Jarrujen tuunausta

Aloittaja jarska, 04.04.12 - klo:10:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: JTK - 21.02.13 - klo:10:08

Ei kait normivarmistuslangoituskaan ole tekemätön, kun jaksaa opetella.

Ei toki. Ainakin itsellä normi langat vielä monessa paikassa. Noihin vain mitä tarvii tiheään irroitella laitan vaijerit( etujarrusatulat, öljyproppu/filsu). Varsinkin renkaanvaihdon kanssa aina enemmän ja vähemmän kiire ja tympii niitä surrailla jatkuvasti

Juha_K

Mä aloin hifisteleen, tilasin keltaisella ja punaisella kuorella olevaa ruostumatonta vaijeria. Niistä kyllä riittä muillekin jos joku haluaa. Vaijerin ja kuuoren mitat on 1.2mm-1.6mm.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

jarska

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 21.02.13 - klo:16:21
Mä aloin hifisteleen, tilasin keltaisella ja punaisella kuorella olevaa ruostumatonta vaijeria. Niistä kyllä riittä muillekin jos joku haluaa. Vaijerin ja kuuoren mitat on 1.2mm-1.6mm.

Mä oisin niiiii halunnu vihreellä päällystettyä, löytyykö?

Juha_K

21.02.13 - klo:16:30 #228 Viimeisin muokkaus: 21.02.13 - klo:16:33 käyttäjältä Juha_K
Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.02.13 - klo:16:26
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 21.02.13 - klo:16:21
Mä aloin hifisteleen, tilasin keltaisella ja punaisella kuorella olevaa ruostumatonta vaijeria. Niistä kyllä riittä muillekin jos joku haluaa. Vaijerin ja kuuoren mitat on 1.2mm-1.6mm.

Mä oisin niiiii halunnu vihreellä päällystettyä, löytyykö?
Ei ollu, mutta mites pinkki? :D

edit. Pistä vihreetä kutistesukkaa kaapelin ympärille.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

jarska

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 21.02.13 - klo:16:30
Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.02.13 - klo:16:26
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 21.02.13 - klo:16:21
Mä aloin hifisteleen, tilasin keltaisella ja punaisella kuorella olevaa ruostumatonta vaijeria. Niistä kyllä riittä muillekin jos joku haluaa. Vaijerin ja kuuoren mitat on 1.2mm-1.6mm.

Mä oisin niiiii halunnu vihreellä päällystettyä, löytyykö?
Ei ollu, mutta mites pinkki? :D

edit. Pistä vihreetä kutistesukkaa kaapelin ympärille.

Pinkki sopii paremmin Susukiin.
Kutistesukka o hyvä idea.

Birke

Mistä te niitä sokkia olette hommanneet? Ebaystä löytyy sarjana, mutta mulle riittäisi vaikka neljä sopivan kokoista etujarrusatuloihin.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: Birke - 21.02.13 - klo:21:29
Mistä te niitä sokkia olette hommanneet? Ebaystä löytyy sarjana, mutta mulle riittäisi vaikka neljä sopivan kokoista etujarrusatuloihin.
Taivuta itse sopivasta SST-hitsauslangasta.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

T1mppa

Millä tyylillä ilmaatte takajarrun?
Se pieni paholainen ei suostu päästämään ilmoja pihalle :(

Lupaan kokeilla parhaat konstit.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 25.03.13 - klo:22:59
Millä tyylillä ilmaatte takajarrun?
Se pieni paholainen ei suostu päästämään ilmoja pihalle :(

Lupaan kokeilla parhaat konstit.

Apteekista iso ruutta ja jarrusatulan nipan kautta nesteet sisään. Ennen tuota luonnollisesti painetaan männät sisään ja otetaan se satula irti ja sellaiseen asentoon, että ilma pääsee kivasti nousemaan ylöspäin. Tuolla konstilla ilmaantuu yleensä vähän itsepäisempikin jarru.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

26.03.13 - klo:09:15 #234 Viimeisin muokkaus: 26.03.13 - klo:09:17 käyttäjältä T1mppa
Kaippa sitä pitää vielä neljännen kerran sitä nestettä sieltä työntää. Kyseisellä tekniikalla aloitin homman ja ajattelin, että helppo homma. Toimii varmaan kuten etusatuloissa. Mutta ei. Tuossa suzukissa on vielä kummallisesti kaksi ilmausruuvia. Molemmille satulan männille omansa.

Olen myös yrittänyt niin, että laitan nestettä reilusti jarrumännän säiliöön ja imen ruiskulla satulan ilmausruuvista. Ei sieltä mitään ilmaa tule, pelkkää kirkasta nestettä. Olen myös yrittänyt niin, että painelen jarrupolkimella paineen jarrusatulalle ja kun poljin on pohjassa avaan hieman ilmausruuvia, jolloin pitäisi ylimääräiset ilmat tulla pois tätä kautta. Pelkkää nestettä sieltä tulee, mutta jostain syystä ei polkimen liike kovene. Holahtaa hyvin pienellä resistanssilla pohjaan.

Josko vielä koitan nappaa sen satulan irti paikoiltaan ja jotenkin sitä pyöritellä ja ruutata täyteen jarrunestettä. Onkohan mulla tossa jokin vika, että jarrumäntä ei ota nestettä itseensä? Eli siellä on jostain syystä ilmaa, jota en saa pois :\

murmela

Bauhausista kastelujärjestelmäletkua (ota nippa mukaan, niin saat sopivan kokoista), maksaa jonku euron pari tjsp /metri.
Letku nipasta takaisin säiliöön.
Säiliö täyteen nestettä.
(Jos neste ei alunperinkään lähde kiertämään, ts poljin on koko ajan iha veltto, niin nippaa auki ja imase letkusta.)
Nippaa aavistus auki.
Sit vaan pumppaat polkimesta menemään raivoisalla syötöllä.

Myös etujarrujen ilmaus on yhtä juhlaa, kun pistää nipoista letkut takaisin säiliöön, avaa nippaa hiukan, ja pumppaa kahvasta menemään.

Etuna myös se että jarrunestettä ei mene juurikaan hukkaan vs paineilmalla toimiva jarrujenilmausvehje.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

raukkis

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 26.03.13 - klo:09:15
Kaippa sitä pitää vielä neljännen kerran sitä nestettä sieltä työntää. Kyseisellä tekniikalla aloitin homman ja ajattelin, että helppo homma. Toimii varmaan kuten etusatuloissa. Mutta ei. Tuossa suzukissa on vielä kummallisesti kaksi ilmausruuvia. Molemmille satulan männille omansa.

Olen myös yrittänyt niin, että laitan nestettä reilusti jarrumännän säiliöön ja imen ruiskulla satulan ilmausruuvista. Ei sieltä mitään ilmaa tule, pelkkää kirkasta nestettä. Olen myös yrittänyt niin, että painelen jarrupolkimella paineen jarrusatulalle ja kun poljin on pohjassa avaan hieman ilmausruuvia, jolloin pitäisi ylimääräiset ilmat tulla pois tätä kautta. Pelkkää nestettä sieltä tulee, mutta jostain syystä ei polkimen liike kovene. Holahtaa hyvin pienellä resistanssilla pohjaan.

Josko vielä koitan nappaa sen satulan irti paikoiltaan ja jotenkin sitä pyöritellä ja ruutata täyteen jarrunestettä. Onkohan mulla tossa jokin vika, että jarrumäntä ei ota nestettä itseensä? Eli siellä on jostain syystä ilmaa, jota en saa pois :\

Jos sullon letku siitä nipasta johonkin säiliöön missä nestettä, niin koita nostaa sitä siten että se ilmausletku on nousussa pitemmällä matkalla ettei se säiliö/astia ole maassa vaan reilusti nippaa ylempänä. Ja sitten ilmausta polkimesta

T1mppa

Kiitos valtavasti hyvistä ideoista.
En ole ihan heti menossa tallille, mutta kun siellä käyn, niin kokeilen. Jos toimii, niin palkinnoksi annan Kiitoksen (Eli lähes varma voitto MP-Maailma-kilpailussa).

Mikko K.

Mulla auttoi kun raotin sitä jarruletkun liitosta jarrusylinterin päästä ja otin koko sylinteri hässäkän irti ja kääntelin samalla eri asentoihin.

-mikko


Powered by EzPortal