Jarrujen tuunausta

Aloittaja jarska, 04.04.12 - klo:10:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 24.08.12 - klo:20:10
nyt kun asiaan perehtyviä paikalla, niin kummasta päästä se vika mahtaa noissa johtua? siis onko se satula vai se pääsylkkä se pahin vika? Tossa mun k6 suikassa kai aika vastaavat osat. Pääsylkän päivitystä olen seuraavaksi suunnitellut, mutta oisko se sittenkin se satula se ongelma?

Mulla aikasemmin ollut levyt loppu ja sentakia himmaillut jarruja, mutta nyt kun kunnolla tohtii puristaa niin kahva painuu tankoon kiinni kun lämpenee. Hyvin se kyllä pysähtyy, mutta sellainen pieni pelko on aina perseessä, että jos seuraavassa jarrussa ei sitten pidäkkään. Nesteet ja palat nyt ajattelin vaihtaa että saa tämän loppukauden ajettua, mutta ensi kesäksi olisi hyvä saada jarrut. Ja tietty persaukisen budjetilla :D

Piruko näistä tietää ennenku kokeilee. :D
Nimittäin meinasin jo tilata ebaysta käytetyt Nissinin satulat, mut taas toinen mielipide oli et eijeijei...Tokicon uudemmat satulat o hyvät mut se pääsylinteri siellä krakaa.

tonibergholm

Lainaus käyttäjältä: jarska - 24.08.12 - klo:23:10
Piruko näistä tietää ennenku kokeilee. :D
Nimittäin meinasin jo tilata ebaysta käytetyt Nissinin satulat, mut taas toinen mielipide oli et eijeijei...Tokicon uudemmat satulat o hyvät mut se pääsylinteri siellä krakaa.

Tilaat vaan noi, ei oo hinnalla pilattu http://www.carpimoto.com/EN/Bike_Kawasaki_ZX-10R-08-10/Specific/Brakes/Calipers/Page_2/31899_220A39710-Brembo-Set-Monobloc-M4-34-Radial-Calipers-108mm-pitch.htm

jarska

25.08.12 - klo:08:20 #62 Viimeisin muokkaus: 25.08.12 - klo:08:48 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 25.08.12 - klo:07:40
Lainaus käyttäjältä: jarska - 24.08.12 - klo:23:10
Piruko näistä tietää ennenku kokeilee. :D
Nimittäin meinasin jo tilata ebaysta käytetyt Nissinin satulat, mut taas toinen mielipide oli et eijeijei...Tokicon uudemmat satulat o hyvät mut se pääsylinteri siellä krakaa.

Tilaat vaan noi, ei oo hinnalla pilattu http://www.carpimoto.com/EN/Bike_Kawasaki_ZX-10R-08-10/Specific/Brakes/Calipers/Page_2/31899_220A39710-Brembo-Set-Monobloc-M4-34-Radial-Calipers-108mm-pitch.htm

No jos ei teräspunokset, hyvät palat ja Brembon pääsylinteri auta niin sitten harkitaan noita.
Nämä Tokicon toisen sukupolven satulat(originaalit) pitäs olla ihan ok, samat kuin rranta osti Teemulta ja ilmeisesti tuli jarrut näillä eväillä. stoppie_gif

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 24.08.12 - klo:20:10
nyt kun asiaan perehtyviä paikalla, niin kummasta päästä se vika mahtaa noissa johtua? siis onko se satula vai se pääsylkkä se pahin vika? Tossa mun k6 suikassa kai aika vastaavat osat. Pääsylkän päivitystä olen seuraavaksi suunnitellut, mutta oisko se sittenkin se satula se ongelma?

Jos sulla on Suzukin orkkis pääsylkkä, niin syy on tod.näk siinä. Tuntuu olevan aika paljon vaihtelua niiden toimivuudessa. Tosin ei ne satulatkaan parhaimmasta päästä ole, mutta paremmalla pääsylkällä ja satuloiden huollolla pääsee jo pitkälle.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

rranta

Lainaus käyttäjältä: Juha - 25.08.12 - klo:09:21
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 24.08.12 - klo:20:10
nyt kun asiaan perehtyviä paikalla, niin kummasta päästä se vika mahtaa noissa johtua? siis onko se satula vai se pääsylkkä se pahin vika? Tossa mun k6 suikassa kai aika vastaavat osat. Pääsylkän päivitystä olen seuraavaksi suunnitellut, mutta oisko se sittenkin se satula se ongelma?

