Uudet viestit

MP-Ratatori

Power commander V


Hinta: 80.00 EUR
Päiväys: 12/10/2020
Kommentit (0)
Gsxr k7-8 kuitukatteet ja tappisarja

Päiväys: 03/09/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
M: Käytetyt Dunlop KR108 MS2 ja KR106 MS4


Hinta: 90.00 EUR
Päiväys: 07/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Jarrujen tuunausta  (Luettu 326106 kertaa)

0 Ratailijaa ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 948
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:15.11.20 - klo:09:24
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #345 : 04.06.13 - klo:20:05 »
Suzukin vakiolevyt, täysin samat palat ku sulla ja painan 72kg. Ehkä se on toi brempon puristin jolla ne saa kulumaan. Aloin laskemaan, et se on varmaan 0,1€ per nykäsy Kemoran paluusuoralla :D

Sit se on varmaan SBS dual carbonit laitettava:
http://www.ebay.com/itm/180836425151?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

Eihän mun jarrut nii kovilla ole kun hiljempaa ajelen... :)

Pitää laittaa motoparkin reissun jälkeen kokeiluun. Nyt on taas rahatilanne se, että jos nuo dual carbonit ei kestä sen pidempään, niin syön loppu kuun vanhoja jarrupaloja. Onko noita paloja ollu tapana sisään ajaa jotenkin? Oon ite ottanu muutaman kierroksen kevyemmin ja sitten taas ajoa omaan rauhalliseen tahtiin..

Poissa marko_

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 14
  • -Saadut: 15
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 636
  • Ikä: 41
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:13.12.15 - klo:02:46
  • R1000 K4
    • Superbike B #21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 948
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #346 : 04.06.13 - klo:20:30 »
Pitää laittaa motoparkin reissun jälkeen kokeiluun. Nyt on taas rahatilanne se, että jos nuo dual carbonit ei kestä sen pidempään, niin syön loppu kuun vanhoja jarrupaloja. Onko noita paloja ollu tapana sisään ajaa jotenkin? Oon ite ottanu muutaman kierroksen kevyemmin ja sitten taas ajoa omaan rauhalliseen tahtiin..

Eiköhän se sisäänajo tarkota lähinnä sitä että niistä paloista tarttuu matskua levyihin niin palat alkaa pitää sit paremmin.
Varmaan myös sitä että ne vähän kuluu niin että vastaavat sitten kokopinnaltaan levyihin.
En oo sisäänajanu mut kyllä niistä huomaa kun ne alkaa pitää paremmin kun niillä on vähän jarrutellu.

Luulis sullaki kestävän paremmin noi dual carbonit kun ne Slowriderillaki kestää noin hyvin.
Sillä on vielä piparilevyt mitkä kuluttaa paloja nopeammin.

Ainaki mulla on semmonen luulo että piparit syö paloja enempi kun normilevyt. :)

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1497
  • Ikä: 40
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:13.11.20 - klo:22:18
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 611
Re: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #347 : 04.06.13 - klo:20:38 »
Ainaki niissa sbs:n paloissa oli paketissa ohjeet sisäänajoon. Tein sen mukaan ja nyt ku katoin paloja niin noilla ajaa vielä paljon. Ja levyt on brakingin sk:t

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.11.20 - klo:09:22
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #348 : 04.06.13 - klo:20:39 »
SBS dual carbonien ohje:

When changing for SBS-DC from using another type of brake pad material - Follow this Bedding-in procedure very carefully:
1. Remove existing friction material deposit from brake discs - using eg. emery paper #150.
2. Do a series of gentle brakings until pad-surface is in full contact with disc-surface.
3. After pad/disc contact is achieved - repeated short brakings building up heat in discs and pads until a very thin and uniform dull/black/darkblue layer of friction material (transfer film) is established on the brake disc.
4. Then a period to allow discs to cool again before proper use.
5. Then a few easy laps building up heat - ready for race use.
When bedding-in procedure IS needed
Always follow the above bedding-in procedure - when changing for SBS-DC for the first time OR when using new brake discs.
When bedding-in procedure is NOT needed
When brake discs are covered by SBS-DC friction material (transferfilm) - new pads only need about one/two laps to be in full contact with disc-surface - then the pads are race ready (Thermal bedding-in as described above in point 1. - 4. is not needed)
Cleaning of brake discs - NOT when using SBS-DC
When brake discs are covered by SBS-DC friction material (transferfilm) - Do not clean/sand/grind the brake discs after each session.

Poissa marko_

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 14
  • -Saadut: 15
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 636
  • Ikä: 41
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:13.12.15 - klo:02:46
  • R1000 K4
    • Superbike B #21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 948
Vs: Re: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #349 : 04.06.13 - klo:20:41 »
Ainaki niissa sbs:n paloissa oli paketissa ohjeet sisäänajoon. Tein sen mukaan ja nyt ku katoin paloja niin noilla ajaa vielä paljon. Ja levyt on brakingin sk:t

Miten siinä neuvottiin tekemään?  :)

Poissa Mikko_U

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 66
  • Ikä: 45
  • Paikkakunta: Lappeenranta
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.11.20 - klo:15:03
  • Honda CBR 600 RR -08
    • Superstock600 #19
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 78
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #350 : 28.06.13 - klo:09:27 »
Jatketaan asialinjan pilaamista...  :P

Jotenkin tuli mieleen tämä jarrujen merkkiuskollisuuskeskustelu.


http://www.motogp.com/en/news/2013/Bradl+explains+switch+to+Brembo+front+brakes
Ei kovaa mutta täysillä!

Poissa Streethawk

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Maalis 2012
  • Viestejä: 119
  • Ikä: 48
  • Paikkakunta: Espoo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:28.05.16 - klo:02:42
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 43
Vs: Re: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #351 : 28.06.13 - klo:11:07 »
Ainaki niissa sbs:n paloissa oli paketissa ohjeet sisäänajoon. Tein sen mukaan ja nyt ku katoin paloja niin noilla ajaa vielä paljon. Ja levyt on brakingin sk:t

Miten siinä neuvottiin tekemään?  :)
Tässä esim. Brembon ohje:

Bedding-in: this is a particularly
important procedure for all compounds,
and crucial for the RC compound. The
pads are bedded in by applying the
brakes lightly several times and ending
with a firm bite, leaving a pause between
one squeeze and the next. This will
produce the correct heating and cooling
cycle needed to prepare the system.
The duration of the bedding-in period
depends on the type of compound:
generally longer for organic compounds
than for sintered.

Poissa marko_

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 14
  • -Saadut: 15
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 636
  • Ikä: 41
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:13.12.15 - klo:02:46
  • R1000 K4
    • Superbike B #21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 948
Vs: Re: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #352 : 28.06.13 - klo:11:50 »
Ainaki niissa sbs:n paloissa oli paketissa ohjeet sisäänajoon. Tein sen mukaan ja nyt ku katoin paloja niin noilla ajaa vielä paljon. Ja levyt on brakingin sk:t

Miten siinä neuvottiin tekemään?  :)

SBS DualCarbon palojen sisäänajo suoritettiin seuraavasti:
Eka kierros, ei yhtään jarruja. Täysin takajarrun varassa joutu ajaan.
Tokan kierroksen loppupuolella alko oleen jarrut sisäänajettu ja sai unohtaa takajarrun.
Parempiakin konsteja varmaan on.  jibii_gif

Poissa Birke

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 176
  • Ikä: 43
  • Paikkakunta: Oulu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:06.11.15 - klo:16:44
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 242
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #353 : 28.06.13 - klo:12:31 »
Minä vedin toissapäivänä dualcarboneilla ensin pari kiekkaa tosi hitaasti kevyillä jarrutuksilla, sitten varikolle jäähylle, taas radalle muutama kierros kevyesti ja sitten normaalisti. Tsiisus mikä ero jarruissa verrattuna kulahtaneisiin vakiopaloihin. Hyvältä vaikuttavat.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.11.20 - klo:09:22
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #354 : 28.06.13 - klo:13:06 »
Eilen tsekkasin SBS Dual Carboneiden tilaa ja loppuhan ne jo oli.
Eivät kauaa kestä Rempojen paineessa nämäkään ja vähän huolestuin kun toisen jarrukengän palasta oli puolet murtunu irti ja metalli paisto sillä kohtaa. :o
Mitään tuhoja ei tehny, mut vaihdoin Rempon omat palat takas ja ajattelin jatkossa luottaa niihin.

Poissa Streethawk

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Maalis 2012
  • Viestejä: 119
  • Ikä: 48
  • Paikkakunta: Espoo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:28.05.16 - klo:02:42
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 43
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #355 : 28.06.13 - klo:13:50 »
...vähän huolestuin kun toisen jarrukengän palasta oli puolet murtunu irti ja metalli paisto sillä kohtaa.

Olisiko tässä ongelma se ettei palat ollut oikein sisään ajettu vaan annettu heti liikaa lämpöä?

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1497
  • Ikä: 40
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:13.11.20 - klo:22:18
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 611
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #356 : 28.06.13 - klo:14:19 »
Eilen tsekkasin SBS Dual Carboneiden tilaa ja loppuhan ne jo oli.
Eivät kauaa kestä Rempojen paineessa nämäkään ja vähän huolestuin kun toisen jarrukengän palasta oli puolet murtunu irti ja metalli paisto sillä kohtaa. :o
Mitään tuhoja ei tehny, mut vaihdoin Rempon omat palat takas ja ajattelin jatkossa luottaa niihin.


Hurjia eroja kyllä kestossa eri setupeilla.  Itse laitoin noi sbs:t joskus viime heinäkuussa ja niillä ajettu nyt jotain 20-25 ratapäivää ja hyvin on pintaa.  Käsittääkseni meillä kierrosajatkin aika samoja

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 948
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:15.11.20 - klo:09:24
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #357 : 28.06.13 - klo:20:14 »
Eilen tsekkasin SBS Dual Carboneiden tilaa ja loppuhan ne jo oli.
Eivät kauaa kestä Rempojen paineessa nämäkään ja vähän huolestuin kun toisen jarrukengän palasta oli puolet murtunu irti ja metalli paisto sillä kohtaa. :o
Mitään tuhoja ei tehny, mut vaihdoin Rempon omat palat takas ja ajattelin jatkossa luottaa niihin.


Hurjia eroja kyllä kestossa eri setupeilla.  Itse laitoin noi sbs:t joskus viime heinäkuussa ja niillä ajettu nyt jotain 20-25 ratapäivää ja hyvin on pintaa.  Käsittääkseni meillä kierrosajatkin aika samoja

Tämä vahvistaa edelleen tuntumaa siitä, että ajelen motonetin paloilla ja vaihtelen muutaman päivän välein.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.11.20 - klo:09:22
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #358 : 28.06.13 - klo:21:23 »
...vähän huolestuin kun toisen jarrukengän palasta oli puolet murtunu irti ja metalli paisto sillä kohtaa.

Olisiko tässä ongelma se ettei palat ollut oikein sisään ajettu vaan annettu heti liikaa lämpöä?

Myönnän, en kyllä ajanu sisään millään lailla vaan heti.. stoppie_gif

Poissa marko_

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 14
  • -Saadut: 15
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 636
  • Ikä: 41
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:13.12.15 - klo:02:46
  • R1000 K4
    • Superbike B #21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 948
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #359 : 28.06.13 - klo:21:30 »
Oon sitä mieltä että se koko sisäänajo rumpa on niissä sitä varten että niillä ei mentäis suoraan ajamaan. Ettei tulis mitään vahinkoa sen takia että jarruja ei oo yhtään. Mua varoteltiin että ne ottaa huonosti aluks mutta en uskonu että ne ei ota yhtään vaikka kuin puristaa kahvasta. Sitte kun ne alko pitää niin jarrut on kyllä tosi hyvät. :)

Just tänään käänsin eturenkaan ja samalla tsekkasin palat. Ei ollu kulunu yhtään vaikka sisäänajo oli tommonen mitä kerroin.
Kaks ratapäivää ajettu nyt noilla.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020