Uudet viestit

MP-Ratatori

Power commander V


Hinta: 80.00 EUR
Päiväys: 12/10/2020
Kommentit (0)
Gsxr k7-8 kuitukatteet ja tappisarja

Päiväys: 03/09/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
M: Käytetyt Dunlop KR108 MS2 ja KR106 MS4


Hinta: 90.00 EUR
Päiväys: 07/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Jarrujen tuunausta  (Luettu 325321 kertaa)

0 Ratailijaa ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

Poissa Wper

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 16
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 368
  • Paikkakunta: kokkola
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:28.10.20 - klo:20:36
  • Yamaha r6r
    • Superstock b600 #5
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 481
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #135 : 23.01.13 - klo:19:30 »
Itellä meinas käydä viime kesänä jarrujen kans hassusti. Otin pyörää alas kärrystä, ja aloin laittaan lämppäreitä kun satuttiin huomaamaan, että etujarrusatuloista puuttu ylemmät pultit kokonaan. Edellisen päivän ajot siis oli menty ilman että satuloihin oli tehty loppukiristys. Lopputulosta siitäitä olis käynyt jos ajamaan olus lähdetty niin onneks kukaan ei tiedä. Ajattelin et varmistuslankoja en jaksa laittaa kun vaativat ne vaan kisoissa. Sen jälkeen kyllä ilomielin laitan ne varmistuslangat, ja suosittelen muillekin. Vaikka ne ei pakolliset ole niin ovat hyvä muistutus siitä että ne pultit on oikeasti kiristetty! Jos mun pyörän satulat sattuu näkeen radalla ilman lankoja niin antakaa korville! :)
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1497
  • Ikä: 40
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:13.11.20 - klo:22:18
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 611
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #136 : 23.01.13 - klo:19:33 »
Itellä meinas käydä viime kesänä jarrujen kans hassusti. Otin pyörää alas kärrystä, ja aloin laittaan lämppäreitä kun satuttiin huomaamaan, että etujarrusatuloista puuttu ylemmät pultit kokonaan. Edellisen päivän ajot siis oli menty ilman että satuloihin oli tehty loppukiristys. Lopputulosta siitäitä olis käynyt jos ajamaan olus lähdetty niin onneks kukaan ei tiedä. Ajattelin et varmistuslankoja en jaksa laittaa kun vaativat ne vaan kisoissa. Sen jälkeen kyllä ilomielin laitan ne varmistuslangat, ja suosittelen muillekin. Vaikka ne ei pakolliset ole niin ovat hyvä muistutus siitä että ne pultit on oikeasti kiristetty! Jos mun pyörän satulat sattuu näkeen radalla ilman lankoja niin antakaa korville! :)

Juuri meinasin samaa kirjoittaa. Mulla kävi niin että kiireellä piti jarrupalat vaihtaa edellisenä iltana tallissa ja jouduin ottaa pojat apumekatsuiksi. 4v poika ruuvaili satulat kiinni ja vasta myöhemmin kärryyn lykätessä ihmettelin kummaa helinää. Ei ollu satulat ihan momentissa.

Kilvettömän kun ostin niin sillon jo päätin että köytän ne varmistuslangat vaikka työläät onkin. Saa ainakin mielenrauhan että ovat kriittiset paikat kiinni. Pikkasen hävettäis kun öljyäis esim. radan kun jäis joku öljyproppu löysälle tms

edit: Ja yleensäkin tuntuu että kaikki mikä ei ole kierrelukitteella kiinni irtoaa ratapäivän aikana...

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3300
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 07:57
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #137 : 24.01.13 - klo:07:27 »
Itellä meinas käydä viime kesänä jarrujen kans hassusti. Otin pyörää alas kärrystä, ja aloin laittaan lämppäreitä kun satuttiin huomaamaan, että etujarrusatuloista puuttu ylemmät pultit kokonaan. Edellisen päivän ajot siis oli menty ilman että satuloihin oli tehty loppukiristys. Lopputulosta siitäitä olis käynyt jos ajamaan olus lähdetty niin onneks kukaan ei tiedä. Ajattelin et varmistuslankoja en jaksa laittaa kun vaativat ne vaan kisoissa. Sen jälkeen kyllä ilomielin laitan ne varmistuslangat, ja suosittelen muillekin. Vaikka ne ei pakolliset ole niin ovat hyvä muistutus siitä että ne pultit on oikeasti kiristetty! Jos mun pyörän satulat sattuu näkeen radalla ilman lankoja niin antakaa korville! :)
Kilvettömän kun ostin niin sillon jo päätin että köytän ne varmistuslangat vaikka työläät onkin. Saa ainakin mielenrauhan että ovat kriittiset paikat kiinni. Pikkasen hävettäis kun öljyäis esim. radan kun jäis joku öljyproppu löysälle tms

