Jarrujen tuunausta

Aloittaja jarska, 04.04.12 - klo:10:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 08.11.13 - klo:16:24
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 08.11.13 - klo:16:23
Orkkis 300mm
Nuo 320mm

Mitä veikkaatte huomaako mitää eroa?

Kyllä, maksimissaan noin 6,66% eron.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

marko_

Lainaus käyttäjältä: murmela - 08.11.13 - klo:16:40
No sithän se on normaalin kokonen. Joko Nissinit on tilauksessa?

Tämänhetkisen suunnitelman mukaan ei oo tulossa muita päivityksiä jarruihin  :D

marko_

Lainaus käyttäjältä: murmela - 08.11.13 - klo:16:43
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 08.11.13 - klo:16:24
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 08.11.13 - klo:16:23
Orkkis 300mm
Nuo 320mm

Mitä veikkaatte huomaako mitää eroa?

Kyllä, maksimissaan noin 6,66% eron.

Tuommosta eroa ei varmaan edes huomaa?

slowrider

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 08.11.13 - klo:16:46
Lainaus käyttäjältä: murmela - 08.11.13 - klo:16:40
No sithän se on normaalin kokonen. Joko Nissinit on tilauksessa?

Tämänhetkisen suunnitelman mukaan ei oo tulossa muita päivityksiä jarruihin  :D

Ei edes maguran pääsylkkää? Tietäsin yhden ;)

murmela

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 08.11.13 - klo:16:47
Lainaus käyttäjältä: murmela - 08.11.13 - klo:16:43
Kyllä, maksimissaan noin 6,66% eron.

Tuommosta eroa ei varmaan edes huomaa?

Suattaapi olla että se hukkuu puukädellä kevään yleiseen kohinaan. Kun kummiskin kaikki vanha on taas nii uutta ja ihmeellistä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

marko_

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 08.11.13 - klo:17:16
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 08.11.13 - klo:16:46
Lainaus käyttäjältä: murmela - 08.11.13 - klo:16:40
No sithän se on normaalin kokonen. Joko Nissinit on tilauksessa?

Tämänhetkisen suunnitelman mukaan ei oo tulossa muita päivityksiä jarruihin  :D

Ei edes maguran pääsylkkää? Tietäsin yhden ;)

Pitää tuumailla.. :)

marko_

Lainaus käyttäjältä: murmela - 08.11.13 - klo:17:56
Suattaapi olla että se hukkuu puukädellä kevään yleiseen kohinaan. Kun kummiskin kaikki vanha on taas nii uutta ja ihmeellistä.

Tuskin tää puukäsi ois mitään huomannu vaikka ois kesken päivän vaihtanu.  ajelu_1

No toivotaan että siihen varsinaiseen ongelmaan noilla on vaikutusta, eli jarrupalojen kulumiseen. Luulis noitten syövän vähemmän paloja kuin piparkakkulevyt.

Fasu

Kannattaako vaihtaa pehmeämmät palat kun kahvaa saa puristaa kuin hengenhädässä ja tuntumaa siinä ei ole tietysti ollenkaan? Tuolla ei paljon himmailla ja nopeus menee arvailuksi eli suoraan hanuriin.  :o       Hyvää siinä tietysti on että vauhti säilyy mutkiin mukavasti. :D
VV

jarska

09.11.13 - klo:15:14 #503 Viimeisin muokkaus: 09.11.13 - klo:15:19 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 08.11.13 - klo:16:00
Just mahtuu meneen satulat paikalleen  :P


Mitkä piipulat näkyy jarrusatulan kiinnitysruuvien ja rungon välissä, joilla saadaan satulat taaksepäin, eikö sinne tule holkkeja ollenkaan?
Nuohan täristää, vatkaa ja jumittaa eka mutkassa jo.  :P

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Fasu - 09.11.13 - klo:15:02
Kannattaako vaihtaa pehmeämmät palat kun kahvaa saa puristaa kuin hengenhädässä ja tuntumaa siinä ei ole tietysti ollenkaan?

Epäilen, että tuossa tilanteessa paloilla ei ole niin merkitystä. Vaihtoon menee satulat ja/tai pääsylinteri.
Mikäli ilmaaminen ei ole ollut täydellistä nykyisellä kokoonpanolla, niin sillä saa tuntumaa lisättyä mukavasti.

Oletuksena on, että sulla on teräspunosletkut.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 09.11.13 - klo:15:23
Lainaus käyttäjältä: Fasu - 09.11.13 - klo:15:02
Kannattaako vaihtaa pehmeämmät palat kun kahvaa saa puristaa kuin hengenhädässä ja tuntumaa siinä ei ole tietysti ollenkaan?

Epäilen, että tuossa tilanteessa paloilla ei ole niin merkitystä. Vaihtoon menee satulat ja/tai pääsylinteri.
Mikäli ilmaaminen ei ole ollut täydellistä nykyisellä kokoonpanolla, niin sillä saa tuntumaa lisättyä mukavasti.

Oletuksena on, että sulla on teräspunosletkut.

Kyllä noilla paloilla/levyilläkin merkitystä. Mulla on kuivankelin vanteilla brakingin levyt ja dual carbon palat. Sateisilla taas orggislevyt ja jotku perus sintteripalat. Ero jarruissa kun yöllä ja päivällä. Sateisilla saa rutistaa ihan voiman kanssa kun toisilla taas riittää pari sormea

marko_

Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.11.13 - klo:15:14
satulat taaksepäin, eikö sinne tule holkkeja ollenkaan?

Kyllä sinne tulee holkit, ne on vaan tekemättä vielä.
Pitemmät pultitki tarvii tehdä.

Kokeilin vaan nopeesti, että satulat mahtuu sujahtaan paikoilleen.  airrev_1

jarska

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 09.11.13 - klo:17:05
Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.11.13 - klo:15:14
satulat taaksepäin, eikö sinne tule holkkeja ollenkaan?

Kyllä sinne tulee holkit, ne on vaan tekemättä vielä.
Pitemmät pultitki tarvii tehdä.

Kokeilin vaan nopeesti, että satulat mahtuu sujahtaan paikoilleen.  airrev_1

Passaisko nämä suoraan?

Fasu



[/quote]

Epäilen, että tuossa tilanteessa paloilla ei ole niin merkitystä. Vaihtoon menee satulat ja/tai pääsylinteri.
Mikäli ilmaaminen ei ole ollut täydellistä nykyisellä kokoonpanolla, niin sillä saa tuntumaa lisättyä mukavasti.

Oletuksena on, että sulla on teräspunosletkut.
[/quote]

Kyllä noilla paloilla/levyilläkin merkitystä. Mulla on kuivankelin vanteilla brakingin levyt ja dual carbon palat. Sateisilla taas orggislevyt ja jotku perus sintteripalat. Ero jarruissa kun yöllä ja päivällä. Sateisilla saa rutistaa ihan voiman kanssa kun toisilla taas riittää pari sormea
[/quote]
Teräspunosta siellä on ja EBC-sintteriä.  Kahva on "jeti" eikä jarrujen lämpö muuta tilannetta. Parin sormen jarruihin olen tottunut ja tuntuma niissä on ollut hyvä.
Näillä jarruilla ei solarit irtoile että siinä mielessä turvalliset. :(
VV

marko_

Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.11.13 - klo:18:28
Passaisko nämä suoraan?

Ei passaa, tuossa tilanteessa levyn halkaisija kasvaa 310mm -> 320mm
Mulla kasvaa 300mm -> 320mm

Ostin jo happoset 120mm pitkät kuusiokolopultit mitkä lyhennetään 70mm mittaan ja päähän tehdään M10x1,25 kierre.
Ei löytyny ainakaan täältä suoraan muuta kuin normikierteellä(M10x1,5) olevia kuusiokolopultteja.

Puslat/holkit sorvataan alumiinista.

Powered by EzPortal