Jos sulla on Suzukin orkkis pääsylkkä, niin syy on tod.näk siinä. Tuntuu olevan aika paljon vaihtelua niiden toimivuudessa. Tosin ei ne satulatkaan parhaimmasta päästä ole, mutta paremmalla pääsylkällä ja satuloiden huollolla pääsee jo pitkälle.

Sammaa mieltä ku Juha. Jarrusylykäsä on suurin vika. Tuosa Brembosa on aika kovasti eri "välitys-suhde" ku alakuperäsesä.

rranta

Lainaus käyttäjältä: jarska - 25.08.12 - klo:08:20
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 25.08.12 - klo:07:40
Lainaus käyttäjältä: jarska - 24.08.12 - klo:23:10
Piruko näistä tietää ennenku kokeilee. :D
Nimittäin meinasin jo tilata ebaysta käytetyt Nissinin satulat, mut taas toinen mielipide oli et eijeijei...Tokicon uudemmat satulat o hyvät mut se pääsylinteri siellä krakaa.

Tilaat vaan noi, ei oo hinnalla pilattu http://www.carpimoto.com/EN/Bike_Kawasaki_ZX-10R-08-10/Specific/Brakes/Calipers/Page_2/31899_220A39710-Brembo-Set-Monobloc-M4-34-Radial-Calipers-108mm-pitch.htm

No jos ei teräspunokset, hyvät palat ja Brembon pääsylinteri auta niin sitten harkitaan noita.
Nämä Tokicon toisen sukupolven satulat(originaalit) pitäs olla ihan ok, samat kuin rranta osti Teemulta ja ilmeisesti tuli jarrut näillä eväillä. stoppie_gif

On kai se vähän mihin vertaa. Suzukien omistajat, tai ainaki saman ikäkauden ku itellä on, ovat noisa jarruasioisa "vähän" eri asemasa ku nykysten pyörien omistajat. Tarkotan nyt lähinnä Bimmeriä Ducattia Apriliaa ym joihin jo tehtaalla on jarrut laitettu. Nuo Suzukien alakuperäset on kyllä suoraan sanottuna täyttä kuraa. Toisaalta niitä pystyy parantaan helepolla ja sitten taas miettii tämäki ois pitäny tehä jo ajat sitten. On kai niitä parempia satuloita ku mitä nuo Tokicon valamistamat. ZX-14 Kawasa on käsittääkseni hyvät satulat ja tietenki nuo Brembon tuotteet on varmasti hyviä. Hinta on vaan Bremboilla aika kova ainaki tämmöselle harrastelijalle. Mulle nuo riittää toistaseksi. Toisaalta jos nuo ois Brembot niitä varmaan pulleerais aina tallisa vappaa-ajat.

jarska

Lainaus käyttäjältä: rranta - 23.08.12 - klo:07:41
Laitoin pääjarrusylinteriksi Brembon RCS19..


Nyt on mullakin Brembon sylkkä paikoillaan ja pelkästään kylmätyypeillä hurrrja ero alkuperäiseen Nissinin ressipallo sylinteriin...ei painu kaffa enää vaan toppaa kuin seinään.
Menee jarrupaikkojen haku uusiksi lauantaina. stoppie_gif

slowrider

Lainaus käyttäjältä: jarska - 29.08.12 - klo:19:42
Lainaus käyttäjältä: rranta - 23.08.12 - klo:07:41
Laitoin pääjarrusylinteriksi Brembon RCS19..


Nyt on mullakin Brembon sylkkä paikoillaan ja pelkästään kylmätyypeillä hurrrja ero alkuperäiseen Nissinin ressipallo sylinteriin...ei painu kaffa enää vaan toppaa kuin seinään.
Menee jarrupaikkojen haku uusiksi lauantaina. stoppie_gif

Pistähän kokemuksia kun pääset ajamaan. Pääsylinterin vaihto itselläkin suunnitelmissa. Tosin nyt katsoin tilille niin mun tuunaukseksi tuli sit sbs carbon palat ja speed bleeder jarrunipat :D

slowrider

tässä jarruja putsatessa huomasin että satulasta puuttuu ne peltiläpykät jotka kaiketi estävät paloja liikkumasta. Kyseessä siis kuvasta osa nro:6 Onko tuolla mitään käytännön merkitystä vai onko ns.turha osa?


http://www.powersportsplus.com/images/diagrams/suzuki/02/212/0057.png

MikkoS

02.09.12 - klo:16:53 #69 Viimeisin muokkaus: 02.09.12 - klo:17:09 käyttäjältä MikkoS
Ei se oo lainkaan tavatonta että noi pellit otetaan jarruista pois.
Jarrujen laahaamisen pitäis vähentyä ja jäähtymisen olla tehokkaampaa (ilmavirta puhaltaa paremmin jarrusatulan läpi kun ei ole peltejä edessä) - siis ainakin teoriassa.
Ja tietty vähemmän osia tippumassa hiekkaan kun vaihtelee paloja.

