Kilpailukalenteri 2020

Aloittaja pienisopoapina, 07.02.20 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 07.03.20 - klo:21:45
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 07.03.20 - klo:21:00Itse näen A ja B yhteislähdöt isona kynnyksenä. Oma B lähtö olisi aloitteleville kisaajille helpompi.
Ja tässä juuri tuo ajattelun ongelma onkin. Todellisuudessa sillä ei oo mitää hiton merkitystä ajatko A-sarjaa, B-sarjaa, vai yhdistettyä sarjaa. Valtaosa kisaajista ei haaveile mistää podiumeista, vaan iso osa ajaa ihan ajamisen ilosta kisoja.

Tarkoitin, jotta henkisesti helpompi. Itse koin isona kynnyksenä lähteä kisaamaan samaan sarjaan jossa Penna, Kallio ja Vehniäinen touhusivat. Noiden homma oli senttipeliä, kun itsellä marginaali oli jotain pyörän mitta. Niiden teltatkin oli jotain maneesiluokkaa ja paikalle tultiin rekoilla. Itse tulin paikalle vaimon hevostrailerilla.



www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 07.03.20 - klo:21:00
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 07.03.20 - klo:09:23Eipä siellä beessä paljon kuskeja näkynyt, kun sitä viimeksi ajettiin, varsinkaan tonnareissa. Vika tonni-B kisa oli kuin aikanaan hippohiihdot. Jokainen osallistuja sai palkinnon. Mitä järkeä sellaista luokkaa on jatkaa?

Ja jokkis ei ole muuttunut mihinkään siitä mitä se oli pari vuotta sitten. Edelleen ajetaan myös kerhokisoja ja lisäksi tuli tuo racing for fun -konsepti. Luulis löytyvän itselle sopivia kisoja noista

Osallistujien määrä johtui pitkittyneestä huonosta taloudellisesta tilanteesta. Se oli jo muuttumassa paremmaksi, mutta onneton hallituksemme vie meidät uudestaan taantumaan. Pitkällä aikavälillä tilanne muuttuu kuitenkin paremmaksi ja kuskien määrä nousee - laji on vetovoimainen ja Kymiring + Imatra lisää sitä.

Kun kävin eka kertaa jokkiskisoissa Kemorassa (tais olla -13?), 1.15 ajalla ei olisi ollut B:n viimeinen. 1.14 ajalla pääsi jokkiksessa palkintopallille. Viime vuonna jokkiksen 1.14 ajalla olisi kisannut yhdeksännestä paikasta eli yhdeksän ensimmäistä olisi ollut B-kamaa vuonna -13. Liiton olisi tullut pohtia miksi ajetaan mieluummin jokkista kuin siirrytään B:hen. Itse näen A ja B yhteislähdöt isona kynnyksenä. Oma B lähtö olisi aloitteleville kisaajille helpompi. Toisaalta jokkkiksen malli muuttui liian lähelle B-luokkaa. Jokkis olisi tullut säilyttää yksipäiväisenä; katsastus, aika-ajo ja kisa samana päivänä. B:ssä olisi saanut kaksi lähtöä. Tämä olisi houkutellut innollisimpia B:hen, mutta katupyöräilijät olisivat saaneet helpon/halvan kisaviikonlopun.
Jokkis on muuttunut lajina siitä mitä se oli vuosia sitten, mutta se muutos oli kyllä jo tapahtunut hyvä tovi ennen kuin b-lähdöt poistuivat. Siitä olen samaa mieltä, että jokkiksen osallistumiskynnys pitäisi saada alemmas ja viivalle enempi katumopoja.

Sitä en kyllä ihan ymmärrä, että miten Superbike starttiin osallistumisen kynnys muuttuu siitä riippuen jaetaanko saman lähdön pyörät kahteen eri luokkaan vaiko ei??? Ja beehän yhdistettiin A:n lähtöön ja poistettiin lopulta kokonaan juuri siksi, että osallistujia ei ollut riittävästi. Eli sieltä jokkiksesta ei siirtynyt riittävästi porukkaa ennenkään beehen.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

teemuki

09.03.20 - klo:10:25 #32 Viimeisin muokkaus: 09.03.20 - klo:11:10 käyttäjältä teemuki
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.03.20 - klo:07:01
Siitä olen samaa mieltä, että jokkiksen osallistumiskynnys pitäisi saada alemmas ja viivalle enempi katumopoja.

Samoin. Teen aktiivisesti lähetystyötä että saataisiin lisää väkeä mukaan. Kustannuksetkaan ei välttämättä pelota niin, mutta moni potentiaalinen osallistuja arkailee (turhaan) juuri sitä, kun jokkiksen kärki menee SB:n häntäpään vauhtia.
RFF-konseptista ei taida vielä olla mitään sen ihmeempää konkreettista ensi kesälle, vai onko joku kerho jo näillä näkymin järjestämässä kisaa?

tonde8

2018 alkoi rata harrastus (satunnainen ratailu kilpipelillä vaihtui rata mopoon) samana kesänä pari jokkis v-loppua. Sit kesä -19 ja täys sarja SB.  No kyl se vähä jännitti alkuun kun näinkii kokenu kaveri lähtee kokeilee. Ja viel ilmotti et b poistuu! Huh.  No mut hyvin siitä selvittin, toki apuja sain paljon ! Et kiitosta vaan K/VR academyn jätkille.  Et rohkeesti vaan kokeilee. Eikä se nyt harmita yhtään et en saanu B luokasta pokaaleja hyllyyn, tuntuu sit A.n pytyt paremmilta 🙂
Kyl toki pitää ymmärtää heitäkin kellä alkaa kulkee ja on suunnitellut jokkista kauden ajavansa, kunhan ei jää vuosiksi roikkuu sinne.

A.n kärki kuskit ja kärsivällisenä sitten kun uusia tulee samaan lähtöön ja menee se aika kierros pipariksi...

KawaJawa

12.03.20 - klo:15:08 #34 Viimeisin muokkaus: 12.03.20 - klo:16:30 käyttäjältä KawaJawa
Saas nähdä, miten käy sm-sarjan tänä vuonna.
Nyt ollaan jo perumassa kaikki massatapahtumat (yli 500 ihmistä) Suomesta lokakuun loppuun saakka.  :'(

cSnake

Lainaus käyttäjältä: teemuki - 09.03.20 - klo:10:25
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.03.20 - klo:07:01
Siitä olen samaa mieltä, että jokkiksen osallistumiskynnys pitäisi saada alemmas ja viivalle enempi katumopoja.

Samoin. Teen aktiivisesti lähetystyötä että saataisiin lisää väkeä mukaan. Kustannuksetkaan ei välttämättä pelota niin, mutta moni potentiaalinen osallistuja arkailee (turhaan) juuri sitä, kun jokkiksen kärki menee SB:n häntäpään vauhtia.
RFF-konseptista ei taida vielä olla mitään sen ihmeempää konkreettista ensi kesälle, vai onko joku kerho jo näillä näkymin järjestämässä kisaa?


Itteä ei taas pelota yhtään kuinka lujaa kärki menee, eivät varmasti mun ajoa häiritsis (paitsi kierroksella ohittaessa), mutta kustannukset juurikin. Tavallisen duunarin aika hankala kerätä viikonlopun kulut kasaan. Veikkaan että kun täältä pohjosesta lähtee radoille niin osallistumismaksuineen, matkoineen, majoittumisineen, bensoineen yms menee se 700+ euroa, siihen sitten rengaskulut päälle, ja mitäköhän muuta vielä...
Järjetön tuo osallistumismaksu, oon tästä kyllä purnannu muuallakin, mutta porukkaa vissiin ei haluta viivalle vaikka muuta puhutaan :)
Kuitenkin puhutaan "jokkiksesta"...

Noh, käyn joka tapauksessa ajamassa MP-Tuen vappuviikonlopun ja sitten jos syksyllä on halvempi päätöskisaviikonloppu taas ni sen. Mun tuurilla kumpiki on tietysti sadesäässä :D

PrivateeR

Lainaus käyttäjältä: KawaJawa - 12.03.20 - klo:15:08
Saas nähdä, miten käy sm-sarjan tänä vuonna.
Nyt ollaan jo perumassa kaikki massatapahtumat (yli 500 ihmistä) Suomesta lokakuun loppuun saakka.  :'(
Kuskeja on viivalla kisaviikonloppuna yhteensä noin 110-150 ... ja katsojia ei juuri paskan vertaa, ja siihe lippumiehet yms päälle.... jäädään alle 500 joten nou hätä.
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

KawaJawa

Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 12.03.20 - klo:21:07
Lainaus käyttäjältä: KawaJawa - 12.03.20 - klo:15:08
Saas nähdä, miten käy sm-sarjan tänä vuonna.
Nyt ollaan jo perumassa kaikki massatapahtumat (yli 500 ihmistä) Suomesta lokakuun loppuun saakka.  :'(
Kuskeja on viivalla kisaviikonloppuna yhteensä noin 110-150 ... ja katsojia ei juuri paskan vertaa, ja siihe lippumiehet yms päälle.... jäädään alle 500 joten nou hätä.

Jees, ei tällä hetkellä pitäis vaikuttaa meidän lajiin, mutta pahasti näyttää, että tää on vasta alkusoittoa. Toivotaan, että homma pysyy hanskassa ja kisat päästään järkkäämään.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: KawaJawa - 12.03.20 - klo:15:08
Saas nähdä, miten käy sm-sarjan tänä vuonna.
Nyt ollaan jo perumassa kaikki massatapahtumat (yli 500 ihmistä) Suomesta lokakuun loppuun saakka.  :'(
Jos ei katsojamäärät radikaalisti nouse niin ei hätää. Rajotetaan vain mekaanikot ja muut hengaajat kahteen per kuski niin jäädään rajan alle. ;)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

- https://www.roadracingsm.fi/html/fi/@article/tapahtumat/kymiring-osakilpailu-peruttu/

"

KYMIRING OSAKILPAILU PERUTTU
17.04.2020

Vallitsevan korona tilanteen vuoksi KymiRing:n avauskilpailu 5-7.6.2020 joudutaan valitettavasti perumaan. Kilpailutapahtuma oli tarkoitus järjestää SM-luokille yhdessä AKK:n kanssa. Tutkimme edelleen mahdollisia vaihtoehtoja kilpailun järjestämiseen myöhemmin tänä vuonna, kunhan korona tilanne selkeytyy.

Toivotaan, että SM-sarja saadaan käynnistettyä Kemorassa 26-28.6.2020. Mikäli Kemoran osakilpailu joudutaan perumaan, tiedotetaan perumisesta viimeistään 25.5.2020.



Terveisin

Circuit Racing lajiryhmä Petri Paavilainen

Circuit Racing SM-sarja Mika Mäkinen
"
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

santerik

Ellen väärin ynnäillyt niin 75 ilmoittautunutta Kemoralle (kahdessa luokassa ajavat laskettu kahtena). Ei ehkä tehdä historiaa osallistujamäärässä, mutta ilmeisesti kisat kuitenkin tuolla porukalla saadaan aikaiseksi.

Silmään pisti superstockien osallistujaluettelo. Kympin sakkiin joutuu ryntäyttämään ihan kunnolla ja podiumille on ihan kunnon tunku ja todella nopeita jää auttamatta mitaleilta ulos.

Superbikessäkin on tarjolla kourallinen todella kiireisiä joten varmasti hyvät kapinat sielläkin. Superbikessä podiumin keski-ikä tullee olemaan aika paljon korkeampi kuin stokeissa..

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: santerik - 17.06.20 - klo:20:09
Ellen väärin ynnäillyt niin 75 ilmoittautunutta Kemoralle (kahdessa luokassa ajavat laskettu kahtena). Ei ehkä tehdä historiaa osallistujamäärässä, mutta ilmeisesti kisat kuitenkin tuolla porukalla saadaan aikaiseksi.
...

Jokkiksessakin 19 ilmoittautunutta. Itse arvelin 400e osallistumismaksun vuoksi lähtijämäärän jäävän huomattavasti alhaisemmaksi. Hienoa!(siis osallistujamäärä ei hinta)
Finnish Superbike Kemora 2020
Jokamiesluokka (Kansallinen)
Lähtö
nro.    Nimi    Kerho/
Kansallisuus    Merkki    Ilmoittaja
91    Ceder Tapani    MP-Tuki    Honda    
32    Gerkman Roni    MP-Tuki    Kawasaki    
24    Herronen Juho    MP-Tuki    Suzuki    
38    Järvenpää Ville    HelRC    Kawasaki    
11    Kangas Teemu    MP-Tuki    Aprilia    
50    Karhunen Mika    KMK    Suzuki    
17    Koitto Jarno    WCRC    Kawasaki    
6    Konttinen Olli    MP-Tuki    Yamaha    
12    Korhonen Aku    HelRC    BMW    
54    Koskinen Ari    WCRC    BMW    
40    Lehtonen Iiro    HelRC    Kawasaki    
44    Merkku Kalle    MP-Tuki    Yamaha    
777    Nikko Topias    MP-Tuki    Yamaha    
86    Pekkala Jarmo    WCRC    BMW    
2    Salminen Tomi    HelRC    Honda    
13    Sinkkonen Marko    MC-Huhmari    Suzuki    
53    Suoniemi Ari    MP-Tuki    Yamaha    
666    Turunen Riku    MP-Tuki    Kawasaki    
23    Siimestö Sami    MC-Huhmari    Kawasaki    
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

murmela

(eli jos haluaa kisaamaan, ja ei ole vielä suorittanut kuljettajatutkintoa)

Kopypastea:

Moi
Pidän tänä kesänä kuljettajatutkintoja vielä 31.7. Alastarolla ja 14.8. Motoparkissa. Jos et ole vielä ilmoittautunut niin laita viesiä
jani.front@mf-mainos.fi niin tiedän ketä odottaa mukaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal