Uudet viestit

MP-Ratatori

Power commander V


Hinta: 80.00 EUR
Päiväys: 12/10/2020
Kommentit (0)
Gsxr k7-8 kuitukatteet ja tappisarja

Päiväys: 03/09/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
M: Käytetyt Dunlop KR108 MS2 ja KR106 MS4


Hinta: 90.00 EUR
Päiväys: 07/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Jarrujen tuunausta  (Luettu 326117 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5170
  • Paikalla:tänään kello 10:26
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #315 : 01.06.13 - klo:01:07 »
Eli summasummarum, Carpimoto vois päivittää sivuilleen jotta jos laitat Brembon satulat Kawaan, voi varttuneempi ratakansa poistattaa amalgaamipaikkansa alkuperäisillä jarrulevyillä tai tehdä niistä pari hyvin lentävää frisbeetä.

Mulla oli/on alkuperäiset/alkuperäisiä (ebäystä niitä ostellut) -05...-08 tjsp kawan levyjä, ja orkkissatulat, eli ei bremboja. Silti ainakin yksi levy on kieroontunut jostain syystä. Lähinnä veikkaisin että kyl ne orkkislevyt pelaa tai sit ei pelaa. Ja ihan samoin voi brembon levyt tehä? Ts mennä kieroon joskus, tai sit ei.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.11.20 - klo:09:22
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #316 : 01.06.13 - klo:01:13 »
Eli summasummarum, Carpimoto vois päivittää sivuilleen jotta jos laitat Brembon satulat Kawaan, voi varttuneempi ratakansa poistattaa amalgaamipaikkansa alkuperäisillä jarrulevyillä tai tehdä niistä pari hyvin lentävää frisbeetä.

Mulla oli/on alkuperäiset/alkuperäisiä (ebäystä niitä ostellut) -05...-08 tjsp kawan levyjä, ja orkkissatulat, eli ei bremboja. Silti ainakin yksi levy on kieroontunut jostain syystä. Lähinnä veikkaisin että kyl ne orkkislevyt pelaa tai sit ei pelaa. Ja ihan samoin voi brembon levyt tehä? Ts mennä kieroon joskus, tai sit ei.

Juu, ei tuosta ottanut selvää mikä aiheutti minkäkin, mut pääasia että nyt toimii.
Kummallista vaan et levyt kieroontui talven aikana kun seisoi keittiön nurkassa.
Tai sitten meni vintturaan ensimmäisestä kahvan puristuksesta.

JiiPee66:lla on myös samat satulat ja vähän vastaavat piparit keulassa, mielenkiintoista kuulla täriseekö hällä.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5170
  • Paikalla:tänään kello 10:26
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #317 : 01.06.13 - klo:01:38 »
Eli summasummarum, Carpimoto vois päivittää sivuilleen jotta jos laitat Brembon satulat Kawaan, voi varttuneempi ratakansa poistattaa amalgaamipaikkansa alkuperäisillä jarrulevyillä tai tehdä niistä pari hyvin lentävää frisbeetä.

Mulla oli/on alkuperäiset/alkuperäisiä (ebäystä niitä ostellut) -05...-08 tjsp kawan levyjä, ja orkkissatulat, eli ei bremboja. Silti ainakin yksi levy on kieroontunut jostain syystä. Lähinnä veikkaisin että kyl ne orkkislevyt pelaa tai sit ei pelaa. Ja ihan samoin voi brembon levyt tehä? Ts mennä kieroon joskus, tai sit ei.

Juu, ei tuosta ottanut selvää mikä aiheutti minkäkin, mut pääasia että nyt toimii.
Kummallista vaan et levyt kieroontui talven aikana kun seisoi keittiön nurkassa.
Tai sitten meni vintturaan ensimmäisestä kahvan puristuksesta.

JiiPee66:lla on myös samat satulat ja vähän vastaavat piparit keulassa, mielenkiintoista kuulla täriseekö hällä.

No mulla kävi ihan sama. Pakkasin mopon kärryyn, ja tarkistan aina ettei mikään ota jarrulevyihin/ lodut pääse liikkumaan jarrulevyihin kiin. Ts ei ollu kuljetusvaurio. Ja sit toinen levy vaan oli yks kaunis päivä kierossa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.11.20 - klo:09:22
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #318 : 01.06.13 - klo:11:24 »
JiiPee66:lla on myös samat satulat ja vähän vastaavat piparit keulassa, mielenkiintoista kuulla täriseekö hällä.

En malta olla juoruumatta.
Eli vastaavat piparilevyt tärisee myös Rempon satuloiden kans, joten en oikeen jaksa uskoa niidenkin olevan kierot, koska samoin kun mulla, toimivat edellisten satuloiden kans.
JiiPee66 vaihtoi toisista vanteista kelluvat levyt tilalle ja parasta aikaa testissä Motoparkissa.

Mun mielestä tietyn tyyppiset(kiinteet piparit ainakaan) eivät vaan yksinkertasesti pelaa Rempojen kans.
Voihan tuon vielä varmistaa, annan Aapolakselle mun piparit koekäyttöön ja katotaan miten käy samaisessa pyörässä Tokicon satuloiden kans ja case closed.

Poissa JiiPee66

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 177
  • Ikä: 54
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:25.10.20 - klo:11:10
  • HP4
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 145
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #319 : 02.06.13 - klo:18:38 »
JiiPee66:lla on myös samat satulat ja vähän vastaavat piparit keulassa, mielenkiintoista kuulla täriseekö hällä.

En malta olla juoruumatta.
Eli vastaavat piparilevyt tärisee myös Rempon satuloiden kans, joten en oikeen jaksa uskoa niidenkin olevan kierot, koska samoin kun mulla, toimivat edellisten satuloiden kans.
JiiPee66 vaihtoi toisista vanteista kelluvat levyt tilalle ja parasta aikaa testissä Motoparkissa.

Mun mielestä tietyn tyyppiset(kiinteet piparit ainakaan) eivät vaan yksinkertasesti pelaa Rempojen kans.
Voihan tuon vielä varmistaa, annan Aapolakselle mun piparit koekäyttöön ja katotaan miten käy samaisessa pyörässä Tokicon satuloiden kans ja case closed.

Hyvät uutiset:Kelluvat levyt toimii ku unelma, nyt on sukisukissa JARRUT.
huonot uutiset: motoparkissa tuli elämäni ensimmäinen highsideri lähtösuoran tsikaanissa. Öljynlahduttimen toinen kiinnike murtui ja letku nojasi pakoputkea vastaan ja aiheutti öljyvuodon joka takarenkaaseen päästyään teki kuljettajastaan kuuraketin.
Halpaa lystiä tämä....


Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 28
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1201
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 09:07
  • Kawa ZX6R, Beta 300RR, Triumph RS, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 354
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #320 : 03.06.13 - klo:11:28 »
Kiinteitä yhdestä metallista sorvattuja jarrulevyjä ei olla käytetty etujarruina pitkään aikaan. Takajarruja on vielä nähtävillä.
Tässä pieni pätkä Brembon kavereiden kirjoittamana:

Q: Why use a two-piece "floating" disc assembly?
A: There are several reasons that a two-piece floating disc assembly is of benefit. First, by using an aluminum bell for the hub section of the disc saves a great deal of weight. Since this is both rotating and unsprung, it benefits the acceleration, braking, and handling of the vehicle. Secondly, it is better able to handle the large temperature changes that a brake disc experiences. During severe use, temperature variances become present in a one-piece disc and generally cause warping of the disc. This not only results in vibration of the vehicle, and pulsing of the brake pedal, but also pushes the pistons farther away from the disc. In a two-piece floating disc assembly, the iron disc heats up more uniformly, and the controlled float which is present allows for the differential expansion of the very hot brake disc, and the relatively cool aluminum bell. This allows the disc to be used under severe conditions without having a detrimental effect.

Eli kiteytettynä lämpölaajeneminen ja painon säästö ovat syitä kahden metallin käyttämiseen.
Jossain haastattelussa kyseltiin rr-mekaanikolta etujarrulevyjen kieroutumisesta. Hän sanoi, että ei ole uransa aikana ikinä törmännyt kieroihin jarrulevyihin. Itse olen myös hyvin skeptinen, että jarrulevyjä saa kieroksi pelkästään jarruttelemalla.

edit: Lisätäämpä tämäkin tähän samaan syssyyn.

Q: Some of the bushings in the two-piece disc assembly seem to be loose.
A: The two-piece disc assemblies utilize a floating disc. The mounting system of the disc is designed to allow a specific amount of float in both the radial and axial directions. The merits of this system have been discussed earlier. Brembo has engineered special springs that are used on every other fastener in order to slightly preload the assembly. This has been done to prevent excessive noise from the system during street use, while still maintaining the benefits of a floating disc. These springs can be seen when looking at the backside of the disc. The small screws on the backside of the disc are properly torqued during assembly and utilize thread lock compound to prevent loosening. They must not be tightened further.


Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.11.20 - klo:09:22
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #321 : 03.06.13 - klo:14:13 »
Kiinteitä yhdestä metallista sorvattuja jarrulevyjä ei olla käytetty etujarruina pitkään aikaan.

Eihän nuot alkuperäiset Kawan piparit silti olleet yhdestä metallista sorvattuja, mut niitit ei pyöri silleen kuin Brembon levyissä, eikä liiku mihkään kun levystä ottaa kiinni ja muljuttelee.
Brembot kilisee, helisee, niitit pyörii iloisesti käsin ja levyt liikkuu helposti.

Poissa marko_

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 14
  • -Saadut: 15
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 636
  • Ikä: 41
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:13.12.15 - klo:02:46
  • R1000 K4
    • Superbike B #21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 948
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #322 : 03.06.13 - klo:16:42 »
Toivottavasti tämä on mainittu tässä ketjussa ja suurinosa on asian toimivuuden todennut.

Jarrujen ilmaaminen ei aina ole se yksinkertaisin homma. Kun jarrut on saatu ilmattua niin hyvin, kuin mahdollista / jaksettu, niin täydellisen viimeistelyn saa nippusiteen avulla.

Painaa jarrukahvan niin kiinni kuin mahdollista ja lukitsee sen nippusiteellä paikalleen. Antaa olla yön yli tai seuraavaan ajokertaan. Kun otat nippusiteen irti, niin etujarru on kuin uudelleen syntynyt! Tällä tavalla letkuissa ja jarrusylintereissä olevat mikroilmakuplat pääsevät nousemaan jarrunesteen paisuntasäiliöön asti ja järjestelmästä tulee täysin kuplavapaa...


Nyt on jätetty jarrukahva pänninkiin. :)
Pitääkö tuolle tehdä mitään muutakuin katkasta tuo nippis pois ja lähtee ajamaan?
Ei siis tarvii enää ilmausruuvveja availla tuon toimenpiteen jälkeen...?

http://i295.photobucket.com/albums/mm142/tiimarko/20130603_150406_zpsf201329f.jpg
Jarrujen tuunausta



Poissa mako

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 214
  • Paikalla:20.10.20 - klo:18:01
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 104
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #323 : 03.06.13 - klo:20:06 »
Kiinteitä yhdestä metallista sorvattuja jarrulevyjä ei olla käytetty etujarruina pitkään aikaan.

Eihän nuot alkuperäiset Kawan piparit silti olleet yhdestä metallista sorvattuja, mut niitit ei pyöri silleen kuin Brembon levyissä, eikä liiku mihkään kun levystä ottaa kiinni ja muljuttelee.
Brembot kilisee, helisee, niitit pyörii iloisesti käsin ja levyt liikkuu helposti.
mullakin oli edellises pyäräs rempon levyt kilisi ja kolisi siks ihmettelinkin hontan levyi ku ei kilise. mut pitäiskö noit niittei silti pyöritellä , hyvät jarrut täsä kyl on

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 888
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.08.19 - klo:21:19
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #324 : 03.06.13 - klo:20:37 »
Mitä letkua on tässä Ajon mopossa? Pitäisi löytää jotain vähän joustavampaa kuin Tygon 2375 letku.

http://i1099.photobucket.com/albums/g390/Juha750/Assen%202011/IMG_0938_zpscd2e34c5.jpg
Jarrujen tuunausta
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.11.20 - klo:09:22
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #325 : 03.06.13 - klo:21:14 »
mut pitäiskö noit niittei silti pyöritellä , hyvät jarrut täsä kyl on

Kemorassa tästäkin ilmeni kahta koulukuntaa, osa meinas että niittejä pitää pyöritellä sillon tällön ja Honkonen taas sanoi jotta ei saa pyöritellä kun syö niittien metallia ja niitit hakee sen jälkeen "väärän" paikan ja jumittuu entistä helpommin.
Honkosen lääke oli että kumipampulla naputtelee pitkin levyä, tasaisesti rengasta pyöritellen kunnes alkaa kuulua metallinen ääni, pasha varisee pois ja niittien jumit poistuu.

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 28
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1201
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 09:07
  • Kawa ZX6R, Beta 300RR, Triumph RS, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 354
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #326 : 03.06.13 - klo:21:59 »
Nyt on jätetty jarrukahva pänninkiin. :)
Pitääkö tuolle tehdä mitään muutakuin katkasta tuo nippis pois ja lähtee ajamaan?
Ei siis tarvii enää ilmausruuvveja availla tuon toimenpiteen jälkeen...?

Nippuside irti ja homma valmis.
Iloisia jarrutteluhetkiä!  stoppie_gif

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5170
  • Paikalla:tänään kello 10:26
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #327 : 03.06.13 - klo:23:21 »
mullakin oli edellises pyäräs rempon levyt kilisi ja kolisi siks ihmettelinkin hontan levyi ku ei kilise. mut pitäiskö noit niittei silti pyöritellä , hyvät jarrut täsä kyl on
Et v***u koske jos ne toimii, ok?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa qazwsx

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 7
  • -Saadut: 6
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 390
  • Ikä: 57
  • Paikkakunta: Elimäki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:20.05.20 - klo:22:47
  • ZX12R-06,ZX10R-08
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 242
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #328 : 04.06.13 - klo:09:50 »
mullakin oli edellises pyäräs rempon levyt kilisi ja kolisi siks ihmettelinkin hontan levyi ku ei kilise. mut pitäiskö noit niittei silti pyöritellä , hyvät jarrut täsä kyl on
Et v***u koske jos ne toimii, ok?

Mulla laahas tuo etujarru viimekerralla aika reilusti kun pyörää pyöritti telineessä. Auttoi hyvin kun pelkästään ruiskuttelin ne niitit brake-cleanerillä. keskitti tuon jälkeen paremmin koska laahaus oli pienempää vaikka paineli jarrukahvastakin ennen uutta kokeilua.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.11.20 - klo:09:22
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #329 : 04.06.13 - klo:12:05 »
Tilasin pari purnukkaa tätä. :-[

Ihan on semmonen tunne jotta tavallinen ei huilaa letkuissa tarpeeksi joutuin. :D

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020