Kemoran ajolinjat

Aloittaja Juha_K, 05.04.12 - klo:12:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

app

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 01.09.13 - klo:23:24
Lainaus käyttäjältä: poutis - 01.09.13 - klo:23:12
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 01.09.13 - klo:22:18
Lainaus käyttäjältä: app - 31.08.13 - klo:21:52
Jos toi Vuorela säälistä vetäis mua, vaikka sit köydellä, pari kierrosta. Se tuli tänään kahvilanmutkaan korva maassa, kun kattelin sieltä terassilta.

:) Nyt selvis mistä porukka keksi tänään tulla hakemaan possujunapaikkoja jokaiselle setille.
Eikös se ole kunnia-asia jos possujunaa pääsee vetää airrev_1


Ihan mukavaa hommaa ainakin jälkipuintien osalta. Olis tarttenut vaan vähän nopeemman veturin, että olis se 12 alkuinen saatu aikaiseksi.


Millä renkaalla ajoit tuon 1.13?

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: app - 02.09.13 - klo:09:34
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 01.09.13 - klo:23:24
Lainaus käyttäjältä: poutis - 01.09.13 - klo:23:12
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 01.09.13 - klo:22:18
Lainaus käyttäjältä: app - 31.08.13 - klo:21:52
Jos toi Vuorela säälistä vetäis mua, vaikka sit köydellä, pari kierrosta. Se tuli tänään kahvilanmutkaan korva maassa, kun kattelin sieltä terassilta.

:) Nyt selvis mistä porukka keksi tänään tulla hakemaan possujunapaikkoja jokaiselle setille.
Eikös se ole kunnia-asia jos possujunaa pääsee vetää airrev_1


Ihan mukavaa hommaa ainakin jälkipuintien osalta. Olis tarttenut vaan vähän nopeemman veturin, että olis se 12 alkuinen saatu aikaiseksi.


Millä renkaalla ajoit tuon 1.13?

Edessä 8813 Dunlopin slicksi, takana Pirellin SC2 superbike. Semmosta perusvarmaa köröttelyä tuokin kierros jossa vaan sattu linja osumaan aika kivasti ilman isompia virheitä.

app

02.09.13 - klo:09:46 #62 Viimeisin muokkaus: 02.09.13 - klo:09:50 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: app - 01.09.13 - klo:17:55
Lainaus käyttäjältä: murmela - 01.09.13 - klo:00:26
Lainaus käyttäjältä: app - 31.08.13 - klo:21:52
Mulla ajo sujui tänään aivan uskomattoman hyvin. Käsi pelaa täysin, ja jaksoin ajaa useemman setin.

Mä olen ihan täpinöissäni täällä, kun kulkee ihan uskomattoman hyvin. Kello vasta huomenna kiinni. Ajaminen on kerta kaikkiaan nyt niin rentoo ja helpon tuntuista.

Miltäs ergonomia tuntuu. Ooks mutustellu sitä yhtään tarkemmin?

Tosi hyvä. Nyt on ajoasento kohdillaan kliparit ultraedessä teki aluks sen, että tasapainoelin teki tepposia, kun pää myös niin etukenossa, mutta nyt on tilaa. Perseenkin saan pääsuoralla nostettua samalla taakse nyt, mitä ennen en ole tehnyt.  Vähän treeniä, niin vedän kun merguez-murmela. Keskiryhmässä paras tänään 1.16.62. Kierroksella 2 ovitettavaa

Ovitettavaa.  Joo, tavallista enemmän tuli kirjuioitusvirheitä viikonloppuna, kun kosketusnäyttöisellä puhelimella näpyttelin. Tosi pientä pränttiä, ja melkein mahdoton muokata viestejä, kun sai kaadossa osumaa alkukesästä. Ei ollut, yllätys yllätys, olusilla osuutta.

Niin, ajelin koko viikonlopun keskiryhmässä, ja sunnuntainakin valitsin sen, vaikka olisin nopsaan päässyt, kun oli enemmän tilaa, ja tykkäsin ohitella. Vedimpä possujuniakin muutaman setin, mikä hauskaa.
Viimeisen setin, 4 kierrosta ajoin sunnuntaina sateen lähestyessä täpöllä, kun edellisen 1.24-5 vauhtia kaverin kanssa. Siinä parani kierros kierrokselta, ja viimesellä tuo 1.16.62. Pääsuoran alussa ohitin yhden, mutta ei haitannut sektoria setin toiseks parhaaseen kun 0.1, kun tarvi vaan ykkösmutkan jälkeen vähän ottaa sisempää suoralle tulo.
Viimeisen vasurin jälkeen oli toinen kaveri menossa varikolle käsi pystyssä, ja se vaikutti linjaan, mutta en joutunut keventämään. Vähän keskemmältä jouduin taittaan kahvilan mutkaan, ja sektori 9.90 (+ 0.8 setin parhaaseen).

Mä oon tosi tosi tosi tyytyväinen viikonloppuun, kun käsi ei haitannut, ja peikkookaan ei näkynyt missään. Kait sitä tiedosti, että se Alastaron töppäys oli niin PERSEESTÄ, ettei se mutka-ajoon sit vaikuttanut  :)

app

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 02.09.13 - klo:09:45
Lainaus käyttäjältä: app - 02.09.13 - klo:09:34
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 01.09.13 - klo:23:24
Lainaus käyttäjältä: poutis - 01.09.13 - klo:23:12
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 01.09.13 - klo:22:18
Lainaus käyttäjältä: app - 31.08.13 - klo:21:52
Jos toi Vuorela säälistä vetäis mua, vaikka sit köydellä, pari kierrosta. Se tuli tänään kahvilanmutkaan korva maassa, kun kattelin sieltä terassilta.

:) Nyt selvis mistä porukka keksi tänään tulla hakemaan possujunapaikkoja jokaiselle setille.
Eikös se ole kunnia-asia jos possujunaa pääsee vetää airrev_1


Ihan mukavaa hommaa ainakin jälkipuintien osalta. Olis tarttenut vaan vähän nopeemman veturin, että olis se 12 alkuinen saatu aikaiseksi.


Millä renkaalla ajoit tuon 1.13?

Edessä 8813 Dunlopin slicksi, takana Pirellin SC2 superbike. Semmosta perusvarmaa köröttelyä tuokin kierros jossa vaan sattu linja osumaan aika kivasti ilman isompia virheitä.

Joo-o. Perusvarman köröttelys kanssa joutasit murmelan kans vääntään  :P. Siikakovaa todetaan täältä katsomon puolelta.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: app - 02.09.13 - klo:09:48
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 02.09.13 - klo:09:45
Lainaus käyttäjältä: app - 02.09.13 - klo:09:34
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 01.09.13 - klo:23:24
Lainaus käyttäjältä: poutis - 01.09.13 - klo:23:12
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 01.09.13 - klo:22:18
Lainaus käyttäjältä: app - 31.08.13 - klo:21:52
Jos toi Vuorela säälistä vetäis mua, vaikka sit köydellä, pari kierrosta. Se tuli tänään kahvilanmutkaan korva maassa, kun kattelin sieltä terassilta.

:) Nyt selvis mistä porukka keksi tänään tulla hakemaan possujunapaikkoja jokaiselle setille.
Eikös se ole kunnia-asia jos possujunaa pääsee vetää airrev_1


Ihan mukavaa hommaa ainakin jälkipuintien osalta. Olis tarttenut vaan vähän nopeemman veturin, että olis se 12 alkuinen saatu aikaiseksi.


Millä renkaalla ajoit tuon 1.13?

