Jarrujen tuunausta

Aloittaja jarska, 04.04.12 - klo:10:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 30.01.13 - klo:20:34
Brembot halvalla!!  :D :D

Brembo-"lisäpalikat"

Noilla ei kyllä kehtais tulla varikolle patsasteleen.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 30.01.13 - klo:20:34
Brembot halvalla!!  :D :D

Brembo-"lisäpalikat"

Taidan sittenkin pistää noi ens kesäks alle. Kai tosta hyvän mielen saa ja persaukinen harrastaja parantaa jarruissa sekunnin pari :)

Juha_K

Mikä on Rempon pääsylkän banjopultin kiristysmomentti? Mr Google ei tunnu auttavan asiassa.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

rranta

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 02.02.13 - klo:07:13
Mikä on Rempon pääsylkän banjopultin kiristysmomentti? Mr Google ei tunnu auttavan asiassa.
Brembon ohjeen mukaan 23-26N

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: rranta - 02.02.13 - klo:09:01
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 02.02.13 - klo:07:13
Mikä on Rempon pääsylkän banjopultin kiristysmomentti? Mr Google ei tunnu auttavan asiassa.
Brembon ohjeen mukaan 23-26N
Kiitoksia, vaihdoin painekytkimen tilalle normaalin pultin niin ei ole ollut käyttöä momenteille aikaisemmin.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

rranta

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 02.02.13 - klo:09:06
Lainaus käyttäjältä: rranta - 02.02.13 - klo:09:01
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 02.02.13 - klo:07:13
Mikä on Rempon pääsylkän banjopultin kiristysmomentti? Mr Google ei tunnu auttavan asiassa.
Brembon ohjeen mukaan 23-26N
Kiitoksia, vaihdoin painekytkimen tilalle normaalin pultin niin ei ole ollut käyttöä momenteille aikaisemmin.
Oleppas ihan hyvä vaan. Ite oon niin vainoharhanen kaikkien pulttien ja osien kans, että käytän kaikkeen momenttiauvvainta. Pari pulttia tullu joskus nuorena väännettyä voimien pakottaesa - oon tojennu halavemmaksi tuon tavan...

Mikko K.

Huomenta historic Suzuki kuskit!

NÄin kai voi sanoa, kun pyörällä alkaa olla ikää 9vuotta. Tuossa K4:ssa on kohtalaisen onnettomat jarrut, mutta hatara muistikuva on, että ei ne nyt ihan noin surkeat olleet uutena, tai sitten sunnuntai ajelussa ei vaan tullut ikinä edes kiinnitettyä asiaan huomitota. Tässä nyt arvon, että mikä kokoonpano näistä toisi suurimman hyödyn:

a)

*uudet letkut
*vanhaan sylinteriin tiivistesarja
*jotkut racing palat

= 200€

b)

*uudet letkut
*Brembon rcs 19
*racing palat

=420€

Eli onko tuo brembon pääsylinteri nyt niin paljon parempi, että siihen kannattaa investoida, vai pitäskö investoida johonkin muuhun?

rranta

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 03.02.13 - klo:10:44
Huomenta historic Suzuki kuskit!

NÄin kai voi sanoa, kun pyörällä alkaa olla ikää 9vuotta. Tuossa K4:ssa on kohtalaisen onnettomat jarrut, mutta hatara muistikuva on, että ei ne nyt ihan noin surkeat olleet uutena, tai sitten sunnuntai ajelussa ei vaan tullut ikinä edes kiinnitettyä asiaan huomitota. Tässä nyt arvon, että mikä kokoonpano näistä toisi suurimman hyödyn:

a)

*uudet letkut
*vanhaan sylinteriin tiivistesarja
*jotkut racing palat

= 200€

b)

*uudet letkut
*Brembon rcs 19
*racing palat

=420€

Eli onko tuo brembon pääsylinteri nyt niin paljon parempi, että siihen kannattaa investoida, vai pitäskö investoida johonkin muuhun?

ON :) No ei vaan jos ihan tosissaan niin on siinä iso ero. Kato Accosatot myös. Niitä saa aika palijon halavemmalla ja laatu on kyllä hyvää. Esim omniaracing myy. Saa muistaakseni alle 200€ Accosatoa. Laitoin tuohon linkkiä. Tarkista sopivuus kuitenki omaan käyttöösi. Tuolla välitys-suhteella on suuri merkitys eli 19x18... Jos siitä vielä haluaa parantaa esim R1 jarrusatuloita noissa on käytetty. Gixxer.fi sivustolta löytyy siitä enemmän juttua.
http://www.omniaracing.net/product_info.php/accossato-19x18-forged-braking-master-cylinder-with-fixed-lever-p-10448

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: rranta - 03.02.13 - klo:11:04
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 03.02.13 - klo:10:44
Huomenta historic Suzuki kuskit!

NÄin kai voi sanoa, kun pyörällä alkaa olla ikää 9vuotta. Tuossa K4:ssa on kohtalaisen onnettomat jarrut, mutta hatara muistikuva on, että ei ne nyt ihan noin surkeat olleet uutena, tai sitten sunnuntai ajelussa ei vaan tullut ikinä edes kiinnitettyä asiaan huomitota. Tässä nyt arvon, että mikä kokoonpano näistä toisi suurimman hyödyn:

a)

*uudet letkut
*vanhaan sylinteriin tiivistesarja
*jotkut racing palat

= 200€

b)

*uudet letkut
*Brembon rcs 19
*racing palat

=420€

Eli onko tuo brembon pääsylinteri nyt niin paljon parempi, että siihen kannattaa investoida, vai pitäskö investoida johonkin muuhun?

ON :) No ei vaan jos ihan tosissaan niin on siinä iso ero. Kato Accosatot myös. Niitä saa aika palijon halavemmalla ja laatu on kyllä hyvää. Esim omniaracing myy. Saa muistaakseni alle 200€ Accosatoa. Laitoin tuohon linkkiä. Tarkista sopivuus kuitenki omaan käyttöösi. Tuolla välitys-suhteella on suuri merkitys eli 19x18... Jos siitä vielä haluaa parantaa esim R1 jarrusatuloita noissa on käytetty. Gixxer.fi sivustolta löytyy siitä enemmän juttua.
http://www.omniaracing.net/product_info.php/accossato-19x18-forged-braking-master-cylinder-with-fixed-lever-p-10448

Kiitokset linkistä, tuostahan saa puristimen jo kobe härän kilohinnalla. Täytyy vaan askarrella jarruvalon mikrokytkin jonnekin kiinni, tuolla mopolla kun on ainakin toistaiseksi tarkoitus myös käydä välillä kalareissulla ja ajaa työmatkaa. Jarrunesteistä sen verran, että onko noissa racing nesteissä jarrujen katoamisen suhteen jotain merkitystä, vai maksaako niissä hieno etiketti ja menevän näköinen pullo sen 20€? Nyt on myös laserleikattuna 1,5mm ruostumattomasta tarkalleen jarrupalan muotoiset eristelätkät palojen taakse, jossain kuulemma käyttävät. Näin lujuuksien puolesta en näe ainakaan mitään syytämiksi noita ei uskaltaisi laittaa palojen taakse.

Wper

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 03.02.13 - klo:13:52
Lainaus käyttäjältä: rranta - 03.02.13 - klo:11:04
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 03.02.13 - klo:10:44
Huomenta historic Suzuki kuskit!

NÄin kai voi sanoa, kun pyörällä alkaa olla ikää 9vuotta. Tuossa K4:ssa on kohtalaisen onnettomat jarrut, mutta hatara muistikuva on, että ei ne nyt ihan noin surkeat olleet uutena, tai sitten sunnuntai ajelussa ei vaan tullut ikinä edes kiinnitettyä asiaan huomitota. Tässä nyt arvon, että mikä kokoonpano näistä toisi suurimman hyödyn:

a)

*uudet letkut
*vanhaan sylinteriin tiivistesarja
*jotkut racing palat

= 200€

b)

*uudet letkut
*Brembon rcs 19
*racing palat

=420€

Eli onko tuo brembon pääsylinteri nyt niin paljon parempi, että siihen kannattaa investoida, vai pitäskö investoida johonkin muuhun?

ON :) No ei vaan jos ihan tosissaan niin on siinä iso ero. Kato Accosatot myös. Niitä saa aika palijon halavemmalla ja laatu on kyllä hyvää. Esim omniaracing myy. Saa muistaakseni alle 200€ Accosatoa. Laitoin tuohon linkkiä. Tarkista sopivuus kuitenki omaan käyttöösi. Tuolla välitys-suhteella on suuri merkitys eli 19x18... Jos siitä vielä haluaa parantaa esim R1 jarrusatuloita noissa on käytetty. Gixxer.fi sivustolta löytyy siitä enemmän juttua.
http://www.omniaracing.net/product_info.php/accossato-19x18-forged-braking-master-cylinder-with-fixed-lever-p-10448

Kiitokset linkistä, tuostahan saa puristimen jo kobe härän kilohinnalla. Täytyy vaan askarrella jarruvalon mikrokytkin jonnekin kiinni, tuolla mopolla kun on ainakin toistaiseksi tarkoitus myös käydä välillä kalareissulla ja ajaa työmatkaa. Jarrunesteistä sen verran, että onko noissa racing nesteissä jarrujen katoamisen suhteen jotain merkitystä, vai maksaako niissä hieno etiketti ja menevän näköinen pullo sen 20€? Nyt on myös laserleikattuna 1,5mm ruostumattomasta tarkalleen jarrupalan muotoiset eristelätkät palojen taakse, jossain kuulemma käyttävät. Näin lujuuksien puolesta en näe ainakaan mitään syytämiksi noita ei uskaltaisi laittaa palojen taakse.


Motokokkola myy tuota accosaton sylkkää myös ja vielä myös kohtuu hintaan. Kannattaa kysyä tarjous!
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 03.02.13 - klo:13:52
Lainaus käyttäjältä: rranta - 03.02.13 - klo:11:04
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 03.02.13 - klo:10:44
Huomenta historic Suzuki kuskit!

NÄin kai voi sanoa, kun pyörällä alkaa olla ikää 9vuotta. Tuossa K4:ssa on kohtalaisen onnettomat jarrut, mutta hatara muistikuva on, että ei ne nyt ihan noin surkeat olleet uutena, tai sitten sunnuntai ajelussa ei vaan tullut ikinä edes kiinnitettyä asiaan huomitota. Tässä nyt arvon, että mikä kokoonpano näistä toisi suurimman hyödyn:

a)

*uudet letkut
*vanhaan sylinteriin tiivistesarja
*jotkut racing palat

= 200€

b)

*uudet letkut
*Brembon rcs 19
*racing palat

=420€

Eli onko tuo brembon pääsylinteri nyt niin paljon parempi, että siihen kannattaa investoida, vai pitäskö investoida johonkin muuhun?

ON :) No ei vaan jos ihan tosissaan niin on siinä iso ero. Kato Accosatot myös. Niitä saa aika palijon halavemmalla ja laatu on kyllä hyvää. Esim omniaracing myy. Saa muistaakseni alle 200€ Accosatoa. Laitoin tuohon linkkiä. Tarkista sopivuus kuitenki omaan käyttöösi. Tuolla välitys-suhteella on suuri merkitys eli 19x18... Jos siitä vielä haluaa parantaa esim R1 jarrusatuloita noissa on käytetty. Gixxer.fi sivustolta löytyy siitä enemmän juttua.
http://www.omniaracing.net/product_info.php/accossato-19x18-forged-braking-master-cylinder-with-fixed-lever-p-10448

Kiitokset linkistä, tuostahan saa puristimen jo kobe härän kilohinnalla. Täytyy vaan askarrella jarruvalon mikrokytkin jonnekin kiinni, tuolla mopolla kun on ainakin toistaiseksi tarkoitus myös käydä välillä kalareissulla ja ajaa työmatkaa. Jarrunesteistä sen verran, että onko noissa racing nesteissä jarrujen katoamisen suhteen jotain merkitystä, vai maksaako niissä hieno etiketti ja menevän näköinen pullo sen 20€? Nyt on myös laserleikattuna 1,5mm ruostumattomasta tarkalleen jarrupalan muotoiset eristelätkät palojen taakse, jossain kuulemma käyttävät. Näin lujuuksien puolesta en näe ainakaan mitään syytämiksi noita ei uskaltaisi laittaa palojen taakse.

Jarruvaloa varten on sellaisia banjopultteja jossain kaupan, jotka toimivat paineessa jarruvalokytkimenä.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Juha_K

Edullisin vaihtoehto on ostaa joltain orkkis radiaalipääsylkkä (ei Suzukin). Tossa taitaa olla vielä lineaaripuristin.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

jupa771

03.02.13 - klo:20:10 #177 Viimeisin muokkaus: 04.02.13 - klo:10:50 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 03.02.13 - klo:16:22
Jarruvaloa varten on sellaisia banjopultteja jossain kaupan, jotka toimivat paineessa jarruvalokytkimenä.

stormilta saa banjopultteja missä jarruvalo kytkin samassa ja maksaa 19€

jarska

Messuilla bongattiin jonkun kisakuskin pyörä ja katottiin jarruja tarkemmin.

Näissä on joko vaan kuoret päällä tai jotkut kiinan kopiot, sillä aidoissahan on teksti punaisella ja kuoret teräksen harmaata:

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: jarska - 04.02.13 - klo:15:55
Messuilla bongattiin jonkun kisakuskin pyörä ja katottiin jarruja tarkemmin.

Näissä on joko vaan kuoret päällä tai jotkut kiinan kopiot, sillä aidoissahan on teksti punaisella ja kuoret teräksen harmaata:

Taitaa olla tavan osa(ama)ton kaveri, kun comppi säädönkin on poistanut ja tulpannut. Voivoi.

Powered by EzPortal