Kirjoittaja Aihe: Kemoran ajolinjat  (Luettu 106836 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5119
  • Paikalla:tänään kello 11:42
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 68
Vs: Kemoran ajolinjat
« Vastaus #240 : 22.08.15 - klo:00:43 »
Sulla taitaa olla vahvuus tuo alkupää radasta.
Se vaan on jotenki niin helppo kun taittaa ykköseen ja kakkoseen tosi myöhään, niin se on oikeestaan ihan sama miten se ajolinja osuu noin muuten, +-3 metriä riittää... Ja kolmosessa kaaaaartaa siin jarrussa. Neloseen vaan päästää kaasun ja odottaa mihin osuu.
Eli ei tarvi ku noi neljä asiaa tehä viiden sekunnin välein abaut sinneppäin, nii se alkupätkä on iha ok hanskassa.

Ei se sen vaikeempaa oo. ;D
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3256
  • Ikä: 34
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 14:10
  • K9 GSX-R1000
    • Superbike B #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 671
Vs: Kemoran ajolinjat
« Vastaus #241 : 22.08.15 - klo:08:55 »
hel***ti kyl tuo 3-4-5. Nyt koittanut väkisin saada tuohon tolkkua avaamalla isommin kakkosesta, jolloin ei pääse kääntämään liian aikaisin kolmoseen. Nyt kun se onnistuu, jarrulinja on liian suora, jolloin ei saada enää kolmosen sisäkanttaria kiinni.

Samoin ykkönen ja kakkonen, ajatus on kunhan vaan pääsis mukavuuslevelistä yli.
Paljoko sulla on sektoriajat kolmella ekalla sektorilla?
Kätevästi näin. Tuossa lauantailta joku setti, sunnuntaina saa kymmenyksen lisätä joka sektoriin.
(13.3 3.1 11.2 5.1)
Ja paljos nelossektori?
Mulla appn bimmerillä 15.43 kierroksella 2.84 11.05 4.97 15.86. Sen takia vaan uteliaisuuttani kysyin kun vertasin omiani 1.08 kierrokseen, että häviän paluusuoran jarruun mennessä vaan 2.1 sekunttia, nii aattelin ett mitäköhän se on sit semisti mua nopeempiin kuskeihin verrattuna.
Eli mulla menee radan loppuosa ihan munilleen.
1:12.2 kierroksella nuo oli 3.09, 11.20, 4.73, 15.35
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5119
  • Paikalla:tänään kello 11:42
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 68
Vs: Kemoran ajolinjat
« Vastaus #242 : 22.08.15 - klo:14:08 »
1:12.2 kierroksella nuo oli 3.09, 11.20, 4.73, 15.35
Exporttaa pelkästään toi kierros vbo:na ja jakoon kiits?

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1224
  • Paikalla:eilen kello 20:57
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: Kemoran ajolinjat
« Vastaus #243 : 26.06.19 - klo:16:30 »
Viteota: Mikä tuossa oli mielestäsi eniten päin persettä, että voisi koittaa korjata ennen viikonlopun kisoja?
Vaikka en murmela ookkaan niin koitetaan mutka kerrallaan:

1) Liian aikainen ja arpova taitto, jonka vuoksi kaasulle ei mutkan jälkeen päästä oikein koskaan, se olis tässä keskeistä...

2) valutellaan mutkaan jo puoleen väliin rataa ennen taittokohtaa, pitäis päästä myös vähän avaamaan ennen kolmosta tämän jälkeen mutta tällä ajolinjalla ei toki onnistu.

3) koska ei avattu kakkosmutkan jälkeen niin menet tässä ihan oudossa paikassa ennen apeksia kaasulle koska vauhti loppuu varmaan reilun moottorijarrun takia

4) tässä sisäänmenoon sun pitäis vähän löytää rytmiä, sun pitää vähän poistaa kaasua hetkeksi ennen nelosen mutkaa että pääset hyvälle linjalle. Nyt jotenkin yrität kaasu raollaan saada mopoa käännettyä.

5) ei oikein osu koska nelonen meni vähän huonosti. Jos nelosessa olis oikea ajolinja niin tuosta vitosen kanttarin vierestä pitäis päästä laskemaan jo täysin torvi auki.

6) paluusuoran jälkeen yritä saada suora linja ennen oikeaa karuselliä, nyt turha S-mutka, turhaa mennä kalleellaan pitkän aikaa ja vauhtikin meinaa loppua. Vois auttaa vähän syvemmälle jarruttaminen ja tietoisesti yrität saada suoran ennen oikeaa neulansilmää.

7) ei kauhean huono karusellin kierto muihin paikkoihin nähden, pikkasen missataan avauspaikka ennen vasenta neulansilmää.

8) vasen neulansilmä, vois auttaa jos menisit enemmän jarrulla mutkaan, nyt menet kaasulle aivan liian ajoissa ja mopo on aivan lintallaan 3-5metriä liian keskellä ja meinaat mennä ulkomutkasta ulos.

9) Kahvilaan tullaan varovasti ja ehkä hyväkin, mutta käännät liian aikaisin varikkosuoralle ja etenkin menet kaasulle ihan järjettömän aikaisin. Suunta on varmaan kymmeniä asteita vinossa.

Karkeesti, valuttelua mutkiin ja siitä seuraa riskipitoista (ja hidasta) kaasunkäyttöä kallellaan. Hyvin samanlaista tuli tehtyä itse aikoinaan suunnilleen samalla kierrosajalla.


