Jarrujen tuunausta

Aloittaja jarska, 04.04.12 - klo:10:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

T1mppa


jarska

Nyt kun SBS dual carponiitit loppu ja vaihdoin takas Brembon omat palat, huomas saman ilmiön kuin aikaisemmin...
setin alussa kahva ottaa heti kiinni ja kun palat lämpee, rupee ottamaan vasta kauempana.
Toki tuohon tottuu, mut jännä juttu kun dualit taas otti juuri samassa kohtaa, oli kylmät tahi kuumat.
Mitkä ihmeen lämpösienipalat nää rempon omat on.

rranta

Lainaus käyttäjältä: jarska - 13.07.13 - klo:00:20
Nyt kun SBS dual carponiitit loppu ja vaihdoin takas Brembon omat palat, huomas saman ilmiön kuin aikaisemmin...
setin alussa kahva ottaa heti kiinni ja kun palat lämpee, rupee ottamaan vasta kauempana.
Toki tuohon tottuu, mut jännä juttu kun dualit taas otti juuri samassa kohtaa, oli kylmät tahi kuumat.
Mitkä ihmeen lämpösienipalat nää rempon omat on.
SBS dual carboneista tykkään kovasti. Juurikin tuosta, että jarru ottaa aina samalla tavalla ja sillä voimalla mitä kahavasta pyytää. Vakiopaloihin verrattuna varsinki. Vakiopaloilla kovissa jarruissa, jarruvoima muuttuu kesken jarrun, vaikka kahvapaine ois sama. Hyvin kyllä tavanharrastajana vakiopaloillaki pärijää. Hinnaltaan SBS on halavemmat ku alakuperäset (ainaki Oulusta kysyessä) ja niilläpä ajelen jatkossaki.

Heino

Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.07.13 - klo:19:51
Bräkis on rasvanpoistoaine, ja saippua ei suaranaisesti ole rasvaa, joten siitä syystä ei kannata bräkiksellä saippuoita poistella, koska se ei siihen tehoa. Taluta mopo pesupaikalle ja vedellä huuhtelet saippuat pois. Tai sit esim vanhat fairipullot on oikein kätsyjä paikallispesuruiskuja vedellä täytettynä. Bonuksena niil voi kuumana päivänä kastella selkäsuojan ja hiukset, jolloin ajatus pysyy viileänä baut yhen setin ajan.

Hyvä idea kyllä, tolla fairypullolla sais hyvin tähtäiltyä oikeisiin kohtiin. Pitää alkaa huudella tai peittää noi levyt pesun ajaksi, kun tuntuu että aina sitä saippuaa vähän lentelee vaikka yrittää varovaisesti harjailla.

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: rranta - 13.07.13 - klo:10:05
Lainaus käyttäjältä: jarska - 13.07.13 - klo:00:20
Nyt kun SBS dual carponiitit loppu ja vaihdoin takas Brembon omat palat, huomas saman ilmiön kuin aikaisemmin...
setin alussa kahva ottaa heti kiinni ja kun palat lämpee, rupee ottamaan vasta kauempana.
Toki tuohon tottuu, mut jännä juttu kun dualit taas otti juuri samassa kohtaa, oli kylmät tahi kuumat.
Mitkä ihmeen lämpösienipalat nää rempon omat on.
SBS dual carboneista tykkään kovasti. Juurikin tuosta, että jarru ottaa aina samalla tavalla ja sillä voimalla mitä kahavasta pyytää. Vakiopaloihin verrattuna varsinki. Vakiopaloilla kovissa jarruissa, jarruvoima muuttuu kesken jarrun, vaikka kahvapaine ois sama. Hyvin kyllä tavanharrastajana vakiopaloillaki pärijää. Hinnaltaan SBS on halavemmat ku alakuperäset (ainaki Oulusta kysyessä) ja niilläpä ajelen jatkossaki.

Susukin palathan maksaa järkyttäviä summia! JOS haluaa ajaa tokion paloilla, niin kawasaakelin originaalit palat halvempia ja sopivuus sama kuin susukeissa. Malli mukaan ja kauppaan.  ;)
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

rranta

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 13.07.13 - klo:12:17

Susukin palathan maksaa järkyttäviä summia! JOS haluaa ajaa tokion paloilla, niin kawasaakelin originaalit palat halvempia ja sopivuus sama kuin susukeissa. Malli mukaan ja kauppaan.  ;)

Juurikin Kawasakin paloja kyssyin Oulusta. Oli jottain + 60€ per satula. Jos jollain hyviä linkkejä mistä Tokicon paloja sais kohtuu hinnalla, laittakaa tulemaan.

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: rranta - 13.07.13 - klo:12:33
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 13.07.13 - klo:12:17

Susukin palathan maksaa järkyttäviä summia! JOS haluaa ajaa tokion paloilla, niin kawasaakelin originaalit palat halvempia ja sopivuus sama kuin susukeissa. Malli mukaan ja kauppaan.  ;)

Juurikin Kawasakin paloja kyssyin Oulusta. Oli jottain + 60€ per satula. Jos jollain hyviä linkkejä mistä Tokicon paloja sais kohtuu hinnalla, laittakaa tulemaan.

Tutkimma aihetta, keksimmä jotain... Luen eka internetin äkkiä läpi.   :)  Carpimotostahan olen Mosseen jarrupalat tilannu toki, nopea ja helppo.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

murmela

Lainaus käyttäjältä: Heino - 13.07.13 - klo:11:15
Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.07.13 - klo:19:51
Bräkis on rasvanpoistoaine, ja saippua ei suaranaisesti ole rasvaa, joten siitä syystä ei kannata bräkiksellä saippuoita poistella, koska se ei siihen tehoa. Taluta mopo pesupaikalle ja vedellä huuhtelet saippuat pois. Tai sit esim vanhat fairipullot on oikein kätsyjä paikallispesuruiskuja vedellä täytettynä. Bonuksena niil voi kuumana päivänä kastella selkäsuojan ja hiukset, jolloin ajatus pysyy viileänä baut yhen setin ajan.

Hyvä idea kyllä, tolla fairypullolla sais hyvin tähtäiltyä oikeisiin kohtiin. Pitää alkaa huudella tai peittää noi levyt pesun ajaksi, kun tuntuu että aina sitä saippuaa vähän lentelee vaikka yrittää varovaisesti harjailla.

Tuolla auto24ringillä eräs bemukuski joka ajeli 21(?):siä, pesi bremboja metodilla; satulat irti, pesuvati alle, siellä fairivettä, ja iso pulloharja jolla rassata. Näytti helpolta ja nopealta tavalta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 12.07.13 - klo:13:00
Uuden DualCarbon palan paksuus on 9mm  :o

Palan paksuus nyt 6.2-6.5mm. Kulutuspintaa vielä pari milliä. 

Heino

Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.07.13 - klo:15:08
Lainaus käyttäjältä: Heino - 13.07.13 - klo:11:15
Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.07.13 - klo:19:51
Bräkis on rasvanpoistoaine, ja saippua ei suaranaisesti ole rasvaa, joten siitä syystä ei kannata bräkiksellä saippuoita poistella, koska se ei siihen tehoa. Taluta mopo pesupaikalle ja vedellä huuhtelet saippuat pois. Tai sit esim vanhat fairipullot on oikein kätsyjä paikallispesuruiskuja vedellä täytettynä. Bonuksena niil voi kuumana päivänä kastella selkäsuojan ja hiukset, jolloin ajatus pysyy viileänä baut yhen setin ajan.

Hyvä idea kyllä, tolla fairypullolla sais hyvin tähtäiltyä oikeisiin kohtiin. Pitää alkaa huudella tai peittää noi levyt pesun ajaksi, kun tuntuu että aina sitä saippuaa vähän lentelee vaikka yrittää varovaisesti harjailla.

Tuolla auto24ringillä eräs bemukuski joka ajeli 21(?):siä, pesi bremboja metodilla; satulat irti, pesuvati alle, siellä fairivettä, ja iso pulloharja jolla rassata. Näytti helpolta ja nopealta tavalta.

Toi vati meni kyllä harkintaan kun ne pesuvedet valuu kuitenkin aina eväspussiin tai lämppäreihin, kun ei tuu pyörää siirrettyä riittävän kauas tavaroista. Pidän ehkä pesuainevedet toistaiseksi erillään, niin on sitten aina puhtaat aineet harjalle. Pulloharjan vois hommata kans, taatusti parempi kun toi meikäläisen vanha hammasharja :D

marko_

Mikähän olis paras etulaikkojen halkaisija?

Oon miettiny jos hankkis tavaliset levyt piparien tilalle. Nyt on 300mm mutta helpostihan ne saa isommat laitettua.

murmela

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 22.07.13 - klo:21:20
Mikähän olis paras etulaikkojen halkaisija?

Oon miettiny jos hankkis tavaliset levyt piparien tilalle. Nyt on 300mm mutta helpostihan ne saa isommat laitettua.

Satulat rajottaa...?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

marko_

Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.07.13 - klo:22:38
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 22.07.13 - klo:21:20
Mikähän olis paras etulaikkojen halkaisija?

Oon miettiny jos hankkis tavaliset levyt piparien tilalle. Nyt on 300mm mutta helpostihan ne saa isommat laitettua.

Satulat rajottaa...?

Radiaalit on nii sehän hoituu shimmeillä.
310mm 5mm shimmit
320mm 10mm shimmit

murmela

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 22.07.13 - klo:22:40
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.07.13 - klo:22:38
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 22.07.13 - klo:21:20
Mikähän olis paras etulaikkojen halkaisija?

Oon miettiny jos hankkis tavaliset levyt piparien tilalle. Nyt on 300mm mutta helpostihan ne saa isommat laitettua.

Satulat rajottaa...?

Radiaalit on nii sehän hoituu shimmeillä.
310mm 5mm shimmit
320mm 10mm shimmit

Paljoko on vanteen ja satulan välissä tilaa?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

marko_

Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.07.13 - klo:22:41
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 22.07.13 - klo:22:40
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.07.13 - klo:22:38
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 22.07.13 - klo:21:20
Mikähän olis paras etulaikkojen halkaisija?

Oon miettiny jos hankkis tavaliset levyt piparien tilalle. Nyt on 300mm mutta helpostihan ne saa isommat laitettua.

Satulat rajottaa...?

Radiaalit on nii sehän hoituu shimmeillä.
310mm 5mm shimmit
320mm 10mm shimmit

Paljoko on vanteen ja satulan välissä tilaa?
En oo kattonu mutta uskoisin että 310mm levyyn saa sujautettua satulat. 320mm en tiiä meneekö mutta kannattaako ees niin isoja laittaa..?

Powered by EzPortal