Kirjoittaja Aihe: Kemoran ajolinjat  (Luettu 112887 kertaa)

0 Ratailijaa ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5129
  • Paikalla:eilen kello 23:55
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Kemoran ajolinjat
« Vastaus #240 : 22.08.15 - klo:00:43 »
Sulla taitaa olla vahvuus tuo alkupää radasta.
Se vaan on jotenki niin helppo kun taittaa ykköseen ja kakkoseen tosi myöhään, niin se on oikeestaan ihan sama miten se ajolinja osuu noin muuten, +-3 metriä riittää... Ja kolmosessa kaaaaartaa siin jarrussa. Neloseen vaan päästää kaasun ja odottaa mihin osuu.
Eli ei tarvi ku noi neljä asiaa tehä viiden sekunnin välein abaut sinneppäin, nii se alkupätkä on iha ok hanskassa.

Ei se sen vaikeempaa oo. ;D
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3265
  • Ikä: 34
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 21:49
  • K9 GSX-R1000
    • Superbike B #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 673
Vs: Kemoran ajolinjat
« Vastaus #241 : 22.08.15 - klo:08:55 »
hel***ti kyl tuo 3-4-5. Nyt koittanut väkisin saada tuohon tolkkua avaamalla isommin kakkosesta, jolloin ei pääse kääntämään liian aikaisin kolmoseen. Nyt kun se onnistuu, jarrulinja on liian suora, jolloin ei saada enää kolmosen sisäkanttaria kiinni.

Samoin ykkönen ja kakkonen, ajatus on kunhan vaan pääsis mukavuuslevelistä yli.
Paljoko sulla on sektoriajat kolmella ekalla sektorilla?
Kätevästi näin. Tuossa lauantailta joku setti, sunnuntaina saa kymmenyksen lisätä joka sektoriin.
(13.3 3.1 11.2 5.1)
Ja paljos nelossektori?
Mulla appn bimmerillä 15.43 kierroksella 2.84 11.05 4.97 15.86. Sen takia vaan uteliaisuuttani kysyin kun vertasin omiani 1.08 kierrokseen, että häviän paluusuoran jarruun mennessä vaan 2.1 sekunttia, nii aattelin ett mitäköhän se on sit semisti mua nopeempiin kuskeihin verrattuna.
Eli mulla menee radan loppuosa ihan munilleen.
1:12.2 kierroksella nuo oli 3.09, 11.20, 4.73, 15.35
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5129
  • Paikalla:eilen kello 23:55
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Kemoran ajolinjat
« Vastaus #242 : 22.08.15 - klo:14:08 »
1:12.2 kierroksella nuo oli 3.09, 11.20, 4.73, 15.35
Exporttaa pelkästään toi kierros vbo:na ja jakoon kiits?

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1226
  • Paikalla:11.12.19 - klo:16:11
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: Kemoran ajolinjat
« Vastaus #243 : 26.06.19 - klo:16:30 »
Viteota: Mikä tuossa oli mielestäsi eniten päin persettä, että voisi koittaa korjata ennen viikonlopun kisoja?
Vaikka en murmela ookkaan niin koitetaan mutka kerrallaan:

1) Liian aikainen ja arpova taitto, jonka vuoksi kaasulle ei mutkan jälkeen päästä oikein koskaan, se olis tässä keskeistä...

2) valutellaan mutkaan jo puoleen väliin rataa ennen taittokohtaa, pitäis päästä myös vähän avaamaan ennen kolmosta tämän jälkeen mutta tällä ajolinjalla ei toki onnistu.

3) koska ei avattu kakkosmutkan jälkeen niin menet tässä ihan oudossa paikassa ennen apeksia kaasulle koska vauhti loppuu varmaan reilun moottorijarrun takia

4) tässä sisäänmenoon sun pitäis vähän löytää rytmiä, sun pitää vähän poistaa kaasua hetkeksi ennen nelosen mutkaa että pääset hyvälle linjalle. Nyt jotenkin yrität kaasu raollaan saada mopoa käännettyä.

5) ei oikein osu koska nelonen meni vähän huonosti. Jos nelosessa olis oikea ajolinja niin tuosta vitosen kanttarin vierestä pitäis päästä laskemaan jo täysin torvi auki.

6) paluusuoran jälkeen yritä saada suora linja ennen oikeaa karuselliä, nyt turha S-mutka, turhaa mennä kalleellaan pitkän aikaa ja vauhtikin meinaa loppua. Vois auttaa vähän syvemmälle jarruttaminen ja tietoisesti yrität saada suoran ennen oikeaa neulansilmää.

7) ei kauhean huono karusellin kierto muihin paikkoihin nähden, pikkasen missataan avauspaikka ennen vasenta neulansilmää.

8) vasen neulansilmä, vois auttaa jos menisit enemmän jarrulla mutkaan, nyt menet kaasulle aivan liian ajoissa ja mopo on aivan lintallaan 3-5metriä liian keskellä ja meinaat mennä ulkomutkasta ulos.

9) Kahvilaan tullaan varovasti ja ehkä hyväkin, mutta käännät liian aikaisin varikkosuoralle ja etenkin menet kaasulle ihan järjettömän aikaisin. Suunta on varmaan kymmeniä asteita vinossa.

Karkeesti, valuttelua mutkiin ja siitä seuraa riskipitoista (ja hidasta) kaasunkäyttöä kallellaan. Hyvin samanlaista tuli tehtyä itse aikoinaan suunnilleen samalla kierrosajalla.


Poissa teemuki

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Elo 2017
  • Viestejä: 41
  • Paikkakunta: Kaarina
  • Paikalla:13.12.19 - klo:11:18
  • RSV 1000R Factory ´04
    • Star Service Cup #11
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Kemoran ajolinjat
« Vastaus #244 : 27.06.19 - klo:14:07 »

1) Liian aikainen ja arpova taitto, jonka vuoksi kaasulle ei mutkan jälkeen päästä oikein koskaan, se olis tässä keskeistä...
2) valutellaan mutkaan jo puoleen väliin rataa ennen taittokohtaa, pitäis päästä myös vähän avaamaan ennen kolmosta tämän jälkeen mutta tällä ajolinjalla ei toki onnistu.
3) koska ei avattu kakkosmutkan jälkeen niin menet tässä ihan oudossa paikassa ennen apeksia kaasulle koska vauhti loppuu varmaan reilun moottorijarrun takia
4) tässä sisäänmenoon sun pitäis vähän löytää rytmiä, sun pitää vähän poistaa kaasua hetkeksi ennen nelosen mutkaa että pääset hyvälle linjalle. Nyt jotenkin yrität kaasu raollaan saada mopoa käännettyä.
5) ei oikein osu koska nelonen meni vähän huonosti. Jos nelosessa olis oikea ajolinja niin tuosta vitosen kanttarin vierestä pitäis päästä laskemaan jo täysin torvi auki.
6) paluusuoran jälkeen yritä saada suora linja ennen oikeaa karuselliä, nyt turha S-mutka, turhaa mennä kalleellaan pitkän aikaa ja vauhtikin meinaa loppua. Vois auttaa vähän syvemmälle jarruttaminen ja tietoisesti yrität saada suoran ennen oikeaa neulansilmää.
7) ei kauhean huono karusellin kierto muihin paikkoihin nähden, pikkasen missataan avauspaikka ennen vasenta neulansilmää.
8) vasen neulansilmä, vois auttaa jos menisit enemmän jarrulla mutkaan, nyt menet kaasulle aivan liian ajoissa ja mopo on aivan lintallaan 3-5metriä liian keskellä ja meinaat mennä ulkomutkasta ulos.
9) Kahvilaan tullaan varovasti ja ehkä hyväkin, mutta käännät liian aikaisin varikkosuoralle ja etenkin menet kaasulle ihan järjettömän aikaisin. Suunta on varmaan kymmeniä asteita vinossa.

Karkeesti, valuttelua mutkiin ja siitä seuraa riskipitoista (ja hidasta) kaasunkäyttöä kallellaan. Hyvin samanlaista tuli tehtyä itse aikoinaan suunnilleen samalla kierrosajalla.
Kiitos todella paljon näistä. Yritän soveltaa ohjeet käytäntöön heti huomiseksi.



  Aihe / Aloittaja Vastauksia / Lukukerrat Uusin viesti
xx
Motoparkin ajolinjat

Aloittaja Turder

17 Vastauksia
14915 Lukukerrat
Uusin viesti 07.09.13 - klo:16:23
kirjoittanut mattipoeka
xx
Botnian ajolinjat

Aloittaja Bobo

78 Vastauksia
48083 Lukukerrat
Uusin viesti 18.08.16 - klo:11:44
kirjoittanut murmela
xx
Alastaron ajolinjat

Aloittaja slowrider

137 Vastauksia
66806 Lukukerrat
Uusin viesti 23.06.18 - klo:21:40
kirjoittanut shyhander
xx
Ahveniston ajolinjat

Aloittaja app

24 Vastauksia
18129 Lukukerrat
Uusin viesti 06.08.15 - klo:22:14
kirjoittanut Juha_K
 

Uudet viestit

Vs: CBR 1000RR radalle ja kadulle
KawaJawa tänään kello 00:38
Vs: Tänään
MarkoL 08.12.19 - klo:22:26
Vs: Kausi 2020
pienisopoapina 05.11.19 - klo:20:58
Vs: Motopark-dataa
PrivateeR 02.11.19 - klo:23:30
Vs: Mistä renkaat halvimmalla?
Jone 29.10.19 - klo:09:07
Vs: Paras aikasi per rata
Peksu 28.10.19 - klo:13:09
Vs: Kausi 2019
PrivateeR 16.10.19 - klo:20:21
Vs: Kunnon kohotusta
wbaum 08.10.19 - klo:13:54
Vs: Kymiring Dataa
jarska 03.10.19 - klo:21:42
Vs: RSV4 väitykset
MarkoL 02.10.19 - klo:17:36
Vs: BMW DTC/Calibration Kit
murmela 01.09.19 - klo:15:38
Vs: Kymi Ring 2013-?
murmela 28.08.19 - klo:13:54

MP-Ratatori

Rev'it Spitfire 1-os nahkapuku, uusi

Hinta: 450.00 EUR
Päiväys: 04/12/2019
Kommentit (0)
Akrapovic Kuorisarja P-RKS145ACT27

Hinta: 50.00 EUR
Päiväys: 28/11/2019
Kommentit (0)
Dunlop ja pirelli käytettyjä ratarenkaita


Hinta: 150.00 EUR
Päiväys: 23/11/2019
Kommentit (0)
Dunlop KR108/KR106 slick renkaita

Hinta: 230.00 EUR
Päiväys: 18/09/2019
Kommentit (0)
2009 CBR1000RR, etuiskarin runko vasen


Hinta: 120.00 EUR
Päiväys: 15/09/2019
Kommentit (0)

MP-Ratagalleria