Tuon jarrusatuloiden varmistuksen voi tehdä niinkin, että työntää pulttien kannan reiästä pienen lukkosokan läpi ja virittää varmistuslangan noiden sokkien välille. Tällä tavalla varmistusten kiinnittämisessä menee arviolta n. 3sekuntia per puoli ja ovat myös nopeat irroittaa kun nyppäsee vain sokan pultista irti. Ei tartte puljata sen langan ja pihtien kanssa vähän väliä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 888
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.08.19 - klo:21:19
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #138 : 24.01.13 - klo:08:06 »
Tuon jarrusatuloiden varmistuksen voi tehdä niinkin, että työntää pulttien kannan reiästä pienen lukkosokan läpi ja virittää varmistuslangan noiden sokkien välille. Tällä tavalla varmistusten kiinnittämisessä menee arviolta n. 3sekuntia per puoli ja ovat myös nopeat irroittaa kun nyppäsee vain sokan pultista irti. Ei tartte puljata sen langan ja pihtien kanssa vähän väliä.
Noi klipsut on ihan käteviä, mullakin on pussillinen niitä. Ne ei vaan taida kelvata enää sm-tasolla, näin muistaisin lukeneeni jostain. Oli miten oli, niin parempi niiden kanssa kuin kokonaan ilman.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa pena1

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 13
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 115
  • Ikä: 49
  • Paikkakunta: Turku
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:25.04.19 - klo:11:53
  • S1000RR
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 51
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #139 : 24.01.13 - klo:10:28 »
Riippu lukkosokkien mallista ja tietysi katsastajasta. Pääosin lukittavat sokat ovat kyllä kelvanneet.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3300
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 07:57
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #140 : 24.01.13 - klo:10:35 »
Tuon jarrusatuloiden varmistuksen voi tehdä niinkin, että työntää pulttien kannan reiästä pienen lukkosokan läpi ja virittää varmistuslangan noiden sokkien välille. Tällä tavalla varmistusten kiinnittämisessä menee arviolta n. 3sekuntia per puoli ja ovat myös nopeat irroittaa kun nyppäsee vain sokan pultista irti. Ei tartte puljata sen langan ja pihtien kanssa vähän väliä.
Noi klipsut on ihan käteviä, mullakin on pussillinen niitä. Ne ei vaan taida kelvata enää sm-tasolla, näin muistaisin lukeneeni jostain. Oli miten oli, niin parempi niiden kanssa kuin kokonaan ilman.

Oli nää ainakin toissa kaudella SB B:ssä kelvanneet.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 888
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.08.19 - klo:21:19
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #141 : 24.01.13 - klo:10:46 »
Tuon jarrusatuloiden varmistuksen voi tehdä niinkin, että työntää pulttien kannan reiästä pienen lukkosokan läpi ja virittää varmistuslangan noiden sokkien välille. Tällä tavalla varmistusten kiinnittämisessä menee arviolta n. 3sekuntia per puoli ja ovat myös nopeat irroittaa kun nyppäsee vain sokan pultista irti. Ei tartte puljata sen langan ja pihtien kanssa vähän väliä.
Noi klipsut on ihan käteviä, mullakin on pussillinen niitä. Ne ei vaan taida kelvata enää sm-tasolla, näin muistaisin lukeneeni jostain. Oli miten oli, niin parempi niiden kanssa kuin kokonaan ilman.

Oli nää ainakin toissa kaudella SB B:ssä kelvanneet.

Saattoi muuten olla joku jenkki foorumi, missä luki ettei kelpaa enää korkeammalla tasolla, vaan pitää olla pelkkää varmistuslankaa. Vai oliko niin, että riippui osasta mitä ollaan varmistamassa.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 51
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #142 : 24.01.13 - klo:10:53 »
Tuon jarrusatuloiden varmistuksen voi tehdä niinkin, että työntää pulttien kannan reiästä pienen lukkosokan läpi ja virittää varmistuslangan noiden sokkien välille. Tällä tavalla varmistusten kiinnittämisessä menee arviolta n. 3sekuntia per puoli ja ovat myös nopeat irroittaa kun nyppäsee vain sokan pultista irti. Ei tartte puljata sen langan ja pihtien kanssa vähän väliä.
Noi klipsut on ihan käteviä, mullakin on pussillinen niitä. Ne ei vaan taida kelvata enää sm-tasolla, näin muistaisin lukeneeni jostain. Oli miten oli, niin parempi niiden kanssa kuin kokonaan ilman.

