Uudet viestit

MP-Ratatori

Power commander V


Hinta: 80.00 EUR
Päiväys: 12/10/2020
Kommentit (0)
Gsxr k7-8 kuitukatteet ja tappisarja

Päiväys: 03/09/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
M: Käytetyt Dunlop KR108 MS2 ja KR106 MS4


Hinta: 90.00 EUR
Päiväys: 07/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Jarrujen tuunausta  (Luettu 323097 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.20 - klo:18:20
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Jarrujen tuunausta
« : 04.04.12 - klo:10:38 »
Edellisessä pyörässä tykkäsin että Brembon paloilla sai ihan erilaisen tuntuman jarrutukseen Tokicon satuloiden sisällä, joten vaihdoin tohon toiseenkin kymppiin tänään palat. stoppie_gif
Brembon palat on tyypiltään 07SU27SA sintteri, nuot ilmeisesti pitäs toimia sekä radalla, et maantiellä?

Pruukaatteko te parannella jarruja pelkillä paloilla, auttoko?...millasia käytössä...vaiko koko Brembon sikahintaisia satuloita ja letkuja tilalle?

Raaseri

  • Vieras
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #1 : 04.04.12 - klo:10:45 »
Kisatouhuissa muiden kuin letkujen vaihto on useimmissa luokissa kielletty. Joihinkin kilpureihin olen päivittänyt letkut, muita osia en ikinä.

Palat on todella tärkeässä roolissa rata-ajossa. Vaihdan ne jo senkin takia, että katupalojen sintteri kuumentaa jarruja kovasti. Mutta sen jälkeen kun on oppinut jarruttamaan tehokkaasti, en ole yhdessäkään pyörässä kokenut jarruongelmia. Puoli suoraa pitkään laahaamalla saa jarrut kuumenemaan liikaa, vaikka samat jarrut toimii napakoissa jarrutuksissa ja nopeammalla kierrosajalla moitteetta.

Poissa PetsuZX

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 136
  • Paikkakunta: Kokkola
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:09.05.16 - klo:09:00
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 381
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #2 : 04.04.12 - klo:11:10 »
Minulla on SBK:n palat, ja lisäksi vaihdoin nuo teräspunosletkut eteen, nämä hommasin kyseiseltä myyjältä. Tuntuma parani.

http://www.ebay.co.uk/itm/Goodridge-FRONT-SS-BRAKE-Hoses-KAWASAKI-ZX10R-2008-/270866412924?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3f10e5757c


Poissa Grandi67

  • No Perkele
  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 185
  • Ikä: 53
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:17.04.20 - klo:13:11
  • Kawasaki zx10r 04 kilpuri
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 44
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #3 : 04.04.12 - klo:11:32 »
No minä päivitin tohon harraste Gixxeriin ZZR1400 Kawan nissinin jarrusylinterin(sattui olemaan kaapissa ylimääräinen) ja Rykkösen nelimäntäiset satulat.Keväällä sit näkee,miten onnistu,muttei ne ainakaan huonommat voi olla,kun vakiot  :).Standardi palat on vielä paikallaan, Brembon paloja on varastossa pari settiä.Halvalla kun sai.


Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 888
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.08.19 - klo:21:19
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #4 : 04.04.12 - klo:12:01 »
Edellisessä pyörässä tykkäsin että Brembon paloilla sai ihan erilaisen tuntuman jarrutukseen Tokicon satuloiden sisällä, joten vaihdoin tohon toiseenkin kymppiin tänään palat. stoppie_gif
Brembon palat on tyypiltään 07SU27SA sintteri, nuot ilmeisesti pitäs toimia sekä radalla, et maantiellä?

Pruukaatteko te parannella jarruja pelkillä paloilla, auttoko?...millasia käytössä...vaiko koko Brembon sikahintaisia satuloita ja letkuja tilalle?

Tähän asti olen käyttänyt Brembon SC paloja, eli ne on pykälää SA paloja kisaisemmat. Olen ollut kyllä pirun tyytyväinen niihin.
Lisäksi olen päivittänyt jarruletkut (Goodridge), Brembon pääjarrusylinteri ja uuden keulan yhteydessä Pianon satulat. Selkeästi suurin muutos tuli pääjarrusylinterillä, tosin K1 Suikan vakio lineaaripuristin on aika lelu verrattuna uudempiin radiaalipuristimiin. Uudet satulat toi myös hieman lisää tuntumaa, mutta mielestäni tehoa ei varsinaisesti tullut lisää. Molemmissa satuloissa oli SC-palat. Nyt sitten ostin pari kierrosta Brembon RC paloja varastoon kun niitä sai Suomesta edullisesti.

Oleellisinta on hyvät palat ja riittävä HUOLTO peukku_1
Onhan näillä dinosauruksilla vedetty hemmetin lujaa aikanaan  stoppie_gif
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.20 - klo:18:20
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #5 : 04.04.12 - klo:12:07 »
Tähän asti olen käyttänyt Brembon SC paloja, eli ne on pykälää SA paloja kisaisemmat. Olen ollut kyllä pirun tyytyväinen niihin.

Jos oikeen ymmärsin niin SC palat on sellaset, jotka vaatii lämmitystä toimiakseen eli ei niinkään sovellu maantieajoon vai?

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 888
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.08.19 - klo:21:19
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #6 : 04.04.12 - klo:12:17 »
Tähän asti olen käyttänyt Brembon SC paloja, eli ne on pykälää SA paloja kisaisemmat. Olen ollut kyllä pirun tyytyväinen niihin.

Jos oikeen ymmärsin niin SC palat on sellaset, jotka vaatii lämmitystä toimiakseen eli ei niinkään sovellu maantieajoon vai?

Hyvin ne kadullakin menee, en tosin aja sateella/kylmällä kelillä niin osaa sanoa kuinka silloin pelaisi :-X
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Raaseri

  • Vieras
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #7 : 04.04.12 - klo:12:18 »
Tähän asti olen käyttänyt Brembon SC paloja, eli ne on pykälää SA paloja kisaisemmat. Olen ollut kyllä pirun tyytyväinen niihin.

Jos oikeen ymmärsin niin SC palat on sellaset, jotka vaatii lämmitystä toimiakseen eli ei niinkään sovellu maantieajoon vai?

Orgissa on vastaava keskustelu. Olen aika-ajoin kuullut tälläisestä. Mutta edes hiilikuituisissa kisapaloissa en ole itse moista ilmiötä koskaan päässyt toteamaan. Tietenkin normilevyillä, hiilarilevyillä tilanne olisi varmasti toinen. Kaikissa katumopoissani olen käyttänyt kisapalaa jostain 90-luvun puolivälistä eteenpäin. Myöskään sateelle en ole löytänyt palaa, joka ei toimisi myös silloin.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.20 - klo:18:20
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #8 : 04.04.12 - klo:12:39 »
No höh, muistelin jostain lukeneeni, että 07SU27SC paloissa olis lukenut oikeen WARNING! Race use only...en vaan löydä kyseistä juttua enää.
Nyt kun kuukletin niin monella kauppiaalla näkyi teksti Race and Road use...noh, tilaan seuraavat sitten SC versiona.

Poissa Teemu Tanila

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 139
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:04.10.20 - klo:13:03
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 27
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #9 : 04.04.12 - klo:13:33 »
Mulla on ollu käytössä/testissä monenlaisia paloja mutta jo pidempään käyttänyt sekä Suzukissa että Kawassa vakiopaloja. Kestää selvästi pidempään kuin "race" palat, hyvä tuntuma ja aivan riittävästi tehoa. Kahdella sormella jarruttelen.

Huonona puolena näissä on hinta jos ovh:ta katsoo, kalliimpia kuin monet kisapalat. Itte saanu kuitenkin sopuhintaan joten ollu helppo päätyä käyttämään niitä.

Teräspunosletkut mulla on tainnu olla kaikissa pyörissä etujarruissa, niiden tarpeellisuudesta en ole tosin ollenkaan vakuuttunut.

Teemu

Raaseri

  • Vieras
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #10 : 04.04.12 - klo:14:16 »
Mulla on ollu käytössä/testissä monenlaisia paloja mutta jo pidempään käyttänyt sekä Suzukissa että Kawassa vakiopaloja. Kestää selvästi pidempään kuin "race" palat, hyvä tuntuma ja aivan riittävästi tehoa. Kahdella sormella jarruttelen.

Huonona puolena näissä on hinta jos ovh:ta katsoo, kalliimpia kuin monet kisapalat. Itte saanu kuitenkin sopuhintaan joten ollu helppo päätyä käyttämään niitä.

Teräspunosletkut mulla on tainnu olla kaikissa pyörissä etujarruissa, niiden tarpeellisuudesta en ole tosin ollenkaan vakuuttunut.

Teemu

Näinhän tämä on ollut, yhteen aikaan kaikki A:n kärkimiehet laittoi ZX-9R:n vakiopalat satuloihin, vaikka sponssitarroissa olis lukenut mitä. Koska ne vaan oli parhaat jos ko pala satulaan sopi.

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 61
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #11 : 04.04.12 - klo:15:54 »
En ole huomannut puimurin orkkispaloissa mitään puutteita, ja ero Gixeriin on selkeä, siitä hävis muutamassa kierroksessa paras ote, ja joutu puristelemaan enemmän. Nyt laitoin ärrärrään jotkut Brembon racing-palat, ja hyvin pitää nekin ryhtinsä kylmästä kuumaan.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.20 - klo:18:20
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #12 : 08.06.12 - klo:09:44 »
Olenko mää nyt lähestymässä oikeita kisapoikia kun Brembon sintteripalat ihan loppu, kesti 1800km rata-ajoo + yks miittikeikka(500km) :o airrev_1 :D

Vaihdoin kokeeksi sbs 806RS palat, testaillaan nyt noita.

Millasin välein teille mänöö uusiks?

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3298
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 10:36
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #13 : 08.06.12 - klo:09:53 »
Olenko mää nyt lähestymässä oikeita kisapoikia kun Brembon sintteripalat ihan loppu, kesti 1800km rata-ajoo + yks miittikeikka(500km) :o airrev_1 :D

Vaihdoin kokeeksi sbs 806RS palat, testaillaan nyt noita.

Millasin välein teille mänöö uusiks?

Ainakin Gixerissä kesti vakiopalat helposti koko kesän.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.20 - klo:18:20
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Jarrujen tuunausta
« Vastaus #14 : 08.06.12 - klo:10:00 »
Ainakin Gixerissä kesti vakiopalat helposti koko kesän.

Sää ajat niin kovaa, etkä jarruttele juur ollenkaan.:P

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020