Kemoran ajolinjat

Aloittaja Juha_K, 05.04.12 - klo:12:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 06.10.14 - klo:09:19
Eikös tuohon valita linja aina sen mukaan kummalta puolen on menossa edellä olijoista ohi :P
Älä sit ainakaan heipasta yritä ulkokautta ohi. Se on niitä harvoja, jotka käyttää koko sen radan leveyden siellä ulkolaidassa. Nimim. Hiekalla on lisää tilaa. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

paaton

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 06.10.14 - klo:09:19
Eikös tuohon valita linja aina sen mukaan kummalta puolen on menossa edellä olijoista ohi :P

Minä olen sielt sisältä puikkaillit, mutta cat näytti menevän tosiaan aika komeasti jarrun aikana ulkopuolelta ohi. Tai siis vauhtiero oli niin hurja, ettei cat kyllä ollut vielä jarrulllla. Komealta näytti :)

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.10.14 - klo:07:50
En minä kyllä ymmärrä miten sinä ajattelet ajaa tuon jos oot valuttamassa ajoissa sisään. Kovalla jarrulla sinne ulkolaitaan (silleen ettei ulkopuolella oo enää tilaa toiselle mopolle). Siellä ruudun 31(?) päällä nopeesti romut tonttiin ja kun keula osottaa oikeeseen suuntaan niin torvi auki.
Ymmärrätkö sitten jos verrataan alastaron laspalmasiin, jossa myöskin osa vetelee suoralla jarrulla sinne mutkaan?

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

06.10.14 - klo:11:14 #153 Viimeisin muokkaus: 06.10.14 - klo:11:15 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.10.14 - klo:11:05
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.10.14 - klo:07:50
En minä kyllä ymmärrä miten sinä ajattelet ajaa tuon jos oot valuttamassa ajoissa sisään. Kovalla jarrulla sinne ulkolaitaan (silleen ettei ulkopuolella oo enää tilaa toiselle mopolle). Siellä ruudun 31(?) päällä nopeesti romut tonttiin ja kun keula osottaa oikeeseen suuntaan niin torvi auki.
Ymmärrätkö sitten jos verrataan alastaron laspalmasiin, jossa myöskin osa vetelee suoralla jarrulla sinne mutkaan?


Las Palmasissa jarrutetaan suurin osa jarrusta mopo pystyssä ja mutkan voi ajaa joko tupla-apeksilla (suora jarru radan poikki) tai yhdellä myöhäsellä apeksilla (jarru loppuosa pyöreesti). Molemmilla linjoilla voi ajaa todistettavasti ainakin 1:21 kieppeille.

Kemoran kahvilanmutkassa jarru alotetaan joka tapauksessa pyörä reilusti kallellaan. Se kuinka terävästi pystyy kääntämään mutkaan sisään, vaikuttaa siihen kuinka pystyssä sen jarrun voi aloittaa. Jos sisääntaitto on löysä, joutuu pyörää kääntämään jarrun alusta alkaen enemmän, jolloin jarru on pakko aloittaa aiemmin, koska pyörä on enempi kallellaan. Jos sisääntaitto on riittävän terävä, voi pyörää nostaa vähän pystyyn siinä ekan sisäkanttarin paikkeilla, jolloin voi jarruttaa kovempaa. Jarrun loppuosa molemmissa tapauksissa siellä ihan ulkolaidassa (alle puol metriä radan ulkolaidasta), mopo maksimikallistukseen ihan hetkeksi ja kun keula osoittaa oikeaan suuntaan, kaasu auki. Toi Kahvilanmutkan jarru ajetaan pyöreellä linjalla joka tapauksessa, mutta mun mielestä siinä pitää välttää liian ison kallistuskulman käyttöä, että jarruun saisi vähän tehoakin. Ja tähän päästään sillä terävällä sisääntaitolla.

Edit. Piirrä kuva niin ehkä sit tulee selväksi?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

paaton

No eikös tuo nyt ajeta vähän kuin muutkin jarrut. Eli kova jarru suorassa ja lopussa sitten jarrua vasten mopo ajoissa kallelleen. Silloinhan se loppu pyöristyy ihan itsestään.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.10.14 - klo:11:14
Las Palmasissa jarrutetaan suurin osa jarrusta mopo pystyssä ja mutkan voi ajaa joko tupla-apeksilla (suora jarru radan poikki) tai yhdellä myöhäsellä apeksilla (jarru loppuosa pyöreesti). Molemmilla linjoilla voi ajaa todistettavasti ainakin 1:21 kieppeille.
Jos pistetään asialle kuski joka osaa oikeasti ajaa, niin kumpi linja on nopeampi?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.10.14 - klo:11:17
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.10.14 - klo:11:14
Las Palmasissa jarrutetaan suurin osa jarrusta mopo pystyssä ja mutkan voi ajaa joko tupla-apeksilla (suora jarru radan poikki) tai yhdellä myöhäsellä apeksilla (jarru loppuosa pyöreesti). Molemmilla linjoilla voi ajaa todistettavasti ainakin 1:21 kieppeille.
Jos pistetään asialle kuski joka osaa oikeasti ajaa, niin kumpi linja on nopeampi?

Eikö se siitä V.Kallion videosta selviä?

murmela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 06.10.14 - klo:11:18
Eikö se siitä V.Kallion videosta selviä?
Eikös M.Kallio ole nopeampi kuski?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

paaton

Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.10.14 - klo:11:21
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 06.10.14 - klo:11:18
Eikö se siitä V.Kallion videosta selviä?
Eikös M.Kallio ole nopeampi kuski?

Eli vesan linjat ei kelpaa murmelalle :)
Nyt tarttee ehkä soittaa marques paikalle.

slowrider

tässä 0.50 kohdalla näkyy hyvin noi linjojen erot palmasissa :)

http://youtu.be/c5G8YtYnHnA

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.10.14 - klo:11:17
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.10.14 - klo:11:14
Las Palmasissa jarrutetaan suurin osa jarrusta mopo pystyssä ja mutkan voi ajaa joko tupla-apeksilla (suora jarru radan poikki) tai yhdellä myöhäsellä apeksilla (jarru loppuosa pyöreesti). Molemmilla linjoilla voi ajaa todistettavasti ainakin 1:21 kieppeille.
Jos pistetään asialle kuski joka osaa oikeasti ajaa, niin kumpi linja on nopeampi?

Elä nyt sotke enempää sitä palmasia tähän ennen kuin ollaan päästy tuosta kahvilanmutkasta selvyyteen. Sitä kuvaa odotellessa...
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.10.14 - klo:11:53
Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.10.14 - klo:11:17
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.10.14 - klo:11:14
Las Palmasissa jarrutetaan suurin osa jarrusta mopo pystyssä ja mutkan voi ajaa joko tupla-apeksilla (suora jarru radan poikki) tai yhdellä myöhäsellä apeksilla (jarru loppuosa pyöreesti). Molemmilla linjoilla voi ajaa todistettavasti ainakin 1:21 kieppeille.
Jos pistetään asialle kuski joka osaa oikeasti ajaa, niin kumpi linja on nopeampi?

Elä nyt sotke enempää sitä palmasia tähän ennen kuin ollaan päästy tuosta kahvilanmutkasta selvyyteen. Sitä kuvaa odotellessa...
Kerro ny vaan iha rohkeesti kumpi linja sun mielestä on nopeempi jos pistetään asialle kuski joka oikeesti osaa ajaa?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Kah, en uskonut että pieni indusointi keskusteluun kahvilanmutkasta onnistuisi, mutta... Repesin tuossa kun katselin kaverille vinkkejä netinjakoon läppärin mokkulasta (http://www.wikihow.com/Share-Internet-Connection) niin sivun alalaitaan tuli mulle ainakin :

Lainaa
Are you an expert on motorcycles?
If so, share what you know about how to turn right on a motorcycle.

Please be as detailed as possible in your explanation. We will take your detailed information, edit it for clarity and accuracy, and incorporate it into an article that will help thousands of people.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.10.14 - klo:11:59
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.10.14 - klo:11:53
Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.10.14 - klo:11:17
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.10.14 - klo:11:14
Las Palmasissa jarrutetaan suurin osa jarrusta mopo pystyssä ja mutkan voi ajaa joko tupla-apeksilla (suora jarru radan poikki) tai yhdellä myöhäsellä apeksilla (jarru loppuosa pyöreesti). Molemmilla linjoilla voi ajaa todistettavasti ainakin 1:21 kieppeille.
Jos pistetään asialle kuski joka osaa oikeasti ajaa, niin kumpi linja on nopeampi?

Elä nyt sotke enempää sitä palmasia tähän ennen kuin ollaan päästy tuosta kahvilanmutkasta selvyyteen. Sitä kuvaa odotellessa...
Kerro ny vaan iha rohkeesti kumpi linja sun mielestä on nopeempi jos pistetään asialle kuski joka oikeesti osaa ajaa?
Vastaus tuohon me tiedetään molemmat, joten mitä jos palattas Palmasista tonne kahvilanmutkaan, jonka toinen meistä taluttaa vähän sinne päin ja toinen ihan päin persettä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.10.14 - klo:12:24
Vastaus tuohon me tiedetään molemmat, joten mitä jos palattas Palmasista tonne kahvilanmutkaan, jonka toinen meistä taluttaa vähän sinne päin ja toinen ihan päin persettä.
Hypätäänkö kehän alkuun, jossa sanoin "helppo, ja seminopee, tapa siihen on tuo kahta apeksia mukaileva "suora jarru". Jos taas kädet riittää, niin aja jarrussa hieman pyöreämmällä linjalla, niin se on nopeempi linja."
Ett mitä kädettömämpi taluttaja, sitä suorempaa/pystymmässä/ se joutuu sinne jarruttamaan/nostamaan välillä mopoa pystympään sen takia ett ylipäätään selviytyis siitä mutkasta edes jotenkin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal