Viime kerhokisassa Alastarolla tuli jälleen umpisurkea lähtö ja lähes hännillä ekan mutkan jälkeen. On ihan turha kuvitella pärjäävänsä kisoissa, kun itseni kanssa samaa vauhtia ajavat aina ehtivät jo kauas karkuun, ennen kuin olen saanut hitaammat ohitettua. Peli on siis käytännössä pelattu jo lähdön jälkeen, ellei tuota jotenkin saa parannettua. Kertokaapa siis osaavammat, miten tuosta viivalta pääsisi nopeammin liikkeelle. Tapoja on varmasti monia ja itselle varmaan sopisi sellainen helpoimmin omaksuttava tapa
Ooksä koskaan treenannu lähtöä?
Jokaisen setin päätteeksi Alastarossa
Ök, millä tavalla/tekniikalla lähdet?
Aika lailla tuollaisella olen yrittänyt, kuin Mikko K. tuolla ylempämä ohjeisti. Siinä missä Mikko lähtee kuin tykistä, niin minä lähinnä kuin etana. Joskus onnistuu treeneissä, pääsääntöisesti ei. Pitäisi niitä kierroksia vissiin pistää huomattavasti enemmän tai jotain.
Mutulla veikaten ongelma johtunee siitä että sulla on kaasu lähtökohtasesti liian vähän auki. Joka taas johtuu siitä että kaasun ei tarvi olla montaakaan prosenttia auki paikallaan ollessa ja silti kierrokset on rajarilla.
Ja sitten kun alkaa päästämään kytkintä, niin kierrokset tippuu ihan liian alas/kaasukontrolli on liian vaikeeta niin pienillä kaasuläpän avautumilla/ kone ei jaksa vetää ollenkaan koska läpät on melkein kiinni.
Helpoin tapa korjata tuo ongelma ollee se että paikalla ollessaan ruuvaa kaasua jonkun verran enemmän auki ja antaa niitten kierrosten paukuttaa rajariin, koska kyllä ne sieltä kuitenkin heti tippuu kun alkaa kytkintä päästämään.
Ja jos haluat helpottaa arpomistas, niin osta dataloggeri, maksaa jonku 6-700e ja menee kiinni ihan plug and play. Niin sitten sä näät paljoko sulla on kaasu oikeesti auki paikallaan ollessa, ja missä vaiheessa kone hyytyy ja paljonko sulla on kaasu sillon auki.