Poissa teemuki

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Elo 2017
  • Viestejä: 39
  • Paikkakunta: Kaarina
  • Paikalla:eilen kello 10:47
  • RSV 1000R Factory ´04
    • Star Service Cup #11
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Kemoran ajolinjat
« Vastaus #244 : 27.06.19 - klo:14:07 »

1) Liian aikainen ja arpova taitto, jonka vuoksi kaasulle ei mutkan jälkeen päästä oikein koskaan, se olis tässä keskeistä...
2) valutellaan mutkaan jo puoleen väliin rataa ennen taittokohtaa, pitäis päästä myös vähän avaamaan ennen kolmosta tämän jälkeen mutta tällä ajolinjalla ei toki onnistu.
3) koska ei avattu kakkosmutkan jälkeen niin menet tässä ihan oudossa paikassa ennen apeksia kaasulle koska vauhti loppuu varmaan reilun moottorijarrun takia
4) tässä sisäänmenoon sun pitäis vähän löytää rytmiä, sun pitää vähän poistaa kaasua hetkeksi ennen nelosen mutkaa että pääset hyvälle linjalle. Nyt jotenkin yrität kaasu raollaan saada mopoa käännettyä.
5) ei oikein osu koska nelonen meni vähän huonosti. Jos nelosessa olis oikea ajolinja niin tuosta vitosen kanttarin vierestä pitäis päästä laskemaan jo täysin torvi auki.
6) paluusuoran jälkeen yritä saada suora linja ennen oikeaa karuselliä, nyt turha S-mutka, turhaa mennä kalleellaan pitkän aikaa ja vauhtikin meinaa loppua. Vois auttaa vähän syvemmälle jarruttaminen ja tietoisesti yrität saada suoran ennen oikeaa neulansilmää.
7) ei kauhean huono karusellin kierto muihin paikkoihin nähden, pikkasen missataan avauspaikka ennen vasenta neulansilmää.
8) vasen neulansilmä, vois auttaa jos menisit enemmän jarrulla mutkaan, nyt menet kaasulle aivan liian ajoissa ja mopo on aivan lintallaan 3-5metriä liian keskellä ja meinaat mennä ulkomutkasta ulos.
9) Kahvilaan tullaan varovasti ja ehkä hyväkin, mutta käännät liian aikaisin varikkosuoralle ja etenkin menet kaasulle ihan järjettömän aikaisin. Suunta on varmaan kymmeniä asteita vinossa.

Karkeesti, valuttelua mutkiin ja siitä seuraa riskipitoista (ja hidasta) kaasunkäyttöä kallellaan. Hyvin samanlaista tuli tehtyä itse aikoinaan suunnilleen samalla kierrosajalla.
Kiitos todella paljon näistä. Yritän soveltaa ohjeet käytäntöön heti huomiseksi.



  Aihe / Aloittaja Vastauksia / Lukukerrat Uusin viesti
xx
Alastaron ajolinjat

Aloittaja slowrider

137 Vastauksia
62770 Lukukerrat
Uusin viesti 23.06.18 - klo:21:40
kirjoittanut shyhander
xx
Ahveniston ajolinjat

Aloittaja app

24 Vastauksia
16984 Lukukerrat
Uusin viesti 06.08.15 - klo:22:14
kirjoittanut Juha_K
xx
Motoparkin ajolinjat

Aloittaja Turder

17 Vastauksia
13754 Lukukerrat
Uusin viesti 07.09.13 - klo:16:23
kirjoittanut mattipoeka
xx
Botnian ajolinjat

Aloittaja Bobo

78 Vastauksia
43980 Lukukerrat
Uusin viesti 18.08.16 - klo:11:44
kirjoittanut murmela
 

Uudet viestit

Vs: Keula täryyttää
Niki eilen kello 22:45
Vs: Tänään
Sippe eilen kello 22:43
Vs: Paras aikasi per rata
stydy 20.08.19 - klo:22:04
Vs: Kymi Ring 2013-?
murmela 19.08.19 - klo:22:30
Vs: Varikkoteltta
murmela 19.08.19 - klo:08:49
Vs: BMW DTC/Calibration Kit
murmela 18.08.19 - klo:22:34
Vs: Tarjolla rata-ajokoulutus
JCM 18.08.19 - klo:22:25
Vs: GoPro
Jone 08.08.19 - klo:16:19
Vs: Ketjun kireys
wbaum 05.08.19 - klo:14:57
Vs: Bensapumput
wbaum 04.08.19 - klo:02:37
Vs: K/VR academy ajovalmennus
tonde8 29.07.19 - klo:18:13
Vs: Alastaro-videot
KawaJawa 28.07.19 - klo:23:10

MP-Ratatori

M: ZX10r 2008-2010 takakate (Sebimoto)

Hinta: 165.00 EUR
Päiväys: 24/08/2019
Kommentit (0)
M: Dunlop KR 106 ja Pirelli superbike SC1 sliksejä,

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 15/08/2019
Kommentit (0)
Pirelli sc1 ja bridgestone r11 med kuviolliset takarenkaat

Hinta: 190.00 EUR
Päiväys: 31/07/2019
Kommentit (0)
Pyörä on Myyty Myydään rataprepattu kilvellinen R1 -08

Hinta: 4900.00 EUR
Päiväys: 17/07/2019
Kommentit (0)
Yamaha R6R -07 ratakatteet ja tankki. Käytettyjä ratarenkaita myös

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 07/07/2019
Kommentit (0)

MP-Ratagalleria