Uudet viestit

MP-Ratatori

Power commander V


Hinta: 80.00 EUR
Päiväys: 12/10/2020
Kommentit (0)
Gsxr k7-8 kuitukatteet ja tappisarja

Päiväys: 03/09/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
M: Käytetyt Dunlop KR108 MS2 ja KR106 MS4


Hinta: 90.00 EUR
Päiväys: 07/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Jarrujen tuunausta  (Luettu 322277 kertaa)

0 Ratailijaa ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 888
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.08.19 - klo:21:19
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #285 : 24.05.13 - klo:21:41 »
Vihdoin ja viimein sain nää valmiiksi.

http://i1099.photobucket.com/albums/g390/Juha750/osat/IMG_20130524_184803_zpsf12eddb2.jpg
Jarrujen tuunausta
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Reisi

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 74
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:28.04.17 - klo:15:04
  • Suzuki GSX-R1000 -01
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 102
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #286 : 24.05.13 - klo:22:48 »
Sullon varmistuslangan ylempi lenkki väärinpäin?  confused_thinking

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 888
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.08.19 - klo:21:19
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #287 : 24.05.13 - klo:22:54 »
Sullon varmistuslangan ylempi lenkki väärinpäin?  confused_thinking
Ei sitä saa toisinpäin ja toi clipsu kiilaantuu jarrusatulaan eikä pääse liikkumaan, eli pelkkä clipsu riittäisi tuohon pulttiin. En tiedä minkä takia vasemman puolen satulassa on tollainen uloke kun oikean puolen satulassa ei ole.

http://i1099.photobucket.com/albums/g390/Juha750/osat/IMG_20130524_184737_zpsf66438d7.jpg
Jarrujen tuunausta
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.20 - klo:18:20
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #288 : 27.05.13 - klo:14:39 »
Mä kuljin pilttuusta toiseen suu vaahdossa valittaan jarrujen tärinästä..
osa pakeni jo kauhuissaan...tuolta se jarska taas tulee, mennäänkö muka syömään.

Noh, episodi jatkui hyvistä ideoista huolimatta.
-laskettiin kahvasta jarrupainetta.
-kiitos Marko_ :lle , jonka ideasta pyöriteltiin niitit akkukoneella
-Honkonen taas käski kumipamputella levyä(pamppu jäi mun pilttuuseen ja JPB saa sen ens kerralla takaisin)

Operaation jälkeen ensimmäinen kierros meni suu korvia myöden hymyssä, eihän tää enää täristä!!!
Toinen kierros, johan alkoi taas pikkuhiljaa puistamaan vauhtimutkan oikeessa ja lämmetessään oli jo aika paha.
Paluusuoran vasuriin päästin oikeen vauhdilla kun ajattelin et kyllä se taas lakkaa kun puristaa...
ja oli mennä paskat housuun kun täristi niin he**etisti koko jarrutuksen ajan ja pelkäsin että etunen lähtee alta.

Ei muuta kun pois, ei tuollasella viiti lirutella.

Nyt loppu pähkäilyt ja niittien herkistelyt!!
Nämä on nyt tulossa ja jos vielä tärisee niin poljen suohon koko rempot ja laitan tokicot tilaukseen kun ehdin jo tyhmyyksissäni myydä edelliset.

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 51
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #289 : 27.05.13 - klo:15:04 »
Mä kuljin pilttuusta toiseen suu vaahdossa valittaan jarrujen tärinästä..
osa pakeni jo kauhuissaan...tuolta se jarska taas tulee, mennäänkö muka syömään.

Noh, episodi jatkui hyvistä ideoista huolimatta.
-laskettiin kahvasta jarrupainetta.
-kiitos Marko_ :lle , jonka ideasta pyöriteltiin niitit akkukoneella
-Honkonen taas käski kumipamputella levyä(pamppu jäi mun pilttuuseen ja JPB saa sen ens kerralla takaisin)

Operaation jälkeen ensimmäinen kierros meni suu korvia myöden hymyssä, eihän tää enää täristä!!!
Toinen kierros, johan alkoi taas pikkuhiljaa puistamaan vauhtimutkan oikeessa ja lämmetessään oli jo aika paha.
Paluusuoran vasuriin päästin oikeen vauhdilla kun ajattelin et kyllä se taas lakkaa kun puristaa...
ja oli mennä paskat housuun kun täristi niin he**etisti koko jarrutuksen ajan ja pelkäsin että etunen lähtee alta.

Ei muuta kun pois, ei tuollasella viiti lirutella.

Nyt loppu pähkäilyt ja niittien herkistelyt!!
Nämä on nyt tulossa ja jos vielä tärisee niin poljen suohon koko rempot ja laitan tokicot tilaukseen kun ehdin jo tyhmyyksissäni myydä edelliset.

Oot varma että tärinä tulee jarruista eikä jostain muualta? Keulan pohjaamisesta? Jossain on väljää tai jotain on vinossa? Ohjauslaakeri on jo vissiin tarkastettu ja kiristetty? Ihan noin ajatuksena, ettei tule vain yhtä kohtaa tuijotettua vian ollessa muualla.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.20 - klo:18:20
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #290 : 27.05.13 - klo:15:10 »
Mä kuljin pilttuusta toiseen suu vaahdossa valittaan jarrujen tärinästä..
osa pakeni jo kauhuissaan...tuolta se jarska taas tulee, mennäänkö muka syömään.

Noh, episodi jatkui hyvistä ideoista huolimatta.
-laskettiin kahvasta jarrupainetta.
-kiitos Marko_ :lle , jonka ideasta pyöriteltiin niitit akkukoneella
-Honkonen taas käski kumipamputella levyä(pamppu jäi mun pilttuuseen ja JPB saa sen ens kerralla takaisin)

Operaation jälkeen ensimmäinen kierros meni suu korvia myöden hymyssä, eihän tää enää täristä!!!
Toinen kierros, johan alkoi taas pikkuhiljaa puistamaan vauhtimutkan oikeessa ja lämmetessään oli jo aika paha.
Paluusuoran vasuriin päästin oikeen vauhdilla kun ajattelin et kyllä se taas lakkaa kun puristaa...
ja oli mennä paskat housuun kun täristi niin he**etisti koko jarrutuksen ajan ja pelkäsin että etunen lähtee alta.

Ei muuta kun pois, ei tuollasella viiti lirutella.

Nyt loppu pähkäilyt ja niittien herkistelyt!!
Nämä on nyt tulossa ja jos vielä tärisee niin poljen suohon koko rempot ja laitan tokicot tilaukseen kun ehdin jo tyhmyyksissäni myydä edelliset.

Oot varma että tärinä tulee jarruista eikä jostain muualta? Keulan pohjaamisesta? Jossain on väljää tai jotain on vinossa? Ohjauslaakeri on jo vissiin tarkastettu ja kiristetty? Ihan noin ajatuksena, ettei tule vain yhtä kohtaa tuijotettua vian ollessa muualla.

No minä nyt en oo varma mistään, mut enemmän tietävät kyllä kallistu jarrulevyjen puoleen.
Mietittiin toki muitakin vaihtoehtoja.
Ohjauslaakeri tsekattu, keula ei pohjaa, välyksiä ei ainakaan tunnu missään kun mopo tunkilla ilmassa.

Eihän näistä koskaan tiedä, mut viime loppusyksyn ajoissa ei mitään ongelmaa, rempon satulat vaan lisätty ja sen jälkeen Alastaron eka setti jo täristi.

Poissa mako

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 214
  • Paikalla:20.10.20 - klo:18:01
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 104
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #291 : 27.05.13 - klo:16:40 »
Mä kuljin pilttuusta toiseen suu vaahdossa valittaan jarrujen tärinästä..
osa pakeni jo kauhuissaan...tuolta se jarska taas tulee, mennäänkö muka syömään.

Noh, episodi jatkui hyvistä ideoista huolimatta.
-laskettiin kahvasta jarrupainetta.
-kiitos Marko_ :lle , jonka ideasta pyöriteltiin niitit akkukoneella
-Honkonen taas käski kumipamputella levyä(pamppu jäi mun pilttuuseen ja JPB saa sen ens kerralla takaisin)

Operaation jälkeen ensimmäinen kierros meni suu korvia myöden hymyssä, eihän tää enää täristä!!!
Toinen kierros, johan alkoi taas pikkuhiljaa puistamaan vauhtimutkan oikeessa ja lämmetessään oli jo aika paha.
Paluusuoran vasuriin päästin oikeen vauhdilla kun ajattelin et kyllä se taas lakkaa kun puristaa...
ja oli mennä paskat housuun kun täristi niin he**etisti koko jarrutuksen ajan ja pelkäsin että etunen lähtee alta.

Ei muuta kun pois, ei tuollasella viiti lirutella.

Nyt loppu pähkäilyt ja niittien herkistelyt!!
Nämä on nyt tulossa ja jos vielä tärisee niin poljen suohon koko rempot ja laitan tokicot tilaukseen kun ehdin jo tyhmyyksissäni myydä edelliset.

Oot varma että tärinä tulee jarruista eikä jostain muualta? Keulan pohjaamisesta? Jossain on väljää tai jotain on vinossa? Ohjauslaakeri on jo vissiin tarkastettu ja kiristetty? Ihan noin ajatuksena, ettei tule vain yhtä kohtaa tuijotettua vian ollessa muualla.

No minä nyt en oo varma mistään, mut enemmän tietävät kyllä kallistu jarrulevyjen puoleen.
Mietittiin toki muitakin vaihtoehtoja.
Ohjauslaakeri tsekattu, keula ei pohjaa, välyksiä ei ainakaan tunnu missään kun mopo tunkilla ilmassa.

Eihän näistä koskaan tiedä, mut viime loppusyksyn ajoissa ei mitään ongelmaa, rempon satulat vaan lisätty ja sen jälkeen Alastaron eka setti jo täristi.
kokeile jonkun toisen vanteella jos et raaski hommata toisia vanteita .

Poissa Grandi67

  • No Perkele
  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 185
  • Ikä: 53
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:17.04.20 - klo:13:11
  • Kawasaki zx10r 04 kilpuri
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 44
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #292 : 27.05.13 - klo:16:51 »

Nyt loppu pähkäilyt ja niittien herkistelyt!!
Nämä on nyt tulossa ja jos vielä tärisee niin poljen suohon koko rempot ja laitan tokicot tilaukseen kun ehdin jo tyhmyyksissäni myydä edelliset.

Saat multa vaihdossa 04 tokikot. Pannaan päitteen. Ne ei täristä stoppie_gif

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.20 - klo:18:20
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #293 : 27.05.13 - klo:17:24 »
kokeile jonkun toisen vanteella jos et raaski hommata toisia vanteita .

Juurikin olis kokeiltu Aapolaksen vanteilla, mut hällä on samat levyt ku mulla ja ongelma saattaa liittyä Kawan alkuperäisiin piparkakkulevyihin/ niiden sopivuuteen rempon satuloiden kans= MUTU,MUIDENKIN ARVELUU, MUTINAA, EPÄILYY.


Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.20 - klo:18:20
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #294 : 27.05.13 - klo:17:34 »

Nyt loppu pähkäilyt ja niittien herkistelyt!!
Nämä on nyt tulossa ja jos vielä tärisee niin poljen suohon koko rempot ja laitan tokicot tilaukseen kun ehdin jo tyhmyyksissäni myydä edelliset.

Saat multa vaihdossa 04 tokikot. Pannaan päitteen. Ne ei täristä stoppie_gif

Hyvä diili, niillä voi jättää jarrupaikat kokonaan pois..turhana.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.20 - klo:18:20
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #295 : 28.05.13 - klo:10:19 »
Levyt tuli nopsaan ja siellä ovat.
Kyl jännnnnittää miten käy..kädet ainaki tärisi ku asensin.

Poissa Kassu389

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Heinä 2012
  • Viestejä: 27
  • Ikä: 52
  • Paikkakunta: Jämsä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:09.05.19 - klo:23:02
  • Aprilia SL 1000 Falco -04 Yamaha FZ 750 -86
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 3
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #296 : 28.05.13 - klo:11:34 »
Mä kuljin pilttuusta toiseen suu vaahdossa valittaan jarrujen tärinästä..
osa pakeni jo kauhuissaan...tuolta se jarska taas tulee, mennäänkö muka syömään.