Oli nää ainakin toissa kaudella SB B:ssä kelvanneet.

Saattoi muuten olla joku jenkki foorumi, missä luki ettei kelpaa enää korkeammalla tasolla, vaan pitää olla pelkkää varmistuslankaa. Vai oliko niin, että riippui osasta mitä ollaan varmistamassa.

Säännöt sanoo "Öljynsuodatin ja jarrusatuloiden kiinnityspultit pitää varmistaa lukituslangalla". Ymmärtääkseni sokat ei ole varsinaisesti sääntöjen mukaiset, mutta kuten sanottu harva katsastaja noihin puuttuu.

Säännöt löytyy tuolta, jos kiinnostaa tutkia tarkemmin:
http://www.moottoriliitto.fi/saannot_ja_lomakkeet/urheilusaannosto_ja_lajisaannot/sml_lajisaannot/

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 61
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #143 : 24.01.13 - klo:15:11 »
Sokat on hyvät kun ne on helppo naksauttaa paikalleen, ja käytännössä yhtä pätevät kuin lanka. Ne tulee siis laitettuakin aina varikolla. Kisaan voi tietysti pyöritellä langat, niin ei tule jubnoita.

Poissa wehna

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 39
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 344
  • Paikkakunta: Konnevesi
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.06.19 - klo:07:24
  • S1000RR
    • #42
    • www.kvr.fi
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 713
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #144 : 24.01.13 - klo:15:29 »
Noi sokat on kelvannu ainakin SM:ssä. Toimintaperiaate miltei sama kuin käsikranaatissa, eli sokka ei lähde irti vahingossa vetämällä.

Kehiteltiin toi kun joskus lähtöviivalla piti vaihtaa renkaita ja lankavarmistuksiin ei koskaan ollut aikaa. Sokat on nopeat ja hoitaa tehtävänsä. Sokkien välissä ei varmistuslanka oikein toimi, pinnoitettu vaijeri on huomattavasti parempi.

Saksassa jarruja ei tarvitse varmistaa ollenkaan, mutta itse käytän varmistuksia sen takia että viimeistään siinä vaiheessa huomaa jos pultit on löysällä.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1497
  • Ikä: 40
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:13.11.20 - klo:22:18
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 611
Re: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #145 : 24.01.13 - klo:15:49 »
Mistä noita sokkia löytää? Ei ole pistänyt silmään. Onko noi johonkin speciaaliin hommaan tarkoitettu

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 888
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.08.19 - klo:21:19
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Re: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #146 : 24.01.13 - klo:16:01 »
Mistä noita sokkia löytää? Ei ole pistänyt silmään. Onko noi johonkin speciaaliin hommaan tarkoitettu
Mä ostin täältä http://kurveygirl.com/shop/product_info.php?cPath=24&products_id=109
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.11.20 - klo:09:22
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #147 : 24.01.13 - klo:18:18 »
Eli kerrataanpa nyt vielä...
Jos jarskapoikakin haluis tollaset upeisiin Rempoihinsa niin vaikkapa Wehnä toimittas koko paletin, pultteineen, sokkineen ja vaijereineen vai?

Poissa eri-ernesti

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 7
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Touko 2012
  • Viestejä: 301
  • Ikä: 33
  • Paikkakunta: Mikkeli / Hämeenlinna
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:08.08.18 - klo:16:18
    • B1000 #137
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 76
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #148 : 24.01.13 - klo:18:55 »
Saako noita niittejä jostain Soomestaki? Vai kenties vaan jostain ruuvi kaupasta?

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 61
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #149 : 24.01.13 - klo:19:17 »
Eli kerrataanpa nyt vielä...
Jos jarskapoikakin haluis tollaset upeisiin Rempoihinsa niin vaikkapa Wehnä toimittas koko paletin, pultteineen, sokkineen ja vaijereineen vai?

Hältä ostin minäkin koko hoidon.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020