Uudet viestit

MP-Ratatori

Power commander V


Hinta: 80.00 EUR
Päiväys: 12/10/2020
Kommentit (0)
Gsxr k7-8 kuitukatteet ja tappisarja

Päiväys: 03/09/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
M: Käytetyt Dunlop KR108 MS2 ja KR106 MS4


Hinta: 90.00 EUR
Päiväys: 07/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Jarrujen tuunausta  (Luettu 322339 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1497
  • Ikä: 40
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 22:41
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 611
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #225 : 21.02.13 - klo:11:24 »

Ei kait normivarmistuslangoituskaan ole tekemätön, kun jaksaa opetella.

Ei toki. Ainakin itsellä normi langat vielä monessa paikassa. Noihin vain mitä tarvii tiheään irroitella laitan vaijerit( etujarrusatulat, öljyproppu/filsu). Varsinkin renkaanvaihdon kanssa aina enemmän ja vähemmän kiire ja tympii niitä surrailla jatkuvasti

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 888
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.08.19 - klo:21:19
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #226 : 21.02.13 - klo:16:21 »
Mä aloin hifisteleen, tilasin keltaisella ja punaisella kuorella olevaa ruostumatonta vaijeria. Niistä kyllä riittä muillekin jos joku haluaa. Vaijerin ja kuuoren mitat on 1.2mm-1.6mm.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.20 - klo:18:20
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #227 : 21.02.13 - klo:16:26 »
Mä aloin hifisteleen, tilasin keltaisella ja punaisella kuorella olevaa ruostumatonta vaijeria. Niistä kyllä riittä muillekin jos joku haluaa. Vaijerin ja kuuoren mitat on 1.2mm-1.6mm.

Mä oisin niiiii halunnu vihreellä päällystettyä, löytyykö?

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 888
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.08.19 - klo:21:19
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #228 : 21.02.13 - klo:16:30 »
Mä aloin hifisteleen, tilasin keltaisella ja punaisella kuorella olevaa ruostumatonta vaijeria. Niistä kyllä riittä muillekin jos joku haluaa. Vaijerin ja kuuoren mitat on 1.2mm-1.6mm.

Mä oisin niiiii halunnu vihreellä päällystettyä, löytyykö?
Ei ollu, mutta mites pinkki? :D

edit. Pistä vihreetä kutistesukkaa kaapelin ympärille.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.20 - klo:18:20
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #229 : 21.02.13 - klo:19:05 »
Mä aloin hifisteleen, tilasin keltaisella ja punaisella kuorella olevaa ruostumatonta vaijeria. Niistä kyllä riittä muillekin jos joku haluaa. Vaijerin ja kuuoren mitat on 1.2mm-1.6mm.

Mä oisin niiiii halunnu vihreellä päällystettyä, löytyykö?
Ei ollu, mutta mites pinkki? :D

edit. Pistä vihreetä kutistesukkaa kaapelin ympärille.

Pinkki sopii paremmin Susukiin.
Kutistesukka o hyvä idea.

Poissa Birke

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 176
  • Ikä: 43
  • Paikkakunta: Oulu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:06.11.15 - klo:16:44
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 242
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #230 : 21.02.13 - klo:21:29 »
Mistä te niitä sokkia olette hommanneet? Ebaystä löytyy sarjana, mutta mulle riittäisi vaikka neljä sopivan kokoista etujarrusatuloihin.

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 888
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.08.19 - klo:21:19
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #231 : 21.02.13 - klo:21:36 »
Mistä te niitä sokkia olette hommanneet? Ebaystä löytyy sarjana, mutta mulle riittäisi vaikka neljä sopivan kokoista etujarrusatuloihin.
Taivuta itse sopivasta SST-hitsauslangasta.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 28
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1199
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:19.10.20 - klo:13:12
  • Kawa ZX6R, Beta 300RR, Triumph RS, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 353
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #232 : 25.03.13 - klo:22:59 »
Millä tyylillä ilmaatte takajarrun?
Se pieni paholainen ei suostu päästämään ilmoja pihalle :(

Lupaan kokeilla parhaat konstit.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3298
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 20:53
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #233 : 26.03.13 - klo:07:04 »
Millä tyylillä ilmaatte takajarrun?
Se pieni paholainen ei suostu päästämään ilmoja pihalle :(

Lupaan kokeilla parhaat konstit.

Apteekista iso ruutta ja jarrusatulan nipan kautta nesteet sisään. Ennen tuota luonnollisesti painetaan männät sisään ja otetaan se satula irti ja sellaiseen asentoon, että ilma pääsee kivasti nousemaan ylöspäin. Tuolla konstilla ilmaantuu yleensä vähän itsepäisempikin jarru.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 28
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1199
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:19.10.20 - klo:13:12
  • Kawa ZX6R, Beta 300RR, Triumph RS, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 353
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #234 : 26.03.13 - klo:09:15 »
Kaippa sitä pitää vielä neljännen kerran sitä nestettä sieltä työntää. Kyseisellä tekniikalla aloitin homman ja ajattelin, että helppo homma. Toimii varmaan kuten etusatuloissa. Mutta ei. Tuossa suzukissa on vielä kummallisesti kaksi ilmausruuvia. Molemmille satulan männille omansa.

Olen myös yrittänyt niin, että laitan nestettä reilusti jarrumännän säiliöön ja imen ruiskulla satulan ilmausruuvista. Ei sieltä mitään ilmaa tule, pelkkää kirkasta nestettä. Olen myös yrittänyt niin, että painelen jarrupolkimella paineen jarrusatulalle ja kun poljin on pohjassa avaan hieman ilmausruuvia, jolloin pitäisi ylimääräiset ilmat tulla pois tätä kautta. Pelkkää nestettä sieltä tulee, mutta jostain syystä ei polkimen liike kovene. Holahtaa hyvin pienellä resistanssilla pohjaan.

Josko vielä koitan nappaa sen satulan irti paikoiltaan ja jotenkin sitä pyöritellä ja ruutata täyteen jarrunestettä. Onkohan mulla tossa jokin vika, että jarrumäntä ei ota nestettä itseensä? Eli siellä on jostain syystä ilmaa, jota en saa pois :\

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5168
  • Paikalla:eilen kello 20:05
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #235 : 26.03.13 - klo:09:18 »
Bauhausista kastelujärjestelmäletkua (ota nippa mukaan, niin saat sopivan kokoista), maksaa jonku euron pari tjsp /metri.
Letku nipasta takaisin säiliöön.
Säiliö täyteen nestettä.
(Jos neste ei alunperinkään lähde kiertämään, ts poljin on koko ajan iha veltto, niin nippaa auki ja imase letkusta.)
Nippaa aavistus auki.
Sit vaan pumppaat polkimesta menemään raivoisalla syötöllä.

Myös etujarrujen ilmaus on yhtä juhlaa, kun pistää nipoista letkut takaisin säiliöön, avaa nippaa hiukan, ja pumppaa kahvasta menemään.

Etuna myös se että jarrunestettä ei mene juurikaan hukkaan vs paineilmalla toimiva jarrujenilmausvehje.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa raukkis

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 8
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 476
  • Paikalla:05.10.20 - klo:09:41
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 201
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #236 : 26.03.13 - klo:10:05 »
Kaippa sitä pitää vielä neljännen kerran sitä nestettä sieltä työntää. Kyseisellä tekniikalla aloitin homman ja ajattelin, että helppo homma. Toimii varmaan kuten etusatuloissa. Mutta ei. Tuossa suzukissa on vielä kummallisesti kaksi ilmausruuvia. Molemmille satulan männille omansa.

Olen myös yrittänyt niin, että laitan nestettä reilusti jarrumännän säiliöön ja imen ruiskulla satulan ilmausruuvista. Ei sieltä mitään ilmaa tule, pelkkää kirkasta nestettä. Olen myös yrittänyt niin, että painelen jarrupolkimella paineen jarrusatulalle ja kun poljin on pohjassa avaan hieman ilmausruuvia, jolloin pitäisi ylimääräiset ilmat tulla pois tätä kautta. Pelkkää nestettä sieltä tulee, mutta jostain syystä ei polkimen liike kovene. Holahtaa hyvin pienellä resistanssilla pohjaan.

Josko vielä koitan nappaa sen satulan irti paikoiltaan ja jotenkin sitä pyöritellä ja ruutata täyteen jarrunestettä. Onkohan mulla tossa jokin vika, että jarrumäntä ei ota nestettä itseensä? Eli siellä on jostain syystä ilmaa, jota en saa pois :\

Jos sullon letku siitä nipasta johonkin säiliöön missä nestettä, niin koita nostaa sitä siten että se ilmausletku on nousussa pitemmällä matkalla ettei se säiliö/astia ole maassa vaan reilusti nippaa ylempänä. Ja sitten ilmausta polkimesta

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 28
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1199
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:19.10.20 - klo:13:12
  • Kawa ZX6R, Beta 300RR, Triumph RS, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 353
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #237 : 26.03.13 - klo:12:17 »
Kiitos valtavasti hyvistä ideoista.
En ole ihan heti menossa tallille, mutta kun siellä käyn, niin kokeilen. Jos toimii, niin palkinnoksi annan Kiitoksen (Eli lähes varma voitto MP-Maailma-kilpailussa).

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 947
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:06.08.20 - klo:20:25
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #238 : 26.03.13 - klo:21:14 »
Mulla auttoi kun raotin sitä jarruletkun liitosta jarrusylinterin päästä ja otin koko sylinteri hässäkän irti ja kääntelin samalla eri asentoihin.

-mikko

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 888
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.08.19 - klo:21:19
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020