Noh, episodi jatkui hyvistä ideoista huolimatta.
-laskettiin kahvasta jarrupainetta.
-kiitos Marko_ :lle , jonka ideasta pyöriteltiin niitit akkukoneella
-Honkonen taas käski kumipamputella levyä(pamppu jäi mun pilttuuseen ja JPB saa sen ens kerralla takaisin)

Operaation jälkeen ensimmäinen kierros meni suu korvia myöden hymyssä, eihän tää enää täristä!!!
Toinen kierros, johan alkoi taas pikkuhiljaa puistamaan vauhtimutkan oikeessa ja lämmetessään oli jo aika paha.
Paluusuoran vasuriin päästin oikeen vauhdilla kun ajattelin et kyllä se taas lakkaa kun puristaa...
ja oli mennä paskat housuun kun täristi niin he**etisti koko jarrutuksen ajan ja pelkäsin että etunen lähtee alta.

Ei muuta kun pois, ei tuollasella viiti lirutella.

Nyt loppu pähkäilyt ja niittien herkistelyt!!
Nämä on nyt tulossa ja jos vielä tärisee niin poljen suohon koko rempot ja laitan tokicot tilaukseen kun ehdin jo tyhmyyksissäni myydä edelliset.

Katumopossa tappelin saman asian kanssa, tehtiin levyistä jopa täyskelluvat (niittien alla olevat jousilevyt veks), kilisee hienosti muttei korjannu ongelmaa täysin.
Mäntien säännöllinen putsaus jarrupölystä rupes auttamaan, Brembo on kai niin herkkätoiminen että pienikin määrä likaa "jumittaa" männät ja jarru rupeaa täristämään.
Jos muutama rauhassa nautittu olut ei auta näkemään asioita paremmassa valossa, muutama seuraava auttaa varmasti.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.20 - klo:18:20
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #297 : 28.05.13 - klo:11:56 »
Katumopossa tappelin saman asian kanssa, tehtiin levyistä jopa täyskelluvat (niittien alla olevat jousilevyt veks), kilisee hienosti muttei korjannu ongelmaa täysin.
Mäntien säännöllinen putsaus jarrupölystä rupes auttamaan, Brembo on kai niin herkkätoiminen että pienikin määrä likaa "jumittaa" männät ja jarru rupeaa täristämään.

Pitääpä ruveta putsaan säännöllisesti.
Tuskin tässä tapauksessa kuitenkaan männät jarrupölyssä kun oli ihan pakasta vedetyt satulat.

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 61
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #298 : 28.05.13 - klo:12:06 »
Katumopossa tappelin saman asian kanssa, tehtiin levyistä jopa täyskelluvat (niittien alla olevat jousilevyt veks), kilisee hienosti muttei korjannu ongelmaa täysin.
Mäntien säännöllinen putsaus jarrupölystä rupes auttamaan, Brembo on kai niin herkkätoiminen että pienikin määrä likaa "jumittaa" männät ja jarru rupeaa täristämään.

Pitääpä ruveta putsaan säännöllisesti.
Tuskin tässä tapauksessa kuitenkaan männät jarrupölyssä kun oli ihan pakasta vedetyt satulat.

Motoville piti meille 2011 Botnialla parin tunnin kurssin mopon tekniikasta. Kun seisoin siinä vieressä, Villen aloittaessa jarrujen putsaus-osion, sanoi mulle: "Sun ei tarvi kunnella, sul on Brembot".
En ole koskaan muuta tehnyt kun palat vaihtanut, eikä tärinää, sun muutakaan ongelmaa.

Lyön kirkkoveneet pantiksi, että nyt toimii noilla uusilla levyillä.

Poissa tamik87

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 26
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Marras 2012
  • Viestejä: 681
  • Ikä: 33
  • Paikkakunta: Kangasala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:20.10.20 - klo:17:36
  • Yamaha R6R -08
    • STK B #41
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 861
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #299 : 28.05.13 - klo:12:08 »
Säännöllisen putsauksen lisäksi on kuulemma todella tärkeää, että kun vaihdat jarrupalat niin putsaat männät ja tiivisteet todella huolellisesti. Sillä jos työnnät paskaset männät väkisin sisään jotta saat uudet paksummat jarrupalat mahtumaan niin vahingoitat suurella varmuudella tiivisteitä. Mikä aiheuttaa kosteuden ja sitä myötä ilmakuplien muodostumista.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020