

PrivateeR

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 05.03.20 - klo:09:19Mielestäni hyvä kompromissi olisi laskea sarjan pisteet siten että yhden kisan pisteitä ei huomioida eli jokainen harrastaja voisi jättää yhden kisan väliin.
Yhden kisan, vai yhden kisaviikonlopun?

Yhden kisan drop week on munki mielestä ihan hyvä ajatus, varsinkin ku tässä ei ole kyse mistään MM-sarjasta. Tätä formaattia käytetään muunmuassa Legends Carsin mestaruussarjassa ja toimii erinomaisesti.

Yks kisaviikonloppu pois sen sijaan on jo aika ylidramaattinen vaikutus.
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

murmela

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 05.03.20 - klo:09:19Mielestäni harrastajille tarkoitetun jokamiesluokan idea on tarjota mahdollisimman edullista matalan kynnyksen kisaamista.
Onneksi moottoriliitto tarjoaa sinulle ja muille persaukisille rataharrastajille uutta konseptia jolla pääsee helposti ja halvalla kilpailemisen makuun:
https://www.moottoriliitto.fi/jasenkerhoille/racing-for-fun-harrastekilpailut/

Käytännössä sama kuin jokkis, mutta ilman hel***in kalliiksi tulevaa lippu-lappu-lupa-vaatimus-virallinen -byrokratiaa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

pienisopoapina

06.03.20 - klo:07:58 #24 Viimeisin muokkaus: 06.03.20 - klo:08:00 käyttäjältä pienisopoapina
Aiemmin meillä oli kolmen (tai jopa neljän) eri tason kilpailutilaisuutta. Oli A-luokat, B-luokat ja SSC(, Mptuen ja Motorgin kerhokisat voitaisiin laskea neljänneksi tasoksi).
Kun moottoriliitto viisaudessaan lakkautti B-luokat, jäi jäljelle kaksi tasoa. Sen seurauksena SSC muuttui käytännössä uudeksi yhdistetyksi B-luokaksi ja aloittelijan kynnys lähteä kisaamaan nousi. Racing for Fun -voisi olla uusi kolmas taso, mutta epäilen ettei järjestäjät ihan kerkeä siihen mukaan. Toivotaan, että uusia Relandereita ilmestyy ja kaudella 2021 meillä olisi uusiJokkis.
Paras ratkaisu olisi, jotta mentäisiin heti vanhaan takaisin: A-luokka, B-luokka ja jokkis Racing for Fun-muodossa. A-ja B vois olla kansainvälisiä, mutta jokkis pidettäisiin kotimaassa.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

PrivateeR

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 06.03.20 - klo:07:58
Aiemmin meillä oli kolmen (tai jopa neljän) eri tason kilpailutilaisuutta. Oli A-luokat, B-luokat ja SSC(, Mptuen ja Motorgin kerhokisat voitaisiin laskea neljänneksi tasoksi).
Kun moottoriliitto viisaudessaan lakkautti B-luokat, jäi jäljelle kaksi tasoa. Sen seurauksena SSC muuttui käytännössä uudeksi yhdistetyksi B-luokaksi ja aloittelijan kynnys lähteä kisaamaan nousi. Racing for Fun -voisi olla uusi kolmas taso, mutta epäilen ettei järjestäjät ihan kerkeä siihen mukaan. Toivotaan, että uusia Relandereita ilmestyy ja kaudella 2021 meillä olisi uusiJokkis.
Paras ratkaisu olisi, jotta mentäisiin heti vanhaan takaisin: A-luokka, B-luokka ja jokkis Racing for Fun-muodossa. A-ja B vois olla kansainvälisiä, mutta jokkis pidettäisiin kotimaassa.
A- ja B-luokan pitämisessä ei ole mitään järkeä jos toisessa luokassa ajaa 8 pyörää ja toisessa 6 .... mieluummi yks luokka jossa 14 pyörää, se on katsojallekin paljon helpompi ku kaikki ajaa samaa kisaa.

Jos pyöriä ois viivalle niin paljon että tulis jatkuvasti 25+ pyörää ruudukkoon, ni sillon A ja B sarjat ois ihan fine.
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 06.03.20 - klo:07:58
Aiemmin meillä oli kolmen (tai jopa neljän) eri tason kilpailutilaisuutta. Oli A-luokat, B-luokat ja SSC(, Mptuen ja Motorgin kerhokisat voitaisiin laskea neljänneksi tasoksi).
Kun moottoriliitto viisaudessaan lakkautti B-luokat, jäi jäljelle kaksi tasoa. Sen seurauksena SSC muuttui käytännössä uudeksi yhdistetyksi B-luokaksi ja aloittelijan kynnys lähteä kisaamaan nousi. Racing for Fun -voisi olla uusi kolmas taso, mutta epäilen ettei järjestäjät ihan kerkeä siihen mukaan. Toivotaan, että uusia Relandereita ilmestyy ja kaudella 2021 meillä olisi uusiJokkis.
Paras ratkaisu olisi, jotta mentäisiin heti vanhaan takaisin: A-luokka, B-luokka ja jokkis Racing for Fun-muodossa. A-ja B vois olla kansainvälisiä, mutta jokkis pidettäisiin kotimaassa.
Eipä siellä beessä paljon kuskeja näkynyt, kun sitä viimeksi ajettiin, varsinkaan tonnareissa. Vika tonni-B kisa oli kuin aikanaan hippohiihdot. Jokainen osallistuja sai palkinnon. Mitä järkeä sellaista luokkaa on jatkaa?

Ja jokkis ei ole muuttunut mihinkään siitä mitä se oli pari vuotta sitten. Edelleen ajetaan myös kerhokisoja ja lisäksi tuli tuo racing for fun -konsepti. Luulis löytyvän itselle sopivia kisoja noista.

Toki on sitä huonompiakin selityksiä kuultu, että miksi ei voi lähteä ajamaan kilpaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 07.03.20 - klo:09:23
Toki on sitä huonompiakin selityksiä kuultu, että miksi ei voi lähteä ajamaan kilpaa.
Eiku, oon lähdössä. Kemoran ajan varmasti ja kaks Alastaroa epävarmasti.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 07.03.20 - klo:09:23Eipä siellä beessä paljon kuskeja näkynyt, kun sitä viimeksi ajettiin, varsinkaan tonnareissa. Vika tonni-B kisa oli kuin aikanaan hippohiihdot. Jokainen osallistuja sai palkinnon. Mitä järkeä sellaista luokkaa on jatkaa?

Ja jokkis ei ole muuttunut mihinkään siitä mitä se oli pari vuotta sitten. Edelleen ajetaan myös kerhokisoja ja lisäksi tuli tuo racing for fun -konsepti. Luulis löytyvän itselle sopivia kisoja noista

Osallistujien määrä johtui pitkittyneestä huonosta taloudellisesta tilanteesta. Se oli jo muuttumassa paremmaksi, mutta onneton hallituksemme vie meidät uudestaan taantumaan. Pitkällä aikavälillä tilanne muuttuu kuitenkin paremmaksi ja kuskien määrä nousee - laji on vetovoimainen ja Kymiring + Imatra lisää sitä.

Kun kävin eka kertaa jokkiskisoissa Kemorassa (tais olla -13?), 1.15 ajalla ei olisi ollut B:n viimeinen. 1.14 ajalla pääsi jokkiksessa palkintopallille. Viime vuonna jokkiksen 1.14 ajalla olisi kisannut yhdeksännestä paikasta eli yhdeksän ensimmäistä olisi ollut B-kamaa vuonna -13. Liiton olisi tullut pohtia miksi ajetaan mieluummin jokkista kuin siirrytään B:hen. Itse näen A ja B yhteislähdöt isona kynnyksenä. Oma B lähtö olisi aloitteleville kisaajille helpompi. Toisaalta jokkkiksen malli muuttui liian lähelle B-luokkaa. Jokkis olisi tullut säilyttää yksipäiväisenä; katsastus, aika-ajo ja kisa samana päivänä. B:ssä olisi saanut kaksi lähtöä. Tämä olisi houkutellut innollisimpia B:hen, mutta katupyöräilijät olisivat saaneet helpon/halvan kisaviikonlopun.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

PrivateeR

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 07.03.20 - klo:21:00Itse näen A ja B yhteislähdöt isona kynnyksenä. Oma B lähtö olisi aloitteleville kisaajille helpompi.
Ja tässä juuri tuo ajattelun ongelma onkin. Todellisuudessa sillä ei oo mitää hiton merkitystä ajatko A-sarjaa, B-sarjaa, vai yhdistettyä sarjaa. Valtaosa kisaajista ei haaveile mistää podiumeista, vaan iso osa ajaa ihan ajamisen ilosta kisoja.

Itse ku ajoin B-sarjassa ni mua ei hevon vittuakaa kiinnostanu voitanko mä B-sarjan kisan vai olenko B-sarjan 17.... mua kiinnosti se monesko mä olen kokonaiskisassa... koska kaikilla on samat säännöt kaluston suhteen, joten kaikki A-luokassa on samoilla säännöillä liikenteessä kuin minäkin.

Jos se OIKEASTI on ihmisille liian iso kynnys ettei pääse snägärille bilettämään B-sarjan voittoa, vaan joutuu tyytymään SBK kokonaissarjan sijaan P12, ni ehkä sitte olet väärässä lajissa menossa kisaamaan. Ehkä tuo lohdutuspalkintosarja jotain ihmisiä saattaa motivoida extraa, mutta ei se voi olla kynnys jättää tulematta koko hiton sarjaan....
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

Powered by EzPortal