Kemoran ajolinjat

Aloittaja Juha_K, 05.04.12 - klo:12:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

poutis

Lainaus käyttäjältä: app - 02.09.13 - klo:20:37
Kakkonen riittää karusellissa, eli se pesään paluusuoran lopussa. Mulla tää tapa. Sillä saa paremman avauksen pois tullessa kohti viimestä vasuria, eikä tarvii sekoilla vaihtamisen kanssa siinä kovassa jarrussa. Siis kakkosella koko paska läpi. Näin mulle opettanut, ja eihän siinä karusellissa missään kohtaa yli sataa mennä, kun kakkonen riittää sulla ~180:een=? Hä? Tä+ Taasko meni uusiks kaikki. Mä ostan automaattivaihteisen, tai sähkömopon. halvemmakskin tulee.
Kyllä kakkonen siinä riittää mut itse ajelen kolmosella. Jotenkin vakaampaa eikä niin herkkä kaasu. Ja kyllä se tonnari siitä tarpeeksi notkeesti lähtee airrev_1. Välillä tulee kyllä kiire vaihtaa kakkoselle ennen
vasuria...
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

juice09

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 02.09.13 - klo:20:42
Lainaus käyttäjältä: app - 02.09.13 - klo:20:08
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 02.09.13 - klo:18:40
Lainaus käyttäjältä: app - 02.09.13 - klo:18:06
Kun ei saanut selvää äänestä; vaihdatko nelosen kakkosmutkaan, vai vasta kolmoseen kaks pykälää, vai...? Entä käytätkö jarrua kakkoseen?
Paluusuora oli kyllä vauhdikas. Nelonen ilmeisesti piisaa, vai vitostako käytät? joka tapauksessa vauhti ja linja hyvä.
Viimeinen vasuri mulla hakusessa noin,mutta kun ei osu vielä, jos koskaan. Oletko katsonut hitainta nopeutta siinä vasurissa? Kiinostais vertailla

Hyvä pätkä.

Pätkässä oli erilaisia vaihteiden käyttöjä ja kokeilujen perusteella pitää vielä miettiä näitä vähän uusiksi ensi vuonna.

Nelonen riittää pääsuoralla yleensä, mutta jos ei riitä niin vaihdan takas neloselle jo pääsuoralla. Jos ei nelonen riitä on vauhtia yli 240km/h pääsuoralla. Ykkösmutkaan tulee taitettua liian aikaisin ja vauhti jää sitten hitaaksi suoralla. Jarrutan kakkosmutkaan noin 150m - 100m taulujen välin.

Paluusuoralla nelonen riittää. Vauhtia 215-217km/h.

Vikassa vasurissa 63km/h tuolla nopeimmalla kierroksella.

Nää kaikki Kemora jorinat vois siirtää Kemora ketjuun.

Ykksösmutkassa pahasti samaa vikaa. Mulla vaihdettava pääsuoralla vitonen, eli eri välitys meillä. Nyt sain naurettavat 224 tuohon parhaaseen, mutta kesäkuussa 235-244. Vaihdan nelosen kakkosmutkan jarruun, joka liian aikasessa. Jarruahan siinä ei tarttis, mutta helpommin...
Kolmosmutkaan kolmonen, ja shikaanin puolenvaihdossa nelonen, joka piisaa varmasti paluusuoralla (max ehkä 225-30). Kannattaiskohan vaihtaa kolmosmutkan jälkee nelonen. mulla kolmosessa hitain 94, kun hyvin menee (siis huonosti).

Samoja lukemia viimesen vasurin hitain, joten hakua oikeeseen suuntaan tässä siis.

Paljonkos saat huiput ennen kahvilanmutkaa? Entä varikkosuoralla? Nämäkin jotain kertois mulle. Entä karusellin hitaimmat nopeudet?, ja vielä jos viittisit katsoa karusellista viimeseen vasuriin mennessä huippu, niin tietäis kuinka mettassä oon siinä ulostulossa.

Vaihdan tuon paluusuoran nelosen jo siinä kolmosmutkan jälkeen. Menee se siinä puolenvaihdossakin, mutta kun tarkoitus on minimoida riskit, niin parempi vaihtaa aiemmin. Turva-alue ei kuitenkaan paluusuoralle tullessa ole ollut kovin kaksinen paikka ajaa ulos jos vaihteiden kanssa tulee mitään ongelmaa.

Ajoin paluusuoralta kahvilan mutkaan kakkosella. Toi riittää juuri ja juuri tuohon suoralle, kun ennen kahvilan mutkaa osuu rajoittajaan 180km/h vauhdissa. Menis varmaan kolmosella paremmin(rauhallisemmin), mutta en (vielä) osaa vaihtaa kahvilan mutkassa kakkoselle riittävän hyvin. Varikkosuoralla 190-200km/h. Karusellissä tuolla kierroksella 71km/h siinä sisään taiton jälkeen jarrun loputtua, keskellä mutkaa 77km/h. Ennen vikaa vasuria 145-150km/h.
mulla ykkösmutka kans sisään liian aikaisin. pääsuoralla vitonen 232, nelonen ennen kakkosta ja kolmonen kolmosmutkaan, kolmosella vitoskanttariin jossa nelonen 198, karuselliin kakkonen, viimenen vasuri 72, kolmosella kahvilaan 169 varkkikkosuora kolmonen huiput 185. joskus karuselliin kakkosella ja välissä vaihto kolmoselle

Cat

Se ykkönen on vamppi, siinä ei ole jarrumerkkiä?

Mitä porukka käyttää siinä merkkinä? Siinä on se valkonen taulu mut se on liian aikasin, katon aina sitä ja sit lasken päässäni "yykaakoo pitkäks meni" ja sit jarrulle, mutta taidan siltiki tappaa liikaa vauhtia?

Jotain 120 pintaan on apeksissa yleensä, Kierrosajat 1.13,3 - 1.14. Toisaalta siinä on pitkä suora, niin ehkä tärkeintä, että avaus onnistuu, vaiko?

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Cat - 02.09.13 - klo:22:07
Se ykkönen on vamppi, siinä ei ole jarrumerkkiä?

Mitä porukka käyttää siinä merkkinä? Siinä on se valkonen taulu mut se on liian aikasin, katon aina sitä ja sit lasken päässäni "yykaakoo pitkäks meni" ja sit jarrulle, mutta taidan siltiki tappaa liikaa vauhtia?

Jotain 120 pintaan on apeksissa yleensä, Kierrosajat 1.13,3 - 1.14. Toisaalta siinä on pitkä suora, niin ehkä tärkeintä, että avaus onnistuu, vaiko?

Sitä valkoista taulua tulee kanssa käytettyä. Jarrulle kun taulu vilahtaa ohi. Ei siinä siltikään mutkaan asti oikein jarrua voi viedä vaikka vauhtia on pari sataa. Vauhtia oli nyt vaan 112km/h ykkösmutkassa, kun aikaisen taiton vuoksi joutui odottelemaan että mopo oli oikeaan suuntaan ennen avausta ja avaus sitten aika myöhään. Mitähän MikkoK:lla olis tuossa? Ehtii tuosta silti sen reilut 240km/h kerätä pääsuoralle.

rranta

ykkösmutkaan jarrulle mennessä vauhtia 197 mutkassa matalammillaan 123 josta pääsuoralle 243 nuo siis 1.11.32 kierroksella. Jarrumerkkinä tuomaritorni.

jarska

Lainaus käyttäjältä: poutis - 02.09.13 - klo:21:25
Kyllä kakkonen siinä riittää mut itse ajelen kolmosella. Jotenkin vakaampaa eikä niin herkkä kaasu. Ja kyllä se tonnari siitä tarpeeksi notkeesti lähtee airrev_1. Välillä tulee kyllä kiire vaihtaa kakkoselle ennen
vasuria...

Näin minäkin sen miellän ja ajan, mut tosi on...ohjelmaa tulee myös tällasella kankeella otuksella kun pitää tyrkätä kakosta ennen vasuria.

slowrider

ennen ykkösmutkaa huiput 178km/h ja mutkassa hitain kohta 125km/h. Pääsuoralla huiput 218km/h ja hitaimmillaan kakkosmutkassa 157km/h

juice09

Lainaus käyttäjältä: app - 02.09.13 - klo:18:06
Kun ei saanut selvää äänestä; vaihdatko nelosen kakkosmutkaan, vai vasta kolmoseen kaks pykälää, vai...? Entä käytätkö jarrua kakkoseen?
Paluusuora oli kyllä vauhdikas. Nelonen ilmeisesti piisaa, vai vitostako käytät? joka tapauksessa vauhti ja linja hyvä.
Viimeinen vasuri mulla hakusessa noin,mutta kun ei osu vielä, jos koskaan. Oletko katsonut hitainta nopeutta siinä vasurissa? Kiinostais vertailla

Hyvä pätkä.
tässä näitä mutkavauhteja keskeltä mutkaa 1. 117,  2. 158,  3. 103  5. 175,  6. 79,  7. 55,  8. 72  ja  9. 74

murmela

Lainaus käyttäjältä: Cat - 02.09.13 - klo:22:07
Se ykkönen on vamppi, siinä ei ole jarrumerkkiä?

Mitä porukka käyttää siinä merkkinä? Siinä on se valkonen taulu mut se on liian aikasin, katon aina sitä ja sit lasken päässäni "yykaakoo pitkäks meni" ja sit jarrulle, mutta taidan siltiki tappaa liikaa vauhtia?

Jotain 120 pintaan on apeksissa yleensä, Kierrosajat 1.13,3 - 1.14. Toisaalta siinä on pitkä suora, niin ehkä tärkeintä, että avaus onnistuu, vaiko?
Mulla oli viimeks ykkösen jarrumerkkinä kohdassa ~4:38 näkyvä jarrujälki ku joku driftaaja varmaankin siinä vetäny kaiteeseen.  :)
Apeksissa yleensä joku 120-123, ja kerhokisassa 126 ku ajoin tuli perseen alla iha täpinöissäni ku luulin ett se tonnari on edelleen perässä ja pakko saada suoralle vauhtia vaikka väkisin.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=a7zROcjlQYU#t=271
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 02.09.13 - klo:20:42

Ajoin paluusuoralta kahvilan mutkaan kakkosella. Toi riittää juuri ja juuri tuohon suoralle, kun ennen kahvilan mutkaa osuu rajoittajaan 180km/h vauhdissa. Menis varmaan kolmosella paremmin(rauhallisemmin), mutta en (vielä) osaa vaihtaa kahvilan mutkassa kakkoselle riittävän hyvin. Varikkosuoralla 190-200km/h. Karusellissä tuolla kierroksella 71km/h siinä sisään taiton jälkeen jarrun loputtua, keskellä mutkaa 77km/h. Ennen vikaa vasuria 145-150km/h.

Mä menen näköjään säännöllisesti liian aikasin jarrulle. mulla parhaalla (kesäkuu) kieroksella ennen kahvilaa 170, kuitenkin viimeinen sektori 8.56. varikkosuora 186. Ennen vikka vasuria 134, ja jarru alkaa jo suoran puolivälissä.
karusellissa 75 sisääntaiton jälkeen, ja 84 keskellä vasuria, laskien uudelleen 77 ennen välisuoraa.  välisuoralla ennen oikeeta93. karusellin oikeessa 72.

Tosi epätasaista mulla eri kierroksilla. Ei riittävästi rutiinia. Päivän paras tossa 1.15.2, ja optimi 1.13.35 (tarkistettu sektorit).

Tää on harjottelulaji, eikä riitä että välillä osuu linja kohdilleen. Alastarossa taas mulla tosi tasasta tänä kesänä, ja muutenkin, se kun on tossa vieressä. Kaatumispäivä edeltävänä kierroksia 27, ja parhaan ero optimiin 0.22. Näkee kumpi tutumpi.


app

Lainaus käyttäjältä: poutis - 02.09.13 - klo:21:25
Lainaus käyttäjältä: app - 02.09.13 - klo:20:37
Kakkonen riittää karusellissa, eli se pesään paluusuoran lopussa. Mulla tää tapa. Sillä saa paremman avauksen pois tullessa kohti viimestä vasuria, eikä tarvii sekoilla vaihtamisen kanssa siinä kovassa jarrussa. Siis kakkosella koko paska läpi. Näin mulle opettanut, ja eihän siinä karusellissa missään kohtaa yli sataa mennä, kun kakkonen riittää sulla ~180:een=? Hä? Tä+ Taasko meni uusiks kaikki. Mä ostan automaattivaihteisen, tai sähkömopon. halvemmakskin tulee.
Kyllä kakkonen siinä riittää mut itse ajelen kolmosella. Jotenkin vakaampaa eikä niin herkkä kaasu. Ja kyllä se tonnari siitä tarpeeksi notkeesti lähtee airrev_1. Välillä tulee kyllä kiire vaihtaa kakkoselle ennen
vasuria...

Näin se pitää munkin koittaa. Tietty välityskin ratkaisee, mulla edessä 16 (17 valio) ja takana kompensaationa -1 piikki.

app

Lainaus käyttäjältä: rranta - 02.09.13 - klo:22:34
ykkösmutkaan jarrulle mennessä vauhtia 197 mutkassa matalammillaan 123 josta pääsuoralle 243 nuo siis 1.11.32 kierroksella. Jarrumerkkinä tuomaritorni.

Mulla ykkösmutkaan mennessä 186, ja alin 121. Pääsuora 237, ja kakkonnen146. koilmosessa sitten mulla menee ihan perseelleen, eli 92, jne...

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: app - 02.09.13 - klo:23:11
Mä menen näköjään säännöllisesti liian aikasin jarrulle. mulla parhaalla (kesäkuu) kieroksella ennen kahvilaa 170, kuitenkin viimeinen sektori 8.56. varikkosuora 186. Ennen vikka vasuria 134, ja jarru alkaa jo suoran puolivälissä.
karusellissa 75 sisääntaiton jälkeen, ja 84 keskellä vasuria, laskien uudelleen 77 ennen välisuoraa.  välisuoralla ennen oikeeta93. karusellin oikeessa 72.

Tosi epätasaista mulla eri kierroksilla. Ei riittävästi rutiinia. Päivän paras tossa 1.15.2, ja optimi 1.13.35 (tarkistettu sektorit).

Tää on harjottelulaji, eikä riitä että välillä osuu linja kohdilleen. Alastarossa taas mulla tosi tasasta tänä kesänä, ja muutenkin, se kun on tossa vieressä. Kaatumispäivä edeltävänä kierroksia 27, ja parhaan ero optimiin 0.22. Näkee kumpi tutumpi.

Välisuora ennen karuselliä 106km/h.  bike_leaning

Suoranopeuksiin vaikuttaa paljon muutkin jutut kuin jarrumerkit. Oli muuten pikkusen masentavaa käydä Wehnän kävelyllä Kemoralla, kun se siellä kertoo samat merkit mistä itse ajaa ja kierrosajat on vähän erilaisia  :)

Optimit on aina kivoja: 1:10.15 nyt viime reissulla. Yleensä 11 alkuinen. Enköhän seuraa edelleen vaan noita kokonaisia kierroksia. Tekee ihmeitä optimille, kun ohittelee tarpeeksi paljon kuskeja eri paikoissa. Data oli kuitenkin laadultaan ihan ok.

jarska

Kuinka moni vetää kakosen läpi vitosvaihteella ja pudottaa kolmosmutkaan kolmosen vai ajaa nelosella läpi?
Kakosmutkaan pudottaa jopa kolmosvaihteen?

app

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 02.09.13 - klo:23:31
Lainaus käyttäjältä: app - 02.09.13 - klo:23:11
Mä menen näköjään säännöllisesti liian aikasin jarrulle. mulla parhaalla (kesäkuu) kieroksella ennen kahvilaa 170, kuitenkin viimeinen sektori 8.56. varikkosuora 186. Ennen vikka vasuria 134, ja jarru alkaa jo suoran puolivälissä.
karusellissa 75 sisääntaiton jälkeen, ja 84 keskellä vasuria, laskien uudelleen 77 ennen välisuoraa.  välisuoralla ennen oikeeta93. karusellin oikeessa 72.

Tosi epätasaista mulla eri kierroksilla. Ei riittävästi rutiinia. Päivän paras tossa 1.15.2, ja optimi 1.13.35 (tarkistettu sektorit).

Tää on harjottelulaji, eikä riitä että välillä osuu linja kohdilleen. Alastarossa taas mulla tosi tasasta tänä kesänä, ja muutenkin, se kun on tossa vieressä. Kaatumispäivä edeltävänä kierroksia 27, ja parhaan ero optimiin 0.22. Näkee kumpi tutumpi.



Välisuora ennen karuselliä 106km/h.  bike_leaning

Suoranopeuksiin vaikuttaa paljon muutkin jutut kuin jarrumerkit. Oli muuten pikkusen masentavaa käydä Wehnän kävelyllä Kemoralla, kun se siellä kertoo samat merkit mistä itse ajaa ja kierrosajat on vähän erilaisia  :)

Optimit on aina kivoja: 1:10.15 nyt viime reissulla. Yleensä 11 alkuinen. Enköhän seuraa edelleen vaan noita kokonaisia kierroksia. Tekee ihmeitä optimille, kun ohittelee tarpeeksi paljon kuskeja eri paikoissa. Data oli kuitenkin laadultaan ihan ok.

Mites maalilinjalla nopeus? Mulla 146 - 159.

Powered by EzPortal