Jarrujen tuunausta

Aloittaja jarska, 04.04.12 - klo:10:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Fasu

Meikäläisen moposta on poistettu tappeja painavat jousimaiset peltiläpyskät. Ehkä jäähdytyksen vuoksi? Jos sokka karkaa,niin tappi häipyy samantien.
Pitäsköhän ne pellit hankkia sinne takas kun ne estää ainakin tapin pyörimisen tai enimmän liikkumisen reijissään? :o
VV

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Fasu - 15.10.13 - klo:20:14
Meikäläisen moposta on poistettu tappeja painavat jousimaiset peltiläpyskät. Ehkä jäähdytyksen vuoksi? Jos sokka karkaa,niin tappi häipyy samantien.
Pitäsköhän ne pellit hankkia sinne takas kun ne estää ainakin tapin pyörimisen tai enimmän liikkumisen reijissään? :o

Ei mullakaan niitä peltejä ole. Jäähdytykseen joku on väittänyt niiden vaikuttavan. Kyllä mä nykäisen varmistuslangat sokkien tilalle ja pidän pellit poissa satuloista.

Mikko K.


Mulla on ylimääräset peltipalat, jotka on samanmuotoiset kuin K4 palat. Jos joku haluaa kokeilla niin saa ilmaseks. En jaksa postittaa, mut saa hakea Jyväskylästä tai kulkee keväällä ratapäiville.
Omissa sain lämmöt pysymään kurissa oikeilla nesteillä ja muuttamalla vähän jarrutustekniikkaa.

tamik87

Lainaus käyttäjältä: Reisca - 15.10.13 - klo:18:28
Kattelin tuossa jonkun videon jossa kaveri veti zx6rr mopolla kisaa radalla ja jossain vaiheessa siltä lähti etujarruista se tappi millä palat on paikallaan ja sen jälkeen toinen jarrupaloista oli tippunut.

Kuski veti mutkaan 100 mailia/tunnissa ja edellä ajavan niskaan, molemmat pihalle, sanoi vielä että jos ei olisi tajunnut jarruttaa  takajarrulla joku olisi kuollut. Tapauksen jälkeen tuli pakolliseksi ko. satula mallissa tapin langoitus tai muu lukitus USA:ssa jossa tapaus sattui.

En tiedä onko Suomessa kisoissa pakko langoittaa noita tappeja?

https://www.youtube.com/watch?v=bp6_LerBxxU&feature=youtube_gdata_player

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4

Ohi (ikävästä) aiheesta.. Onpa pirun upea oloinen rata!  :o

slowrider

Mulla ei ollu läpysköjä alkuvuodesta. Tilasin/asensin ku ärsytti se kilinä. Maguran pääsylkän kun vaihdoin vakioon suzukin paskaan niin tuli ennätykset. Ota näistä nyt selvää :D

Juha_K

Laitetaan tänne sama juttu kuin gixxer.fi sivulle.

No niin, ei se ole ollut ihan tuulesta temmattua väittää, että Suzukin pääsylkkä on hanurista.

LainaaAll new or Used 2004* through 2013 GSXR models
1000 2005-2013
750 2004-2013
600 2004-2013

Suzuki Motor Corporation has instituted a safety recall campaign to replace the front brake master cylinder. The brake
piston inside the front brake master cylinder of some motorcycles may not have received adequate surface treatment to
prevent corrosion. Corrosion of the brake piston generates gas, which may not be adequately purged from the master
cylinder due to the side position location of the reservoir return port. To ensure customer safety and satisfaction, dealers
will replace the front brake master cylinder and brake fluid.
Technical Service Bulletin:
Servicing information regarding this safety recall will be available in a Technical Service Bulletin the week of
October 28, 2013.
Parts Availability:
Dealers will be able to order the necessary parts to perform this recall campaign beginning approximately the week of
November 4, 2013. Adequate supplies of parts will be available at that time to ensure your ability to service all your
affected units. Your dealership may immediately resume retail sales once the recall campaign is completed.

Lyhyesti sanottuna kaikissa radiaalipääsylkissä olevan männän pintakäsittely on puutteellinen ja saattaa aiheuttaa ilman pääsyn jarrujärjestelmään. Turvallisuuteen vedoten kaikkien osien myynti on keskeytetty ja ensi kuun alusta voi alkaa tilaamaan uusia osia. Suomeen tämä ei varmaan tule ihan heti, mutta kannattaa kysyä jo nyt, niin jotain voisi tapahtua ja kesäksi saisitte mopoon paremmat jarrut. :)
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Fasu - 15.10.13 - klo:20:14
Meikäläisen moposta on poistettu tappeja painavat jousimaiset peltiläpyskät. Ehkä jäähdytyksen vuoksi? Jos sokka karkaa,niin tappi häipyy samantien.
Pitäsköhän ne pellit hankkia sinne takas kun ne estää ainakin tapin pyörimisen tai enimmän liikkumisen reijissään? :o

R6R:ssä noita sokkia on kaksi per satula. Jos yksi karkaa, niin ei ole vielä vahinkoa sattunut, sokat kun on satulan "sisäpuolella" ja yksikin sokka pitää tapin paikoillaan.

Itse olen laittanut varmistuslangan niiden väliin, mutta se on oikeasti hiukan kaks-piippunen juttu. Meinaan että jos se eka lähtee irti, lanka on välissä toiseen sokkaan ja sattuu sokka jäämään jonnekin kiinni sekä repäsemään sen toisenkin irti. Sitten tappia ei pitele mikään.

Niitä peltejä en ole pitänyt paikoillaan kuin uutena kokeilumielessä, että vaikuttaako jarrujen lämpöihin. Lopputulemana en ole niitä peltiläpysköjä paikoillaan pitänyt sen jälkeen. Kilinä ja kolina on pieni "haitta" siihen nähden, että ne ei laahaa koko aikaa ja oikeasti tiukassakin paikassa on jarrut tallella.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Fasu

Jos toiset sokat korvais kokonaan kunnon varmistuslangalla ja kötöstää kiinni itse satulaan??
Tässä R6:ssa on melkoset jäljet toisessa satulassa,että palan on täytynyt joskus tipahtaa ja jarrulevyn hajota?
Tai sitten akseli on osittain tullut ulos ja levy on ehtinyt mirklaan satulan. Ainetta puuttuu satulan sivusta,
heti mäntien takapuolelta aika rankasti. Lisäksi tahko on ollut kallellaan ja kierroksia tarpeeksi.
VV

Reisca

Sellaisia jarrupalasokkia on myös mihinkä saa  varmistuslangan siihen toiseen päähän sokkaa. http://www.probolt-usa.com/stainless-steel/stainless-steel-motorcycle-special-parts/stainless-steel-caliper-pad-pins-grub-screws.html

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4

marko_

Just mahtuu meneen satulat paikalleen  :P

murmela

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 08.11.13 - klo:16:00
Just mahtuu meneen satulat paikalleen  :P
Paljoko orginaali levyn halkasija? Entä toi?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 08.11.13 - klo:16:00
Just mahtuu meneen satulat paikalleen  :P


JES! Katso vaan, että nuo tasapainotuspalat ei ota kiinni  peukku_1

marko_

08.11.13 - klo:16:23 #492 Viimeisin muokkaus: 08.11.13 - klo:16:37 käyttäjältä marko_
Lainaus käyttäjältä: murmela - 08.11.13 - klo:16:16
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 08.11.13 - klo:16:00
Just mahtuu meneen satulat paikalleen  :P
Paljoko orginaali levyn halkasija? Entä toi?
Orkkis 300mm
Nuo 320mm

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 08.11.13 - klo:16:16
JES! Katso vaan, että nuo tasapainotuspalat ei ota kiinni  peukku_1

Siellä on kyllä väliä mutta kun satulaa laittaa paikoilleen niin siinä vaiheessa on ahdasta.

marko_

08.11.13 - klo:16:24 #493 Viimeisin muokkaus: 08.11.13 - klo:16:39 käyttäjältä marko_
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 08.11.13 - klo:16:23
Orkkis 300mm
Nuo 320mm

Mitä veikkaatte huomaako mitää eroa?

murmela

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 08.11.13 - klo:16:23
Lainaus käyttäjältä: murmela - 08.11.13 - klo:16:16
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 08.11.13 - klo:16:00
Just mahtuu meneen satulat paikalleen  :P
Paljoko orginaali levyn halkasija? Entä toi?
Orkkis 300mm
Nuo 320mm

No sithän se on normaalin kokonen. Joko Nissinit on tilauksessa?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal