Kemoran ajolinjat

Aloittaja Juha_K, 05.04.12 - klo:12:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vuorela

02.09.13 - klo:23:43 #90 Viimeisin muokkaus: 03.09.13 - klo:00:04 käyttäjältä Vuorela
Lainaus käyttäjältä: app - 02.09.13 - klo:23:38
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 02.09.13 - klo:23:31
Lainaus käyttäjältä: app - 02.09.13 - klo:23:11
Mä menen näköjään säännöllisesti liian aikasin jarrulle. mulla parhaalla (kesäkuu) kieroksella ennen kahvilaa 170, kuitenkin viimeinen sektori 8.56. varikkosuora 186. Ennen vikka vasuria 134, ja jarru alkaa jo suoran puolivälissä.
karusellissa 75 sisääntaiton jälkeen, ja 84 keskellä vasuria, laskien uudelleen 77 ennen välisuoraa.  välisuoralla ennen oikeeta93. karusellin oikeessa 72.

Tosi epätasaista mulla eri kierroksilla. Ei riittävästi rutiinia. Päivän paras tossa 1.15.2, ja optimi 1.13.35 (tarkistettu sektorit).

Tää on harjottelulaji, eikä riitä että välillä osuu linja kohdilleen. Alastarossa taas mulla tosi tasasta tänä kesänä, ja muutenkin, se kun on tossa vieressä. Kaatumispäivä edeltävänä kierroksia 27, ja parhaan ero optimiin 0.22. Näkee kumpi tutumpi.



Välisuora ennen karuselliä 106km/h.  bike_leaning

Suoranopeuksiin vaikuttaa paljon muutkin jutut kuin jarrumerkit. Oli muuten pikkusen masentavaa käydä Wehnän kävelyllä Kemoralla, kun se siellä kertoo samat merkit mistä itse ajaa ja kierrosajat on vähän erilaisia  :)

Optimit on aina kivoja: 1:10.15 nyt viime reissulla. Yleensä 11 alkuinen. Enköhän seuraa edelleen vaan noita kokonaisia kierroksia. Tekee ihmeitä optimille, kun ohittelee tarpeeksi paljon kuskeja eri paikoissa. Data oli kuitenkin laadultaan ihan ok.

Mites maalilinjalla nopeus? Mulla 146 - 159.

167km/h. Näyttäis kaasu olevan pohjassa 10m ennen maaliviivaa ja avaus lineaarisesti edeltävän 120m aikana. Ajassa n. 4s kestänyt toi avaaminen. Voidaan vaikka Alastarossa ihmetellä noita mun käppyröitä, jos kiinnostaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 02.09.13 - klo:23:33
Kuinka moni vetää kakosen läpi vitosvaihteella ja pudottaa kolmosmutkaan kolmosen vai ajaa nelosella läpi?
Kakosmutkaan pudottaa jopa kolmosvaihteen?
Kakkoseen vitoselle 12500rpm
Kolmoseen neloselle 9100rpm
Nelosessa 14000rpm
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 02.09.13 - klo:23:43
Mites maalilinjalla nopeus? Mulla 146 - 159.

165km/h
[/quote]

Äh. Tasasen kehnoo mulla. Pitää kattella tuota kalentria, ja koittaa saada tälle kaudelle vähän kierroksia lisää. Tai siis enemmän.
Täähän on lopulta yksinkertasta: Ajaa vaan kovempaa.

rranta

Lainaus käyttäjältä: jarska - 02.09.13 - klo:23:33
Kuinka moni vetää kakosen läpi vitosvaihteella ja pudottaa kolmosmutkaan kolmosen vai ajaa nelosella läpi?
Kakosmutkaan pudottaa jopa kolmosvaihteen?
Me tästä jo puhuttiin, vaan laitetaan tänne foorumillekki hovioikeuden ruodittavaksi. Ite ajan samalla vaihteella kakosmutkan läpi millä ajan pääsuoranki. Vähän rötäämällä lähtee avaus siitä, vaan tojennu paremmaksi itelle noin. Se kakkosmutkan linja vaatii kaiken keskittymisen ja oman pyörän puutteet helpottaa valintaa. Seuraavaan mutkaan puotan yhden tai kaks pienemmälle. Kemora on minusta siitä mielenkiintonen rata, että voi valita ottaako kuokkaan tässä vai tuossa vai molemmissa. Linjoja ja käytettäviä vaihteita on minusta useita. Tietysti välit vaikuttaa noihin käytettäviin vaihteisiin, mutta varsinki linjoista minusta yhtä ainoaa oikeaa ei oo. Vaihteista esim nämä harrastelijat: wehnä ajaa samalla millä suoranki ja Penna puottaa yhtä pienemmälle ennen kakkosmutkaa. Muistaakseni Wehnällä taitaa olla rataennätys ja Penna oli tänä vuonna nopeampi aika-ajoissa.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: app - 03.09.13 - klo:00:04
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 02.09.13 - klo:23:43
Mites maalilinjalla nopeus? Mulla 146 - 159.

165km/h

Äh. Tasasen kehnoo mulla. Pitää kattella tuota kalentria, ja koittaa saada tälle kaudelle vähän kierroksia lisää. Tai siis enemmän.
Täähän on lopulta yksinkertasta: Ajaa vaan kovempaa.
[/quote]

Sellanen 167-170km/h maaliiivalle. Kakkosmutkan ajan samalla vaihteella kuin pääsuoran, eli vitosella, enkä puota kuin neloselle kolmesen avaukseen. Silti kerkee ihan kivasti. Kolmoselle vois puottaa, kunhan tekeminen alkaa olemaan siellä alle kympin puolella.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 03.09.13 - klo:16:20
Sellanen 167-170km/h maaliiivalle. Kakkosmutkan ajan samalla vaihteella kuin pääsuoran, eli vitosella, enkä puota kuin neloselle kolmesen avaukseen. Silti kerkee ihan kivasti. Kolmoselle vois puottaa, kunhan tekeminen alkaa olemaan siellä alle kympin puolella.

Mä kokeilin myös ajaa kolmosmutkan nelosella, eikä se yhtään pöllömmältä tuntunu, varsinki jos sai jätettyä kunnolla vauhtia kakosen jälkeen.
Wehnä kyllä ruoski mua ja sano jotta se pitäs ajaa kolomoosella.

app

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 03.09.13 - klo:16:20


Sellanen 167-170km/h maaliiivalle. Kakkosmutkan ajan samalla vaihteella kuin pääsuoran, eli vitosella, enkä puota kuin neloselle kolmesen avaukseen. Silti kerkee ihan kivasti. Kolmoselle vois puottaa, kunhan tekeminen alkaa olemaan siellä alle kympin puolella.

Niinpä. Miks vaihdan kolmoselle, kun siinä ei pysty avaamaan ennen shikaania kuitenkaan kun varovasti. Tämä otetaan käyttöön myös.

Hyviä vinkkejä tullut jo muutamia tässä ketjussa. Kannattaa kysellä

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: app - 03.09.13 - klo:22:08
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 03.09.13 - klo:16:20


Sellanen 167-170km/h maaliiivalle. Kakkosmutkan ajan samalla vaihteella kuin pääsuoran, eli vitosella, enkä puota kuin neloselle kolmesen avaukseen. Silti kerkee ihan kivasti. Kolmoselle vois puottaa, kunhan tekeminen alkaa olemaan siellä alle kympin puolella.

Niinpä. Miks vaihdan kolmoselle, kun siinä ei pysty avaamaan ennen shikaania kuitenkaan kun varovasti. Tämä otetaan käyttöön myös.

Hyviä vinkkejä tullut jo muutamia tässä ketjussa. Kannattaa kysellä

Hyvästä vinkistä en tiedä.. Kai sen pienemmällä vaihteella ja reippaammalla avauksella kovempaa pääsee, jos vaan osaa. Kolmosella touhuun tulee hirveäsi tekemisen meininkiä ja touhu on kuin GP-kisoista... ainoastaan 4.sektorin aika on se sama 15, joitain kymmenyksiä päälle. Mulla on todennäköiseesti jotain muuta tarpeetonta ohjelmaa tossa ajamisessa, että kaikki tollanen ei tahdo vielä onnistua.

app

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 03.09.13 - klo:23:38
Lainaus käyttäjältä: app - 03.09.13 - klo:22:08
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 03.09.13 - klo:16:20


Sellanen 167-170km/h maaliiivalle. Kakkosmutkan ajan samalla vaihteella kuin pääsuoran, eli vitosella, enkä puota kuin neloselle kolmesen avaukseen. Silti kerkee ihan kivasti. Kolmoselle vois puottaa, kunhan tekeminen alkaa olemaan siellä alle kympin puolella.

Niinpä. Miks vaihdan kolmoselle, kun siinä ei pysty avaamaan ennen shikaania kuitenkaan kun varovasti. Tämä otetaan käyttöön myös.

Hyviä vinkkejä tullut jo muutamia tässä ketjussa. Kannattaa kysellä

Hyvästä vinkistä en tiedä.. Kai sen pienemmällä vaihteella ja reippaammalla avauksella kovempaa pääsee, jos vaan osaa. Kolmosella touhuun tulee hirveäsi tekemisen meininkiä ja touhu on kuin GP-kisoista... ainoastaan 4.sektorin aika on se sama 15, joitain kymmenyksiä päälle. Mulla on todennäköiseesti jotain muuta tarpeetonta ohjelmaa tossa ajamisessa, että kaikki tollanen ei tahdo vielä onnistua.

Tarkoitin itse saaneeni hyviä vinkkejä.

Siinä kolmosmutkan jälkeen jotkut vaihtavat nelosta, ja puolenvaihdossa jotkut myös vitosta. Mulla riittää nelonen tällä välityksellä noin 230:een, joten jää vaan vaihto neloselle sopivassa paikkaa, jos nyt kolmoselle enää tämän sun vinkkis kokeilun jälkeen enää pudotan.

Siinä puolenvaihdossa olen aina vaihtanut neloselle, ja onhan se vähän hätänen väli potkaista jalalla isompaa, samalla kun kääntää perseen. Tuntuu edelleen hankalalta.

Kyllä nelosella pitäis riittää kiihtyvyys siinä kolmosmutkan jälkeen, kun ei mopoa läheskään pystyyn saa. Jäänee sitten aikaa paremmin keskittyä linjan osumiseen, mikä tuossa vielä pitkään ykkösjuttu.

tamik87

Tossa parit videot kemorasta meikäläisen kyydistä. Ei mitään enkkavauhteja mutta kunhan sain kameran lainaksi.

.ORG! Kemora, Nopea ryhmä 31.8.13

.ORG! Kemora, nopea ryhmä 1.9.13

jarska

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 05.09.13 - klo:07:55
Tossa parit videot kemorasta meikäläisen kyydistä. Ei mitään enkkavauhteja mutta kunhan sain kameran lainaksi.

.ORG! Kemora, Nopea ryhmä 31.8.13

.ORG! Kemora, nopea ryhmä 1.9.13

Pistäkee pliis näitä tonne galleriaanki kun pitkä talvi tulossa, aikaa kattella ja hukkuvat näihin ketjuihin.

app

On kyllä tosi hyviä nämä videot. Taas löysin edellisestä omaan ajoon muutosta, jolla saatan saada rauhotettua karusellin toimintaani.
Se kakkonen taitaa sittenkin olla mulle liian kriittinen siinä. Kolmosella meno vakaampaa, ja vaan hiukan pyöreemmä'llä linjalla ulos sielä, niin saa avattua aikasemmin tasaisemmin, jolloin kolmosella puhuri piisaa.

Vaikka kuussatanen onkin tuossa, oli jo Vuorelan tallenteen lisäksi toinen filmi, joka vahvistaa oman linjan olevan ulostulossa aivan liian jyrkkä sisäkanttaria liian lähelle palaten. Karusellissa häviän noin sekunnin vertailussa muille.

Jarska PLIIS, koita järjestää meille vielä tähän kauteen 1 päivä tuonne. Polvillaan rukoillen kirjoitan tätä. Lisäksi Mekkaan päin suoritan saman varmuudeksi.

Wper

Lainaus käyttäjältä: app - 05.09.13 - klo:09:41
On kyllä tosi hyviä nämä videot. Taas löysin edellisestä omaan ajoon muutosta, jolla saatan saada rauhotettua karusellin toimintaani.
Se kakkonen taitaa sittenkin olla mulle liian kriittinen siinä. Kolmosella meno vakaampaa, ja vaan hiukan pyöreemmä'llä linjalla ulos sielä, niin saa avattua aikasemmin tasaisemmin, jolloin kolmosella puhuri piisaa.

Vaikka kuussatanen onkin tuossa, oli jo Vuorelan tallenteen lisäksi toinen filmi, joka vahvistaa oman linjan olevan ulostulossa aivan liian jyrkkä sisäkanttaria liian lähelle palaten. Karusellissa häviän noin sekunnin vertailussa muille.

Jarska PLIIS, koita järjestää meille vielä tähän kauteen 1 päivä tuonne. Polvillaan rukoillen kirjoitan tätä. Lisäksi Mekkaan päin suoritan saman varmuudeksi.


tänään ja huomenna kemorassa ratayhtiön päivät (rata avoinna moottoripyörille)
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 01.07.14 - klo:20:31
Jos et ois ohittanu mua paluusuoran jarrussa, niin antasin semmosen vinkin, jotta ota tiukemmin tuo nelosmutka ja pyri kääntään paluusuoran vasuriin (5.) jo aiemmin. Pääset avaamaan paluusuoralle aikaisemmin ja saat hyvän loppunopeuden ja sitäkautta ohituspaikan. Näky jossain kohtaa juniorin videossa kuinka me ajetaan se erilailla. Toki tulos oli sun kannalta parempi, joten ehkä olen väärässä.

Samaa varmaan haet, mutta kirjoitampa kuitenkin. Vähän hämää toi paluusuoralle avaaminen vasta vitoskanttarilta.

Oleellista omasta mielestä tuolle paluusuoralle tulemisessa on se että saa sen neloskanttarin kunnolla kiinni ja siihen taittaa tarpeeksi myöhään. Eli kolmosesta kunnolla ulkoreunaan, ennen nelosta kaasua pois että mopo kääntyy, neloskanttari kiinni ja kaasu pohjaan aina paluusuoran jarrumerkille asti. Tällöin ainakin itse saan kaasun pohjaan siinä neloskanttarin nurkilla ja vauhtia suoralle sen 220.

Laitetaan vielä semmonen, että jos kaasun käyttö on huonoa tai pitoa heikosti, niin saa sen mopon tuossa myös lapasesta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 01.07.14 - klo:21:28
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 01.07.14 - klo:20:31
Jos et ois ohittanu mua paluusuoran jarrussa, niin antasin semmosen vinkin, jotta ota tiukemmin tuo nelosmutka ja pyri kääntään paluusuoran vasuriin (5.) jo aiemmin. Pääset avaamaan paluusuoralle aikaisemmin ja saat hyvän loppunopeuden ja sitäkautta ohituspaikan. Näky jossain kohtaa juniorin videossa kuinka me ajetaan se erilailla. Toki tulos oli sun kannalta parempi, joten ehkä olen väärässä.

Samaa varmaan haet, mutta kirjoitampa kuitenkin. Vähän hämää toi paluusuoralle avaaminen vasta vitoskanttarilta.

Oleellista omasta mielestä tuolle paluusuoralle tulemisessa on se että saa sen neloskanttarin kunnolla kiinni ja siihen taittaa tarpeeksi myöhään. Eli kolmosesta kunnolla ulkoreunaan, ennen nelosta kaasua pois että mopo kääntyy, neloskanttari kiinni ja kaasu pohjaan aina paluusuoran jarrumerkille asti. Tällöin ainakin itse saan kaasun pohjaan siinä neloskanttarin nurkilla ja vauhtia suoralle sen 220.

Laitetaan vielä semmonen, että jos kaasun käyttö on huonoa tai pitoa heikosti, niin saa sen mopon tuossa myös lapasesta.
Tuo on sellanen paikka, että kusiaisellakin ottaa monia tonnareita kiinni kun monet yrittää sitkeesti ajaa ton kolmosesta asti koko ajan tasasesti kiihdyttämällä, jolloin ei pääse avaamaan kunnolla missään vaiheessa. Mut jatkakee vaan tuolla linjalla niin pääsee vajaatehosellakin ohi muuallakin kuin kahvilan mutkan jarrussa. :P
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal