Jarrujen tuunausta

Aloittaja jarska, 04.04.12 - klo:10:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mikko K.

Sen verran vielä päivitystä, että noi punosletkut ei tuonu kyllä minkään maailman tuntuvaa päivitystä tilanteeseen, eli vika on sitten varmaan jossain muualla, todennäköisesti siellä pääsylinterillä. Kyllähän tollanen varmaan kuluukin joskus? Kilometrejä kuitenkin takana 34000km ja -05 vuodesta muutama puristus ehtiny kertyä.
Tohon jarrujen treenaamiseen pitäs kyllä laittaa tuo vanha Suzuki RG kasaan, jonka voi heittää nutulleen vaikka muutaman kerran päivässä. Karting radalle siis tarkoitus mennä treenaamaan, siellä ei nuo vauhdit karkaa ihan käsistä kun opetellaan sitä annostelua ja mutkia tulee vastaan nopeella syötöllä...


Mikko K.

Nyt loppu se nissinin ***tuilu. Brembon  RCS 19 pääsylinteri tilattu, joten kesällä voin selitellä kierrosaikoja enää bitubojen puutteella :D

jarska

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 21.04.13 - klo:10:05
Nyt loppu se nissinin ***tuilu. Brembon  RCS 19 pääsylinteri tilattu, joten kesällä voin selitellä kierrosaikoja enää bitubojen puutteella :D

Vetää suuta hymyyn ku pääset jarrutteleen sillä sylkällä.
Pari sekuntia sitten vielä pois kun saat Bituboa alle, pitäähän sitä olla jotain kiristettävää.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.04.13 - klo:20:42
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 21.04.13 - klo:10:05
Nyt loppu se nissinin ***tuilu. Brembon  RCS 19 pääsylinteri tilattu, joten kesällä voin selitellä kierrosaikoja enää bitubojen puutteella :D

Vetää suuta hymyyn ku pääset jarrutteleen sillä sylkällä.
Pari sekuntia sitten vielä pois kun saat Bituboa alle, pitäähän sitä olla jotain kiristettävää.

Aina pitää jättää selittelyn varaa iskarien verran siihen, miksi kellossa on 10 sekuntia ylimääräistä :)

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 21.04.13 - klo:20:46
Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.04.13 - klo:20:42
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 21.04.13 - klo:10:05
Nyt loppu se nissinin ***tuilu. Brembon  RCS 19 pääsylinteri tilattu, joten kesällä voin selitellä kierrosaikoja enää bitubojen puutteella :D

Vetää suuta hymyyn ku pääset jarrutteleen sillä sylkällä.
Pari sekuntia sitten vielä pois kun saat Bituboa alle, pitäähän sitä olla jotain kiristettävää.

Aina pitää jättää selittelyn varaa iskarien verran siihen, miksi kellossa on 10 sekuntia ylimääräistä :)

Nyt on uusi puristin paikallaan. Ero entiseen verrattuna todella suuri. Kahvassa on hyvin tuntumaa, säädöt pelaa mahtavasti ja ilmaus kävi tosi nätisti. Ei malttanu olla ettimättä sateen jälkeen kuivia länttejä tiestä, jossa pääs herkuttelemaan jarruilla. Laittaisin tähän Brembo hymiön, mutta valikoimista ei löydy tarpeeks leveätä...

jarska

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 26.04.13 - klo:20:08
Laittaisin tähän Brembo hymiön, mutta valikoimista ei löydy tarpeeks leveätä...

brembo-love

jarska

09.05.13 - klo:21:46 #262 Viimeisin muokkaus: 09.05.13 - klo:21:47 käyttäjältä jarska
Nyt tarvitaan hyviä neuvoja Rempojen suhteen..

Mun Kawassa ja Juicen Suikassa täsmälleen samat Brembon pääsylkät + jarrusatulat ja tuli onkelma, molemmissa pyörissä.

Pienellä jarrupaineella ja tietyssä jarrukahvan asennossa rupee tärräämään aika häirittevästi.
Kun kaffaa alkaa juuri ja juuri painamaan, ei tärrää...vähän siitä enemmän ja johan tärisee...sen kun ohittaa ja lisää painetta, tärinä loppuu.

Jos onnistui jarruttamaan tosi kovaa ja siitä löysäsi mutkaa kohden, alkoi suunnilleen samassa kahvan asennossa tärinä, mut ei niin voimakkaana.

Mitä hel***tiä tapahtuu, pitääkö Rempot riisua pois ja Tokicot takas!!

Ps. Juice hioi ja pesi jarrulevyt, tuskin auttoi ongelmaan, mut huomenna nähdään.

TommoKe

Mäntiä satuloissa jumissa/jäykkä liikkeisiä. Satuloitten huolto.... Tai prempoja lisää.  :)
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

jarska

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 09.05.13 - klo:22:46
Mäntiä satuloissa jumissa/jäykkä liikkeisiä. Satuloitten huolto....

Molemmilla uudet ja neitseelliset satulat jumissa...ei oikeen..

Tuumailtiin että voisko olla mahdollista et Brembon satulat vaatis jotku vielä vahvemmat teräspunosletkut?

Toinen juttu, minkä unohdin kertoo...
mulla kahvan tuntuma aavistuksen "huononi" jarrujen lämmetessä ja painui hieman enemmän.
Kun taas tuli uudelle setille, kahvaa ei tarvinnu ku hipaista ja jarrutti niin maan prkeleesti!
En tykkää kun tuntuma muuttuu, ennen ei tuollasta tehny (Tokicon satuloilla ja Brembon sylkällä)
Minne paineet "katoo"- liittyykö ehkä samaan tärräysoireeseen?

TommoKe

Ah, uudet satulat? No sit on ilmaa vielä järjestelmässä. Välillä vitt... haastava ilmata.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Raaseri

Hyvin reikäiset piparilevyt ja uudet kisapalat. Varmaan ajoit palat sisään Brembon ohjeiden mukaan? Luultavasti tasoittuu kunhan saat vaan enempi jarrutuksia. Kisapalat niinkuin kaikki muutkin kisaosat alkaa olla extremeä ja vaativat vähän omia juttujaan jotta toimivat kunnolla.

Taas ilman sarvia ja hampaita, noi palat on tarkoitettu toimimaan silloin kun oikein kunnolla heitetään ankkuria kenttään, luiruttelu ei oo ollu suunnittelijan agendalla.

http://www.stoptech.com/technical-support/technical-white-papers/bed-in-theory-definitions-and-procedures/brake-pad-bed-in

jiknnn

Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.05.13 - klo:21:46
Pienellä jarrupaineella ja tietyssä jarrukahvan asennossa rupee tärräämään aika häirittevästi.
Kun kaffaa alkaa juuri ja juuri painamaan, ei tärrää...vähän siitä enemmän ja johan tärisee...sen kun ohittaa ja lisää painetta, tärinä loppuu.

Jos onnistui jarruttamaan tosi kovaa ja siitä löysäsi mutkaa kohden, alkoi suunnilleen samassa kahvan asennossa tärinä, mut ei niin voimakkaana.

Perinteisesti tärinä tulee kun levy on kulunut epätasaisest,i koska joku mäntä on jumissa.  pienesti kieron levyn ei pitäis haitata jos se  kelluu ja männät liikkuu. Mutta jos joku mäntä on jumissa niin se zippaa koko ajan samasta kohtaa levyä ja sitten alkaa täristää.

Tuon tuntee kahvassa sormissa selvästi.  Vai oliko tää jotain muuta tärinää?

Uudet palat ottaa aikansa, että niistä tarttuu matskua levyihin. Jotkut palat ei juuri tuota vaadi mutta jotkut toiset ei pidä yhtään jos matskua ei ole levyissä. Toisissa levyt puhdistuu sateessa ja taas ei pidä.
Jos kahva pehmeni ajossa, niin varmaan on joku ilmakupla jossain luuraamassa. Itse kokeilisin päästää nyt ajojen jälkeen satuloiden ilmaruuveista tyrkyllä olevat ilmat pihalle ja sitten kahva irti ja kopistelemalla letkun liitosten kohilta jumittaneet kuplat ylös kahvaan.

SuVili

Varmaan ton levyn pesun yhteydessä oikeen varmistettu, mutta jos kelluva levy ja ne niitit hiemankin jumittaa niin silloin oli itsellä aikanaan tuollaista oiretta, ei päässyt levy keskittymään kunnolla.
Pienellä jarrupaineella se ei tuntunut ja kovalla se "lika" antoi periksi eikä silloinkaan tärrännyt.

juice09

Nyt on heitetty kunnolla ankkuria, ja jarrut ovat loistavat, näky jopa kellossa, huomenna jatketaan

Powered by EzPortal