Edessä 8813 Dunlopin slicksi, takana Pirellin SC2 superbike. Semmosta perusvarmaa köröttelyä tuokin kierros jossa vaan sattu linja osumaan aika kivasti ilman isompia virheitä.

Joo-o. Perusvarman köröttelys kanssa joutasit murmelan kans vääntään  :P. Siikakovaa todetaan täältä katsomon puolelta.

Eikä ku sikakovaa ajaessa tuli vaan huonompia kierrosaikoja  :) Tuolla kierroksella sain jonon kiinni ihan kierroksen loppuun ja tulin sitten seuraavalta hakemaan varikolta tyhjempää rakoa. Kovempaa näyttäis menevän kun ei yritä ajaa täysiä.

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 02.09.13 - klo:09:48
Joo-o. Perusvarman köröttelys kanssa joutasit murmelan kans vääntään  :P.
Olihan se munkin ajaminen perusvarmaa köröttelyä, siihen kikkamutkaan asti.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.09.13 - klo:10:39
Lainaus käyttäjältä: app - 02.09.13 - klo:09:48
Joo-o. Perusvarman köröttelys kanssa joutasit murmelan kans vääntään  :P.
Olihan se munkin ajaminen perusvarmaa köröttelyä, siihen kikkamutkaan asti.

Mulla myös aina.

No joo. Se menee joskus runttaamalla hyvin, kuten mun Alasraron enkka syyskuussa aika-ajossa, kun hortoilin varikolla pensakorkkia etsiskellen, jne..., mutta vahingossa rengasta kokeillessa tein ekan alle 1.26 pari viikko aikasemmin. Se oli uskomattoman helpon tuntuista. Päivän ekan setin, oisko ollut kolmas kierros. Siitä sitten yritystä lisää, ja hitaamminhan se meni. Rengas uus 4902.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: app - 02.09.13 - klo:12:56
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.09.13 - klo:10:39
Lainaus käyttäjältä: app - 02.09.13 - klo:09:48
Joo-o. Perusvarman köröttelys kanssa joutasit murmelan kans vääntään  :P.
Olihan se munkin ajaminen perusvarmaa köröttelyä, siihen kikkamutkaan asti.

Mulla myös aina.

No joo. Se menee joskus runttaamalla hyvin, kuten mun Alasraron enkka syyskuussa aika-ajossa, kun hortoilin varikolla pensakorkkia etsiskellen, jne..., mutta vahingossa rengasta kokeillessa tein ekan alle 1.26 pari viikko aikasemmin. Se oli uskomattoman helpon tuntuista. Päivän ekan setin, oisko ollut kolmas kierros. Siitä sitten yritystä lisää, ja hitaamminhan se meni. Rengas uus 4902.

Siittä sitä rauhallista köröttelyä. Vai mennäänkö tuossa muka kovaa? Kokeillaan paria eri vaihdetta ja haetaan linjoja, jotka menee mulla yleensä liian aikaisin mutkiin sisään.

Kemora31082013

app

02.09.13 - klo:18:06 #68 Viimeisin muokkaus: 02.09.13 - klo:18:08 käyttäjältä app
Kun ei saanut selvää äänestä; vaihdatko nelosen kakkosmutkaan, vai vasta kolmoseen kaks pykälää, vai...? Entä käytätkö jarrua kakkoseen?
Paluusuora oli kyllä vauhdikas. Nelonen ilmeisesti piisaa, vai vitostako käytät? joka tapauksessa vauhti ja linja hyvä.
Viimeinen vasuri mulla hakusessa noin,mutta kun ei osu vielä, jos koskaan. Oletko katsonut hitainta nopeutta siinä vasurissa? Kiinostais vertailla

Hyvä pätkä.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: app - 02.09.13 - klo:18:06
Kun ei saanut selvää äänestä; vaihdatko nelosen kakkosmutkaan, vai vasta kolmoseen kaks pykälää, vai...? Entä käytätkö jarrua kakkoseen?
Paluusuora oli kyllä vauhdikas. Nelonen ilmeisesti piisaa, vai vitostako käytät? joka tapauksessa vauhti ja linja hyvä.
Viimeinen vasuri mulla hakusessa noin,mutta kun ei osu vielä, jos koskaan. Oletko katsonut hitainta nopeutta siinä vasurissa? Kiinostais vertailla

Hyvä pätkä.

Pätkässä oli erilaisia vaihteiden käyttöjä ja kokeilujen perusteella pitää vielä miettiä näitä vähän uusiksi ensi vuonna.

Nelonen riittää pääsuoralla yleensä, mutta jos ei riitä niin vaihdan takas neloselle jo pääsuoralla. Jos ei nelonen riitä on vauhtia yli 240km/h pääsuoralla. Ykkösmutkaan tulee taitettua liian aikaisin ja vauhti jää sitten hitaaksi suoralla. Jarrutan kakkosmutkaan noin 150m - 100m taulujen välin.

Paluusuoralla nelonen riittää. Vauhtia 215-217km/h.

Vikassa vasurissa 63km/h tuolla nopeimmalla kierroksella.

Nää kaikki Kemora jorinat vois siirtää Kemora ketjuun.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 02.09.13 - klo:16:45
Siittä sitä rauhallista köröttelyä. Vai mennäänkö tuossa muka kovaa? Kokeillaan paria eri vaihdetta ja haetaan linjoja, jotka menee mulla yleensä liian aikaisin mutkiin sisään.

Kemora31082013

Hemmetin rauhallisen ja varman näköistä menoa ja silti vauhtia piisaa.

app

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 02.09.13 - klo:18:40
Lainaus käyttäjältä: app - 02.09.13 - klo:18:06
Kun ei saanut selvää äänestä; vaihdatko nelosen kakkosmutkaan, vai vasta kolmoseen kaks pykälää, vai...? Entä käytätkö jarrua kakkoseen?
Paluusuora oli kyllä vauhdikas. Nelonen ilmeisesti piisaa, vai vitostako käytät? joka tapauksessa vauhti ja linja hyvä.
Viimeinen vasuri mulla hakusessa noin,mutta kun ei osu vielä, jos koskaan. Oletko katsonut hitainta nopeutta siinä vasurissa? Kiinostais vertailla

Hyvä pätkä.

Pätkässä oli erilaisia vaihteiden käyttöjä ja kokeilujen perusteella pitää vielä miettiä näitä vähän uusiksi ensi vuonna.

Nelonen riittää pääsuoralla yleensä, mutta jos ei riitä niin vaihdan takas neloselle jo pääsuoralla. Jos ei nelonen riitä on vauhtia yli 240km/h pääsuoralla. Ykkösmutkaan tulee taitettua liian aikaisin ja vauhti jää sitten hitaaksi suoralla. Jarrutan kakkosmutkaan noin 150m - 100m taulujen välin.

Paluusuoralla nelonen riittää. Vauhtia 215-217km/h.

Vikassa vasurissa 63km/h tuolla nopeimmalla kierroksella.

Nää kaikki Kemora jorinat vois siirtää Kemora ketjuun.

Ykksösmutkassa pahasti samaa vikaa. Mulla vaihdettava pääsuoralla vitonen, eli eri välitys meillä. Nyt sain naurettavat 224 tuohon parhaaseen, mutta kesäkuussa 235-244. Vaihdan nelosen kakkosmutkan jarruun, joka liian aikasessa. Jarruahan siinä ei tarttis, mutta helpommin...
Kolmosmutkaan kolmonen, ja shikaanin puolenvaihdossa nelonen, joka piisaa varmasti paluusuoralla (max ehkä 225-30). Kannattaiskohan vaihtaa kolmosmutkan jälkee nelonen. mulla kolmosessa hitain 94, kun hyvin menee (siis huonosti).

Samoja lukemia viimesen vasurin hitain, joten hakua oikeeseen suuntaan tässä siis.

Paljonkos saat huiput ennen kahvilanmutkaa? Entä varikkosuoralla? Nämäkin jotain kertois mulle. Entä karusellin hitaimmat nopeudet?, ja vielä jos viittisit katsoa karusellista viimeseen vasuriin mennessä huippu, niin tietäis kuinka mettassä oon siinä ulostulossa.

jarska

02.09.13 - klo:20:21 #72 Viimeisin muokkaus: 02.09.13 - klo:20:23 käyttäjältä jarska
Koulutuksessa tuli muun muassa ilmi että mun vaihteiden käyttö/käyttämättömyys on persiistä.
Olen tähän saakka ja aika monta ratapäivää myllännyt silleen et mutkaa lähestyessä ensin heittäny pienempää äkkii pesään ja sen päälle vasta jarru.
Eli tavallaan jotennii nurinkurin ja on prkleen vaikee oppii tuosta pois.

Lisäksi liikaa yhdellä vaihteella ajamista ja moottorijarrulla rullailua.
Tuohon soppaan vielä liian lussukat avaukset kun ei tahdo uskaltaa kokeilla takasen pitävyyttä.

Kemora mennyt vaihteiden osalta tälleen--> lähtö/katsomosuoralla kiihdytys-->suurin vaihde nelonen-->ennen vauhtimutkaa jo kolmonen silmään-->sama kolmonen pesässä jatkuu paluusuoran loppuun saakka-->jarrutus, sama kolmonen karusellissä-->vaihto kakoselle viimesessä vasurissa-->kiihdytys kohti kahvilanmutkaa, kolmonen pesään-->kahvilanmutkasta kakosella ulos, kiihdytys, kolmoselle-->taitto yköseen ja sama jatkuu.

Nyt reenattiin näin-->lähtö/katsomosuora, suurin vaihde vitonen-->samalla vitosella taitto kakoseen-->pikku kiihdytys, jarrutus-->vaihto kaks pykälää alas, eli kolmonen-->ennen nelosmutkaa, kallellaan ollessa nelonen sisään-->nelosella kohti paluusuoran vasuria-->jarrutus ja vaihto kolmoselle-->kolmosella karuselli ympäri ja vaihto kakoselle ennen viimestä vasuria-->kiihdytys ja samallai ku ennen, vaihto kolmoselle-->jarrutus ja vaihto kakoselle kahvilanmutkan lopussa-->kiihdytys ja vaihto kolmoselle, ennen yköstä-->jne.

Mä oon ihan liikaa ajellu ilman vaihteiden käyttöö ja nyt tuntuu et on pirusti ohjelmaa kun lisää vaihteiden rukkausta samalla kun jarruttaa.
Opittua yritettiin reenata videolla, välillä onnistuen ja välillä täysin sekoillen vaihteiden kans.
Pahoittelen,olin tukkona ja jouduin pudottaan vauhteja vielä omasta lupsakasta vauhdista alaspäin, treenatessa.

Varsinkin paluusuoran jarru tuottaa suuria ongelmia, vaihteiden vaihdon kera... ei meinaa vanha koira oppia uusia temppuja ja aiheutan itte turhaa ohjelmaa.

Kemora 1.9.2013

app

Kakkonen riittää karusellissa, eli se pesään paluusuoran lopussa. Mulla tää tapa. Sillä saa paremman avauksen pois tullessa kohti viimestä vasuria, eikä tarvii sekoilla vaihtamisen kanssa siinä kovassa jarrussa. Siis kakkosella koko paska läpi. Näin mulle opettanut, ja eihän siinä karusellissa missään kohtaa yli sataa mennä, kun kakkonen riittää sulla ~180:een=? Hä? Tä+ Taasko meni uusiks kaikki. Mä ostan automaattivaihteisen, tai sähkömopon. halvemmakskin tulee.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: app - 02.09.13 - klo:20:08
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 02.09.13 - klo:18:40
Lainaus käyttäjältä: app - 02.09.13 - klo:18:06
Kun ei saanut selvää äänestä; vaihdatko nelosen kakkosmutkaan, vai vasta kolmoseen kaks pykälää, vai...? Entä käytätkö jarrua kakkoseen?
Paluusuora oli kyllä vauhdikas. Nelonen ilmeisesti piisaa, vai vitostako käytät? joka tapauksessa vauhti ja linja hyvä.
Viimeinen vasuri mulla hakusessa noin,mutta kun ei osu vielä, jos koskaan. Oletko katsonut hitainta nopeutta siinä vasurissa? Kiinostais vertailla

Hyvä pätkä.

Pätkässä oli erilaisia vaihteiden käyttöjä ja kokeilujen perusteella pitää vielä miettiä näitä vähän uusiksi ensi vuonna.

Nelonen riittää pääsuoralla yleensä, mutta jos ei riitä niin vaihdan takas neloselle jo pääsuoralla. Jos ei nelonen riitä on vauhtia yli 240km/h pääsuoralla. Ykkösmutkaan tulee taitettua liian aikaisin ja vauhti jää sitten hitaaksi suoralla. Jarrutan kakkosmutkaan noin 150m - 100m taulujen välin.

Paluusuoralla nelonen riittää. Vauhtia 215-217km/h.

Vikassa vasurissa 63km/h tuolla nopeimmalla kierroksella.

Nää kaikki Kemora jorinat vois siirtää Kemora ketjuun.

Ykksösmutkassa pahasti samaa vikaa. Mulla vaihdettava pääsuoralla vitonen, eli eri välitys meillä. Nyt sain naurettavat 224 tuohon parhaaseen, mutta kesäkuussa 235-244. Vaihdan nelosen kakkosmutkan jarruun, joka liian aikasessa. Jarruahan siinä ei tarttis, mutta helpommin...
Kolmosmutkaan kolmonen, ja shikaanin puolenvaihdossa nelonen, joka piisaa varmasti paluusuoralla (max ehkä 225-30). Kannattaiskohan vaihtaa kolmosmutkan jälkee nelonen. mulla kolmosessa hitain 94, kun hyvin menee (siis huonosti).

Samoja lukemia viimesen vasurin hitain, joten hakua oikeeseen suuntaan tässä siis.

Paljonkos saat huiput ennen kahvilanmutkaa? Entä varikkosuoralla? Nämäkin jotain kertois mulle. Entä karusellin hitaimmat nopeudet?, ja vielä jos viittisit katsoa karusellista viimeseen vasuriin mennessä huippu, niin tietäis kuinka mettassä oon siinä ulostulossa.

Vaihdan tuon paluusuoran nelosen jo siinä kolmosmutkan jälkeen. Menee se siinä puolenvaihdossakin, mutta kun tarkoitus on minimoida riskit, niin parempi vaihtaa aiemmin. Turva-alue ei kuitenkaan paluusuoralle tullessa ole ollut kovin kaksinen paikka ajaa ulos jos vaihteiden kanssa tulee mitään ongelmaa.

Ajoin paluusuoralta kahvilan mutkaan kakkosella. Toi riittää juuri ja juuri tuohon suoralle, kun ennen kahvilan mutkaa osuu rajoittajaan 180km/h vauhdissa. Menis varmaan kolmosella paremmin(rauhallisemmin), mutta en (vielä) osaa vaihtaa kahvilan mutkassa kakkoselle riittävän hyvin. Varikkosuoralla 190-200km/h. Karusellissä tuolla kierroksella 71km/h siinä sisään taiton jälkeen jarrun loputtua, keskellä mutkaa 77km/h. Ennen vikaa vasuria 145-150km/h.

Powered by EzPortal