Kirjoittaja Aihe: Kemoran ajolinjat  (Luettu 108858 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 888
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.08.19 - klo:21:19
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Kemoran ajolinjat
« : 05.04.12 - klo:12:48 »
Toinen paikka missä tulee kaasun avaus pysäytettyä tai käännettyä vähän kiinni päin on Kemoran kolmosen ja nelosen välissä kun ajaa sen taitoksen yli. Siitä saa nimittäin aika herkästi lähtemään highsiderin jos tulee siihen reilulla kaasulla, koska radan kallistus muuttuu.

Jaa, onko siellä sellainen, enpä ole sitäkään huomannut. Pari kertaa oon käynyt Kemorassa ja tokalla kerralla perä irtosi ihan pikkasen juuri noilla kohdilla. Mielestäni en antanut kaasua mitenkään ihmeellisesti, mutta silti takanen luisti vähän.

Tässä on viteo ja kun kelaa noin 12:15 kohdille niin näkyy toi mitätön luisto :D

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3263
  • Ikä: 34
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 08:58
  • K9 GSX-R1000
    • Superbike B #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 673
Vs: Kemoran ajolinjat
« Vastaus #1 : 05.04.12 - klo:12:58 »
Toinen paikka missä tulee kaasun avaus pysäytettyä tai käännettyä vähän kiinni päin on Kemoran kolmosen ja nelosen välissä kun ajaa sen taitoksen yli. Siitä saa nimittäin aika herkästi lähtemään highsiderin jos tulee siihen reilulla kaasulla, koska radan kallistus muuttuu.

Jaa, onko siella sellainen, enpä ole sitäkään huomannut.

Radan uloin kolmannes on kallistettu väärään suuntaan sen kolmos- ja nelosmutkan välissä. Sulla tuo lipsahdus tuli jo aiemmin ja taidat pysyä sen taitoksen sisäpuolella koko ajan. Jossain noilla paikkeilla saattoi olla joku pieni töyssy, mutta en muista ihan varmasti. Itse en saanut gixerillä tuolla kohtaa pidettyä riittävän tiukkana, joten kävin hakemassa ulkokanttarilta asti vauhtia. Tai oikeammin jos tuossa piti linjan liian tiukkana, tuli nelosen ulostulossa nurtsi vastaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 888
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.08.19 - klo:21:19
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Kemoran ajolinjat
« Vastaus #2 : 05.04.12 - klo:13:07 »
Joo, toi ei oikein ikinä osunut kohdalleen. Sami kyllä neuvo mua ja kaveria kuinka se pitäisi ajaa, mutta ei se vaan luonnistunut :-X

Tässä olisi vähän parempaa linjaa Kemoraan


Raaseri

  • Vieras
Vs: Kemoran ajolinjat
« Vastaus #3 : 05.04.12 - klo:13:37 »
Toinen paikka missä tulee kaasun avaus pysäytettyä tai käännettyä vähän kiinni päin on Kemoran kolmosen ja nelosen välissä kun ajaa sen taitoksen yli. Siitä saa nimittäin aika herkästi lähtemään highsiderin jos tulee siihen reilulla kaasulla, koska radan kallistus muuttuu.

Jaa, onko siella sellainen, enpä ole sitäkään huomannut.

Radan uloin kolmannes on kallistettu väärään suuntaan sen kolmos- ja nelosmutkan välissä. Sulla tuo lipsahdus tuli jo aiemmin ja taidat pysyä sen taitoksen sisäpuolella koko ajan. Jossain noilla paikkeilla saattoi olla joku pieni töyssy, mutta en muista ihan varmasti. Itse en saanut gixerillä tuolla kohtaa pidettyä riittävän tiukkana, joten kävin hakemassa ulkokanttarilta asti vauhtia. Tai oikeammin jos tuossa piti linjan liian tiukkana, tuli nelosen ulostulossa nurtsi vastaan.

Lähes poikkeuksetta tuohon kaikki yrittää kääntää liian aikaisin sisään. Nopeen oikeen jälkeen tilaa on ulkona vaikka kuinka paljon ja silti tuosta kolmosmutkasta yritetään tehdä liian tiukka. Joudun joka kerta kun tauon jälkeen menen Kemoraan, oikein pakottamaan ajamaan itseni rankasti kaasulla kakkosesta ulkolaitaan ja kunnon tehokkaalla jarrulla ennen kolmoseen taittamista. Oikein ajettuna taitoksen kohdalla mopo on jo niin suorassa että kärsii laskea kraana auki yli.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3263
  • Ikä: 34
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 08:58
  • K9 GSX-R1000
    • Superbike B #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 673
Vs: Kemoran ajolinjat
« Vastaus #4 : 05.04.12 - klo:13:41 »
Toinen paikka missä tulee kaasun avaus pysäytettyä tai käännettyä vähän kiinni päin on Kemoran kolmosen ja nelosen välissä kun ajaa sen taitoksen yli. Siitä saa nimittäin aika herkästi lähtemään highsiderin jos tulee siihen reilulla kaasulla, koska radan kallistus muuttuu.

