Jarrujen tuunausta

Aloittaja jarska, 04.04.12 - klo:10:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

aapolas

r6:ssa SBS kisapalat kesti koko viime kauden ja samoilla jatketaan tämä kausi. Reilusti yli puolet palan paksuudesta jäljellä. Jarruttelen vissiin aika neitimäisesti.

jarska

Bremboihin verrattuna sbs:n palat ei purassu alkuun niin voimakkaasti, mut tunnokkaammat ja helpompi annostella jarruvoimaa apeksia kohti.
Tilaan kyllä toisetkin sbs:t varastoon...

Bobo

Lainaus käyttäjältä: jarska - 14.06.12 - klo:22:13
Bremboihin verrattuna sbs:n palat ei purassu alkuun niin voimakkaasti, mut tunnokkaammat ja helpompi annostella jarruvoimaa apeksia kohti.
Tilaan kyllä toisetkin sbs:t varastoon...

Ei kawasta keskusteltaessa voida puhua jarrujen "tehokkaasta puraisusta" :P Sorry, oli pakko hesse_yahoo

Omaani vaihdoin juuri EBC Extreme Racing palat ja kyllä muuttui jarrutus tuhat kertaa paremmaksi. Mitkähän Jarska nuo vanhat palat mahtoi olla?
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

jarska

Lainaus käyttäjältä: Bobo - 15.06.12 - klo:13:15
Ei kawasta keskusteltaessa voida puhua jarrujen "tehokkaasta puraisusta" :P Sorry, oli pakko hesse_yahoo

Omaani vaihdoin juuri EBC Extreme Racing palat ja kyllä muuttui jarrutus tuhat kertaa paremmaksi. Mitkähän Jarska nuo vanhat palat mahtoi olla?

Oikeessa olet, ei kylläkään voi puhua tehokkaasta puraisusta, mut selvä ero originaaleihin.:D
Siinä oli samat kuin mulla edelliset, eli Brembon 07SU27SA palat.

Bremboilla tosiaan meinas pukata kalsaridataa "tiukoissa" jarruissa, mut sbs:t puree rauhallisemmin.

Juha_K

Brembon SA-palat on tarkoitettu katuajoon, mutta sen taisit tietääkin jo. :)

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

jarska

Lainaus käyttäjältä: Juha - 15.06.12 - klo:13:27
Brembon SA-palat on tarkoitettu katuajoon, mutta sen taisit tietääkin jo. :)

Tulin tietämään.:)

Bobo

Lainaus käyttäjältä: jarska - 15.06.12 - klo:13:28
Lainaus käyttäjältä: Juha - 15.06.12 - klo:13:27
Brembon SA-palat on tarkoitettu katuajoon, mutta sen taisit tietääkin jo. :)

Tulin tietämään.:)

Katuajoon oli tarkoitettu juu, kun oli sen verran lämpöä päästänyt läpi, että oli aika lahjakkaasti palat sulanu :D Ja hävisi teho setin aikana melko hyvin myös, poppusetistä sai jännätä hidastumista tosissaan. Noi EBC:t tuntuu tosi hyviltä.
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

Birke

Gixxerin etujarruun pitäisi saada lisää tehoa. Aika rimpula tuo vakio Nissinin pääsylinteri. Sienimäinen tuntuma ja tahtoo setin loppua kohden hiipua teho. Katselin netistä vaihtoehtoja, Brembon ja Accossaton mallistosta löytyisi herkkuja.
Joku on kuulemma vaihtanut rykkösen pääsylintereitä noihin gixxereihin hyvällä menestyksellä. Ilmeisesti Brembon valmiste sekin. Brembon 19RCS kuitenkin polttelisi... Löytyykö kokemuksia ja vinkkejä?

jarska

17.06.12 - klo:22:38 #23 Viimeisin muokkaus: 17.06.12 - klo:22:51 käyttäjältä jarska
Mä olen vähän ymmälläni, ei nykyaikana tule juurikaan moisia tarjouksia...
eli Stormilta ottivat yhteyttä ja kysyivät voisinko testata EBC:n jarrupaloja EPFA  ja GPFA mallia, lähettävät ilmaiseksi mulle molempia.:o :o bowdown_1 shakehands_1

No minähän mielenkiinnolla testaan ja lupauduin antaan teille kommentteja tähän ketjuun.

pienisopoapina

18.06.12 - klo:00:19 #24 Viimeisin muokkaus: 18.06.12 - klo:00:23 käyttäjältä pienisopoapina
Hieno homma, mutta ole varovainen sen kalsaridatan kanssa. Voi olla, että Stormilla ei osata lukea dataa kalsareista.

edit: Nyt kun tarkemmin luin niin se datahan tulee tänne. Kyllä me sen kanssa pärjätään.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Bobo

Lainaus käyttäjältä: jarska - 17.06.12 - klo:22:38
Mä olen vähän ymmälläni, ei nykyaikana tule juurikaan moisia tarjouksia...
eli Stormilta ottivat yhteyttä ja kysyivät voisinko testata EBC:n jarrupaloja EPFA  ja GPFA mallia, lähettävät ilmaiseksi mulle molempia.:o :o bowdown_1 shakehands_1

No minähän mielenkiinnolla testaan ja lupauduin antaan teille kommentteja tähän ketjuun.

Mulla on just noi GPFA palat, pelkkää positiivista sanottavaa. Juhannuksena Kemoralla sitten lisää testinkiä cool_gif
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

rranta

Lainaus käyttäjältä: jarska - 17.06.12 - klo:22:38
Mä olen vähän ymmälläni, ei nykyaikana tule juurikaan moisia tarjouksia...
eli Stormilta ottivat yhteyttä ja kysyivät voisinko testata EBC:n jarrupaloja EPFA  ja GPFA mallia, lähettävät ilmaiseksi mulle molempia.:o :o bowdown_1 shakehands_1

No minähän mielenkiinnolla testaan ja lupauduin antaan teille kommentteja tähän ketjuun.

Mulla on tänä kesänä nuo EBCn GPFA palat. Viime kesän ajoin noilla toisilla EBCn EPFA. Katotaanpa mitä tuo Jarska tuumaa. Tulleeko saman suuntasta ajatusta ku omat ajatukset. Varmaan helepompaa ku ei oo talavia välisä.

Raaseri

GPFA:lla ajanut jonkun kesän sekä Bemulla että Ducatilla. Loistopaala, ei mitään huonoa sanottavaa. Nyt on APP:llakin GPFA:t.


jarska

18.06.12 - klo:09:04 #28 Viimeisin muokkaus: 18.06.12 - klo:09:13 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: rranta - 18.06.12 - klo:08:59
Mulla on tänä kesänä nuo EBCn GPFA palat. Viime kesän ajoin noilla toisilla EBCn EPFA. Katotaanpa mitä tuo Jarska tuumaa. Tulleeko saman suuntasta ajatusta ku omat ajatukset. Varmaan helepompaa ku ei oo talavia välisä.

Pyydettiin rehellistä palautetta paloista ja sitähän tulee kunhan pääsen kokeileen.
Mua ei helpolla voidella, paitsi tietty isolla rahalla.:D...no ei silläkään.


Edit: tässä vähän Stormin tuotevastaavan mietteitä:

"Seokset on hyvin lähellä toisiaan. GPFA seoksella kitkakerroin jarrussa on
kylmä ja kuuma testissä liian kova katupalojen hyväksynnälle. Siksi siinä on
tuo vain kisakäyttöön maininta. Jarrujen teho aloitettaessa jarrutusta voi
yllättää kokemattoman motoristin.
EPFA seosta on tehty vähemmän purevaksi, jotta katuhyväksyntä saadaan. EPFA
seos kestää rata-ajoa samalla tavalla."

nopea57

18.06.12 - klo:11:22 #29 Viimeisin muokkaus: 18.06.12 - klo:11:27 käyttäjältä nopea57
Mulla on nyt kokeilussa EBC:n 'race'-palat ja edelliset oli nuo katupalat. Hyvin ovat samankaltaiset, eikä niissä mikään vielä ole tuntunut yllättävältä. Tuntuma on hyvin samankaltainen, eli jarru alkaa puremaan aika rauhallisesti mutta puristusta lisäten tehoa tulee kevyesti. Kahvan liike tuntuu kevyeltä, pehmeältä ja aika pitkältäkin. Koko matkalla kuitenkin tapahtuu lisää. Loppuvaiheessa sitten kyllä puree. Eli tuntuma on kaukana vakiopalojeni kumipallomaisuudesta.

Nyt katoinkin tarkemmin, mulla on nyt EPFA, eli ei race vaan sekä että, ilimankos. GPFA:ta ei stormi näyttänyt haussa.

Powered by EzPortal