Jarrujen tuunausta

Aloittaja jarska, 04.04.12 - klo:10:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

jarska

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 23.08.12 - klo:21:52
Mitkähän jarrupalat toimisi parhaiten Brakingin sk- levyille? SBS dual carbonit, EBC EPFA/GPFA vai mikä?

Tuskin menee pieleen kummillakaan, SBS:stä tykkään myös, mut minusta EBC GPFA:t tuntuu aavistuksen purevammilta ja tunnokkaammilta.

rranta

Lainaus käyttäjältä: jarska - 24.08.12 - klo:11:29
Määki tahon isojen poikien jarrut, joten tilasin samaisen Brembon pääsylkän ku rranta.
Teräspunokset ja samat satulat jo on...painetta lisää vaan.

Joo kunnon kilipavarustelua, ku ajotaito on vähän niin ja näin, ainaki mulla... Tarkottaako tämä nyt sitä, että mun pittää alakaa laittaan alustaksi Bituboa? Isojen poikien alustaa? No ei pelekoa, mulla ei oo isojen poikien tiliä cool_gif Otitko samasta paikkaa ku minä? Hyvähän ne jarrut on olla. Jospa se oma vauhtiki paranis jossain vaiheesa, ku nyt voi jarruaki käyttää eikä oo joka kerta erilainen ku kahavasta nykäsee ja niin epämääränen ettei oikein oo voinu mutkaan sissään jarruttaa ku tuntuma puuttunu täysin.

slowrider

Onko jarrunesteen merkillä tms väliä kunhan dot oikein? Ajattelin nesteet vaihtaa, mut tarviiko ihan mopoliikkeestä hskea vai käykö perus dot4 neste?

Peksi

Lainaus käyttäjältä: jarska - 24.08.12 - klo:11:29
Määki tahon isojen poikien jarrut, joten tilasin samaisen Brembon pääsylkän ku rranta.
Teräspunokset ja samat satulat jo on...painetta lisää vaan.

Misteepä tilasit? ja mitähän nuo maksaa? haaveilen tollasesta. Aattelin kirjoittaa juolupukille ;)

eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 24.08.12 - klo:15:44
Onko jarrunesteen merkillä tms väliä kunhan dot oikein? Ajattelin nesteet vaihtaa, mut tarviiko ihan mopoliikkeestä hskea vai käykö perus dot4 neste?

Ite oon käyttänny jotain motulin vaktory linee. Eikai niissä oo muuta eroo ku tuo lämmönkesto. Eli miten kontenssoi vettä nääs nääs nääs.

Peksi

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 24.08.12 - klo:15:59
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 24.08.12 - klo:15:44
Onko jarrunesteen merkillä tms väliä kunhan dot oikein? Ajattelin nesteet vaihtaa, mut tarviiko ihan mopoliikkeestä hskea vai käykö perus dot4 neste?

Ite oon käyttänny jotain motulin vaktory linee. Eikai niissä oo muuta eroo ku tuo lämmönkesto. Eli miten kontenssoi vettä nääs nääs nääs.

Joku viisaampi ja kokeneempi toivottavasti vastaa ja korjaa.
Itse laittasin vaadittua DOT nestettä, mutta parempaa kuin nk. hjuoltis kama. Eli racing tyyppistä, joissa on parempi lämmönkesto.
Nyt oon käyttänyt castrolin responsea ja kohtuullisesti/hyvin toiminut.
Ostin tossa motorexin racing lirua stromilta ja aattelin sitä testata (joskus, jos pääsen vielä ajamaan...)

aapolas

Lainaus käyttäjältä: rranta - 24.08.12 - klo:14:52
Lainaus käyttäjältä: jarska - 24.08.12 - klo:11:29
Määki tahon isojen poikien jarrut, joten tilasin samaisen Brembon pääsylkän ku rranta.
Teräspunokset ja samat satulat jo on...painetta lisää vaan.