Jaa, onko siella sellainen, enpä ole sitäkään huomannut.

Radan uloin kolmannes on kallistettu väärään suuntaan sen kolmos- ja nelosmutkan välissä. Sulla tuo lipsahdus tuli jo aiemmin ja taidat pysyä sen taitoksen sisäpuolella koko ajan. Jossain noilla paikkeilla saattoi olla joku pieni töyssy, mutta en muista ihan varmasti. Itse en saanut gixerillä tuolla kohtaa pidettyä riittävän tiukkana, joten kävin hakemassa ulkokanttarilta asti vauhtia. Tai oikeammin jos tuossa piti linjan liian tiukkana, tuli nelosen ulostulossa nurtsi vastaan.

Lähes poikkeuksetta tuohon kaikki yrittää kääntää liian aikaisin sisään. Nopeen oikeen jälkeen tilaa on ulkona vaikka kuinka paljon ja silti tuosta kolmosmutkasta yritetään tehdä liian tiukka. Joudun joka kerta kun tauon jälkeen menen Kemoraan, oikein pakottamaan ajamaan itseni rankasti kaasulla kakkosesta ulkolaitaan ja kunnon tehokkaalla jarrulla ennen kolmoseen taittamista. Oikein ajettuna taitoksen kohdalla mopo on jo niin suorassa että kärsii laskea kraana auki yli.

Kiitokset vinkistä, voi olla omalla kohdallakin kyse juuri tuosta, että jätän rataa käyttämättä ennen kolmosta ja käännän liian aikaisin sisään. Nimittäin menen sen kantin yli vielä polvi lähes maassa, joten ei tosiaan kestä avata kunnolla. Pitää kiinnittää tuohon huomiota kun taas toukokuussa pääsee Kemoraan.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5125
  • Paikalla:tänään kello 09:50
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Kemoran ajolinjat
« Vastaus #5 : 05.04.12 - klo:13:55 »
Kiitokset vinkistä, voi olla omalla kohdallakin kyse juuri tuosta, että jätän rataa käyttämättä ennen kolmosta ja käännän liian aikaisin sisään. Nimittäin menen sen kantin yli vielä polvi lähes maassa, joten ei tosiaan kestä avata kunnolla. Pitää kiinnittää tuohon huomiota kun taas toukokuussa pääsee Kemoraan.
Ja ongelma voi alkaa jo liian aikaisessa taitossa kakkoseen (ehkä se kaikkein tyypillisen virhe "kaikilla" kemorassa), jolloin päätyy tappamaan vauhdin kakkosessa täysin, ja sen takia kakkosen exitti on keskellä rataa, ja siitä pitäis uudestaan ajaa ulos vasemmalle kolmosen inniin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3263
  • Ikä: 34
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 08:58
  • K9 GSX-R1000
    • Superbike B #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 673
Vs: Kemoran ajolinjat
« Vastaus #6 : 05.04.12 - klo:14:20 »
Kiitokset vinkistä, voi olla omalla kohdallakin kyse juuri tuosta, että jätän rataa käyttämättä ennen kolmosta ja käännän liian aikaisin sisään. Nimittäin menen sen kantin yli vielä polvi lähes maassa, joten ei tosiaan kestä avata kunnolla. Pitää kiinnittää tuohon huomiota kun taas toukokuussa pääsee Kemoraan.
Ja ongelma voi alkaa jo liian aikaisessa taitossa kakkoseen (ehkä se kaikkein tyypillisen virhe "kaikilla" kemorassa), jolloin päätyy tappamaan vauhdin kakkosessa täysin, ja sen takia kakkosen exitti on keskellä rataa, ja siitä pitäis uudestaan ajaa ulos vasemmalle kolmosen inniin.

