...vähän huolestuin kun toisen jarrukengän palasta oli puolet murtunu irti ja metalli paisto sillä kohtaa.
Olisiko tässä ongelma se ettei palat ollut oikein sisään ajettu vaan annettu heti liikaa lämpöä?
Vähän vanha viesti, mutta olkoot. Eikös toi palojen sisäänajo ole vain sitä varten, että jarrulevyihin tarttuu sitä palojen materiaalia joka sen kitkan sitten loppupeleissä tekee? Tuolla sisäänajolla vain maksimoidaan sen "kalvon" muodostuminen? Lainaus sbs dual carbonin ohjeesta kun vaihtaa samanlaisiin paloihin:
"When brake discs are covered by SBS-DC friction material (transferfilm) - new pads only need about one/two laps to be in full contact with disc-surface - then the pads are race ready (Thermal bedding-in as described above in point 1. - 4. is not needed)"
EDIT:
Tässä muuten taitaa olla se syy miksi mulla ainakin tuntuu että päivän ekoilla seteillä ei ole jarruja ekoissa mutkissa. Ois ehkä kannattanut ohjeet lukea aiemmin:
Cleaning of brake discs - NOT when using SBS-DC
When brake discs are covered by SBS-DC friction material (transferfilm) - Do not clean/sand/grind the brake discs after each session.