Haittapuolena ovat pelotelleet, että ilman noita peltejä jarrumännät ja -palat voisivat painua kovissa tankslappereissa ulospäin, jonka jälkeen palat ei tietenkään kahvan ekalla puristuksella ota levyyn ja lopun voi päätellä.
Tosta muuta kokemusta kun kuulopuheita, joten uskokoon kuka tahtoo.

*edit
Ja heitäs muuten kokemuksia jahka oot ruuvannut speedbleederit kiinni. Kyllähän noi jarrut nyt perusnipoilla yksinkin ilmaa/nesteet vaihtaa mutta jos muutamalla eurolla saa merkittävää helpotusta niin panostais varsin mielellään...

mic

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 02.09.12 - klo:16:23
tässä jarruja putsatessa huomasin että satulasta puuttuu ne peltiläpykät jotka kaiketi estävät paloja liikkumasta. Kyseessä siis kuvasta osa nro:6 Onko tuolla mitään käytännön merkitystä vai onko ns.turha osa?


http://www.powersportsplus.com/images/diagrams/suzuki/02/212/0057.png

Turhia ovat. Katukäytössä estävät paloja mukulakivikadulla kilisemästä. Ei ole omissa pyörissä ollut paikalle sitten 2005 jälkeen kun ratailut aloitin. Ikinä ei mitään ongelmia.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: jarska - 29.08.12 - klo:19:42
Menee jarrupaikkojen haku uusiksi lauantaina. stoppie_gif

Miten niitten jarrupaikkojen haku onnistui ? App tuolla toisaalla jo kertoili kosteista olosuhteista.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

jarska

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 31.08.12 - klo:20:12
Pistähän kokemuksia kun pääset ajamaan. Pääsylinterin vaihto itselläkin suunnitelmissa. Tosin nyt katsoin tilille niin mun tuunaukseksi tuli sit sbs carbon palat ja speed bleeder jarrunipat :D

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 02.09.12 - klo:20:37
Lainaus käyttäjältä: jarska - 29.08.12 - klo:19:42
Menee jarrupaikkojen haku uusiksi lauantaina. stoppie_gif

Miten niitten jarrupaikkojen haku onnistui ? App tuolla toisaalla jo kertoili kosteista olosuhteista.

Kyllähän se vaikeeta aluksi oli, eikä asiaa parantanut settien vähyys, säiden takia.
Kolme settiä ehdin kokeilla ja kyllähän se suuta vetää hymyyn kun jarruttelee, ihan eri tuntuma, jarruttaa melkosen herkästi, kahva ei painu randomilla vaan nappaa kiinni aina samassa kohtaa, samalla paineella.
Kun noihin tottuu, uskon et jarrupaikkoja saa vähän lähemmäs kurvia, tulee luottoa lisää ja sen verta helppoa oli myös löysätä apeksia kohti, senkus vaan yhdellä sormella "puristi".


jarska

Kukaan kokeillut AP Racingin jarrupaloja?
Otin varsin pari pakettia Motoringiltä, muiden hilppeiden ohessa.
Kehuivat tosi ison pojan, Erkan käyttävän näitä:

BOLA RACE

Lainaus käyttäjältä: jarska - 11.09.12 - klo:08:38
Kukaan kokeillut AP Racingin jarrupaloja?
Otin varsin pari pakettia Motoringiltä, muiden hilppeiden ohessa.
Kehuivat tosi ison pojan, Erkan käyttävän näitä:


Olen noita käyttänyt jo muutaman vuoden ja tyytyväinen ollut. tykkää lämmöstä, muuttuu lämmetessään
hyvinkin tarkaksi ja helposti annosteltaviksi.

Hiot vain levyistä entisten palojen jäämät pois ja aja uudet hyvin sisään.

Powered by EzPortal