Mulla on siinä kakkosessa kaks ongelmaa:
1) Jään lähes aina reilusti yli metrin sisäkanttarista.
2) Pää ei anna periksi laskea mutkaan kovempaa. Tällä hetkellä chronon mukaan nopeus suoran päässä on ~235km/h ja apexissa ~155km/h, joten vielä olisi varmasti varaa kiristää.
Näistä kahdesta seuraa ongelma
3) En ole riittävän kovaa kaasulla kakkosen ja kolmosen välissä.
Mistä päästäänkin kivasti sitten tuohon jo käsiteltyyn 3-4 mutka ongelmaan. Onneks toi Kemora on helppo rata, eikä siellä voi kovin monessa paikkaa mokata.  :D

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5125
  • Paikalla:tänään kello 09:50
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Kemoran ajolinjat
« Vastaus #7 : 05.04.12 - klo:14:27 »
chronon mukaan
Onks sul 10Hz dataa kemorasta?

Edit: Is as mullahan on sun 26.06.2011 kierros vbo filuna. Ja jos sä ajat ton kakkosmutkan edelleen samalla tavalla, niin sen datan mukaan; sä lähdet valuttamaan siihen ihan liian aikaisin, ajat siit radan apeksista ohi, ja sun ajolinjan apeksi on vasta siin radan apeksin ja exitin välissä.
Eli just se tyypillisin virheellinen tapa ajaa toi kemoran kakkosmutka.

Ja tossa sama vielä käppyröinä:
http://www.ip.fi/~scuuba/org/n/

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 55
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.19 - klo:21:44
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Kemoran ajolinjat
« Vastaus #8 : 05.04.12 - klo:14:27 »
Joo, toi ei oikein ikinä osunut kohdalleen. Sami kyllä neuvo mua ja kaveria kuinka se pitäisi ajaa, mutta ei se vaan luonnistunut :-X

Tässä olisi vähän parempaa linjaa Kemoraan



Video näyttää joltain 70-luvun jälkivärityspätkältä :D... mut hyvää vauhtia tuossa mennään ja näkee linjat hyvin, tattis shakehands_1

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 888
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.08.19 - klo:21:19
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Kemoran ajolinjat
« Vastaus #9 : 05.04.12 - klo:15:01 »
Joo, toi ei oikein ikinä osunut kohdalleen. Sami kyllä neuvo mua ja kaveria kuinka se pitäisi ajaa, mutta ei se vaan luonnistunut :-X

Tässä olisi vähän parempaa linjaa Kemoraan



Video näyttää joltain 70-luvun jälkivärityspätkältä :D... mut hyvää vauhtia tuossa mennään ja näkee linjat hyvin, tattis shakehands_1

Jooh :D
Tollasta kuvaa saa noilla kymmenen euron kameroilla. Tekisi mieli sanoa, että minähän siinä kävin pyöräyttään pari kierrosta, mutta tällä kertaa ansiot jää vain kameran teippaamiseen Samin mopoon :)

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3263
  • Ikä: 34
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 08:58
  • K9 GSX-R1000
    • Superbike B #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 673
Vs: Kemoran ajolinjat
« Vastaus #10 : 05.04.12 - klo:15:04 »
chronon mukaan
Onks sul 10Hz dataa kemorasta?

Edit: Is as mullahan on sun 26.06.2011 kierros vbo filuna. Ja jos sä ajat ton kakkosmutkan edelleen samalla tavalla, niin sen datan mukaan; sä lähdet valuttamaan siihen ihan liian aikaisin, ajat siit radan apeksista ohi, ja sun ajolinjan apeksi on vasta siin radan apeksin ja exitin välissä.
Eli just se tyypillisin virheellinen tapa ajaa toi kemoran kakkosmutka.

On 10Hz dataa olemassa. Iteltä puuttuu toi juhannuksen setti, jäi vanhan luurin syövereihin. Ellei sitten oo himassa tietokoneella tallessa, mutta muistelisin, että juhannuksena kierrosajat pyöri 1:17 huitteilla ja noi nopeudet mitä nyt laitoin oli 1:14-alkuselta kierrokselta, joten saattaa niissä eroakin olla. Voin heittää sulle vbo-filun tosta tuoreemmasta setistä kun pääsen kotikoneen ääreen.

Edit. Olipas näköjään lähempänä 1:20 aikoja toi juhannus vielä näköjään, niinkun tuosta scuuban laittamasta käppyrästä näkyy.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5125
  • Paikalla:tänään kello 09:50
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Kemoran ajolinjat
« Vastaus #11 : 05.04.12 - klo:15:09 »
Voin heittää sulle vbo-filun tosta tuoreemmasta setistä kun pääsen kotikoneen ääreen.
Ok, pistin mailin sulle/ jos on sattunu osote hukkumaan.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3263
  • Ikä: 34
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 08:58
  • K9 GSX-R1000
    • Superbike B #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 673
Vs: Kemoran ajolinjat
« Vastaus #12 : 05.04.12 - klo:15:15 »
Voin heittää sulle vbo-filun tosta tuoreemmasta setistä kun pääsen kotikoneen ääreen.
Ok, pistin mailin sulle/ jos on sattunu osote hukkumaan.

Itseasiassa oli tallessa. Löysin sen just eilen kun siivosin sähköpostilaatikkoo.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3263
  • Ikä: 34
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 08:58
  • K9 GSX-R1000
    • Superbike B #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 673
Vs: Kemoran ajolinjat
« Vastaus #13 : 05.04.12 - klo:15:21 »
Voin heittää sulle vbo-filun tosta tuoreemmasta setistä kun pääsen kotikoneen ääreen.
Ok, pistin mailin sulle/ jos on sattunu osote hukkumaan.

Itseasiassa oli tallessa. Löysin sen just eilen kun siivosin sähköpostilaatikkoo.

Paitsi, että olin jemmannu sen niin hyvin, että en löytäny enää. Eikä sun meilikään ollu tullu vielä perille. Laitoikko varmasti oikeeseen osotteeseen?

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5125
  • Paikalla:tänään kello 09:50
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Kemoran ajolinjat
« Vastaus #14 : 05.04.12 - klo:16:03 »
Paitsi, että olin jemmannu sen niin hyvin, että en löytäny enää. Eikä sun meilikään ollu tullu vielä perille. Laitoikko varmasti oikeeseen osotteeseen?
Toki laitoin sen oikeaan ositteeseen, eli omaani, replyä kun painoin. Pistin uusiks. :]


  Aihe / Aloittaja Vastauksia / Lukukerrat Uusin viesti
xx
Botnian ajolinjat

Aloittaja Bobo

78 Vastauksia
45558 Lukukerrat
Uusin viesti 18.08.16 - klo:11:44
kirjoittanut murmela
xx
Alastaron ajolinjat

Aloittaja slowrider

137 Vastauksia
64284 Lukukerrat
Uusin viesti 23.06.18 - klo:21:40
kirjoittanut shyhander
xx
Ahveniston ajolinjat

Aloittaja app

24 Vastauksia
17330 Lukukerrat
Uusin viesti 06.08.15 - klo:22:14
kirjoittanut Juha_K
xx
Motoparkin ajolinjat

Aloittaja Turder

17 Vastauksia
14194 Lukukerrat
Uusin viesti 07.09.13 - klo:16:23
kirjoittanut mattipoeka
 

Uudet viestit

Vs: Kausi 2019
T1mppa tänään kello 09:16
Vs: Kausi 2020
Nitrous 11.10.19 - klo:22:27
Vs: Kunnon kohotusta
wbaum 08.10.19 - klo:13:54
Vs: Paras aikasi per rata
Jone 07.10.19 - klo:15:15
Vs: Kymiring Dataa
jarska 03.10.19 - klo:21:42
Vs: RSV4 väitykset
MarkoL 02.10.19 - klo:17:36
Vs: Tänään
Nitrous 11.09.19 - klo:19:07
Vs: BMW DTC/Calibration Kit
murmela 01.09.19 - klo:15:38
Vs: Kymi Ring 2013-?
murmela 28.08.19 - klo:13:54
Vs: Keula täryyttää
Niki 23.08.19 - klo:22:45
Vs: Varikkoteltta
murmela 19.08.19 - klo:08:49
Vs: Tarjolla rata-ajokoulutus
JCM 18.08.19 - klo:22:25

MP-Ratatori

Dunlop KR108/KR106 slick renkaita

Hinta: 230.00 EUR
Päiväys: 18/09/2019
Kommentit (0)
2009 CBR1000RR, etuiskarin runko vasen


Hinta: 120.00 EUR
Päiväys: 15/09/2019
Kommentit (0)
2007-2011 CBR1000RR Bitubo Kfork valve kit


Hinta: 189.00 EUR
Päiväys: 14/09/2019
Kommentit (0)
O: Gsx-r 1000 K8 ratakamaa

Päiväys: 25/08/2019
Kommentit (0)
M: ZX10r 2008-2010 takakate (Sebimoto)

Hinta: 165.00 EUR
Päiväys: 24/08/2019
Kommentit (0)

MP-Ratagalleria