Joo kunnon kilipavarustelua, ku ajotaito on vähän niin ja näin, ainaki mulla... Tarkottaako tämä nyt sitä, että mun pittää alakaa laittaan alustaksi Bituboa? Isojen poikien alustaa? No ei pelekoa, mulla ei oo isojen poikien tiliä cool_gif Otitko samasta paikkaa ku minä? Hyvähän ne jarrut on olla. Jospa se oma vauhtiki paranis jossain vaiheesa, ku nyt voi jarruaki käyttää eikä oo joka kerta erilainen ku kahavasta nykäsee ja niin epämääränen ettei oikein oo voinu mutkaan sissään jarruttaa ku tuntuma puuttunu täysin.

Kerroppa jarska sitten että onko eroa Brembon pääsylkällä? Itsestä vaan tuntuu että kovinkin on tuossa hyvät jarrut. Onko Nissin pääsylinteri vakio vai onkohan tuossa se vaihdettu?

Viimeks varikolla kattelin silmät pyöreenä ku rranta tuumas että vähän vuotaa ilmaa ja kahva painuu pohjaan...

tonibergholm

Lainaus käyttäjältä: Peksi - 24.08.12 - klo:15:55
Lainaus käyttäjältä: jarska - 24.08.12 - klo:11:29
Määki tahon isojen poikien jarrut, joten tilasin samaisen Brembon pääsylkän ku rranta.
Teräspunokset ja samat satulat jo on...painetta lisää vaan.

Misteepä tilasit? ja mitähän nuo maksaa? haaveilen tollasesta. Aattelin kirjoittaa juolupukille ;)

http://www.carpimoto.com/31895_110A26310-Radial-Brake-Master-Cylinder-Brembo-19RCS-.htm myy ainakin hintaan 259€ ja ei postikuluja suomeen.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Peksi - 24.08.12 - klo:15:55
Lainaus käyttäjältä: jarska - 24.08.12 - klo:11:29
Määki tahon isojen poikien jarrut, joten tilasin samaisen Brembon pääsylkän ku rranta.
Teräspunokset ja samat satulat jo on...painetta lisää vaan.

Misteepä tilasit? ja mitähän nuo maksaa? haaveilen tollasesta. Aattelin kirjoittaa juolupukille ;)

Juurikin tuolta Tonin postaamasta linkistä, Carpimotosta(259€ ilman toimituskuluja kotiovelle)...rranta vinkkasi myös, kiitos.

jarska

24.08.12 - klo:16:29 #54 Viimeisin muokkaus: 24.08.12 - klo:16:36 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: aapolas - 24.08.12 - klo:16:19
Lainaus käyttäjältä: rranta - 24.08.12 - klo:14:52
Lainaus käyttäjältä: jarska - 24.08.12 - klo:11:29
Määki tahon isojen poikien jarrut, joten tilasin samaisen Brembon pääsylkän ku rranta.
Teräspunokset ja samat satulat jo on...painetta lisää vaan.

Joo kunnon kilipavarustelua, ku ajotaito on vähän niin ja näin, ainaki mulla... Tarkottaako tämä nyt sitä, että mun pittää alakaa laittaan alustaksi Bituboa? Isojen poikien alustaa? No ei pelekoa, mulla ei oo isojen poikien tiliä cool_gif Otitko samasta paikkaa ku minä? Hyvähän ne jarrut on olla. Jospa se oma vauhtiki paranis jossain vaiheesa, ku nyt voi jarruaki käyttää eikä oo joka kerta erilainen ku kahavasta nykäsee ja niin epämääränen ettei oikein oo voinu mutkaan sissään jarruttaa ku tuntuma puuttunu täysin.

Kerroppa jarska sitten että onko eroa Brembon pääsylkällä? Itsestä vaan tuntuu että kovinkin on tuossa hyvät jarrut. Onko Nissin pääsylinteri vakio vai onkohan tuossa se vaihdettu?

Viimeks varikolla kattelin silmät pyöreenä ku rranta tuumas että vähän vuotaa ilmaa ja kahva painuu pohjaan...

Pian se nähdään onko eroa, luulenpa että on.
Mulla on vakio Nissinin pääsylkkä ja ainakin Motoringin mukaan aika paska, painuu yhä lähemmäs kahvaa ku lämpee ja tuon olen huomannu itekki.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 24.08.12 - klo:15:59
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 24.08.12 - klo:15:44
Onko jarrunesteen merkillä tms väliä kunhan dot oikein? Ajattelin nesteet vaihtaa, mut tarviiko ihan mopoliikkeestä hskea vai käykö perus dot4 neste?

Ite oon käyttänny jotain motulin vaktory linee. Eikai niissä oo muuta eroo ku tuo lämmönkesto. Eli miten kontenssoi vettä nääs nääs nääs.

kävin hakeen ihan mopoliikkeestä jotain ferodon litkua. Jos ees vähän sais elvytettyä jarruja. kahdella sormella kun jarruttaa niin on äkkiä kahva muissa sormissa kiinni...

jarska

Lainaus käyttäjältä: rranta - 24.08.12 - klo:14:52
... Tarkottaako tämä nyt sitä, että mun pittää alakaa laittaan alustaksi Bituboa? Isojen poikien alustaa?

Älä laita, se on sulle liian hyvä...menet vaan kovempaa :P :D

rranta

Lainaus käyttäjältä: jarska - 24.08.12 - klo:16:40
Lainaus käyttäjältä: rranta - 24.08.12 - klo:14:52
... Tarkottaako tämä nyt sitä, että mun pittää alakaa laittaan alustaksi Bituboa? Isojen poikien alustaa?

Älä laita, se on sulle liian hyvä...menet vaan kovempaa :P :D

Sepä on täsä kuskisa onneksi vielä niin palijon säätöä ja linijoisa jarru/aukasu paikoisa. Palijon vauhtia sielä opettelusa. Koetan keskittyä niihin. Katellaan alustahommia sitten joskus jos voittaa lotosta.

rranta

Omisa jarruisa ilimaa vuoti ilimausruuveista. Totesin kuitenki parhaaksi vaihtoehoksi vaihtaa koko satulat. Tuli hyvä ellei jopa parempi ku luulinkaan. Noisa Suzukeisa ku vakiona ei mitkään erikoiset jarrut oo. Satuloisa tuli mukana kawalan vakiopalat. Ajattelin ajella niillä. Uskosin, että ne mulle riittää. Onhan mulla tietenki niisä mahollista kokkeilla gpfa paloja ku samat palat käy noihin kawan ja k7 suzukin satuloihin. Katotaanpa ens viikolla miltä ne tuntuu sitten tosi toimisa. Hullu puristeluharijottelu käynnisä tallisa. Ei oo ennään veltto kahava ei. peukku_1

slowrider

nyt kun asiaan perehtyviä paikalla, niin kummasta päästä se vika mahtaa noissa johtua? siis onko se satula vai se pääsylkkä se pahin vika? Tossa mun k6 suikassa kai aika vastaavat osat. Pääsylkän päivitystä olen seuraavaksi suunnitellut, mutta oisko se sittenkin se satula se ongelma?

Mulla aikasemmin ollut levyt loppu ja sentakia himmaillut jarruja, mutta nyt kun kunnolla tohtii puristaa niin kahva painuu tankoon kiinni kun lämpenee. Hyvin se kyllä pysähtyy, mutta sellainen pieni pelko on aina perseessä, että jos seuraavassa jarrussa ei sitten pidäkkään. Nesteet ja palat nyt ajattelin vaihtaa että saa tämän loppukauden ajettua, mutta ensi kesäksi olisi hyvä saada jarrut. Ja tietty persaukisen budjetilla :D

Powered by EzPortal