Uudet viestit

MP-Ratatori

Power commander V


Hinta: 80.00 EUR
Päiväys: 12/10/2020
Kommentit (0)
Gsxr k7-8 kuitukatteet ja tappisarja

Päiväys: 03/09/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
M: Käytetyt Dunlop KR108 MS2 ja KR106 MS4


Hinta: 90.00 EUR
Päiväys: 07/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Jarrujen tuunausta  (Luettu 323461 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 28
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1199
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:28.10.20 - klo:19:08
  • Kawa ZX6R, Beta 300RR, Triumph RS, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 353
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #405 : 12.07.13 - klo:13:54 »

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.20 - klo:18:20
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #406 : 13.07.13 - klo:00:20 »
Nyt kun SBS dual carponiitit loppu ja vaihdoin takas Brembon omat palat, huomas saman ilmiön kuin aikaisemmin...
setin alussa kahva ottaa heti kiinni ja kun palat lämpee, rupee ottamaan vasta kauempana.
Toki tuohon tottuu, mut jännä juttu kun dualit taas otti juuri samassa kohtaa, oli kylmät tahi kuumat.
Mitkä ihmeen lämpösienipalat nää rempon omat on.

Poissa rranta

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 10
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 409
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:07.03.19 - klo:09:59
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 984
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #407 : 13.07.13 - klo:10:05 »
Nyt kun SBS dual carponiitit loppu ja vaihdoin takas Brembon omat palat, huomas saman ilmiön kuin aikaisemmin...
setin alussa kahva ottaa heti kiinni ja kun palat lämpee, rupee ottamaan vasta kauempana.
Toki tuohon tottuu, mut jännä juttu kun dualit taas otti juuri samassa kohtaa, oli kylmät tahi kuumat.
Mitkä ihmeen lämpösienipalat nää rempon omat on.
SBS dual carboneista tykkään kovasti. Juurikin tuosta, että jarru ottaa aina samalla tavalla ja sillä voimalla mitä kahavasta pyytää. Vakiopaloihin verrattuna varsinki. Vakiopaloilla kovissa jarruissa, jarruvoima muuttuu kesken jarrun, vaikka kahvapaine ois sama. Hyvin kyllä tavanharrastajana vakiopaloillaki pärijää. Hinnaltaan SBS on halavemmat ku alakuperäset (ainaki Oulusta kysyessä) ja niilläpä ajelen jatkossaki.

Poissa Heino

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Heinä 2012
  • Viestejä: 70
  • Paikalla:29.04.19 - klo:14:40
  • GSX-R600 K6
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 47
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #408 : 13.07.13 - klo:11:15 »
Bräkis on rasvanpoistoaine, ja saippua ei suaranaisesti ole rasvaa, joten siitä syystä ei kannata bräkiksellä saippuoita poistella, koska se ei siihen tehoa. Taluta mopo pesupaikalle ja vedellä huuhtelet saippuat pois. Tai sit esim vanhat fairipullot on oikein kätsyjä paikallispesuruiskuja vedellä täytettynä. Bonuksena niil voi kuumana päivänä kastella selkäsuojan ja hiukset, jolloin ajatus pysyy viileänä baut yhen setin ajan.

Hyvä idea kyllä, tolla fairypullolla sais hyvin tähtäiltyä oikeisiin kohtiin. Pitää alkaa huudella tai peittää noi levyt pesun ajaksi, kun tuntuu että aina sitä saippuaa vähän lentelee vaikka yrittää varovaisesti harjailla.

Poissa TommoKe

  • Harhaanjohtaja
  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 9
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 428
  • Paikkakunta: Pirkkala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:27.10.20 - klo:13:42
  • Kawasaki ZX 10 R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 50
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #409 : 13.07.13 - klo:12:17 »
Nyt kun SBS dual carponiitit loppu ja vaihdoin takas Brembon omat palat, huomas saman ilmiön kuin aikaisemmin...
setin alussa kahva ottaa heti kiinni ja kun palat lämpee, rupee ottamaan vasta kauempana.
Toki tuohon tottuu, mut jännä juttu kun dualit taas otti juuri samassa kohtaa, oli kylmät tahi kuumat.
Mitkä ihmeen lämpösienipalat nää rempon omat on.
SBS dual carboneista tykkään kovasti. Juurikin tuosta, että jarru ottaa aina samalla tavalla ja sillä voimalla mitä kahavasta pyytää. Vakiopaloihin verrattuna varsinki. Vakiopaloilla kovissa jarruissa, jarruvoima muuttuu kesken jarrun, vaikka kahvapaine ois sama. Hyvin kyllä tavanharrastajana vakiopaloillaki pärijää. Hinnaltaan SBS on halavemmat ku alakuperäset (ainaki Oulusta kysyessä) ja niilläpä ajelen jatkossaki.

Susukin palathan maksaa järkyttäviä summia! JOS haluaa ajaa tokion paloilla, niin kawasaakelin originaalit palat halvempia ja sopivuus sama kuin susukeissa. Malli mukaan ja kauppaan.  ;)
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Poissa rranta

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 10
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 409
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:07.03.19 - klo:09:59
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 984
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #410 : 13.07.13 - klo:12:33 »

Susukin palathan maksaa järkyttäviä summia! JOS haluaa ajaa tokion paloilla, niin kawasaakelin originaalit palat halvempia ja sopivuus sama kuin susukeissa. Malli mukaan ja kauppaan.  ;)

Juurikin Kawasakin paloja kyssyin Oulusta. Oli jottain + 60€ per satula. Jos jollain hyviä linkkejä mistä Tokicon paloja sais kohtuu hinnalla, laittakaa tulemaan.

Poissa TommoKe

  • Harhaanjohtaja
  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 9
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 428
  • Paikkakunta: Pirkkala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:27.10.20 - klo:13:42
  • Kawasaki ZX 10 R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 50
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #411 : 13.07.13 - klo:14:24 »

Susukin palathan maksaa järkyttäviä summia! JOS haluaa ajaa tokion paloilla, niin kawasaakelin originaalit palat halvempia ja sopivuus sama kuin susukeissa. Malli mukaan ja kauppaan.  ;)

Juurikin Kawasakin paloja kyssyin Oulusta. Oli jottain + 60€ per satula. Jos jollain hyviä linkkejä mistä Tokicon paloja sais kohtuu hinnalla, laittakaa tulemaan.

Tutkimma aihetta, keksimmä jotain... Luen eka internetin äkkiä läpi.   :)  Carpimotostahan olen Mosseen jarrupalat tilannu toki, nopea ja helppo.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5168
  • Paikalla:tänään kello 02:39
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #412 : 13.07.13 - klo:15:08 »
Bräkis on rasvanpoistoaine, ja saippua ei suaranaisesti ole rasvaa, joten siitä syystä ei kannata bräkiksellä saippuoita poistella, koska se ei siihen tehoa. Taluta mopo pesupaikalle ja vedellä huuhtelet saippuat pois. Tai sit esim vanhat fairipullot on oikein kätsyjä paikallispesuruiskuja vedellä täytettynä. Bonuksena niil voi kuumana päivänä kastella selkäsuojan ja hiukset, jolloin ajatus pysyy viileänä baut yhen setin ajan.

Hyvä idea kyllä, tolla fairypullolla sais hyvin tähtäiltyä oikeisiin kohtiin. Pitää alkaa huudella tai peittää noi levyt pesun ajaksi, kun tuntuu että aina sitä saippuaa vähän lentelee vaikka yrittää varovaisesti harjailla.

Tuolla auto24ringillä eräs bemukuski joka ajeli 21(?):siä, pesi bremboja metodilla; satulat irti, pesuvati alle, siellä fairivettä, ja iso pulloharja jolla rassata. Näytti helpolta ja nopealta tavalta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1497
  • Ikä: 40
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.10.20 - klo:22:48
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 611
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #413 : 13.07.13 - klo:15:42 »
Uuden DualCarbon palan paksuus on 9mm  :o

Palan paksuus nyt 6.2-6.5mm. Kulutuspintaa vielä pari milliä. 

Poissa Heino

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Heinä 2012
  • Viestejä: 70
  • Paikalla:29.04.19 - klo:14:40
  • GSX-R600 K6
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 47
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #414 : 13.07.13 - klo:23:38 »
Bräkis on rasvanpoistoaine, ja saippua ei suaranaisesti ole rasvaa, joten siitä syystä ei kannata bräkiksellä saippuoita poistella, koska se ei siihen tehoa. Taluta mopo pesupaikalle ja vedellä huuhtelet saippuat pois. Tai sit esim vanhat fairipullot on oikein kätsyjä paikallispesuruiskuja vedellä täytettynä. Bonuksena niil voi kuumana päivänä kastella selkäsuojan ja hiukset, jolloin ajatus pysyy viileänä baut yhen setin ajan.

Hyvä idea kyllä, tolla fairypullolla sais hyvin tähtäiltyä oikeisiin kohtiin. Pitää alkaa huudella tai peittää noi levyt pesun ajaksi, kun tuntuu että aina sitä saippuaa vähän lentelee vaikka yrittää varovaisesti harjailla.

Tuolla auto24ringillä eräs bemukuski joka ajeli 21(?):siä, pesi bremboja metodilla; satulat irti, pesuvati alle, siellä fairivettä, ja iso pulloharja jolla rassata. Näytti helpolta ja nopealta tavalta.

Toi vati meni kyllä harkintaan kun ne pesuvedet valuu kuitenkin aina eväspussiin tai lämppäreihin, kun ei tuu pyörää siirrettyä riittävän kauas tavaroista. Pidän ehkä pesuainevedet toistaiseksi erillään, niin on sitten aina puhtaat aineet harjalle. Pulloharjan vois hommata kans, taatusti parempi kun toi meikäläisen vanha hammasharja :D

Poissa marko_

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 14
  • -Saadut: 15
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 636
  • Ikä: 41
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:13.12.15 - klo:02:46
  • R1000 K4
    • Superbike B #21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 948
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #415 : 22.07.13 - klo:21:20 »
Mikähän olis paras etulaikkojen halkaisija?

Oon miettiny jos hankkis tavaliset levyt piparien tilalle. Nyt on 300mm mutta helpostihan ne saa isommat laitettua.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5168
  • Paikalla:tänään kello 02:39
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #416 : 22.07.13 - klo:22:38 »
Mikähän olis paras etulaikkojen halkaisija?

Oon miettiny jos hankkis tavaliset levyt piparien tilalle. Nyt on 300mm mutta helpostihan ne saa isommat laitettua.

Satulat rajottaa...?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa marko_

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 14
  • -Saadut: 15
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 636
  • Ikä: 41
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:13.12.15 - klo:02:46
  • R1000 K4
    • Superbike B #21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 948
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #417 : 22.07.13 - klo:22:40 »
Mikähän olis paras etulaikkojen halkaisija?

Oon miettiny jos hankkis tavaliset levyt piparien tilalle. Nyt on 300mm mutta helpostihan ne saa isommat laitettua.

Satulat rajottaa...?

Radiaalit on nii sehän hoituu shimmeillä.
310mm 5mm shimmit
320mm 10mm shimmit

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5168
  • Paikalla:tänään kello 02:39
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #418 : 22.07.13 - klo:22:41 »
Mikähän olis paras etulaikkojen halkaisija?

Oon miettiny jos hankkis tavaliset levyt piparien tilalle. Nyt on 300mm mutta helpostihan ne saa isommat laitettua.

Satulat rajottaa...?

Radiaalit on nii sehän hoituu shimmeillä.
310mm 5mm shimmit
320mm 10mm shimmit

Paljoko on vanteen ja satulan välissä tilaa?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa marko_

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 14
  • -Saadut: 15
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 636
  • Ikä: 41
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:13.12.15 - klo:02:46
  • R1000 K4
    • Superbike B #21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 948
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #419 : 22.07.13 - klo:22:48 »
Mikähän olis paras etulaikkojen halkaisija?

Oon miettiny jos hankkis tavaliset levyt piparien tilalle. Nyt on 300mm mutta helpostihan ne saa isommat laitettua.

Satulat rajottaa...?

Radiaalit on nii sehän hoituu shimmeillä.
310mm 5mm shimmit
320mm 10mm shimmit

Paljoko on vanteen ja satulan välissä tilaa?
En oo kattonu mutta uskoisin että 310mm levyyn saa sujautettua satulat. 320mm en tiiä meneekö mutta kannattaako ees niin isoja laittaa..?

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020